KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Tridi'den Talebe Özel Üretim Pazarında 3 Kat Büyüme!

HABER

​​​​​​​Türkiye’de yaklaşık 2 milyar dolarlık iş hacmi olan talebe özel üretim tedarik pazarı, her geçen yıl şirketler tarafından daha da önem kazanıyor. Buna yönelik dağınık üretim partner ağını tek bir platforma sığdıran ve yapay zeka destekli teknoloji alt yapısıyla dijital çözümler sunan Tridi, 2021 yılı değerlendirmelerini ve 2022 yılı beklentilerini açıkladı.

Üretim endüstrisini dönüştüren yapay zeka alt yapılı dijital çözümler, uzun zamandır devam eden bir trend olarak karşımıza çıkıyor. Globalde 260 milyar dolarlık bir iş hacmi olan talebe özel üretim pazarında Türkiye’ye olan ilgi de sürekli olarak artıyor. Buna göre Türkiye’nin ilk dijital üretim tedarik platformu Tridi, 2021 yılında sipariş hacminde 3 kat büyüme yakaladı ve 2022 yılında 5 kat büyüme planlıyor. Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Tridi Genel Müdürü Çınar Topaloğlu, ‘‘Türkiye’nin üretim tedarik süreçlerinde dijitalleşmeden faydalanabilecek birçok alan mevcut. Buradaki fiyat alma, tasarımın üretilebilirlik analizlerini yapma, talebi teknik olarak uygun ve boş kapasiteye sahip üretici ile buluşturma gibi süreçler mevcut durumda manuel olarak devam ettiği için oldukça fazla zaman kaybına ve verimsizliğe sebep oluyor. Platformumuz sayesinde, endüstriyel üretim pazarında günler, bazen haftalar süren, prototipten seri üretime parça imalatına yönelik teklif alma süreçlerini dakikalar mertebesine indirebiliyoruz. Teknolojik altyapımız sayesinde doğru talepleri uygun üretici ile buluşturarak hata oranını azaltıyor ve kullanıcılara şeffaf bir bilgi akışı sağlıyoruz’’ dedi.

Üretimde kişiselleştirme ön planda olacak
Gelecek yılda son kullanıcılar, daha fazla üretim süreçlerine dahil olabilecek. Yıllar önce başlayan bu trend daha da büyüyecek. Son kullanıcıların tasarıma karıştığı ve tasarım fikirlerini verebildiği özelleştirilmiş ürünlere talep artacak.
En çok tüketici elektroniği ve makine imalat sektörlerinden üretim hizmeti talep edildi
Tridi’nin 2021 yılı verilerine göre; başta tüketici elektroniği olmak üzere makine imalat ve otomotiv sektörleri prototip üretimi, az adetli özel parça ve yedek parça üretimleri gibi çeşitli alanlarda en çok hizmet alan sektörlerin başında yer aldı.

‘‘Binlerce üretim parkuruna tek bir platformdan sahip olabiliyorsunuz’’
Topaloğlu, ‘‘Tridi olarak şu anda, hiçbir yatırıma gerek olmadan müşterinin milyonlarca dolarlık bir makine parkuruna, bir teknolojiye sahip olmasını sağlıyoruz. Özellikle müşteri içeri bir üretim parkuru yatırımı yaptığı zaman tam dolu kapasitede çalıştıramayacağı için yaşayacağı verimsizliği de önlemiş oluyoruz. Dolayısıyla 2022 yılında bu dönüştürücü etkinin daha da hız kazanacağını söyleyebilirim’’ açıklamalarında bulundu.

‘‘Türkiye’nin üretim partner ağını global müşterilerle buluşturmayı hedefliyoruz’’
Global müşterilerin Türkiye’ye kalite konusunda pozitif bakış açılarının olduğunu aktaran Topaloğlu, ‘‘Otomotiv, savunma sanayi ve tüketici elektroniği gibi sektörlerde çok gelişmiş bir ülke olarak faaliyet gösteriyoruz. Türkiye’nin ekonomik statüsünü takip eden avrupa sanayisi genel anlamda Polonya, Bulgaristan, Romanya gibi ülkeleri alternatif haline getirmiş durumda. Türkiye’nin de bunların arasında yer alacağını söyleyebiliriz. Üretim gücümüzü kullanmamız iyi bir etki yaratsa da katma değere de odaklanmak önemli ve ayrıştırıcı bir rol oynuyor. Buna yönelik 2022 yılı hedefimiz platformumuza üye olan Türkiye’nin nitelikli üretim partner ağını, global müşterilerimizin siparişleri ile buluşturmak’’ dedi.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.