banner565

banner472

banner458

banner457

Skala Medya: Erişim, Deneyim, Dizayn

Skala Medya Dijital Grup Başkanı Sinan Çilek’e göre “Kaç kişiye eriştik?” sorusu 2020’de yerini “Biz ne kadar iş sonucu veya dönüşüm sağladık?” sorusuna bırakacak. Çilek, Skala Medya’nın 2020’de sunacağı yeniliklerle hizmet verdikleri markaların iş sonuçlarında ciddi artış sağlamayı hedeflediklerini söylüyor.

AJANS 01.01.2020, 07:34 31.01.2020, 09:19
19346
Skala Medya: Erişim, Deneyim, Dizayn

Dijital dünya baş döndürücü bir hızla gelişiyor ve her gün oyunun kuralları yeniden yazılıyor. Biz de Skala Medya Dijital Grup Başkanı Sinan Çilek ile dijital dünyada 2020 yılının trendlerini ve Skala Medya’nın müşterilerine sunduğu yenilikçi çözümlerini konuştuk.
Sinan Çilek’e göre artık markalara yeni trafik sağlamak ve yönlendirmek yeterli değil. 2020’de yönlendirilen trafiği markanın sahip olduğu alanlarda maksimumda iş sonuçlarına çevirmek önem kazanacak. Sinan Çilek, 2019 yılı itibariyle bu konuda teknolojik hazırlıkları yaptıklarını ve 2020’de hizmet vermeye başlayacaklarını açıklıyor: “Bence, reklama yatırdığınız paranın karşılığını maksimumda almak değerli. ‘Kaç kişiye eriştik?’ sorusundan ziyade 2020’de ‘Biz ne kadar iş sonucu veya dönüşüm sağladık?’ sorusu önem kazanacak. Bizim çalışmalarımız hem dönüşüm oranını artırıyor, hem de markalarımızın reklam yatırımlarını optimize ediyor. Ciddi manada paranız cebinizde kalıyor ve etkili bir yayın yapıyorsunuz.”
Aldığı ulusal ve uluslararası ödüllerle başarısı tescilli medya ajansı Skala Medya, 30’un üzerinde marka ile çalışıyor. Çilek, yeni hizmetlerini 2020’de çalıştıkları markalara entegre etmeyi, veri anlamlandırma ve zenginleştirme işinde ciddi bir yol almayı hedeflediklerini kaydediyor: “Örneğin; markanıza bir kampanya yaptınız, reklam yayınları ile 1 milyon erişim sağladınız ve web sitesine yönlendirdiniz. Ve yaklaşık yüzde 3-5 oranında dönüşüm sağlandı. Geriye kalan yüzde 95’in bu satış vaadiyle hiçbir ilgisi olmadığı anlamına gelmez. İlgileri vardır ancak o potansiyeli satışa dönüştüremedik demektir. Eskiden olsa marka 3 ay sonra yeni bir kampanya yaptığında sanki daha önce hiç kampanya yapmamışız gibi yeni kullanıcıları hedeflemeye çalışacaktık. Veya yeniden pazarlama yöntemiyle bize gelen o 1 milyon erişime aynı mesajları gösterecektik. O 1 milyon insan neye ilgi duyuyor, satışta nasıl bir sorun oldu, o müşteriler neden kayıp biz bunu bilemeyecektik. Şu an yeni teknolojilerimizle verileri anlamlandırmaya ve zenginleştirmeye çalışıyoruz. Bir markamızla çalışmaya başladığımızda 6 ay içerisinde kullanıcıları tanıyoruz. Rastgele herhangi bir veriden geri dönüşümümüz 1 birim ise anlamlandırdığımız verilerden geri dönüşüm 10 birim olabiliyor, yani iş sonucu 10 kat artabiliyor.”
Bu yenilikçi yaklaşımla iki tip platform kullanılıyor. Çilek, anlatıyor: “İlki; markanın sahip olduğu dijital alanlara basit bir kod entegrasyonuyla kurduğumuz platform; CDP (Customer Data Platform-Müşteri Veri Yönetimi Platformu). Eş zamanlı olarak Google’un ücretsiz sağladığı ürünleri de markanın dijital alanlarına yerleştirerek web analiz ekibimizle bu datayı anlamlandırıyoruz. İkincisi ise yayın tarafında kullandığımız DMP (Data Management Platform-Veri Yönetimi Platformu) reklamlardaki datayı yönettiğimiz platform. Dolayısıyla hem reklam tarafında, hem de markanın web sitesinde ve mobil uygulamalarında yoğun bir veri anlamlandırma ve zenginleştirme yapıyoruz, buna göre iş sonucu üretmeye çalışıyoruz. Kullanıcıyı anlamaya, segmentlere ayırmaya çalışıyoruz ve onu profilliyoruz, böylece o kişinin davranışlarını anlayabiliyoruz, bizim web sitemize giriş yaptığında o kişiye özel ekran bile çıkarabiliyoruz.”
