banner345

Türkiye’nin ilk 10 medya ajansından biri; Speed Medya

Speed Medya CEO’su Berrin İnaluk, en büyük hedeşerinin dengeli ve sürdürülebilir bir büyüme olduğunu söylüyor. İnaluk, 2020 yılında en büyük önceliklerinin ise televizyon ile birlikte diğer mecraları; sinema, dijital, radyo ve açıkhavayı büyütmek olduğunu açıklıyor.

AJANS 01.02.2020, 07:42 21.02.2020, 10:24 KobiEfor
13235
Türkiye’nin ilk 10 medya ajansından biri; Speed Medya

Sektörde yüzde 2 pazar payına sahip Speed Medya, Türkiye’nin ilk 10 medya ajansından biri. Speed Medya CEO’su Berrin İnaluk, şl ortaklarıyla uzun dönemli çalışabilen, güven esaslı bir ajans olma hedefiyle çalıştıklarını söylüyor: “Agresif bir büyüme hedefimiz yok. En büyük hedefimiz, dengeli ve sürdürülebilir bir büyüme. Ciromuzun yüzde 65’ini oluşturan müşterilerimizle 6 yıldır çalışıyoruz. Yaklaşık 42 kişi istihdam ediyoruz, toplam 41 reklam verenimize hizmet sunuyoruz. En önemli gurur kaynaklarımızdan biri; çalışan sirkülasyonumuzun yüzde 5 olması. Son 3 yılda sadece 1 kişi işten ayrıldı. 2019’u yüzde 15 büyümeyle kapattık. 2020’de de sağlıklı bir büyüme (yaklaşık yüzde 15-20 civarında) hedefliyoruz. En büyük önceliğimiz; televizyonla birlikte diğer mecraları; sinema, dijital, radyo ve açıkhavayı büyütmek. Tv mecrasında en büyük yerli medya ajansıyız.” İnaluk, ajansın uluslararası çalışmalarında önemli bir işbirliğine de imza attığını anlatıyor: “Speed Medya gücünü Media Plus ile birleştirdi, Almanya merkezli global ajans Media Plus, Avrupa’nın en büyük bağımsız medya ajansı, Almanya’da ilk sırada ve 20’den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Bu işbirliği Speed Medya’nın tarihinde yerelin global ajansı olma yolunda en önemli dönüm noktalarından biri. Avrupa ve ABD Media Plus networküyle işbirliği içerisindeyiz. Yurtdışındaki konkurlar için Türkiye ayağında onlar bizden, müşterilerimizin yurtdışı işlerinde ise biz onlardan destek istiyoruz.”

