KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi

Generali Sigorta’dan 9.5 milyar Euro yeşil yatırım hedefi

SİGORTA

Generali Grup olarak 2021-2025 döneminde toplamda 8.5-9.5 milyar Euro tutarında yeşil ve sürdürülebilir yatırımlar yapmayı hedeflediklerini kaydeden Generali Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Sylvain Emilien Christian Ducros, 2022-2024 döneminde çevresel ve sosyal değeri olan ürünlerini %5-%7 oranında artıracaklarını belirtti. 

Geçtiğimiz yıllardan gelen birçok kronik sorun nedeniyle sigorta sektörünün, 2022’de de beklenen toparlanmayı gösteremediğini söyleyen Generali Sigorta Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Müdürü Sylvain Emilien Christian Ducros, “Tüketicilerin satın alma güçlerindeki ve gelirlerindeki düşüş, buna bağlı olarak ortaya çıkan satın alma eğilimlerindeki değişim, sigorta sektörünü de derinden etkiledi. İnsanlar, öncelikli olarak temel ihtiyaçlarını ve bütçelerini gözeterek harcama yapmaya başladılar. Bu da genel olarak sektörün 2022’yi durağan şekilde geçirmesine neden oldu” açıklamasını yaptı.
Değişen ekonomik ve sosyal koşullar altında sigortacılık ürünlerinin daha nokta atışı olması gerektiğinin altını çizen Ducros, 2023 ve uzun dönem hedeflerini şöyle anlattı: “Özellikle 18-35 yaş arasındaki kuşak ve sonradan gelecek olan Z ve Alfa kuşakları için kişiselleştirilmiş, esnek ve bütçelerine uygun sigorta ürünlerine odaklanıyoruz. Bütçeye gereksiz yük yapan, modüler olmayan ürünlerden uzaklaşıyoruz.”
Generali Sigorta’nın, temel olarak sürdürülebilirliği tüm çalışma, proje ve stratejilerinin odağına aldığını belirten Ducros, “İklim değişikliğinin dünyamıza verdiği ve vereceği zararın farkındayız. Bunun için yeşil geçiş ile ilgili risk ve fırsatları yönetmek için farklı stratejiler uyguluyoruz. Yeşil ekonominin gelişimini teşvik etmek için çalışmalar yürütüyoruz” dedi.
Generali Grup olarak 2021-2025 döneminde toplamda 8.5-9.5 milyar Euro tutarında yeşil ve sürdürülebilir yatırımlar yapmayı hedeflediklerini kaydeden Ducros, “2022-2024 döneminde çevresel ve sosyal değeri olan ürünlerimizi %5 - %7 oranında artıracağız. Yenilenebilir enerji sektörüne özgü risklerin korunması için yetkinlik merkezimizin geliştirilmesi ve müşterilerin portföylerinin karbondan arındırılması için teşviklerde bulunuyoruz” diye konuştu.
Ducros, 2025 sonuna kadar iklim bilimi doğrultusunda ofislerinin, veri merkezlerinin ve şirket araç filolarından kaynaklanan sera gazı emisyonlarının 2019 baz yılına göre en az %25 oranında azaltılmasını hedeflediklerini, 2040’a kadar net sıfır sera gazı emisyonuna ulaşmak için çalıştıklarını vurguladı.
Generali Sigorta olarak en temel stratejilerden birinin de her alanda dijitalleşerek, tüm süreçlerinde dönüşüm yolculuklarını tamamlamak olduğunu ifade eden Ducros, şu bilgileri verdi: “Bunun için satış, hasar, destek operasyonları gibi her süreçte ve dağıtım kanalı ayrımı gözetmeden dijital platformlara ve uygulamalara yatırım yapıyoruz. Başta kasko ve KOBİ olmak üzere birçok ürünü şekillendirip satın alabileceğiniz yeni bir sistem kurduk. Yaşadığımız dönüşümün adımlarından biri olarak ‘Benim Kaskom’ hizmetinin ardından, acentelerimizin iş yapış biçimlerini değiştirecek ve dağıtım kanallarının dijitalleştirilmesi ekseninde hazırladığımız dijital platform GATE’i hayata geçirdik. Ayrıca kullanıcı dostu olarak dizayn edilen, tek bir ekran üzerinden çapraz satış yapma ve tek bir tuşla teklif detaylarını paylaşma imkanı sunan, hızlı, kolaylaştırılmış, pratik yapısıyla dikkat çeken direkt satış platformumuzu süreçlerimize entegre ettik.”
Ducros, Generali Sigorta’nın KOBİ’ler özelinde sunduğu farklı ürünleri bulunduğunu da aktardı: “KOBİ ve Esnaflar için ‘Ekmek Teknem’ ürünümüz, modüler bir ürün ve Türkiye’de sigorta sektöründe ilk özelliği taşıyor. Her KOBİ’nin ve esnafın ihtiyaç duyduğu esneklik esasına göre tasarlanan Ekmek Teknem; KOBİ’lerin ve esnafın kendi teminat paketlerini oluşturmasına olanak tanırken, ihtiyaç dâhilinde olmayan teminatlara ekstra prim ödeme zorunluluğuna da son veriyor."

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.