Bankacılıkta dijital dönüşüm; Nerede isen bankan orada

Dijital dönüşüm çağına girdik. Türkiye'de bı dönüşüme 'Bankacılık' sektörü öncülük ediyor. Bankalar, yapay zeka, sanal gerçeklik, biyometrik doğrulama, nesnelerin interneti (IoT) ve blockchain gibi teknolojileri kullanarak dijitalde rekabet ediyor.

Bankacılıkta dijital dönüşüm; Nerede isen bankan orada

İş dünyamızın en önemli gündemini “dijital dönüşüm” oluşturuyor. Dijital dönüşüm, kurumların stratejilerinde, iş modellerinde, ürün ve hizmetlerinde, müşteri deneyiminde, organizasyonel faaliyetlerinde, yönetişimde, teknolojik altyapılarında ve işbirliklerinde yoğun yaşanıyor. Türkiye’de bütün kurumlar, dijital dönüşümün kaçınılmazlığını görmüş bulunuyor. Bankalar dijital dönüşümde önde gidiyor, dünyaya örnek gösteriliyor. Dijital bankacılıkta, müşteriden işlem ücreti, faiz, masraf, komisyon alınmadığı ya da cüzi alındığı için ilgi katlanarak büyüyor; maliyet, fiyat ve hız özellikleri öne çıkıyor.

Dijital hacim artıyor
Dijital dönüşüm finansal işlem hacmini azmanlaştırıyor. 2017’nin ilk çeyreğinde internet bankacılığı işlem hacmi 1 trilyon TL iken 2018’in ilk çeyreğinde 1.3 trilyon TL’ye çıktı. Aynı dönemler arasında mobil bankacılık hizmetiyle yapılan finansal işlemlerin tutarı 492 milyar TL’den 654 milyar TL’ye yükseldi ve dijitaldeki finansal işlemlerin toplam hacmi 2 trilyon TL’yi aştı.
Dijitalden kullandırılan kredi adedinde veri şöyle: Ocak-Mart 2018’de internet bankacılığı kanalıyla kullandırılan anlık kredi hacmi 2 milyar 205 milyon TL iken aynı dönemde mobil bankacılık kanalıyla kullandırılan anlık kredi hacmi 6 milyar 934 bin TL olarak gerçekleşti.  Böylece toplamda dijitalden kullandırılan kredi adedi 781 bin, kredi hacmi 9 milyar 139 milyon TL oldu.

Kaç kişiyiz?
TBB’nin verilerine göre, Ocak-Mart 2018’de en az bir kez giriş (login) işlemi yapmış aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı 35 milyon 673 bine ulaştı. Aktif kurumsal dijital bankacılığı kullanan şirket sayısı 1 milyon 701 bin oldu. Böylece 2018 ilk çeyrekte toplamda aktif dijital bankacılık müşteri sayısı 37 milyon 374 bine çıktı.
2017 ilk çeyrekte aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı 27 milyon 531 bin, aktif kurumsal dijital bankacılık şirket sayısı ise 1 milyon 486 bindi. Toplamda aktif dijital bankacılık müşteri sayısı da 29 milyon 17 bin seviyesindeydi. Böylece bir yılda toplam aktif dijital müşteri sayısı 8 milyon arttı.

Dijital bankacılığın kapsamı
Dijital bankacılık bize şu hizmetleri veriyor:
Talimatlar: Kredi kartı, ek kart, kredi başvurusu, fatura ödeme talimatları.
Para transferleri: EFT, havale, döviz transferi.
Ödemeler: Fatura, vergi, kredi, eğitim, yurtdışı çıkış, pasaport harç, sigorta poliçesi ödemesi, SSK ve Bağkur prim ödemesi vb.
Yatırım fonları: Döviz, vadeli hesaplar, repo, hisse senedi, altın ile tahvil ve bono işlemleri.
Kredi kartı işlemleri: Nakit avans, kendi kartına veya başkasının kartına borç ödeme.
Ürün satış verileri: Anlık kredi kullandırma, sigorta satışları. Halka arz kesin talep girişi, Hazine ihale işlemleri, vadesiz hesap açılışları, bilgi sorgulama, değiştirme, hesaplama.