“Veriyi oku, sayılara güven, sürdürülebilir ol”:
Berrin İnaluk, “Reklamverenlerin pazarlama sorunlarını çözmek, tüketicilerine en verimli şekilde ulaşmalarını ve yaptıkları iletişim yatırımlarının karşılığını maksimum seviyede almalarını sağlamak için bilimin dili matematiği etkin bir şekilde kullanan medya planlama ve satın alma ajansıyız” diyor. Speed Medya’nın 2004’te, Ahmet Akyol tarafından kurulduğunu belirten Berrin İnaluk, dataya ilk yatırım yapan medya ajanslarından biri olduklarını vurguluyor: “Ahmet Akyol, problemleri anında çözen ve hızlı geri dönüşü seven bir anlayışla çalışır. Mindshare ve GroupM’de çalışan bir ekip olarak 2013’te Speed Medya’ya transfer olduk. Günün sonunda biz, reklamverenlerimizin bütçelerini yönetiyoruz, bu nedenle matematiği en etkin haliyle kullanmalıyız. Şirince’de Matematik Köyü’nde, Prof.Dr. Ali Nesin’i ziyaret ettik. Speed Medya’nın logosu; 9 noktayı birleştirme hikayesinden çıktı. Dokuz noktalı Speed logosu özetle; ‘Veriyi doğru oku, rakamlara güven, rasyonel ol ve çerçevenin dışında düşün’ demek. 2015 Nisan’ında yeni logomuzu, kurumsal kimliğimizi, manifestomuzu yayınladık, iş birimlerimizi oluşturduk. Her yıl Eylül ayında bütün şirket, Matematik Köyü’ne gidiyoruz.”
Speed Medya, entegre bir iletişim planlama sürecini yönetmek için; “Human Math. Marketing Math. Design Math. Operation Math. Sat Score” servislerini sunuyor. Ajansın “veriyi; basit, anlaşılabilir ve mobil sevenler için Speed App” uygulaması var. İnaluk, “Türkiye’nin ilk medya aplikasyonunu biz oluşturduk. Uygulama, ‘Dün en çok izlenen program hangisi? Hangi kanal ne kadar izlenmiş? Bu ayın en çok yatırım yapan reklamvereni kim?’ sorularının yanıtlarını ve daha fazlasını sunuyor. 2020 yılı sonunda uygulamamızı müşterilerimize özel şifreli hale getirmeyi planlıyoruz” diyor.
Berrin İnaluk, bütün işlerini veriye dayandırdıklarını, büyük verinin yorumlanması, anlamlı iş sonuçlarına dönüştürülmesinde uzman bir ekipleri bulunduğunu ve bu konuda açık ara birinci olduklarını dile getiriyor: “Reklam yatırımlarının geri dönüşlerini hesaplıyor ve bu geri dönüşler doğrultusunda optimizasyonları günlük yapıyoruz. Rakiplerimizden ayrıştığımız diğer önemli nokta; hızlıyız. Butik bir hizmet veriyoruz, reklamverenlerimiz kendilerini ayrıcalıklı hissediyor, 7/24 müşterilerimizin yanındayız. Markalarımızla birlikte büyümeyi de çok seviyoruz.
Biz reklamverenle sürecin en başında, onların iş ortağı gibi hareket ederek, iş ve pazarlama hedeflerini anlayarak, bütün süreci birlikte kurgulamak istiyoruz. Reklamverenlerimizin iş hedeflerine ulaşmalarında kaldıraç olmak istiyoruz.”
Berrin İnaluk’a göre; 2020 daha fazla veriyi konuşabileceğimiz ve veriye odaklanabileceğimiz bir yıl olacak. İnaluk, son dönemde reklamverenlerin ajans değiştirme trafiğinin çok arttığına, sektörde fiyat seviyesi standardının kaybolduğuna da dikkat çekiyor: “Gelinen noktada reklamverenlerin tercihinde ajansların satın alma gücü, önemli bir kriter olmaktan çıktı.
Önümüzdeki dönem, medya ajansının planlama kabiliyetlerinin daha fazla öne çıkacağı bir dönem olacak. Bu noktada bizim farkımız şu; doğru planlama ve günlük optimizasyonlarla reklamverenler lehine avantajlar yaratmaya çalışıyoruz.” Berrin İnaluk, sektöre ilişkin şu değerlendirmeyi yapıyor: “2019’un ilk 6 ayında sinema ve dijital alan büyüdü ancak genel olarak sektörde küçülme gözlendi. 2019 genelinde 2018’e göre yüzde 1 seviyesinde büyüme olabilir. Beklentimiz, 2018’de 8 milyar 200 bin TL olan reklam yatırımının 2019’da 8 milyar 400 milyon TL olması. Türkiye’de reklam yatırımlarının GSY‹H içindeki payı çok düştü ve binde 2’ler seviyesine geriledi. Basının küçülme oranları ise yüzde 30’lara dayandı. 2020’de, Türkiye tekrar bir seçim atmosferine girmezse yılın ilk yarısının medya sektörü açısından pozitif geçeceğini, reklam yatırımlarının bir miktar artacağını düşünüyoruz. Geleceğin yükselen mecrası; dijital. Günümüzde mecraları tekil bazlı ayrıştırmak yerine ekran planlaması öne çıkıyor. Televizyon, açık havada dijital kanallar, tabletler, bilgisayarlar veya akıllı telefon ekranları. Televizyon gerçeğini en azından birkaç yıl daha göz ardı etmemeliyiz, gücünü koruyacak. Önümüzdeki 5 yılda televizyon ile dijital eşitlenecek. Hedeflemeli reklam meselesi çok daha yaygın konuşulmaya ve kullanılmaya başlandı. Amazon; Türkiye’ye gelişiyle sektörün çehresini tamamen değiştirecek.
Artık hedef kitlenin satın alma alışkanlıklarını birebir görebileceğiz, işin içine sepet derinliği vs. gibi kavramlar girecek. Mesajı doğru şekilde, doğru zamanda, doğru platformda vermek meselesi önemli. Kullandığınız mecrane olursa olsun, siz marka değer transferi taşıyorsunuz. Önümüzdeki dönemde en çok konuşulanlardan biri de ‘değer transferi nedeniyle güvenilir mecralarda ve doğru platformlarda yer almak’ olacak. Güvenilirlik meselesi markalar tarafından daha fazla sorgulanır olacak.”

KOBİ’lere ve markalaşma yolculuğundakilere öneriler:
Berrin İnaluk, markayı “Güven. Tüketiciye verdikleri güven, özbenlik algısı ve sürdürülebilirlik” sözleriyle tanımlıyor ve KOBİ’ler ile markalaşma yolculuğundakilerine şunları öneriyor: “Butik hizmet KOBİ’ler için çok önemli. Sektörümüzde en önemli konu; şeffaflık. Açık iletişime dikkat etmeliler. Ajansın reklamverenin iş hedeflerini anlaması, aynı dili konuşmaları, yatırımların geri dönüşünün ölçümlenmesine yönelik ajansla işbirliği yapılması, bunun için gerekli verilerin sağlanması da çok önemli. Biz reklamverenlerimizin ihtiyaçlarını doğru anlıyoruz, onların etkin iş sonuçlarına ulaşmaları için en doğru sonuçlara ulaşmaya çalışıyoruz. Bizimle güvene dayalı açık iletişim kurabilecekleri, deneyimli ekibimizin onların dertlerini kendilerine dert edinebileceklerinin sözünü verebilirim.”

Yorumlar (0)
10°
hafif yağmur
Namaz Vakti 04 Nisan 2020
İmsak 05:07
Güneş 06:35
Öğle 13:12
İkindi 16:48
Akşam 19:39
Yatsı 21:01
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20