banner350

banner345

Samimi ve güven veren iletişim dilinin adresi; TNC İletişim Danışmanlığı

TNC İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Nurhayat Coşkun, “Samimi ve güven yaratan iletişim dili kullanırız” mottosuyla hareket ettiklerini belirterek, halkla ilişkileri; “güven, samimiyet, anlayış ve bilgi” kavramlarıyla temellendirdiklerini söylüyor.

AJANS 01.10.2019, 07:46 25.10.2019, 09:16
15184
Samimi ve güven veren iletişim dilinin adresi; TNC İletişim Danışmanlığı

TNC İletişim Danışmanlığı; Sabah Grubu, Doğan Medya Holding, Bağımsız Gazeteciler A.Ş. gibi Türkiye’nin en büyük medya kuruluşlarının mutfağı sayılan reklam satış ve pazarlama, sponsorluklar, promosyon departmanlarında uzun yıllar çeşitli kademelerde görev almış, üst düzey yöneticilik yapmış ve sektöre Türkiye’nin en köklü halkla ilişkiler ajansında; A&B İletişim’de adım atmış Nurhayat Coşkun tarafından 2012 yılında kuruldu.
Kurumsal iletişimden stratejik danışmanlığa, medya ilişkilerinden pazarlamaya yönelik halkla ilişkilere ve kriz yönetimine kadar tüm sahalarda etkin yer alan bir iletişim şirketi olan TNC İletişim Danışmanlığı’nın hizmet yelpazesini; “stratejik iletişim danışmanlığı, medya ilişkileri yönetimi / basın danışmanlığı, etkinlik geliştirme ve yönetimi, sponsorluk yönetimi, promosyon çalışmaları, medya planlama ve satın alma, sosyal sorumluluk iletişimi, kurumsal yayıncılık” oluşturuyor.
TNC İletişim Danışmanlığı Ajans Başkanı Nurhayat Coşkun, 2020’de müşteri portföylerine yeni müşteriler eklemeyi ve yeni projelere imza atmayı hedeflediklerini belirterek, “Müşterilerimizle birlikte büyümek ve fark yaratan projelere imza atmak istiyoruz. 2023 yılı hedefimiz; Ortadoğu pazarına Türk markalarını tanıtmak ve orada iletişim faaliyetlerini yönetmek” diyor.
Nurhayat Coşkun, TNC İletişim Danışmanlığı’nın amaçlarını şu sözlerle özetliyor: “Yaratıcı iletişim çalışmalarıyla iş ortaklarımızın rekabetçi piyasa koşullarında, sektörünün önde gelen markalarından biri olmasına katkıda bulunmak. Farklı organizasyonlar ve fark yaratan stratejiler ile iş ortaklarımızın hedef kitlelerine doğrudan ulaşmalarını sağlamak. Kurum sözcülerinin, medya platformunda faaliyet gösterdikleri sektörün sözcüsü ve kanaat önderi haline gelmesini sağlamak”.
Nurhayat Coşkun, havayolları, eğitim ve sağlık sektörlerinde ağırlıklı olarak lüks segmentli markalara hizmet verdiklerini şöyle anlatıyor: “Daha yeni kurulduğumuz 2012 yılında bize ilk güvenen Amerikalı perakende devi Aeropostale oldu, marka ile 3 yıl çalıştık. Ardından Qatar Airways (Katar Havayolları) ile çalışmaya başladık ve hala çalışmaya devam ediyoruz. Hint Okyanusu’na konumlanmış oteller zinciri; Constance Hotels&Resorts ile Türkiye pazarında kaldıkları sürece çalıştık. Sağlık sektöründe de fark yaratan projelere imza attık ve atmaya da devam ediyoruz. Gen İlaç firmasıyla yürüttüğümüz projelerimiz hala devam ediyor. Lüks ayakkabı markası Hogan’ın Türkiye lansmanını yaptık. Diğer yandan eğitim konusunda kendimize çok güveniyoruz ve çoçuklarımızın geleceği bizim için çok önemli bu noktada. Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’na (TEGV) ve EDC Okulları’na kurumsal medya ilişkileri yönetimi hizmeti veriyoruz. Sosyal sorumluluk projelerini çok önemsiyoruz. Kanser Savaşçıları Derneği’ne ve ÇOKSEV: Çocuk Kanserleri Sevgi ve Dayanışma Derneği’ne gönüllü halkla ilişkiler hizmeti veriyoruz.
Proje bazlı çalışmalar da yürütüyoruz. Örneğin; Filipin Turizm Bakanlığı, İstanbul Business School, kanser farkındalığı ile ilgili Amerikan Hastanesi, Katar Ulusal Turizm Konseyi, Kırklareli’nde bir bağ oteli olan Bakucha’nın iletişim çalışması, epilepsi farkındalık çalışması için UCB ve iki projesinde de Air Canada ile çalıştık. Ayrıca birlikte büyüyebileceğimiz markalaşma serüveninin başındaki girişimcilere de kapılarımız sonuna kadar açık, onlarla da çalışmak istiyoruz.”
“İletişim uzun solukludur”: Yaptıkları işin sadece bülten yazıp medyaya servis etmekten ibaret olmadığını ifade eden Coşkun, “Halkla ilişkiler faaliyetleri geniş kapsamlı bir bütün. İletişim; uzun soluklu, müşteriyle el ele ve kol kola yapılacak bir iş.  Verdiğimiz hizmetin geri dönüşünün alınabilmesi, işin başarısı ve verimliliği için bir müşteriyle minimum 6 ay veya daha uzun sürelerde çalışmamız gerekir. İşbirliğinin uzun soluklu olması marka değeri açısından çok önemli.”