Fintechler finans sektörüne değer katıyor
Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan, Fintechlerin kendilerine has yapılarından dolayı finans sektörüne dinamizm ve değer kattığını düşündüklerini belirtti. Fintechlerle kurulan işbirliklerinin dijitalleşme ile birlikte değişen müşteri beklentilerini tam olarak karşılayacak ürün ve hizmetlerin ortaya çıkmasını sağladığını aktaran Doğan, “Hedef kitleye ulaşan başarılı ortaklıklar müşteri nezdinde pozitif sonuçlar yaratıyor. Yapı Kredi olarak biz de ödeme sistemlerinden yatırım danışmanlığına, bütçe planlamadan biyometriye ve güvenliğe kadar birçok farklı alanda girişimlerin, finans sektörünü ileri taşıdığını düşünüyoruz ve fintechleri önemli iş ortaklarımız olarak görüyoruz” diye konuşuyor.
Uzun bir süredir fintech üzerine çalışan startupları yakından incelediklerini aktaran Doğan,  şu bilgileri veriyor: “Sadece son iki senede 1000’in üzerinde fintech şirketini inceledik. Bankamızın dijitalleşme stratejisine uygun fintechlerle işbirlikleri yapıyoruz. 75. yaşımızı kutladığımız 2019 yılında da farklı projeler üzerinde fintechlerle birlikte çalışıyoruz. Ayrıca 2015 yılında İTÜ ARI Teknokent’te kurduğumuz, yoğun olarak yapay zeka projelerini yöneten Yapı Kredi Teknoloji’de üniversitelerin akademik bilgi birikiminden ve fintech ekosisteminin gücünden azami derecede yararlanıyoruz.
Fintechlerle gerçekleştirdiğimiz işbirliklerimiz içerisinde de Göz-ID hizmetimiz ön plana çıkıyor. Bir Fintech şirketi olan Zoloz ile birlikte çıkardığımız Avrupa’da ilk defa bankacılık sektöründe gelişmiş göz tanıma sistemi teknolojisini kullandık. Yapı Kredi Mobil’e girişte, kişilere özel göz damar bilgisini analiz eden bu sistem ile müşterilerimiz tek hamlede Yapı Kredi Mobil’e daha güvenli, daha hızlı ve daha kolay giriş yapabiliyor.”
Doğan, Yapı Kredi olarak geleceğin bankacılık ekosistemini kurmak adına çalışmalar yürüttüklerini ve bireylerin her alanda danışmanlık alabilecekleri, tüm kanalların birbiriyle konuştuğu bu sistemi oluşturmak adına bankacılığın sınırlarını genişleten ürün ve hizmetler tasarlayarak bu süreçte fintechlerle ortaklıklar kurduklarını kaydetti.
Doğan, “Yapı Kredi olarak biz de fintechleri ticarileşebilirlik, sürdürülebilirlik, iş süreçlerimize entegre edilebilirlik gibi farklı açılardan değerlendiriyoruz. Bu kriterlere göre birlikte başarı yakalayabileceğimizi düşündüğümüz girişimlerle iletişime geçiyoruz” diyor.
Doğan örnek olarak da girişimcilik programı Code.YapıKredi ile yürüttükleri çalışmalara ilişkin şu bilgileri veriyor: “Bu platform ile girişimcilere finansal teknoloji uygulama programlama arayüzleri de (OpenBankingAPI) sağlayarak, fintech ekosisteminin gelişimine katkıda bulunuyoruz. Geniş bir perspektifte ele aldığımız Code.YapıKredi ile ayrıca sadece fintechleri değil her alanda gerçekleştirilen girişimcileri desteklemeyi de önceliklerimiz arasına yerleştirdik. Buna göre  girişimlerini büyütmek isteyenler için Code.YapıKredi Hızlandırma Programı’nı başlattık. Geçtiğimiz günlerde ilk etabı sona eren program kapsamında 10 girişimle Demoday etkinliğimizi düzenledik."

