Page 22 - KobiEfor-Ekim-2020
P. 22

KAPAK



         vurgulayan Günal, üreticilerden tüketicilere, teda-  de ortadan kalkıyor. Bu yazılım robotunu gelişti-
         rikçilerden kamu kurumlarına kadar tüm paydaş-   ren arkadaşlarımız, şimdi başka proseslerimizin
         ların dijitalleştiğini ifade ediyor: “Bir araştırmaya   de yazılım robotları tarafından gerçekleştirilmesi
         göre tüketicilerin yüzde 37’si arama motorlarını   için çalışıyor. Bu tür gelişmeleri, robotların insanın
         kullanarak yeni markalar keşfediyor. 16-24 yaş   yerini alacağı düşünerek endişeyle karşılayanlar
         arası tüketicilerin de yüzde 46’sı bir ürünü araş-  da var. Bu dönem özellikle şirketlerin çalışanların
         tırırken sosyal medyayı kullanıyor. İş dünyası da   teknolojik yetkinliklerimizi artırmalarına yönelik
         dijitalleşmenin öneminin farkında ve birçok şir-  eğitimlerin verilmesine öncülük etmeleri çok yakın
         ket yatırımlarını bu doğrultuda gerçekleştiriyor.   gelecekte gerekecek olan daha yetkin çalışan pro-
         PWC’nin 2019’da Türkiye dahil yirmi Avrupa ülke-  fili oluşmasında önemli rol oynayacaktır. Yapılan
         sini kapsayan gerçekleştirdiği dijital satınalma an-  bir araştırmada bugüne kıyasla 2030 yılında çalı-
         ketine göre; süreçlerin dijitalleştirilmesi, organi-  şanların teknolojik yetkinliklerini takribi yüzde 60
         zasyonların sadeleştirilmesinden sonra, satınalma   oranda geliştirmiş olmaları beklenmektedir.”
         birimlerinin 2. önceliğidir. Satınalma birimlerinin   Öne çıkan teknoloji: Yapay zeka: Tuğrul Günal,
         stratejik süreçlerinin dijitalleşme oranı yüzde 60,   Yeni Normal’e ilişkin şu değerlendirmeyi yapıyor:
         operatif süreçlerin ise yüzde 74 çıkmıştır. Anketin   “Yeni dönemde faaliyet gösterdiğimiz alandaki eko-
         başka bir çıktısı ise; Türkiye’deki satınalma birim-  nomik gelişmelerden direkt olarak etkilenmemizin
         leri satınalma süreçlerinin dijital dönüşümünün   yanında, sokağa çıkma yasakları, seyahat yasakla-
         öneminin farkındadır ve bunu yatırım öncelikleri   rı, böylelikle üretim kayıpları, mamul/yarı malul,
         arasında görmektedir.                            hizmet hammaddeye ulaşım kısıtlanmıştır, ödeme-
            2018-2019’da Melbourne Üniversitesi ve Char-  lerde gecikme yaşanmıştır. Tedarikçilerle birlikte
         tered Institute of Procurement and Supply (CIPS)     çok daha yakın bir şekilde kategori / ürün bazında
         işbirliğiyle yapılan araş-                                             konular takip edilmelidir.
         tırmaya;  700   yönetici,                                              Elektronik ortamda bir-
         20’den fazla endüstri, 55                                              birleri ile bağlanabilen
         farklı ülke katıldı, dijital-                                          her şey bağlanacaktır,
         leşme konusunda şu çık-                                                otomatikleşebilen her şey
         tı paylaşıldı: ‘Tedarik ve                                             otomatikleşecektir. Akıllı
         tedarik zinciri uygulama-                                              ve güçlü altyapılar yapay
         larında halihazırda dijital                                            zeka odaklı karar alma
         etkinleştiricileri kullanan                                            ve tedarik otomasyon çö-
         firmalar çoğunlukla şef-                                                zümleri için temel teşkil
         faflık, maliyet etkinliği,                                              edecektir. Yapılan tah-
         müşteri merkezli olma,                                                 minlerde yapay zekanın
         çevik ve etkili karar verme gibi avantajlardan yarar-  2030 yılına kadar tüm dünyada takribi 800 milyon
         lanmaktadır.’                                    kişinin işini yapar hale geleceği tahmin edilmek-
            Dijital dönüşümün başarılı bir şekilde gerçek-  tedir. Bu kapsamda planlamadan sipariş yönetimi-
         leşmesi için şirketlerin net ve anlaşılır stratejilere   ne ve satın almaya kadar tedarik zincirinde yapay
         ihtiyacı vardır. Dijitalleşmeyi içeren tedarik zinciri   zeka çok yoğun olarak uygulamada olacaktır.
         bölümü stratejisi tüm çalışanların yetkinliklerinde   Tuğrul Günal, “TEDAR, Türkiye’de tedarik zinciri
         geliştirilmesini kapsayan bir yol haritası ile destek-  fonksiyonlarını geliştirmeyi ve ülkemizin rekabetçi-
         lenmelidir. En değerli varlığımız ‘İnsan’dır ve tüm   liğine katkıda bulunmayı hedefliyor. Aralık 2013’ten
         çalışanlarımızı yarınlara daha iyi hazırlayabilmek   bu yana faaliyet gösteren TEDAR’ın kurucu şirket-
         için onları kendilerini geliştirebilecekleri eğitim   leri arasında Siemens Türkiye, Zer A.Ş., Borusan,
         programlarına mutlaka tabi tutmalıyız.           QNB Finansbank, Bosch, BSH ve ArcBlueGlobal gibi
            Dijital dünyanın, tedarik zinciri iş süreçlerine   ülkemizin önde gelen şirketleri yer alıyor. Büyük bir
         sunduğu çok önemli avantajlar bulunuyor, dijital-  bölümü kurumsal olmak üzere yaklaşık 140 üyemiz
         leşme daha yüksek verim ve katmadeğer sağlıyor.   bulunuyor. TEDAR olarak önümüzdeki dönemde de
         Buna güzel bir örnek de Siemens Türkiye Tedarik   ülkemizde tedarik zinciri yönetiminin gelişimine
         Zinciri Yönetimi tarafından hayata geçirilen yazılım   ve iş dünyasının beklentilerine katkıda bulunmaya
         robotu Bilgin. Dijitalleşme odağımız kapsamında   devam edeceğiz. Ayrıca, tedarik zinciri konularında
         geliştirdiğimiz Bilgin, sipariş yönetiminde kayda   yapılan çalışmalara sivil toplum örgütlerinin daha
         değer zaman tasarrufu sağlayarak işgücünde ve-   fazla dahil edilerek birlikte yaratılacak katmade-
         rimlilik ve rekabet avantajı sunuyor. İç lojistik sü-  ğerin ülkemiz genelinde daha yaygın olarak hayata
         reçlerimiz bu sayede 70 kat hızlanırken hata riski   geçirilmesi mümkün” diye konuşuyor.


         22 KobiEfor Ekim 2020
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27