banner350

banner345

Skala Medya: Erişim, Deneyim, Dizayn

Skala Medya Dijital Grup Başkanı Sinan Çilek’e göre “Kaç kişiye eriştik?” sorusu 2020’de yerini “Biz ne kadar iş sonucu veya dönüşüm sağladık?” sorusuna bırakacak. Çilek, Skala Medya’nın 2020’de sunacağı yeniliklerle hizmet verdikleri markaların iş sonuçlarında ciddi artış sağlamayı hedeflediklerini söylüyor.

AJANS 01.01.2020, 07:34 31.01.2020, 09:19 KobiEfor
17390
Skala Medya: Erişim, Deneyim, Dizayn

Dijital dünya baş döndürücü bir hızla gelişiyor ve her gün oyunun kuralları yeniden yazılıyor. Biz de Skala Medya Dijital Grup Başkanı Sinan Çilek ile dijital dünyada 2020 yılının trendlerini ve Skala Medya’nın müşterilerine sunduğu yenilikçi çözümlerini konuştuk.
Sinan Çilek’e göre artık markalara yeni trafik sağlamak ve yönlendirmek yeterli değil. 2020’de yönlendirilen trafiği markanın sahip olduğu alanlarda maksimumda iş sonuçlarına çevirmek önem kazanacak. Sinan Çilek, 2019 yılı itibariyle bu konuda teknolojik hazırlıkları yaptıklarını ve 2020’de hizmet vermeye başlayacaklarını açıklıyor: “Bence, reklama yatırdığınız paranın karşılığını maksimumda almak değerli. ‘Kaç kişiye eriştik?’ sorusundan ziyade 2020’de ‘Biz ne kadar iş sonucu veya dönüşüm sağladık?’ sorusu önem kazanacak. Bizim çalışmalarımız hem dönüşüm oranını artırıyor, hem de markalarımızın reklam yatırımlarını optimize ediyor. Ciddi manada paranız cebinizde kalıyor ve etkili bir yayın yapıyorsunuz.”
Aldığı ulusal ve uluslararası ödüllerle başarısı tescilli medya ajansı Skala Medya, 30’un üzerinde marka ile çalışıyor. Çilek, yeni hizmetlerini 2020’de çalıştıkları markalara entegre etmeyi, veri anlamlandırma ve zenginleştirme işinde ciddi bir yol almayı hedeflediklerini kaydediyor: “Örneğin; markanıza bir kampanya yaptınız, reklam yayınları ile 1 milyon erişim sağladınız ve web sitesine yönlendirdiniz. Ve yaklaşık yüzde 3-5 oranında dönüşüm sağlandı. Geriye kalan yüzde 95’in bu satış vaadiyle hiçbir ilgisi olmadığı anlamına gelmez. İlgileri vardır ancak o potansiyeli satışa dönüştüremedik demektir. Eskiden olsa marka 3 ay sonra yeni bir kampanya yaptığında sanki daha önce hiç kampanya yapmamışız gibi yeni kullanıcıları hedeflemeye çalışacaktık. Veya yeniden pazarlama yöntemiyle bize gelen o 1 milyon erişime aynı mesajları gösterecektik. O 1 milyon insan neye ilgi duyuyor, satışta nasıl bir sorun oldu, o müşteriler neden kayıp biz bunu bilemeyecektik. Şu an yeni teknolojilerimizle verileri anlamlandırmaya ve zenginleştirmeye çalışıyoruz. Bir markamızla çalışmaya başladığımızda 6 ay içerisinde kullanıcıları tanıyoruz. Rastgele herhangi bir veriden geri dönüşümümüz 1 birim ise anlamlandırdığımız verilerden geri dönüşüm 10 birim olabiliyor, yani iş sonucu 10 kat artabiliyor.”
Bu yenilikçi yaklaşımla iki tip platform kullanılıyor. Çilek, anlatıyor: “İlki; markanın sahip olduğu dijital alanlara basit bir kod entegrasyonuyla kurduğumuz platform; CDP (Customer Data Platform-Müşteri Veri Yönetimi Platformu). Eş zamanlı olarak Google’un ücretsiz sağladığı ürünleri de markanın dijital alanlarına yerleştirerek web analiz ekibimizle bu datayı anlamlandırıyoruz. İkincisi ise yayın tarafında kullandığımız DMP (Data Management Platform-Veri Yönetimi Platformu) reklamlardaki datayı yönettiğimiz platform. Dolayısıyla hem reklam tarafında, hem de markanın web sitesinde ve mobil uygulamalarında yoğun bir veri anlamlandırma ve zenginleştirme yapıyoruz, buna göre iş sonucu üretmeye çalışıyoruz. Kullanıcıyı anlamaya, segmentlere ayırmaya çalışıyoruz ve onu profilliyoruz, böylece o kişinin davranışlarını anlayabiliyoruz, bizim web sitemize giriş yaptığında o kişiye özel ekran bile çıkarabiliyoruz.”
Dijitalde son trendler: Sinan Çilek dijitalde son trendlerden de söz ediyor: “Click to Messenger, Click to WhatsApp. Sosyal medyayla entegre yeni sistemler. Öncesinde müşteriye form doldurtup sonrasında callcenter ile direkt ulaşmaya çalışılıyordu. Şimdi sosyal medya üzerinden görüşmeler doğrudan yapılabiliyor. Kullanıcı formu dolduruyor, gönder tuşuna bastığında dilerse hemen Facebook Messenger veya WhatsApp’tan bağlanıyor, önce oradaki robotla yazışıyor, sonrasında callcenterda gerçek bir kişiyle yazışma devam ediyor ve görüşme hemen satışa döndürülebiliyor. Özellikle 2020’de kullanılacak yeni model bu. Bir başka trendse kişiselleştirilmiş reklamlar ve içerikler. Biz, artık neredeyse kişi bazlı çalışır olacağız.”