fastPay ile A101’lerde ödeme dönemi
Teknoloji ve inovasyondaki bilgi birikimiyle sektöründe çok sayıda ilke imza atan DenizBank, Türkiye çapında günde yaklaşık 3.5 milyon kişinin ziyaret ettiği A101 ile önemli bir işbirliğini hayata geçirdi.  Buna göre DenizBank müşterisi olsun olmasın herkesin faydalanabileceği fastPay ile cüzdan taşıma derdi olmadan, nakit paraya ihtiyaç duymadan, sadece cep telefonunu yan çevirip, ekranda çıkan QR kodu (Kare Kod) okutarak 6000’i aşkın A101 mağazasında ödeme yapmak mümkün olacak. Söz konusu anlaşmanın detayları, DenizBank Genel Müdürlüğü’nde, DenizBank Genel Müdürü Hakan Ateş ve A101 CEO’su Erhan Bostan’ın katılımıyla düzenlenen toplantıda paylaşıldı.
Bankacılıktaki bilgi birikimi ve deneyimlerini, insan ihtiyacı ile teknoloji arasında buluşma noktası oluşturmak üzere kullandıklarını belirten DenizBank Genel Müdürü Hakan Ateş, şöyle konuştu: “Teknolojinin üstel bir hızla ilerlediği bu dönemde ödevimiz, insan ihtiyacını en hızlı şekilde hangi kanaldan karşılayabileceğimizin matematiğini yapmak. fastPay uygulamamızı 7 yıl önce bu vizyonla, insanlarımızın hız, pratiklik ve erişilebilirlik beklentilerini karşılamak üzere, tüm banka müşterilerinin kullanımına açık olacak şekilde hayata geçirdik. İlk günden bu yana hedefimiz, ülkemizin finansal kapsayıcılık vizyonuna da katkıda bulunacak doğrultuda, bu inovasyonumuzu daha fazla alanda, daha fazla insanla buluşturup hayatı kolaylaştırmak oldu. Artık insanlarımız 6 binden fazla A101 mağazasında yapacakları alışverişlerinde fastPay ile cüzdan taşımadan, para üstü beklemeden, adeta kasadan ürün geçirir gibi telefonlarını yan çevirip kare kodu okutarak güvenle ödeme yapabilecekler.”
DenizBank müşterisi olsun olmasın herkese açık bir platform olarak hizmet sunan fastPay’de, kullanıcılar tüm bankalara ait kredi kartlarını ekleyerek hiçbir ek masraf ödemeden istanbulkart ve Kentkart ulaşım kartlarına diledikleri yerde ve zamanda kolayca yükleme yapabiliyor, faturalarını ve site aidatlarını rahatlıkla ödeyebiliyor. Türkiye’nin ilk nakitsiz stadyumunu hayata geçiren, anlaşmalı işyerleri ve e-ticaret ödemelerinde de hayatı kolaylaştıran fastPay, cepten cebe 7/24 ücretsiz para gönderme ve ATM’den kartsız para çekebilme özellikleri de sunuyor.

