KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Yeni nesil tüketicilerin 7 ortak özelliği

ÖNEMLİ NOTLAR

Generali Sigorta, teknolojiye ve bilgiye hakimiyetleri dolayısıyla sorgulayıcı bir yapıya sahip olan, markaları, ürün ve hizmetleri dönüştüren 15-25 yaş arasındaki yeni nesil tüketicilerin 7 ortak özelliğini paylaştı:

• Hemen hemen her türlü içeriğe, bilgiye erişme gücüne diğer tüketicilere göre daha fazla sahip olan ve teknolojinin içinde doğan bu yeni nesil tüketiciler, dünyayı fiziksel sınırları olmayan bir yer olarak görüyor.
• Özellikle 18-25 yaş arasındaki kuşak kişiselleştirilmiş, esnek ve bütçelerine uygun kişiselleştirilmiş yapılara, ürünlere ve hizmetlere odaklanıyor.
• Online alışveriş yapmak ve önceki nesillere göre daha az insanla temas etmek öncelikleri arasında yer alıyor. Yeni nesil tüketiciler, gerekmedikçe fiziksel buluşmalardan kaçınıyorlar.
• Kitap, gazete, dergi okumak yerine video izlemek, ürün ve hizmetlere yönelik bilgileri görsel içerik ile almak öncelik durumunda. Bu tüketicilerin gelecekte eğitim ve yaşama dair diğer alanlardaki tercihlerinde de ağırlıklı olarak video içerikten yararlanacağı öngörülüyor.
• Güvenilirliğe ve şeffaflığa önem veren yeni nesil tüketiciler, teknolojiye ve bilgiye hakimiyetleri dolayısıyla sürekli sorgulayıcı bir yapıya sahip durumdalar. Deneyimledikleri ürün ya da hizmetler hakkında yorum yaparak, şikayet ya da memnuniyetlerini diğer tüketici nesillerine göre daha net bir şekilde savunuyorlar.
• Yeni nesil tüketicilerin büyük bölümü, bir satın alma kararı vermeden önce ürünler hakkındaki online geri bildirimleri-değerlendirmeleri mutlaka okuyor.
• Satın aldıkları ürünün çevreye ve topluma etkilerini çok daha fazla dikkate alıyor. Bu tüketicilerin büyük bölümü çevre dostu ürünleri tercih ettiğinde kendini iyi hissettiğini belirtiyor.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.