TNC İletişim Danışmanlığı, her zaman işinin başında ve peşinde
Nurhayat Coşkun, butik bir iletişim ajansı olduklarını aktarıyor ve başarısının sırrını veriyor: “İşin mutfağında olmazsanız başarılı olma şansınız yoktur. Hizmet verdiğimiz markalarımızın toplantılarında ekibimle birlikte mutlaka ben de yer alıyorum. Haftada bir kez markalarımızla bir araya gelip değerlendirmeler yapıyoruz, ekip arkadaşlarım ve ben mutlaka haftalık ziyaretlerimizi yapar, iş planımızı güncelleriz. Haftanın 7 günü 24 saat telefonlarımız açık olur, bize her zaman ulaşmaları mümkün. Kriz anlarında hemen müdahale edebilmek ve zaman kaybını önlemek amacıyla müşterilerimiz ve işimizle ilgili verilerimiz her zaman yanımızdadır. Her zaman işimizin başında ve peşindeyiz. Bizim önceliğimiz; iletişim. Her konunun iletişimle çözülebileceğine inanıyoruz, yüz yüze teması çok önemsiyoruz.”
Sundukları hizmetin kalitesi ve ajansın güvenirliliğinin göstergesi olması açısından müşterilerinin olumlu geri dönüşlerinin ve referanslarının çok değerli olduğunu kaydeden Coşkun, networkleri ve referansları yoluyla yeni müşterilere ulaştıklarını aktarıyor.
Çalışma prensiplerinden de söz eden Coşkun, müşteriyi çok iyi tanımanın önemine de işaret ediyor: “Başarı müşteriyi, ürününü, hizmet skalasını çok iyi tanımaktan geçiyor. Müşterilerimizin ürün ve hizmetlerine inanmak ve deneyimlemiş olmak zorundayız. Biz ‘miş’ gibi davranamayız. Örneğin; çalıştığımız Katar Havayolları ile seyahat ettik. TEGV’in (Türk Eğitim Gönüllüleri Vakfı) eğitim birimlerini ziyaret ettik. Deneyimlemediğimiz ve içselleştiremediğimiz işi yapamayız.”
Coşkun’un müşterilerinde güven tesis eden bir başka başarı sırrı da şu: “Yapabileceklerimizi net bir biçimde söyleriz. Müşterilerimizi bazı konularda oyalamayız. Bu bizim çalışma biçimimizde yok.”
“Halkla ilişkiler: güven, samimiyet, anlayış ve bilgi demek”: Halkla İlişkiler El Kitabı’ndaki “Bir girişim ancak anlayış ve sempatiyle pazarlanır bunun için de halkla ilişkilere ihtiyaç vardır” sözüne inandığını dile getiren Coşkun, halkla ilişkilerde; güven, samimiyet, anlayış ve bilgi kavramlarının öne çıktığını anlatıyor: “Müşteri, halka ilişkiler ajansının avucuna markasını teslim ediyor. Siz ona bebeğiniz gibi bakmak ve onu büyütmek zorundasınız. Çünkü halkla ilişkiler ajansı, markanın itibar yönetimini sağlıyor.”
“Samimi ve güven yaratan iletişim dili kullanırız”: Halkla ilişkiler sektörünün Türkiye’deki serüveninin yaklaşık 60 yıl olduğunu belirten Coşkun, sektörün yeni yeni ivme kazandığını düşünüyor. Geleneksel halkla ilişkiler anlayışının değiştiğine de değinen Coşkun, dijitalleşme ve özellikle sosyal medyanın sektöre yeni fırsatlar ve iş modelleri getirdiğini ifade ediyor: “Biz güven yaratmaya yönelik işler yapıyoruz. Mottomuz; ‘Samimi ve güven yaratan iletişim dili kullanırız.’ Markalar, sosyal medyayı samimi bir şekilde güven yaratmak için kullanmalı. Biz dijital bir ajans değiliz ama sosyal medyada da fark yaratan projeler üretiyoruz.”
“Kral müşteridir”: Her zaman “Kral müşteridir” şiarına inandığını paylaşan Coşkun, halkla ilişkilerden, sosyal medya ajansına, reklam ajansından dijital ajansa, medya planlama ve satın alma ajansına kadar her ajansın birbirlerinin uzmanlık alanlarına saygı duyarak, koordineli çalışmasının önemine işaret ediyor. Coşkun, yürütülen kampanyanın başarısının ölçütünün ise müşteri memnuniyeti ve olumlu geri dönüşler olduğunu söylüyor.

KOBİ’lere öneriler
“Marka bir vaattir”: Nurhayat Coşkun, markayı; “Marka, bir ürün ve hizmetin aklımızda beliren halidir. Marka bir vaattir ve sürdürülebilir olmalıdır” sözleriyle tanımlıyor ve markalaşma sürecindeki KOBİ’lere şunları öneriyor: “Kurumun itibar yönetimi için mutlaka bir halkla ilişkiler ajansı ile çalışsınlar. El ele kol kola çalışabileceğiniz, sektörde deneyimli, nitelikli, çok yönlü, bilgi sahibi, inovatif, dijital dünyaya hakim, fark yaratabilen, kaliteli hizmet veren ve diğer ajanslarınızla uyumlu çalışabilecek halkla ilişkiler ajanslarını tercih etmelisiniz. Yaptıkları projeler, referansları ve müşteri portföylerine bakarak seçtiğiniz ajansın size sunduğu iletişim yol planı uygulanabilir olmalı.”

Yorumlar (0)
15°
açık
Namaz Vakti 10 Nisan 2020
İmsak 04:56
Güneş 06:26
Öğle 13:10
İkindi 16:50
Akşam 19:45
Yatsı 21:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20