“KOBİ’lerin dijitalleşme süreçlerinde yanındayız”
Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Şahismail Şimşek, İş Bankası olarak müşterilerin finansal işlemlerinde dijital çözüm ortağı olarak hareket ettiklerini ve çalışmalarını bu yönde geliştirdiklerini söyledi. Şimşek, “Yapay zeka, bulut bilişim ve mobilite gibi dijital teknolojilerin sunduğu yeni imkânlardan yararlanarak, hem verimliliğin hem de ürün kalitesinin arttırılması yönündeki çalışmalarımızı sürdürerek, tüm süreçlerin uçtan uca dijitalleşmesiyle müşterilerimize mümkün olan en iyi deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz” dedi. İş Bankası’nın dijital dönüşüm ürünleri arasında; Anında Ticari Kredi, Maximum İşyerim, İşCep Ticari gibi uygulamalar yer alıyor. Şimşek, TÜRKONFED ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı koordinasyonunda çalışan İstanbul Kalkınma Ajansı’nın (İSTKA) 2018 Yenilikçi ve Yaratıcı İstanbul Mali Destek Programı kapsamında, İstanbul Valiliği ve Tüm Girişimci İş Mentorları Derneği’nin (TÜGİM) ortaklığında,  Boğaziçi Üniversitesi ve Endeavor Türkiye’nin iştirakçiliği ile “KOBİ’ler Gelecekle Buluşuyor: Dijital Dönüşüm Merkezi (DDM)” projesinin önemine işaret ediyor.
Sözkonusu çalışmaya sponsor olduklarını kaydeden Şimşek, “İstiklal Caddesi üzerinde, Parmakkapı Şubemizin bulunduğu tarihi binamızın bir katını Dijital Dönüşüm Merkezi olarak kullanmak üzere tahsis ettik. Proje kapsamında 120 KOBİ dijital dönüşüm yolculuğuna çıkıyor. KOBİ’ler, 18 ay boyunca, 2 bin saati aşan mentörlük desteğinin yanı sıra “üretim”, “iç yönetim” ve “pazarlama-satış” alanında eğitim alarak, verimliliklerini de artıracak. Proje kapsamında 120 KOBİ, ihtiyaçları doğrultusunda, dijitalleşmeye yardımcı ürün ve hizmet üreten tekno-KOBİ’ler ile eşleştirilecek. KOBİ’lerin dijitalleşme ihtiyaçlarına özel yol haritalarının çıkartılacağı proje ile kredi ve finansman çözümleri de geliştirilerek, bu desteklerden faydalanmaları sağlanacak” diyor.

Kuveyt Türk TradePlus ile piyasalar artık 24 saat cepte
Kuveyt Türk, geliştirdiği ürün ve hizmetlerle müşterilerinin hayatını kolaylaştırmaya devam ediyor. Bankanın son yeniliklerinden biri de, piyasaları cebe taşıyan mobil uygulama TradePlus!
TradePlus ile tüm faizsiz Hazine yatırım ürünlerini tek platformda topladıklarını dile getiren Kuveyt Türk Hazine ve Uluslararası Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Dr. R. Ahmet Albayrak, “Kuveyt Türk olarak müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerimizin kalitesini teknoloji ve inovasyon odaklı çalışmalarımızla her geçen gün daha da artırıyoruz. Hayata geçirdiğimiz mobil uygulamamız TradePlus ile bireysel ya da tüzel olsun tüm müşterilerimiz yatırım fonları, hisse senetleri, döviz, altın, gümüş gibi yatırım ürünlerini kolaylıkla takip edebiliyor, anlık fiyatlarla işlem yapabiliyor ve alış-satış emri verebiliyor” dedi.

