banner345

“Yatırımın geri dönüşü” odaklı dijital ajans; Boomerang, 2020’de Avrupa’dan dünyaya açılacak

Uluslararası işbirliği yaparak veya yatırım alarak 2020’de Avrupa’ya açılmayı hedeflediklerini söyleyen Boomerang Ajans Başkanı Çağıl Yüzer, “KOBİ’lere ve markalaşma sürecindekilere pazarlama bütçelerini ve kampanyalarını şekillendirirken kesinlikle dijitalin rüzgarını arkalarına almalarını tavsiye ediyoruz” diyor.

AJANS 01.05.2018, 08:46 30.04.2018, 20:41 KobiEfor
6826
“Yatırımın geri dönüşü” odaklı dijital ajans; Boomerang, 2020’de Avrupa’dan dünyaya açılacak

Farklı sektörlerde faaliyet gösteren ulusal ve global birçok markaya “yatırımın geri dönüşü” odaklı 360 derece dijital pazarlama hizmetleri sunan dijital ajans Boomerang İstanbul, butik bir ajans. Boomerang İstanbul, çalıştığı markalara sosyal medya ve mobil pazarlama (sosyal medya pazarlama, sosyal medya reklamları, mobil pazarlama ve sertifikalı Adwords danışmanlığı-SEM), yazılım ve tasarım (konsept ve tasarım, geliştirme ve kodlama, test ve dokümantasyon, entegrasyon ve yayınlama) hizmetlerini sunuyor.
Boomerang Ajans Başkanı Çağıl Yüzer, 2010 yılından itibaren sürekli büyümeyi hedeflediklerini belirterek, “Yıl sonunda baktığımızda hep büyüdüğümüzü gördük. Bu bizim bir sonraki yıla hazırlanırken takım olarak daha şevkle çalışmamızı sağladı. Sektörde birincilik veya ikincilik bizim için önemli değil, önemli olan ne kadar kaliteli ve sürdürülebilir iş yaptığımız. Elbette Boomerang’ın güçlü işbirliklerine imza atması bizi sevindirir” diyor.
Çağıl Yüzer, “Boomerang 2010 yılında 2 ortağım ile birlikte kurduğumuz bir ajans. Daha öncesinde her birimiz kendi alanında oldukça tecrübeli ve sektörle ilgili heyecan duyan isimlerdik. Belki de Boomerang’ı Boomerang yapan en önemli etken de budur. İlaçtan turizme, eğlenceden otomotive birçok farklı sektörlerden; ulusal ve global markaların temsilcisiyiz. Günümüz itibariyle 14 markanın dijital ajansı olmanın keyfini yaşıyoruz. Bayer, Deloitte, Mercedes-Benz, Mitsubishi Motors gibi global markaların yanında, küçük ve orta ölçekli markalara da hizmet veriyoruz” diye anlatıyor.

Boomerang ile “yatırımın geri dönüşü”:
Çağıl Yüzer, ajansın adını Boomerang seçmelerinin nedenini ise şöyle aktarıyor: “Boomerang, Avustralya yerlilerince avlanmak için veya silah olarak kullanılan, ileri doğru fırlatılınca geri gelen eğri bir araç. Bizim de aklımıza yatırımın geri dönüşünü anlatacak bu isim geldi. Sonuçta iletişim; marka gücünü ve imajını güçlendiren ve geri dönüşü olan bir yatırımdır.”

Boomerang’ın “butik” bir ajans olduğunu vurgulayan Çağıl Yüzer, amatör bir ruhla profesyonel işler ürettiklerini ifade ediyor:
“Amatör ruhumuzu ilk kurulduğumuz gündeki heyecanımızla sürdürürken; aynı zamanda sürekli yenilenen genç zihinlerle gücümüze güç katıyoruz. Bünyemize kattığımız motion video ekibi ve Google Adwords uzmanları bunlara örnek gösterilebilir.”

2020 hedefi; dünyaya Avrupa’dan açılmak: Geçen yıl yüzde 50 büyüdüklerini, bu yıl ve 2019 yılında da yüzde 50 büyümeyi hedeflediklerini paylaşan Yüzer, 2020 hedeflerini açıklıyor: “Sektörümüzde faaliyet gösteren uluslararası bir grupla işbirliği yapmak veya onlardan yatırım alarak önce Avrupa’ya sonra da tüm dünyaya açılmak istiyoruz. Portföyümüzdeki müşteri sayımızı da 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz.”

