KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

İş Faktoring, hedeflerinin ilerisinde büyüyor

HABER

İş Faktoring A.Ş., 2020 yılında tüm olumsuz koşullara rağmen müşterilerinin yanında yer alarak reel kesime dönük desteğini sürdürdü.

İş Faktoring Genel Müdürü Ömer Karakuş, “Salgının başında, finansal güçlük yaşayan müşterilerimize, vade uzatma ve yapılandırma taleplerinde bütün imkanlarımızla destek olmak kararı aldık. Söz konusu desteğe bu yıl da devam etmekteyiz” dedi.

Karakuş, ticaretten kaynaklanan vadeli alacaklara fon sağlayan sektördeki önemli oyuncuların da benzer şekilde davranmaları sayesinde sektörde büyük bir kredi problemi yaşanmadığını söyledi. Karakuş, şunları söyledi: “2020 yılında bir kez daha teyit edildiği üzere; esnek iş yapış modeline sahip, değişikliklere süratle adapte olabilen ve finansal kaynaklarını ihtiyaçlarına göre çeşitlendirebilen kurumlar, bu ve benzeri kriz dönemlerini daha az hasarla atlatabilmektedir. İş Faktoring olarak 2020 yılını, aktif büyüklük ve faktoring alacak bakiyesi kalemlerinde sene başında bütçelediğimiz rakamların, sırasıyla yüzde 25 ve yüzde 22 üzerinde sonuçlarla kapadık, müşteri sayımız ise 2019 yılına göre yüzde 13 arttı.”

2021’in ilk 5 ayında alacak bakiyesi, karlılık ve ciro rakamları açısından hedeflerinin ilerisinde olduklarını açıklayan Karakuş, bu yıl alacaklarında yaklaşık yüzde 15, ciroda ise yüzde 25 dolayında büyüme hedeflediklerini söyledi. Stratejilerini ise şöyle açıkladı: “İhracat faktoringi işlemlerinin toplam işlemler içerisindeki payını artırarak, tabana daha yaygın, KOBİ ve ticari segmentlerdeki pazar payımızı yükseltmek üzerine kuruludur. Bu çerçevede KOBİ’lere hitap eden ve mobil uygulama altyapısı ile çalışan ‘ÇekMatik’ ürünümüzü, ana hissedarımız İş Bankası müşterilerine de ulaştırarak yaygınlaştırma düşüncesindeyiz. Bu amaçla, 2020 yılında başlayan dijital dönüşüm alanındaki çalışmamızı tedricen hayata geçirmeyi planlıyor, bu gelişme ile müşteri sayımızda asgari iki kat artış olabileceğini öngörüyoruz.”
İhracat faktoringi alanında 2020 yılında yüzde 40 büyüme ivmesi yakaladıklarını, bu yıl büyümeyi sürdüreceklerini dile getiren Karakuş, “Özellikle, uluslararası ticarette payı hızla artmakta olan e-ihracat işlemlerinin de iskonto edilmesi üzerinde çalışmaktayız” dedi.

Dijitalleşme ağırlık kazanıyor
İş Faktoring, ürünlerin yaygınlaşması, pazarda daha fazla pay edinerek müşteri sayısının artması, iş süreçlerini daha yalın ve etkin hale getirmek gibi ihtiyaçlardan yola çıkarak, ‘Çevik Çalışma Modeli’ uygulanmasını başlattı. Karakuş, şunları söyledi: “2017 yılından bu yana ivme kazanan teknolojik yatırımlarımız, bu dönemde bize organizasyon yapımızda çeviklik ile uzaktan çalışma gibi esnek çalışma modellerine hızlı bir şekilde uyum sağlama olanağı verdi. Böylece müşterilerimize kesintisiz hizmet verme alanlarında rekabet avantajı sağlamış olduk. Öte yandan teknolojik alt yapımızı mevcut ve gelecekte öngörülebilen ihtiyaçlarımız kapsamında yenilemeye yönelik olarak şirketimizde kapsamlı bir teknolojik ve dijital dönüşüm projesi başlatılmıştır.”

İş Faktoring’in kurumsal müşterilerinin dijital kanalları kullanma oranı yüzde 100’e yakın. Kurumsal firmalara mal tedarik eden ticari ve daha küçük hacimli firmalarda ise pandemi döneminde dijital olgunluk seviyelerinde önemli gelişmeler gözlemleniyor. Karakuş, önümüzdeki günlerde; sektör mevzuatının, mesafeli elektronik sözleşmelerin kabulü gibi düzenlemelerle uzaktan çalışma pratiklerine uyumlu hale gelmesiyle faktoring sektöründe online satış ve iskonto platformları ile mobil pazara yönelik uygulamaların daha fazla kullanılacağını öngördü. Karakuş, “Online başvurudan sözleşmelerin imzalanması aşamasına kadar olan tüm faktoring süreçlerinin dijital ortamda gerçekleşebilmesi ve gerekli hukuki düzenlemelerle iş süreçlerinde de dijital dönüşümün desteklenmesi beklenmektedir” diye konuştu.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.