QNB Finansbank FinCube Startup’ları yatırımcılarla buluştu
QNB Finansbank tarafından, girişimcileri ve yaratıcı projeleri desteklemek ve geleceğin fintech uygulamalarını yaratmak üzere bankacılık teknolojileri laboratuvarı olarak kurulan Fincube’un hızlandırma programına seçilen ilk dönem startup’ları yatırımcılar ile buluştu. QNB Finansbank Genel Müdürü Temel Güzeloğlu, “QNB Finansbank olarak, bankacılık sektöründeki teknolojik gelişimde her zaman olduğu gibi öncü bankalardan biri olmak üzere Fincube projesini hayata geçirdik. Fincube geleceğin bankacılık teknolojilerini, yani geleceğin bankacılığının oluşumunda rol alacak projeler ile bize çok önemli katkılar sağlayacak” dedi. Dört aylık süreçte programda yer alarak Demo Day’de sahneye çıkan startup’lar ve gelişimleri şöyle:
Agrobil: Tarım sektörüne özel planlama ve tedarik platformu. Fincube iş ortaklarının desteğiyle yeni tasarımını hayata geçirdi. Üç büyük markayı ve 60’a yakın çiftçiyi platformuna dahil etti. Beta sürecinde 200 bin TL’lik siparişe aracılık etti.
AkıllıSatıcı: E-ticaret sitelerinde satış yapan firmalar için anlık veriye dayanan rapor ve akıllı öneriler sunan servis. Dijital pazarlama ve CRM araçlarını çok daha yetkin kullanarak kullanıcı sayısını 25 kat artırdı ve ciro elde eden bir yapıya geçti.
Algopoly: Elektrik sektörü için yapay zeka destekli tahminleme aracı. Müşteri sayısını ve ciroyu hızla arttırarak Türkiye’deki tahmin ettiği elektrik tüketim oranını 4 katına çıkardı.
Kassa: Sosyal çevre ile ortak harcama paylaşma ve takibini sağlayan mobil uygulama. Kullanıcı görüşmeleri ile deneyimde iyileştirmeler yaptı. Yeni iş modelini hayata geçirmek için büyük bir işbirliğine imza atarak, yatırım aldı.
NKolayOfis: KOBİ’lere yönelik bulut tabanlı ön muhasebe ve ofis çözümleri sunan SaaS. Enpara ile işbirliği yaptı ve müşteri sayısını iki katına çıkardı. Globale açılmak için adımlar attı.
Price&me: Online alışverişte kişiye özel en uygun fiyatı bulan asistan. Fikir aşamasında girdiği programda, ürününü tamamen geliştirip tüm kullanıcılara açtı. Türkiye’nin en önde gelen melekleri tarafından 1 milyon TL yatırım aldı.
Stokbankası: Hızlı tüketim sektöründeki perakendeci ile tedarikçi arasındaki ticareti dijital ortama taşıyan bulut yazılımı. Fincube iş ortağının desteğiyle ekibini genişletti, teknolojik altyapıyı daha güçlü hale getirdi ve ciroyu yüzde 50 artırdı.
Zebrapos: Abonelik ile tekrarlı tahsilat yapısı sunan SaaS. Cirosunu artırdı ve en büyük kurumsal müşterisini edindi ve ilk global müşterisini kazandı.

TEB, yapay zeka tabanlı fon platformunu müşterilerinin kullanımına açacak
TEB Bireysel ve Özel Bankacılık Kıdemli Genel Müdür Yardımcısı Gökhan Mendi, “Türk Ekonomi Bankası (TEB) olarak 2000’li yılların başında dijital bankacılığa giriş yapan ve bu alanda yatırım yapan ilk bankalardan biriyiz” diyor. Bu öncülüklerini sürekli kendilerini yenileyerek güçlendirdiklerini, inovatif ürün ve hizmetlerle müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmaya devam ettiklerini belirten Mendi, “Çünkü TEB olarak hayatımızın her alanına nüfuz eden dijitalleşmeyi hem çağın bir gerekliliği hem de verimliliğin olmazsa olmazı olarak görüyoruz. Dijital dünyada yaşanan gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Özellikle 18-34 yaş grubundaki müşterilerimizin dijital hizmetleri, diğer yaş gruplarına kıyasla daha aktif kullandığını görüyoruz. Hatta gelmekte olan Z kuşağını da göz önüne aldığımızda önümüzdeki süreçlerde dijitalleşmenin ve bunun sektöre getirdiği dijital bankacılığın hayatımızda daha fazla yer kaplayacağını; finans sektöründeki dijitalleşmenin yakaladığı ivmelenmenin devam edeceğini öngörüyoruz. Bu gelişmelerin tüm iş kolları dahil olmak üzere bankacılık sektöründe de önemli değişiklikler yaratacağını tahmin ediyoruz. Hatta bugün bile tüketicilerin klasik veya dijital alternatifleri kullanımındaki verilere baktığımızda, bu değişimlerin çoktan başladığını görüyoruz” diye konuşuyor.
Mobil bankacılık kanalını kullanan müşteri sayısı; 1.28 milyonu aşan TEB’in yatırımlarına bu doğrultuda ağırlık verdiğini ve daha kullanışlı dijital bankacılık işlemleri, müşterilerin kullanım rahatlığı ve güvenliği için çalışmalarını sürdürdüklerini aktaran Mendi, dijital bankacılık platformları CEPTETEB’in kullanıcı sayısının 770 bini bulduğunu ifade ediyor: “Müşterilerimiz basamaklı kampanyalarımızı ve avantajlı kart kampanyalarından kazandıklarını mobil uygulamamız üzerinden kolaylıkla takip edebiliyorlar. 2019 yılında müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak uygulamalarımıza devam edeceğiz. Bunların arasında, yapay zeka tabanlı fon platformumuzu müşterilerimizin kullanımına açmayı düşünüyoruz. Uygulamamız yatırım fonu dağılımlarını en uygun şekilde optimize ederek müşterimizin profiline uygun olarak belirleyecek.”
Gökhan Mendi, “Bir benzerini 2019 yılı içinde hisse senedi piyasalarında orta ve uzun vadeli birikimlerini değerlendirmek isteyen müşterilerimiz için de kurguluyoruz. Kullanıcılarımız, şu anda CEPTETEB Internet kanalında yararlandıkları Finans Koçu’nu bu yıl mobil tarafında da kullanıyor olacak. Müşterilerimizi bütçelerinin takibini daha kolay yapabilecekleri, birikimlerini değerlendirebilecekleri yepyeni araçlarla da tanıştırmayı planlıyoruz” diyor.

