banner565

banner472

banner458

banner457

UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç.Dr. Mustafa Aydın: “Markalaşmaya giden en hızlı, karlı ve İstikrarlı yol: Franchising”

UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç.Dr. Mustafa Aydın, “Marka değilseniz, yoksunuz” diyor. Aydın, markaların dijital pazarlama stratejilerini, e-ticaret uygulamalarını, kişiselleştirilmiş reklamcılık mekanizmalarını kullanmaları gerektiğini söylüyor. Aydın, yapılan araştırmaların markalaşmaya giden en hızlı, karlı, sistematik ve istikrarlı yolun, ‘Franchising Sistemi’ ile olduğunu ortaya koyduğunu da anlatıyor.

DOSYA 01.09.2021, 00:00 27.09.2021, 10:39
29381
UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç.Dr. Mustafa Aydın: “Markalaşmaya giden en hızlı, karlı ve İstikrarlı yol: Franchising”

UFRAD Franchising Derneği Genel Başkanı Doç.Dr. Mustafa Aydın, 2020 Mart ayı itibariyle tüm dünyayı etkisi altına alan Pandemi sürecinin, yaşam koşullarımızın, tüketim trendlerimizin, temel ihtiyaçlarımızın ve dolayısıyla franchising sisteminin de değişmesine neden olduğunu söylüyor.
Doç. Dr. Mustafa Aydın, “Salgın öncesinde sadece en iyi kalite ve hizmetle yatırımcıları yakalayabilen markalarımız artık hız, kalite ve erişebilirlik kanallarını da en iyi düzeyde tutmak zorunda” diyor. Home-office ile birlikte online eğitimler, zoom toplantıları, ve webinarların ne kadar öne çıktığını hep birlikte gözlemlemiş olduğumuzu belirten Doç.Dr. Mustafa Aydın, “Dijital ortam artık hayatımızın bir parçası oldu. Markalar, dijital pazarlama stratejilerini, e-ticaret uygulamalarını, kişiselleştirilmiş reklamcılık mekanizmalarını kullanmalılar” önerisini dile getiriyor.

“Marka değilseniz, yoksunuz”
Doç. Dr. Mustafa Aydın, şunları ifade ediyor: “Bugünün dünyasında şayet marka değilseniz yoksunuz ve yarından sonra var olmanız mümkün değil. Markalarımız artık sadece hizmet ihracatında önemli bir oyuncu değil, Türk ekonomisinin kalkınması ve ülkemizin yurtdışında tanınması için de önemli bir araç. Yıllardır söylediğim gibi; ne konuda iş yapılırsa yapılsın, bir firmanın, yaptığı işin ismi, markası, her şeyin üzerinde bir değerdir ve bu değer öyle bir değer haline gelir ki; marka, kişilerin üstünde bir kimlik kazanarak topluma mal olur.”

“Markalaşma kaçınılmaz hedefimiz olmalıdır”: Markalaşmanın büyümeyi de zorunlu hale getirdiğine dikkat çeken Aydın, yapılan araştırmaların, markalaşmaya giden en hızlı, karlı, sistematik ve istikrarlı yolun, ‘Franchising Sistemi’ ile olduğunu ortaya koyduğunu anlatıyor: “Bu işin anayasasının birinci maddesinde ‘Kuvvetli bir marka yaratmak’ vardır.  Yani ‘Markalaşmadan sadece bu işin hamallığını yaparsınız.’ Birçok inovatif düşüncesi, dünya standartlarında ürün ve hizmetleri barındıran Türkiye girişimcileri ve firmaları artık kabuklarından sıyrılmalı, güçlerinin farkına vararak dünya standartlarında markalar geliştirmeli ve geliştirdikleri markaları Dünya’ya tanıtmalıdır. Günümüzde bölgeleri askerler değil, markalar istila ediyor. Markalaşma kaçınılmaz hedefimiz olmalıdır.”

Pandeminin getirdiği tüm olumsuzluklara rağmen franchising ile büyümenin sunduğu fırsatların tüm girişim fırsatlarından çok daha makul ve mantığa yakın olduğunu vurgulayan Aydın, “Sistemin standart olması, kabul görmüş bir marka ile daha hızlı kazanç ve kontrol mekanizması, çok daha sağlam adımlarla ilerlemek demektir” diyor.