Dijitalde son trendler: Sinan Çilek dijitalde son trendlerden de söz ediyor: “Click to Messenger, Click to WhatsApp. Sosyal medyayla entegre yeni sistemler. Öncesinde müşteriye form doldurtup sonrasında callcenter ile direkt ulaşmaya çalışılıyordu. Şimdi sosyal medya üzerinden görüşmeler doğrudan yapılabiliyor. Kullanıcı formu dolduruyor, gönder tuşuna bastığında dilerse hemen Facebook Messenger veya WhatsApp’tan bağlanıyor, önce oradaki robotla yazışıyor, sonrasında callcenterda gerçek bir kişiyle yazışma devam ediyor ve görüşme hemen satışa döndürülebiliyor. Özellikle 2020’de kullanılacak yeni model bu. Bir başka trendse kişiselleştirilmiş reklamlar ve içerikler. Biz, artık neredeyse kişi bazlı çalışır olacağız.”
Sektör tecrübesini yeni nesille paylaşıyor: Bilgi Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’nde 2007 yılında mezuniyetin ardından sektöre ve medya planlamaya ilk adımı SAM Academy ile atan Çilek’in başarı grafiğinde; McCAnn Erickson’dan GroupM’e, People’a kadar sektörün en önemli ajansları var. Zaman zaman üniversitelerin hem lisans hem yüksek lisans programlarında pazarlama derslerine konuk olarak katılan Çilek, IAB Türkiye’nin düzenlediği Unichallange programında, Boğaziçi Üniversitesi’nde mentörlük yapıyor.
Skala Medya’nın mottosu; “Reach, Experience and Design (Erişim, Deneyim ve Dizayn). Çilek, ajansın 2013’te, dijital ekibin ise 2014’te kurulduğunu anlatıyor: “Dijital kreatif, sosyal medya yönetimi, web monitoring (sosyal medya dinleme), medya planlama ve satın alma, halkla ilişkilere, etkinlik ve prodüksiyona kadar müşterilerimize; iletişimin her alanında 360 derece hizmet verecek yetkin ajanslar oluşturduk. 2019’da bütün bu ajansları Brandcom çatısı altında birleştirdik. Bugün, Türkiye’nin en büyük ve çok yönlü iletişim gruplarından biri olan Brandcom; medya planlama, reklam, dijital iletişim, marka ve itibar yönetimi, halkla ilişkiler, danışmanlık, yayıncılık, CRM ve dijital teknolojiler alanlarındaki faaliyetleriyle öne çıkıyor. Medya ajanslarımız; Skala Medya, Native, Gozone. Sosyal medya dinleme, yani takip ve izleme (web monitoring) ve kriz yönetimi yapan ajansımız Adba. Dijital ve offline ağırlıklı kreatif ajanslarımız; Co.Brand ve Andbrand. Algoritma, kreatif ve siyasal iletişim alanında hizmet veren ajansımız. Etkinlik ve prodüksiyon tarafıyla da ilgili gelişmeler de 2020’de netleşecek."
İnsan kaynağını kendi yetiştiren ajans: Skala Medya, yenilikçi medya ajansı olma iddiasını insan kaynağına da taşıyor. Çilek, kendi bünyelerinde kurdukları Login Akademi ile kendi insan kaynaklarını yetiştirdiklerini anlatıyor: “Gençleri hedefliyoruz. Genç beyinleri yeni gelişen dünyaya adapte edebilmeyi, yetkinliklerini buna göre hazırlayabilmeyi ve aslında bugünün dünyasına göre onlara mesleki yeterlilik kazandırmayı amaçlıyoruz. İhtiyacımız olan yetkinliklerde insan yetiştiriyoruz. Anadolu’nun her yerinden gençler geliyor. 2018 yılından bu yana 10 kişiyi işe aldık.” Login Akademi’de ilk eğitimler; medya planlama ve satın alma ile başlamış; TV, basın, açık hava vs. Bu eğitimlerin devam ettiğini aktaran Çilek, 2020 Ocak ayında çok fazla uzmanlık alanı bulunan dijital iş alanlarına yönelik eğitimlere başlayacaklarını açıklıyor. Grup bünyesindeki yetkin kişilerin verdiği eğitimler 1-1.5 ay sürüyor. Katılım tamamen ücretsiz. Eğitime gelen kişi ve ajans, karşılıklı memnun kalınması halinde; o kişi işe alınıyor. Eğitimlerin duyurusu ajansın web sitesi ve sosyal medya hesaplarından ayrıca büyük yayın gruplarının hesaplarından duyuruluyor.
Markalara öneriler: Sinan Çilek, markalaşma yolundakilere şunları öneriyor: “Dijital her marka için olmazsa olmaz. Dijitalde daha aktif olmak isteyen markalar ölçümlemeye dikkat etmeliler. Kendi dijital alanlarının ve reklam yayınlarının çok iyi ölçümlenmesi, sonrasında verinin anlamlandırılması; müşterileri, potansiyel müşterileri ve hatta potansiyel müşterilere benzer hareketlerde bulunan müşterileri anlamak için çok önemli. Hangi platformların kullanılacağı ve hangi ekiplerle çalışacağınızı iyi belirlemelisiniz. Dijitaldeki içeriklerin oluşturulması için önce dijital kreatif bir ajansla çalışmaya başlamalısınız, eş zamanlı olarak dijital medya ajansının da devreye girmesi, bütün ekiplerin birarada çalışması her anlamda markayı daha avantajlı kılar. Özellikle e-ticarette muazzam fırsatlar var. Türkiye’de e-ticaret hızla büyüyor.”

Yorumlar (0)