Türkiye’de bireyler bütçelerini rahatlatacak teknolojik önerilere açık
ING Grubu’nun insanların mobil cihazlardan finansal yönetim davranışlarını daha iyi anlamlandırmak amacıyla sekiz yıldır yürüttüğü Mobil Bankacılık Araştırması’nın bu yılki özel teması finansal teknolojiler oldu.  ING Grubu tarafından IPSOS araştırma şirketiyle birlikte online gerçekleştirilen finansal teknolojiler konulu araştırmanın sonuçları açıklandı. Türkiye dahil 13 Avrupa ülkesi, ABD ve Avustralya olmak üzere 15 ülkede 14 binden fazla kişinin katılımıyla yapılan araştırmaya göre Türkiye, bireylerin bütçe planlaması için bilgisayar programlarından yardım almaya en olumlu bakan ülkelerin başında geliyor.
Türkiye tavsiyeye açık, ancak direksiyonu bırakıyor diyemeyiz: İnsanlar bilgisayar programı tabanlı kanallardan harcama alışkanlıklarıyla ilgili tavsiye almaya olumlu baksalar da araştırma sonuçları, tüm dünyada bireylerin yeni teknolojilere adapte olmak için zamana ihtiyaç duyduğunu ve bu süreçte paralarının kontrolünü ellerinde tutmak istediklerini ortaya koyuyor. Türkiye’de yüzde 65’lik bir kesim bir bilgisayar programı aracılığıyla harcama alışkanlıklarının analiz edilip, daha iyi bir bütçe planlaması için öneriler almaktan mutluluk duyacağını söylerken;  konu bilgisayarın onlar adına yatırım işlemi yapmasına geldiğinde ‘bundan mutlu olurum’ diyenlerin oranı yüzde 30’a geriliyor. Avrupa genelinde de benzer durum söz konusu. Tavsiye almaktan mutlu olacağını belirtenlerin oranı yüzde 38 olurken; bilgisayarların onlar adına işlem yapmasını isteyenlerin oranı yüzde 18’e düşüyor.
En son teknolojilere sahip olma isteği ön planda: Araştırma sonuçlarına göre bireyler, bankalarının kendilerine en güncel teknolojik seçenekleri sunuyor olmasını bekliyorlar. “Bankalar en son teknolojileri müşterilerine sunmalı” diyenlerin oranı Avrupa genelinde yüzde 73,  ABD’de ise yüzde 71 civarında seyrederken Türkiye’den araştırmaya katılanların yüzde 89’u, en güncel teknolojik ürün ve hizmetlerin bankası tarafından sunulmasını talep ediyor.
En güvenilir güvenlik araçları iki faktörlü doğrulama ve parmak izi tanıma: İki faktörlü doğrulama, bireylerin dijital işlemlerde en güvenilir buldukları güvenlik aracı olarak belirtiliyor. ABD ve Avrupa genelinde iki faktörlü doğrulamayı güvenli bulanların oranı sırasıyla yüzde 69 ve yüzde 70 iken Türkiye’de bu oran yüzde 79’a yükseliyor. Türkiye’de iki faktörlü doğrulama aracını sırasıyla parmak izi tanıma (yüzde 72) ve şifre (yüzde 71) izliyor.

