KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Covid-19 sonrası toparlanmada ‘7 engelli’ koşu

HABER

Euler Hermes’in yayınladığı yeni rapora göre, Covid-19 sonrasında ülkelerin ekonomik olarak toparlanması için 7 önemli engeli aşması gerekiyor.

Bu engellerden aşılama hızı, ülkelerin toparlanma performansını etkileyecek en önemli faktör olarak ortaya çıkıyor.
Enflasyonun geçici olarak artması da toparlanmada aşılması gereken engellerden biri olarak belirtiliyor. Bu noktada, gelişmekte olan ülkelerde enflasyon beklentilerinin yükselişte olduğu, Türkiye ve Brezilya’nın ise bu eğilime liderlik ettiği görülüyor.
Raporda, küresel GSYH için 2021’de büyüme tahmini yüzde 5.1 olarak verilirken; geçtiğimiz yıl küçülen GSYH’nin 2021 ve 2022’de artışa geçecek olmasının, küresel olarak uygulamaya konan aşırı genişleyici politika karmalarıyla açıklanabileceği söyleniyor.
Raporda ayrıca, hızlı aşılama kampanyalarının, hızlı toparlanma sağlayarak bazı ülkelerin aradaki farkı açmasını sağlayabileceğinin altı çiziliyor. Toparlanma sürecindeki en önemli 7 engel ise şöyle sıralanıyor: ‘Aşılamada Formula 1 yarışı’, ‘Tasarruf fazlaları’, ‘Destek mekanizmalarının aşamalı olarak kaldırılması’, ‘Yatırım üzerindeki yer açma ve dışlama etkileri’, ‘Küresel tedarik zincirindeki darboğazlar’, ‘Enflasyonun geçici olarak çok artması’, ‘Piyasa reflasyonu.’

COVID-19’un tüketiciler üzerindeki kalıcı etkileri
McKinsey’nin işletme ve ekonomi araştırma kolu McKinsey Global Enstitüsü’nün yayınladığı (MGI), Fransa, Almanya, İngiltere ve ABD’de yapılan araştırmalara dayanan ‘Tüketici Talebindeki İyileşme ve COVID-19’un Kalıcı Etkileri’ raporuna göre; biriken tasarruflarla beslenen bastırılmış talep, hızlı bir toparlanma sürecine işaret ediyor.
Dünya genelinde tüketici talebindeki dönüşün segmentler bazında çok farklı olacağına dikkat çeken McKinsey & Company Ortağı İlke Bigan, “Şirketlerin ve politika yapıcıların, üst gelir gruplarındaki baskılanmış talebin açığa çıkışıyla, alt gelir grupları ve genç aileler için devam eden belirsizliklerin yaratacağı talep baskısını doğru yönetmeleri gerekecek” dedi.
Rapora göre, seyahat, eğlence ve yemek kategorileri uzun vadede büyüyor, pandemiden sonra güçlü bir talep toparlanması sözkonusu, çevrimiçi market alışverişi, sanal sağlık hizmetleri ve tüketicilerin ev için yaptıkları yeni düzenlemeler kalıcı olacak.

Kalıcılık için önemli bir ön koşulun da yeterli altyapı yatırımlarına bağlı olduğunun altını çizen raporda, bu durum; tüketici, şirketler ve hükümetler açısından ele alınıyor. McKinsey uzmanları, bütün bunların yanı sıra tüketiciler nezdinde sürdürülebilirlikle ilgili yükselen hassasiyetin de kalıcılık üzerinde etkileri olacağını belirtiyor.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.