KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

‘Mezopotamya’ markası tanıtıldı

REEL SEKTÖR

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank ile Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, GAP Bölgesi Turizm Tanıtım ve Markalaşma Projesi kapsamında, Türkiye’nin destinasyon odaklı ilk bölgesel turizm markası ‘Mezopotamya’yı, Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi’nde tanıttı. Bakanlar; Varank ve Ersoy ile markanın paydaş kuruluşları, hazırlanan ortak protokolü imzaladı.

Programa, Şanlıurfa Valisi Abdullah Erin, AK Parti Şanlıurfa Milletvekilleri; Zemzem Gülender Açanal ile Mehmet Ali Cevheri, Şanlıurfa Büyükşehir Belediye Başkanı Zeynel Abidin Beyazgül, GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkan Vekili Mehmet Açıkgöz, Türkiye Belediyeler Birliği Başkanı Fatma Şahin ile Karacadağ Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Hasan Maral da katıldı.

Mezopotamya Gezi Rehberi: Mezopotamya’nın tarihin her döneminde insanları kendisine çekmiş ve sayısız medeniyete ev sahipliği yapmış kadim bir bölge olduğunu vurgulayan Varank, “Kültürel ve doğal mirası koruyarak, Mezopotamya’yı global bir marka haline getirip insanların zihnine kazımak, daha çok insanın buraları ziyaret ederek unutulmaz anılar biriktirmesini sağlamak istiyoruz. Böylece turizm gelirlerini artırmayı, yeni istihdam olanakları ortaya çıkarmayı ve bölgedeki kalkınmanın hızlanmasını amaçlıyoruz” dedi. Varank, Mezopotamya’daki etkinlik, deneyim, gastronomi ve konaklama noktalarının interaktif haritalarını, 35 kent rotasını, 9 tematik rota ve seyahate dair ipuçlarını barındıran, Türkçe ve İngilizce içeriklerle bir web sitesi oluşturduklarını anlattı.

Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy da Proje’nin; Adıyaman, Batman, Diyarbakır, Gaziantep, Kilis, Mardin, Siirt, Şanlıurfa ve Şırnak illerini kapsadığını belirterek, bu bölgenin Türkiye’nin sahip olduğu turizm çeşitliliğini yansıttığını söyledi.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.