Page 16 - KobiEfor-Ekim-2020
P. 16

KAPAK



                                                          sağlayıcıların rolü ise çok kritik. Uzmanlar, bu dö-
          Tedarik Zinciri Yönetiminin yararları:          nemin yerel ve küresel tedarik zincirlerinin yeniden
                                                          düzenlenmesi için bir fırsat olduğuna dikkat çekiyor.
             • Stok dönme hızında artış
                                                          Birçok ülke gibi Türkiye’de tüm sektörler için makro
             • Gelirlerde artış
                                                          ve mikro düzeyde yol haritaları oluşturuyor. Bu dö-
             • Tedarik zinciri yönetimi maliyetlerinde
                                                          nemde işletmelerin organizasyonlarının işlerliğini
                azalma
                                                          ve iş pratiğini kaybetmemeleri ise çok önemli.
             • Ürün bulunabilirliği
             • Sipariş karşılama süresinin azalması
             • Talebe yanıt verme ve karşılama yeteneğini   Yeni Normal’in yeni trendleri
                gelişimi                                    ve gelecek vizyonu
             • Ekonomik katmadeğer oluşturulması            • Pandemi döneminde olduğu gibi, Yeni Normal
             • Sermayeden yararlanma                      döneminde yükselen trendler; e-ticaret, e-ihracat,
             • Pazara ulaşım sürecinde azalma ve lojistik   bölgesel ticaret. Yükselişe geçen bu trendler için
                maliyetlerinde tasarruf imkanı sağlıyor.  lojistik hayati önemde.
                                                            • Günümüzde, tüketici istediği herhangi bir ürü-
                                                          nü veya hizmeti, ne zaman, nerede isterse orada
         ağında yüzde 15 ilâ 25’inin yer değiştirmesi, pek çok
                                                          teslim almayı bekliyor. Bu trend, depolama ve da-
         fırsatın ve riskin bir arada olacağı yeni bir süreç an-
                                                          ğıtım süreçlerinin bireylere hizmet verebilmesine
         lamını taşıdığını kaydetti: “Böyle bir ortamda sana-
                                                          olanak sağlayacak şekilde kurgulanması gerekti-
         yiden lojistiğe her alanda güçlü bir atılım içerisinde
         olan Türkiye’nin bu dönüşümde öncü bir rol alacak   ğini gösteriyor.
         şekilde kendini hazırlamasının önemli olduğunu     • Uzaktan çalışma sisteminin iş hayatının önem-
                                                          li bir parçası haline gelmesiyle birlikte online sipa-
         düşünüyoruz. Bir yandan altyapı, işgücü ve tekno-
                                                          riş karşılama merkezleri ve ev teslimatları daha da
         loji alanlarına yatırım yapılırken bir yandan da deği-
                                                          çok yaygınlaşacak.
         şen uluslararası ticaret dinamiklerine uygun uygu-
         lamaların hayata geçmesi Türkiye’nin gücüne güç    • İşletmeler için tedarik zinciri yönetiminin sür-
         katacaktır. İnanıyoruz ki ülkemiz işbirliği içerisinde   dürülebilirliği çok daha önem kazanacak.
         hareket ederek ve işin geleceğine yatırım yaparak,   • E-ticaret çok daha fazla önem kazanacak, bu-
         potansiyelini gerçeğe dönüştürecektir.”          nunla birlikte üretim, stok ve depo ihtiyacı artacak.
                                                            • Dijitalleşme ve yeni nesil teknolojiler ön plana
            Türkiye perspektifi                            çıkacak, teknolojik yatırımlar hızlanacak.
                                                            • Her konuda olduğu gibi tedarik zinciri yöneti-
            Yeni Normal döneminde, tedarik zincirlerinde
                                                          minin gelecek vizyonu da dijitalleşme ve yeni nesil
         başarı; fiyattan çok hıza bağlı. Pandemi dönemin-
                                                          teknolojilerle çizilecek.
         de, fabrikalar üretimlerine ara verdi, ithalat ve ih-
         racat durma noktasına geldi, arz-talep dengesi bu
         süreçte olumsuz etkilendi.                         Tedarik Zinciri Yönetimi Teknolojileri
            Yapılan bazı değerlendirmelere göre; turizm, lo-  • Yapay Zeka (Al)
         jistik, ulaşım, restoran, tüketim ürünleri, perakende   • Endüstri 4.0
         başta olmak üzere birçok sektör Pandemi’de sıkıntı   • Nesnelerin İnterneti (IoT)
         yaşadı. Ancak e-ticaret, gıda, sağlık ve kimya sek-
         törlerinde tedarik zinciri çalışmaya devam etti. Bu   T                                 i
                                                               Tedarik zinciri yönetim süreçleri
         dönemde tüketicinin ulaşabildiği ürün ve hizmetle-
                                                                    • Müşteri İlişkileri Yönetimi
         ri sunan markalar kazanırken ulaşılamayan mar-
                                                                     • Müşteri Hizmet Yönetimi
         kalar değer kaybetti. Özetle; hem dünya genelinde
                                                                         • Talep Yönetimi
         hem de Türkiye’de kazanan; tedarik zincirini doğru,
                                                                         • Sipariş İşleme
         verimli, kaliteli yönetebilen ve sürdürülebilen mar-
                                                                      • İmalat Akış Yönetimi
         kalar oldu. Üstelik, tedarik ve lojistik sektörlerinin           • Satın Alma
         yüksek performansı, ülkelerin gelişmişlik düzeyi ile
                                                                 • Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme
         aynı doğrultuda ilerlemedi. Örneğin; Türkiye’de, en
         kritik dönemde dahi hemen hemen hiçbir üründe
         temin sıkıntısı yaşanmazken; ABD’de ve Avrupa’da
         su, temizlik ürünlerine ulaşamama, sağlık hizmetle-
         rinden yeterince yararlanamama sorunları yaşandı.
            Müşteri beklentilerine hızlı yanıt verebilen ve bu
         konuda kendini geliştiren işletmeler, bu süreçte
         yarışı önde göğüsleyecek. Lojistik tarafında hizmet

         16 KobiEfor Ekim 2020
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21