banner350

banner345

Yeni nesil çözümler sunan, medya, içerik ve teknoloji ajansı; Wavemaker

Dünya reklam ve iletişim devi WPP’nin global medya yatırım yönetim devi GroupM’in medya, içerik ve teknoloji ajansı Wavemaker, yeni nesil çözümleriyle iddialı. Wavemaker Türkiye CEO’su Neslihan Olcay, varlıklarını sürdürmek isteyen markaların doğru yatırımlarla dijitale göç etmeleri gerektiğini söylüyor.

AJANS 01.11.2019, 07:29 30.11.2019, 11:02
11277
Yeni nesil çözümler sunan, medya, içerik ve teknoloji ajansı; Wavemaker

Dünyanın en büyük reklam ve iletişim holdinglerinden biri olan WPP’nin global medya yatırım yönetim kuruluşu GroupM, yıllık reklamlarda 48 milyar doların üzerinde bir pazarı yönlendiriyor. GroupM, aralarında Mindshare, MediaCom, Wavemaker, Essence ve m / SIX ve Xaxis, Motion Content Group ve Performance Media Group’un bulunduğu WPP medya ajanslarının ana kuruluşu. Tüm dünyada Kasım 2017’de GroupM’in medya ajansları; MEC ve Maxus’un birleştirilmesiyle oluşan ajansın adı ise; Wavemaker. Medya, içerik ve teknolojiyi buluşturan GroupM şirketlerinden Wavemaker, 1 milyar dolarlık gelir elde eden yeni nesil bir ajans. İnsanların nasıl satın alma kararları aldığına dair dünyadaki en kapsamlı çalışma olan WM Momentum’u yaratan ajans, 90 ülkede 9 bin çalışana sahip. KobiEfor’un 20. yılını kutladığı bu özel sayıda biz de bu dünya devi ajansın Türkiye CEO’su Neslihan Olcay ile konuştuk.
Wavemaker Türkiye CEO’su Neslihan Olcay, “Dünyada ve Türkiye’de GroupM’in köklü medya ajansları; MEC ve Maxus’un birleşmesinden gelen deneyime sahip Wavemaker’ın en temel özelliği, kendisini yeni nesil çözümler sunan medya, içerik ve teknoloji ajansı olarak konumlandırması” diyor. Markaların dünyasında; geleceği; medya, içerik ve teknoloji yönlendirecek. Sunduğu yeni nesil çözümlerle Wavemaker, yalnızca bir medya ajansı olmanın da ötesine geçerek, bütün projelerini ve insan kaynağı yatırımını “medya, içerik ve teknoloji” alanı odaklı gerçekleştiriyor. Bugünün en başarılı markalarının; tüketici yolculuğunu doğru okuyan, anlayan ona göre doğru içgörüler geliştererek kampanyalarını, içeriklerini üreten ve teknolojisini buna göre revize eden markalar olduğuna değinen Olcay, bu nedenle Wavemaker’ı, tüketici yolculuğuna odaklı bir ajans olarak konumlandırdıklarını, son 2 yılda kazandıkları ödüller ve yaptıkları işlerin de bunun ispatı olduğunu söylüyor: “Türkiye’de bugün, 150’nin üzerinde markaya hizmet veren Wavemaker, performans pazarlaması anlamında GroupM’in en yüksek ciroya sahip ajansı. Markalarımız, deneyimimizi zenginleştiriyor, reklamverenlerimize daha iyi hizmet vermemizi sağlıyor. Porftöyümüzde hızlı tüketim ürünleri ve e-ticaret markaları ön planda. Bizim tek işimiz medya satın alma aracılığı yapmak değil. Bizim stratejik danışmanlık hizmetlerimiz yıldan yıla daha da önem kazanıyor.”
Olcay’ın verdiği bilgilere göre; Wavemaker’ın 2018 yılı cirosu 76 milyon dolar, GroupM’in ise 373 milyon dolar. Türkiye’nin en büyük medya yatırım firması olan GroupM’in, medya satın alma kasları çok güçlü. Olcay, “Biz masaya oturduğumuz zaman GroupM olarak oturuyoruz, Türkiye’nin en büyük reklamverenleri, birçok yerli KOBİ ile çalışıyoruz, satın alma gücünde birinci sıradayız” açıklamasını yapıyor.
Fark yaratmanın koşulu; işi uzmanına bırakmak: Neslihan Olcay, “Bizi dinleme ve onlara gösterdiğimiz yoldan bizimle beraber yürüme cesaretini gösterebilecek müşterilerle çalışıyoruz. Fark yaratmanın koşulu bu. Uzmanlığa saygı duymak önemli. Reklamverenlerimizin kendi faaliyet alanlarındaki uzmanlıklarına sonsuz saygı duyuyoruz ancak günün sonunda kendi alanımızda uzmanız ve bunu onlar adına kullanmak ve konuşturmak istiyoruz.”
Başarının sırrı; global ajansın gücüne ve yerelin bilgisine sahip olmakta yatıyor: Neslihan Olcay, Wavemaker Türkiye’nin başarısının, çalıştığı markalara global ajans olmanın avantajlarını sunarken Türkiye’nin gerçeklerine ve tüketici değerlerine de vakıf olmasında yattığını söylüyor: “90 ülkede WPP ve GroupM ağlarının bir parçası olduğumuz için diğer ajanslardan farklı olarak bizim kendimize ait servis paketimiz çok daha büyük. Medya satın alma, medya stratejisi oluşturma, CRM danışmanlığı, sosyal medya yönetimi ve sosyal medya danışmanlığı, veri analitiği hizmetleri, teknoloji alanında verdiğimiz DMP (data base management) hizmeti, teknolojik alt yapıları konusunda danışmanlık hizmeti vs… Birçok farklı sektörde, küçük, orta ve büyük ölçekte birçok reklamverenle çalışıyoruz.”