Sektör tecrübesini yeni nesille paylaşıyor: Bilgi Üniversitesi Reklamcılık Bölümü’nde 2007 yılında mezuniyetin ardından sektöre ve medya planlamaya ilk adımı SAM Academy ile atan Çilek’in başarı grafiğinde; McCAnn Erickson’dan GroupM’e, People’a kadar sektörün en önemli ajansları var. Zaman zaman üniversitelerin hem lisans hem yüksek lisans programlarında pazarlama derslerine konuk olarak katılan Çilek, IAB Türkiye’nin düzenlediği Unichallange programında, Boğaziçi Üniversitesi’nde mentörlük yapıyor.
Skala Medya’nın mottosu; “Reach, Experience and Design (Erişim, Deneyim ve Dizayn). Çilek, ajansın 2013’te, dijital ekibin ise 2014’te kurulduğunu anlatıyor: “Dijital kreatif, sosyal medya yönetimi, web monitoring (sosyal medya dinleme), medya planlama ve satın alma, halkla ilişkilere, etkinlik ve prodüksiyona kadar müşterilerimize; iletişimin her alanında 360 derece hizmet verecek yetkin ajanslar oluşturduk. 2019’da bütün bu ajansları Brandcom çatısı altında birleştirdik. Bugün, Türkiye’nin en büyük ve çok yönlü iletişim gruplarından biri olan Brandcom; medya planlama, reklam, dijital iletişim, marka ve itibar yönetimi, halkla ilişkiler, danışmanlık, yayıncılık, CRM ve dijital teknolojiler alanlarındaki faaliyetleriyle öne çıkıyor. Medya ajanslarımız; Skala Medya, Native, Gozone. Sosyal medya dinleme, yani takip ve izleme (web monitoring) ve kriz yönetimi yapan ajansımız Adba. Dijital ve offline ağırlıklı kreatif ajanslarımız; Co.Brand ve Andbrand. Algoritma, kreatif ve siyasal iletişim alanında hizmet veren ajansımız. Etkinlik ve prodüksiyon tarafıyla da ilgili gelişmeler de 2020’de netleşecek."
İnsan kaynağını kendi yetiştiren ajans: Skala Medya, yenilikçi medya ajansı olma iddiasını insan kaynağına da taşıyor. Çilek, kendi bünyelerinde kurdukları Login Akademi ile kendi insan kaynaklarını yetiştirdiklerini anlatıyor: “Gençleri hedefliyoruz. Genç beyinleri yeni gelişen dünyaya adapte edebilmeyi, yetkinliklerini buna göre hazırlayabilmeyi ve aslında bugünün dünyasına göre onlara mesleki yeterlilik kazandırmayı amaçlıyoruz. İhtiyacımız olan yetkinliklerde insan yetiştiriyoruz. Anadolu’nun her yerinden gençler geliyor. 2018 yılından bu yana 10 kişiyi işe aldık.” Login Akademi’de ilk eğitimler; medya planlama ve satın alma ile başlamış; TV, basın, açık hava vs. Bu eğitimlerin devam ettiğini aktaran Çilek, 2020 Ocak ayında çok fazla uzmanlık alanı bulunan dijital iş alanlarına yönelik eğitimlere başlayacaklarını açıklıyor. Grup bünyesindeki yetkin kişilerin verdiği eğitimler 1-1.5 ay sürüyor. Katılım tamamen ücretsiz. Eğitime gelen kişi ve ajans, karşılıklı memnun kalınması halinde; o kişi işe alınıyor. Eğitimlerin duyurusu ajansın web sitesi ve sosyal medya hesaplarından ayrıca büyük yayın gruplarının hesaplarından duyuruluyor.
Markalara öneriler: Sinan Çilek, markalaşma yolundakilere şunları öneriyor: “Dijital her marka için olmazsa olmaz. Dijitalde daha aktif olmak isteyen markalar ölçümlemeye dikkat etmeliler. Kendi dijital alanlarının ve reklam yayınlarının çok iyi ölçümlenmesi, sonrasında verinin anlamlandırılması; müşterileri, potansiyel müşterileri ve hatta potansiyel müşterilere benzer hareketlerde bulunan müşterileri anlamak için çok önemli. Hangi platformların kullanılacağı ve hangi ekiplerle çalışacağınızı iyi belirlemelisiniz. Dijitaldeki içeriklerin oluşturulması için önce dijital kreatif bir ajansla çalışmaya başlamalısınız, eş zamanlı olarak dijital medya ajansının da devreye girmesi, bütün ekiplerin birarada çalışması her anlamda markayı daha avantajlı kılar. Özellikle e-ticarette muazzam fırsatlar var. Türkiye’de e-ticaret hızla büyüyor.”

Yorumlar (0)
açık
Namaz Vakti 07 Nisan 2020
İmsak 05:01
Güneş 06:31
Öğle 13:11
İkindi 16:49
Akşam 19:42
Yatsı 21:05
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20