Çalışan Bağlılığını Arttırmak İçin 5 Memnuniyet Metriği

Kurumlarda çalışan bağlılığını ölçmek çok önemlidir. Aksi takdirde çalışanların kurumunuza bağlılığını (ya da daha kötüsü, tersi) yapıp yapmadığınızı nasıl anlayacaksınız? Ölçme söz konusu olduğunda, çalışan memnuniyeti önemlidir. Genellikle sonuçları genellemek ya da ölçmek zordur. Buna rağmen ölçüyor olmak yine de son derece faydalıdır. Çünkü çalışanların memnun olması daha üretken ve işe katılımlarını artıracaktır. Sonuçta başka bir iş için ayrılma olasılıkları daha düşük olacaktır. Çalışan memnuniyetinizi kolaylaştıracak, kurum olarak daha kolay yönetmenize ve mevcut yeteneklerinizi korumanıza yardımcı olacak 5 metrik.

1- Kurum kültürüne uygunluk
Her bir kurumun kendine bir kültürü vardır. Bu günün ihtiyaçlarına göre zamanla değişikliğe uğrayabilecektir. Bir çalışan işe başladığında, iş başvuruları esnasında kişiye anlatılan değerler ile işinizin temelinde yer alan değerlere nasıl uyduğunu (ya da uymadığını) göz önünde bulundurmak kayda değer olacaktır. “Kişisel değerleriniz bizim temel değerlerimizle ne kadar iyi uyumlu?” sorusunun cevabının işe alım aşamasında bilinmesi kültürel uyumu öğrenmek için anlamlı olabilecektir. Sonuçta, işinize inanan birinin kurumunuzun büyümesine yardımcı olma olasılığı daha yüksektir.

2- Çalışan devamsızlığı
Bir çalışanın başarılı olarak işinize katkı sağlaması ve verimli olması için birinci şart fiziki olarak şirket yerinde bulunmaları gerekmektedir. Ciddi sağlık problemlerine bağlı olarak yapılan devamsızlıklar kişinin yokluğunu bir kenara bırakarak, bir çalışanın işine olan bağlılığı bu kişinin işe olan katkısını ölçmede karar vermek için önemli rol oynayacaktır.  Hastalık, sağlık ve farklı sebeplerle devamsızlık oluşturan çalışanın üreteceği mazeret listesi kabarık olacaktır. Bunu ölçmek için periyodik olarak çalışanların devamsızlıklarını ve devamsızlıklarına neden olan sebepleri takip etmek gerekecektir.

3- Çalışan devir hızı oranı
Çalışan devir hızı oranını bulmak için giren ve çıkan çalışanlarınızın sayısını ölçmeniz gerekecektir. Bunun dışında muhtemelen şirkette kalmasını isteyeceğiniz bazı insanlar vardır. Yeni çalışanların mevcut çalışanlarınıza yeni açılımlar ve yeni beceriler getirebilir. Çalışan devir hızı oranı çalışanın pozisyonuna ve sektöre göre değişiklik gösterecektir. Analizler ve kararlar alırken buna dikkat edilmelidir. Dönemsel olarak “çalışanların yüzde kaçı şirkette kaldı?” sorusuna cevap aranmalıdır.

4- Kişisel gelişim
Yapılan araştırmalarda kişilerin iş değiştirmelerindeki en sık sebeplerden birisi, yeni iş ile birlikte yeni beceriler edinme, yeni bilgi edinme, vb. şeyler için kişilere fırsatlar sunmasıdır. Şirketinizdeki yetenekli çalışanları belirleyip bu çalışanlarınız için yetenek yönetimi sistemi kurgulamanız gerekebilir. Sistem ile potansiyeli yüksek ve yetenekli çalışanları takip etmelisiniz. Çalışanlarımıza “Mevcut işinizde gelişme fırsatlarını nasıl değerlendirirsiniz?” sorusunun cevabını içerecek kişisel gelişim planlamalarını çalışanlarımız ile paylaşıp takibini yapmalıyız. Yine benzer şekilde mevcut çalışanları elde tutmak için çalışanların kişisel gelişimine yönelik eğitimler ve aktiviteler planlanmalıdır.

5- Çalışan önerileri
Çalışan bağlılığının ve memnuniyetinin belli dönemlerde ölçülmesi çalışanlarınız hakkında geri bildirim sağlamasında önemli veriler sunacaktır. Çalışanlarınızın arkadaşlarının veya ailelerinin kurumunuza herhangi bir eleman ihtiyacı olduğunda iş başvurusunda bulunması veya tavsiye edip etmeyeceği benzer bir gösterge oluşturacaktır. Memnun olmayan bir çalışan, birçok nedenden ötürü şirket ile ilgili zorunlu etkinliklere katılacaktır. Bunun tersine ise sadece memnun olan çalışanlar, başkalarının aktif olarak katılımda bulunmasına teşvik edecektir. “Birini bizim için çalışacak birine yönlendirmek ne kadar olası olurdu?” sorusu çalışan memnuniyetinin önemini göstermektedir.

Son olarak metrikler, bizim işimizi ölçmemizde çalışanlar hakkındaki tüm geri bildirimlerdir. Ölçemediğiniz işi yönetemezsiniz.

YORUM EKLE

banner235

banner229

banner216