Medya satın almanın incelikleri
Medyada reklam yeri satın alınırken o yıl hangi sektörler yatırım yapacak, hangileri gaza, hangileri frene basacak önemli. Olcay, bu yıl ilk kez bütün sektörel dernekler ve kuruluşların bir araya gelerek, ilk 6 ay reklam yatırımlarını açıkladıklarını anlatıyor: “Toplam yatırımlarda yüzde 3.8’lik bir düşüş var. Bu düşüşün olmasına rağmen televizyon fiyatlarında artış var, ciddi bir medya enflasyonu oldu. Televizyondaki düşüş ise yüzde 3.8’in üzerinde bir düşüş. Bu, lokomotif olan bir takım sektörler frene basmışlar demek. Medya enflasyonuna rağmen daralma varsa aslında reel daralma daha fazla. Biz ajanslar bunu çok daha net görebildiğimizden reklamverenlerimize çok daha net değerlendirmesini sağlayabiliyoruz. Biz mecrayı verilerle tanıyoruz.”
Neslihan Olcay, her mecrayı kendi özelliği çerçevesinde kullanmanın önemine de dikkat çekiyor: “O mecranın nasıl tüketildiğini de bilerek orada reklam içeriği vermek zorundasınız. Mecranın fiziksel, fonksiyonel özelliklerini, nasıl tüketildiğini, tüketilme trendinin nereye doğru gittiğini bilecek; kendinizi, içeriğinizi ona göre adapte edeceksiniz.”
Aynı zamanda Galatasaray Üniversitesi’nde ders veren Neslihan Olcay, mecraların artık tüketiciyi daha fazla duyması ve dinlemesi gerektiğine değiniyor: “Basın platform değiştirdi ve artık format değiştirmesi gerekiyor. Yeni nesil tüketici, kolay yutulur, kolay tüketilir içerik istiyor. Çünkü zaman yok, sabır yok. Zaten Türk toplumu olarak okumayı sevmiyoruz. Günün sonunda mecralarda birer marka. Pazarlamanın en büyük aracısısınız ama kendinizi pazarlamayı başaramıyorsanız eğer burada bir problem var demektir. Pazar araştırması, yenilikleri düzenli takip etmek ve doğru altyapı yatırımı yapmak çok önemli. Siz hedef kitlenizle beraber göç etmezseniz o zaman kıraç topraklarda yaşarsınız. Hedef kitleniz dijitale göç etti, dolayısıyla sizlerde doğru yatırımlarla dijitale göç edeceksiniz.”
Neslihan Olcay, e-ticaret yapmak isteyenlere bu alana özel bir yatırım yapmalarının önemini vurguluyor: “Reklamverenin hedef kitlesine sunduğu kullanıcı deneyimi uçtan uca harika olmalı. Web sitesi ve mobil uygulamanın dinamikleri, hız, içerik, kullanıcı deneyimi gibi ihtiyaçları farklı. Sosyal medya, çok daha fazla ve satışa yönlendirecek şekilde kullanılmalı, ona göre içerik oluşturulmalı. Ve bu başlı başına bir uzmanlık alanı. KOBİ’ler açısından en mantıklısı ise yerleşik kullanıcı olan AliExpress gibi markalarla dünyaya açılmak.”
Neslihan Olcay, markalaşma yolculuğundaki KOBİ’lere ise şunları öneriyor: “Çalıştıkları ajansın büyüklüğünden korkmasınlar, kimse benimle ilgilenmez diye düşünmesinler. Birçok büyük ajansın KOBİ’lere hizmet veren alt departmanları var, böyle ajanslarla çalışmayı tercih etmeliler. Reklamverenle ajansın birbirini anlaması, aynı dili konuşabilmesi çok önemli. Biz müşterilerimize eğitimler de düzenliyoruz. En çok talep, dijital medya ve iletişim alanından geliyor. İletişim trendlerini yakından takip etmeli, hedef kitlelerini çok iyi tanımalı ve anlamalılar. Bunun için de veri toplamaya yatırım yapmalılar. Markalarının gelişimi için medya yatırımı yapmalılar.”MARKAMarkayı; “ait olduğu firmanın çocukları” diye niteleyen Neslihan Olcay, çocuğunuzu beslemez, gelişimine yatırım yapmazsanız büyümeyeceğine dikkat çekiyor. Olcay, markalarla ajansın ilişkisini de evliliğe benzetiyor ve her ölçekte firmayla çalışmanın ajansın uzmanlığını pekiştirdiğini vurguluyor: “Sektörünün lider markalarıyla çalışmak da muhteşem bir öğreti. Bir markayı sıfırdan alıp onu büyütmenin değeri de paha biçilemez. Büyük olmaya oynayan, ülkeye veya pazara ilk kez giriş yapan markalarla birlikte büyümeyi çok seviyoruz.”

Yorumlar (0)
15°
açık
Namaz Vakti 10 Nisan 2020
İmsak 04:56
Güneş 06:26
Öğle 13:10
İkindi 16:50
Akşam 19:45
Yatsı 21:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20