KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

‘Sürdürülebilir karlılık için Sosyal Onay’

REEL SEKTÖR

Sosyal Onay Girişimi Başkanı Serdar Dinler, sosyal amacı olmayan şirketlerin ‘Sosyal Onay’ alamayacağı için sürdürülebilir karlık elde etmesinin imkansız olduğunu söyledi.

İş dünyasında büyük değişimler yaşandığını kaydeden Dinler, “Gelecek kuşak, şirketlerini güçlü ve sürdürülebilir kılmak için şirketin hangi ‘sosyal amaca’ sahip olduğunu ve bu amaca ne kadar hizmet ettiğini anlatması gerekmektedir. Toplum, şirketin bu özelliklerinden tatmin olduğu durumda da onun varlığına ve faaliyetlerine ‘sosyal onay’ verecektir. Bu durumda, sosyal bir amaçtan söz etmeyen, eşitlik yaratmayı hedeflemeyen şirketler sosyal onay alamayacakları için çağ dışı olarak tanımlanacak ve geride kalacaktır” dedi.
Sosyal amacın tanımının tam anlamıyla içselleştirilmesinde zorluklar yaşandığını dile getiren Dinler, şunları söyledi: “Gelecekte sosyal amaç edinecek şirketlerin öncelik vereceği konular; sosyal ve çevresel performanslarıyla ilgili olarak sorumlu ve şeffaf olmaları, kurumsal sürdürülebilirliği önemsemeleri, yeni yaratıcı iş modellerine açık olmaları ve refah seviyesi yüksek bir toplum oluşturmak için tüm paydaşlarla işbirliğine açık olmaları olarak sıralanabilir.” Gelecek kuşak iş liderlerinin başarı göstergelerinin sosyal, çevresel ve ekonomik başarı üçlemesinde yani sosyal onay ile olacağına inandığını aktaran Dinler, sosyal amaç belirlemede ilk adımların paydaş katılımı, şeffaflık ve hesap verebilirlik olduğunu aktardı. 

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.