Dijital hızla yükselişte: İletişim sektöründe dijitalin önemini vurgulayan Çağıl Yüzer, sosyal medya ile yaşanan hızlı dönüşüme dikkat çekiyor: “Sosyal medyanın da etkisiyle artık geçmişteki reklamcılık biçimleri yavaş yavaş rafa kalkıyor. ‘Rafa kalkıyor’ tabiri belki biraz iddialı olacak ancak gerek maliyetler, gerek reklamcılığa yapılan yatırımın geri dönüşünün kuruşu kuruşuna hesaplanabiliyor olması, gerekse de hitap ettiği kitlenin 7’den 70’e sürekli takipte olması sebebiyle dijital reklamcılığın artık klasik reklamcılığın çok çok önüne geçtiğini görebiliyoruz.

Sektör müthiş bir hızla büyüyor. Her geçen gün bir yenilikle karşı karşıya kalıyor ve öğrenip ayak uydurmaya çalışıyoruz. Sürekli yenilenen ve değişen bir organizmanın hücreleri olarak dijital ajanslar, global değişimlere ayak uydururken aynı zamanda da globale şekil veren bir konumda duruyor. 2018’de bu hızlı büyümenin süreceğini düşünüyoruz.”

Çağıl Yüzer, sektörde bütün dijital hizmetleri bünyesinde toplamış ajanslar ve her bir hizmette özelleşmiş Boomerang gibi butik ajanslar da bulunduğuna dikkat çekiyor: “Boomerang olarak inandığımız çalışma modeli, her ajansın kendi spesifik alanında uzmanlaşması. SEO ajansının SEO alanında, sosyal medya ajansının ise sosyal medya öncelikli çalışması gerektiğini düşünüyoruz. Ancak sektörün son 3-4 yıllık gelişimi doğrultusunda dijital pazarlama faaliyetlerini güçlü çözüm ortaklarıyla birlikte 360 derece yürütülmesi gerekliliği doğdu. Biz de birçok ajans gibi sektörün taleplerine uyum sağladık.

Çözüm ortağı ajanslarla çalışma yürütürken kimi zaman kampanyalara biz liderlik ediyoruz, kimi zaman da bir bütünün parçası olmaktan mutluluk duyuyoruz. Kısacası; kampanya sahibi markanın talebine ve ihtiyaçlarına özel olarak değişkenlik gösterebiliyor bütün bu hususlar.”

“Başarılı kampanya, kitleyi 12’den vuracak kampanyadır”: Çağıl Yüzer, başarılı bir kampanyanın başarı ölçülerini ise şöyle özetliyor: “Başarılı kampanya öncelikle hedef kitlesini tüm hatlarıyla belirlemiş ve bu kitleye her yönden hitap edecek, tabiri caizse kitleyi 12’den vuracak bir kampanyadır. Kampanyanın medyaya lanse edilmeden önce tüm boyutlarıyla incelenmiş olması önceliklidir. Lanse edildikten sonra ise amaçlarına ulaştıktan sonra kendini de aşan; hedef kitleye kendini duyurmaktan öteye geçmiş kampanya, bize göre başarılı kampanyadır. Dijital sektör özelinde konuşacak olursak; hedefine ulaştıktan sonra bambaşka kitleler tarafından da benimsenen, hatta kimi zaman günlük dile yansıyan, dilden dile dolaşan birçok kampanyaya tanık olabiliyoruz.”

KOBİ’ler’e öneriler: ”Marka bizim için kimlik demek. Markamıza göre, markamızla birlikte şekilleniyor; onlarla birlikte büyüyor ve renkleniyoruz” diyen Çağıl Yüzer, bir ajansla çalışmak isteyen KOBİ’ler ve markalaşma sürecindekilere şunları öneriyor: “Özellikle yeni yapılanmakta olan firmalar ve KOBİ’ler için, dijital reklamcılığın konvansiyonel reklamcılıktan çok daha efektif olduğunu net bir şekilde söyleyebiliriz. Pazarlama bütçelerini ve kampanyalarını şekillendirirken kesinlikle dijitalin rüzgarını arkalarına almalarını tavsiye ediyoruz.

Sektördeki hızlı yükselişe bağlı olarak, günümüzde dijital ajanslar sayıca çok arttı, ancak nitelik bakımından aynı hızla gelişim gösterdiklerini maalesef söyleyemiyoruz. KOBİ’lere önerim, çalışacakları ajansı seçerken son derece ince eleyip sık dokumaları. Ajansın daha önce yaptığı tüm işleri ayrıntılıca incelemelerini; hatta mümkünse ofislerini, çalışma koşullarını görmelerini; çalışanların yetkinliklerini test etmelerini ve markayı temsil edecek kişilerle özel olarak görüşme talep etmelerini öneririm.”

Yorumlar (0)
kısa süreli hafif yoğunluklu yağmur
Namaz Vakti 29 Mart 2020
İmsak 05:17
Güneş 06:44
Öğle 13:14
İkindi 16:46
Akşam 19:34
Yatsı 20:55
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20