Bayim Olur musun Franchising Fuarı, 18-21 Kasım 2021’de
Ayrıca, fuarların yıl boyunca yatırımcı veya network imkanı yaratan en önemli platformlardan olduğuna değinen Doç.Dr. Mustafa Aydın, “Kurulduğu yıldan bu yana, Franchising Fuarları ile franchising sektörünün nabzını tutan ve dünyanın dört bir yanından marka ve yatırımcıları bir araya getiren UFRAD Franchising Derneği, bu yıl da 18-21 Kasım 2021 tarihleri arasında, Medya Fors organizasyonu ve UFRAD işbirliği ile Ortadoğu ve Avrupa’ nın en büyük franchising fuarlarından biri olan, Bayim Olur musun Franchising Fuarı’nın kapılarını ziyaretçilerine açmaya hazırdır” açıklamasını yapıyor.

Franchising sisteminin Franchisee açısından yararları nelerdir?
*
Daha önce denenmiş, başarısı kanıtlanmış ve tanınmış bir marka ile birlikte; işletme sistemine ait teknikleri ve prosedürleri kullanmak mümkün oluyor.
• Marka ile birlikte ulusal veya uluslararası standarda ve kaliteye sahip olunuyor.
• Tanınmış markaların sağladığı sürekli müşteri ve iş yapma imkanı doğuyor.
• Franchise veren işletme Franchisee’ye eğitim hizmetleri ve uzman personel desteği sağlıyor.
• Kaliteli personel bulma, işe alma ve yetiştirme konularında franchise veren işletmenin tekniklerinden yararlanılıyor.
• Mali, ticari ve personel konularında sağlanan destekle, teknik işlevlere ağırlık verilip başarı şansı arttırılıyor.
• Franchisor ile ortak hareket edilerek küçük işletmelerin karşılaşacakları risk ve işletmecilik sorunları minimize ediliyor.
• Franchise veren işletmenin mali ve hukuk danışmanlarından yararlanılıyor.
• Franchisor’ın sürekli olarak yaptığı araştırma ve geliştirme çabalarından yararlanılıyor.
• İşletmenin kuruluş aşamasında ve kuruluş yerinin seçiminde bilimsel tekniklerin kullanılması mümkün oluyor.
• Kuruluş aşamasında leasing vb. kaynaklardan finansal destek sağlanması mümkün oluyor.
• Reklam ve tanıtma giderlerinden tasarruf sağlanıyor.
• Franchising sistemi, girişimcinin yalnızlığını ortadan kaldırarak, kendi işini kurmanın getirdiği riskleri azaltıyor.
• Franchisor’a yapılan ödemeler, başlangıçta, yeni bir işin ön yatırımından daha fazla olmasına rağmen denenmemiş bir iş için yapılacak hata bedellerinin toplamından azdır.
• İşletmeler için standart yönetim, muhasebe, satış ve stoklama fonksiyonları mümkün oluyor.
*Kaynakça: https://ufrad.org.tr/

Franchisee nedir?
UFRAD Franchising Derneği tanımlamasına göre; Franchisee; doğrudan veya dolaylı bir malı bedel karşılığında Franchisor’un ticari adını ve/veya hizmet markasını, know-how’ını iş görme ve teknik yöntemlerini, sistemini ve diğer sınai ve/veya fikri mülkiyet haklarını kullanma hak ve zorunluluğunu, taraflar arasında bu amaçla yapılan yazılı Franchise Anlaşması süresi ve kapsamı içinde devamlı olarak alacağı ticari ve teknik destekle üstlenir.

Franchisor nedir?
UFRAD Franchising Derneği tanımlamasına göre; “Franchisor; ürüne, hizmete veya bilgi birikimine ve bunlara ait denenmiş, kalitesi kanıtlanmış ve başarılı bir markaya, isme sahip ve bunların satış dağıtım veya işletme hakkını belirli bir bedel karşılığı veren taraftır. Franchisor, kendisi ve bireysel Franchisee’lerinden oluşan franchising sisteminin kurucusu ve uzun vadeli koruyucusudur.”

Yorumlar (0)