Halkbank’tan “Halkbank Mobil” hayatınızı kolaylaştırıyor
Halkbank Mobil Bankacılık Uygulaması ile bankacılık işlemlerinizi dilediğiniz yerden ve dilediğiniz zaman güvenle gerçekleştirebilmeniz mümkün.
Uygulama içerisinden ulaşacağınız Mobil Şube’den, Müşteri Numarası, parola ve şifre ile giriş yaparak, bankacılık işlemlerinizi güvenli bir şekilde gerçekleştirebiliyorsunuz. Dilerseniz, ŞifreÇiz şifrenizle müşteri numarası ve parola bilgisini girmeden Mobil Şube’ye hızlı ve kolayca giriş yapabiliyorsunuz. Halkbank Mobil  ile dilediğiniz zamanda ve yerde; hesap hareketlerinizi takip edebiliyor, para transferi seçeneği ile EFT ve Havale işlemlerinizi gerçekleştirebiliyor, kredi kartı bilgilerinizi görüntüleyebiliyorsunuz. Kredi kartı borcu, fatura ödeme, yatırım işlemleri ve çok daha fazlası Halkbank Mobil’de mevcut.

Garanti BBVA’dan CepPOS uygulamasıyla işyerleri için bir yenilik daha
BonusFlaş ile kredi kartlarını cep telefonu uygulamasına çevirerek cüzdanları cep telefonuna taşıyan Garanti BBVA, şimdi de yeni POS uygulaması CepPOS ile işyeri sahiplerinin Android telefonlarını temassız özellikli POS cihazına dönüştürüyor. CepPOS uygulaması sayesinde, KOBİ ve mikro ölçekteki işyerleri bundan böyle akıllı cep telefonlarından ödemeleri hızlı ve güvenli bir şekilde tahsil edecek. NFC (temassız mobil ödeme) özelliğine sahip Android cep telefonlarını POS cihazına dönüştüren bu uygulamayla temassız işlem limiti dahilinde, temassız kredi kartı/banka kartından veya mobil ödeme özellikli Android cep telefonlarından uygulamaya sahip işyerlerinde kolayca ödeme yapılabilecek.
Temmuz ayı itibariyle kullanılabilecek CepPOS’un işyerleri tarafından cep telefonlarına indirilmesi ve Garanti BBVA üye işyeri olunması yeterli olacak. Garanti BBVA Ödeme Sistemleri Genel Müdürü Işıl Akdemir Evlioğlu, Türkiye’nin teknolojide öncü bankası Garanti BBVA olarak CepPOS gibi yenilikçi ürünlerle ödeme sistemleri dünyasına öncülük etmekten mutluluk duyduklarını söyledi.

Ziraat Bankası’na “En İyi Uluslararası Proje” Ödülü
Financial Services Forum platformu tarafından düzenlenen ve jürisinde finansal otoritelerin CEO’ları, büyük şirketlerin üst düzey yöneticileri ve bankacılık alanında akademik bilgi ve deneyim sahibi kişilerin yer aldığı “Financial Services Forum Product & Service Innovation 2019” ödül töreninde “En İyi Uluslararası Proje” kategorisinde Ziraat Bankası birinci oldu.
Ziraat Bankası Kurumsal Mimari Grup Başkanlığı tarafından müşteri deneyimi, sadakati, veri analitiği ve işgücü dönüşümü konularında gerçekleştirilen başarılı çalışmalar ve projeler finale kalarak “En İyi Uluslararası Proje” ödülünü almaya hak kazandı. Aynı zamanda Ziraat Bankası, ödül töreninde ülkemizi temsil ederek ödül alan tek Türk şirketi oldu.

Güncelleme Tarihi: 25 Temmuz 2019, 10:59
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner303

banner269

banner297