banner565

banner472

banner458

banner457

01.09.2013, 08:51 9218

İşletmelerin Gelişim Basamakları

İşletmenin kuruluş aşamasında girişkenlik, istikrar aşamasında güvence altına alma, koruma, değişim ve dönüşüm aşamasında öğrenme, yenilenme önplana çıkar.

İşletmelerin Gelişim Basamakları:

1. Vizyon oluşturma ve girişime geçme (Girişken ve Eylem, harekete geçme odaklı aşama). Sabrı öğrenerek 2. aşamaya geçer.

2. Kaynak toplama, azimle çalışma, değerler oluşturma (Sabit ve Beceri, azimle yapma odaklı aşama). Açık fikirliliği öğrenerek 3. aşamaya geçer.

3. Öğrenme, kendini tanıtma, ağ kurma, müşteriler kazanma (Değişken ve Akıl, iletişim, zihin odaklı aşama). Duygularımızla rahat olmayı öğrenerek 4. aşamaya geçer.

4. Çekirdek kadronu oluşturma. İş ailesi, aidiyet duygusu oluşturma. Onları besleme (Girişken ve duygusal ihtiyaç odaklı aşama). Bu aşamayı gerçekleştiremezse ihanet görür ve çöker. Döngüyü tamamlayamaz. Tamamlayabilir, kimlik oluşturmayı öğrenebilirse 5. aşamaya geçer.

Bu dört aşamanın sonunda; amacı olan, iş yapabilen, öğrenen ve aidiyet duygusunun sağlandığı çekirdek kadroya sahip bir işletme ortaya çıkar. İlk dört aşama insanın iş hayatındaki bireysel aşamaları olarak geçiyor.

5. Toplumda tanınma, itibarı oluşturma, kadronun büyümesi. Daha çok idarecilik ihtiyacı duyulur. Sistemi oturtma, kalite ve performans hedeflerini belirleme, büyürken işletme güvence altına alınmaya çalışılır. Kontrol odaklılık (Sabit ve eylem - ilham odaklı aşama). Detayları yönetmeyi öğrenerek 6. aşamaya geçer.

6. Kaliteyi arttırma, yaptığı işi sürekli geliştirme. Detayları yönetebilme. Takımın ihtiyaçlarını karşılama, onlara hizmet etme. Güven duygusu, adil ortam kurma. (Değişken ve beceri, hizmet odaklı aşama). İlişkileri yönetmeyi öğrenerek 7. aşamaya geçer.

7. Takımlar oluşturma. İş ortamında ahengi kurma. Tarafsız, adil, çatışma çözücü, diplomatik bir ortam yaratma. Müşterilerin sayısını arttırma (Girişken ve Akıl, ilişki, iletişim odaklı aşama). Tutkulu olmayı ve tutkuyu etrafa yaymasını, bulaştırmasını öğrenerek 8. aşamaya geçer.

8. İşbirliği ve güven ortamı oluşturma. İnsanların canla (ruh) başla (zihin) çalışmasını (beden) sağlayacak öz-saygı ihtiyacının karşılandığı, katkılarının takdir edildiği, olumlandığı, onaylandığı, şevkli, takımın duygusal ihtiyaçlarının karşılandığı ortamı yaratma (Sabit ve Duygusal ihtiyaç odaklı aşama). Daha büyük bir düzenin varlığına güvenme ve inanç duymayı öğrenerek 9. aşamaya geçer.

Kalite ve performans hedefleri belirlenmez, sürekli iyileştirme hayata geçirilmez, iletişim sağlanmaz, çatışmalar yönetilemez, işbirliği ve güven ortamı oluşturulamaz ise işletme sistemsizlikten dolayı döngüyü tamamlayamaz.

Sekiz aşamanın sonunda, toplumda daha geniş kitleler tarafından tanınan, pazar payı büyüyen, kalitesini sürekli geliştiren, takımlar oluşturan, işbirliğini sağlamış bir işletme ortaya çıkar. İnsan (iş) hayatında toplumsal ve sosyal aşamalar olarak geçer. Egonun baskınlığı giderek azalır.

9. Küresel işletme olma aşamalarına giriş. Sekiz aşamadan sonra öğrendikleri, işletmeyi tekrar vizyon, öğrenme ve bütünsellik aşamasına getirir. Daha evrensel, bütünsel bir vizyon, misyon, değerler oluşturma (Değişken ve Eylem, ilham, değişim odaklı aşama). Bütünsel ve insana uygun bir sistem kurmayı öğrenerek 10. aşamaya geçer.

10. Toplam kalite yönetimi. Yüksek standartlara ulaşma. Dünyaya örnek bir işletme olma. Dünyayı daha iyi bir yer haline getirme (Girişim ve Beceri, yapma, kurma aşaması). Sistemin dışına çıkma, aykırı, kutunun dışından düşünebilmeyi, öğrenmeyi öğrenerek 11. aşamaya geçer.

11. Demokratik bir ortam kurma, bu sayede yaratıcılığın artması. İnnovasyon. Patent. Farklı, yeni ürünler, hizmetler. İnsanlığa hizmet. Müşteri ilişkileri yönetimi. Müşterileri elde tutma (Sabitlik ve akıl, yani zihinsel, ilişkisel, entellektüel güvence aşaması). Mucizelere inanmayı, maneviyatı, evrensel bütünlüğü (girişimci-yatırımcı-çalışan-müşteri-toplum-devlet) içinde düşünmeyi ve sistemleri uyarlamayı öğrenerek 12. aşamaya ulaşır.

12. Sosyal sorumlu işletme. Rahmet odağı olma. Paylaşım, huzur, barış, evrensel katkı. Hatta küresel sorumlu işletme (Değişkenlik ve Duygu aşaması). İnsanın (işin) evrensel, bütünsel, küresel aşamasıdır. 12 aşamanın sonunda insan (işletme) küresel ve sürdürülebilir hale gelir.

Bütün bu aşamalardan aldığımız ilham, edindiğimiz kaynak, öğrendiğimiz, keşfettiğimiz bilgiler ve duyduğumuz şevk, heyecan, güven ve huzurla yeni girişimlere girip döngüyü yeniden başlatırız. Biz başlatamasak da başkalarının başlatmasına yardımcı oluruz. 

Yorumlar (0)
banner557