Page 24 - KobiEfor-Ekim-2020
P. 24

7HGDULNoLOHUH HULåLP YH LKDOH \|QHWLPL


                         LoLQ GLMLWDO o|]POHU UHYDoWD


              Pandeminin satın alma süreçlerine etkisini ve Promena’nın geldiği noktayı
                         Promena Hizmetleri Direktörü Orçun Güven’e sorduk.


              andemi, iş süreçleri-                                           bir platform. Yani sadece
              nin dijital ortama ta-                                          ihale yönetimi yapmıyor;
         Pşınmasını vazgeçilmez                                               online pazaryeri, tedarik-
         kılacak bir dönüşüm süreci-                                          çi ilişkileri yönetimi, talep,
         ni başlattı. Birçok şirket bu                                        katalog ve sipariş yönetimi
         dönemde işlerini devam etti-                                         sağlayan e-satın alma ve
         rebilmek için farklı tedarikçi-                                      harcama analizi modülü ile
         lere ulaşma ve ihale yönetimi                                        farklı ihtiyaçlara yanıt veren
         konusunda dijital platform-                                          bir yapı. Promena’nın ter-
         lara başvurdu. Türkiye’nin ilk                                       cih edilmesinin en önemli
         ve en büyük satın alma şir-                                          nedenlerinden biri de işin
         keti Zer’in dijital satın alma                                       denetim boyutu. Sistem
         platformu Promena’ya gelen                                           üzerinde herhangi bir bu-
         yeni müşteri taleplerindeki                                          tona bastığınızda dahi bu
         yüzde 40’a varan artış da bu-                                        adım kaydediliyor. Geriye
         nun kanıtı. Pandeminin satın                                         dönük aramalarda şu ihale-
         alma süreçlerine etkisini ve                                         yi kiminle, hangi fiyata yap-
         Promena’nın geldiği noktayı                                          mıştık bilgisine de kolayca
         Promena Hizmetleri Direktö-                                          ulaşılıyor.
         rü Orçun Güven’e sorduk.                                                Promena talebe göre
            Pandeminin satın alma                                             özelleştirilebilen esnek bir
         süreçlerine etkilerini nasıl                                         yapıya sahip olduğu için
         değerlendiriyorsunuz?                                                kısa sürede müşterinin iş
            Pandemi öncesi çoğu şir-                                          akışına uyumlu hale geliyor.
                                                                  Orçun Güven
         ket satın alma süreçlerini                                           Bu uyarlama fazı ve sistemi
         yüz yüze görüşme, pazarlık                                           devreye alma, müşteriler
         yapma ve belge toplama gibi geleneksel yöntem-   için oldukça önemli ve kritik bir adım. Burada ya-
         lerle sürdürüyordu. Pandeminin etkisiyle hem yerel   şanacak olası gecikmeler ve uygulamanın uzun sü-
         hem küresel pazardan birçok firmanın dijital plat-  relerde devreye alınması, müşterinin çok uzun bir
         form arayışına girdiğini gözlemledik. Promena’yı   süre projeyi tamamlayamaması anlamına geliyor.
         kullanarak satın alma süreçlerinde fark yaratmak   Promena olarak e-ihale modellemesi ile bir müş-
         isteyen yeni müşteri talebinde geçen yılın aynı dö-  terinin satın alma sürecini dijital ortama taşımamız
         nemine göre yüzde 40’a yakın artış söz konusu. Bu-  bazen 3-4 saat içerisinde gerçekleşebiliyor. Her-
         nun yanı sıra Promena müşterileri, teklif toplama   hangi bir yabancı dil desteğini Promena’ya iki haf-
         ve ihale modüllerini geçtiğimiz yılın aynı dönemine   ta gibi kısa bir sürede entegre edebiliyoruz. Bu da
         göre yüzde 30 daha fazla kullandı. 2020 yılının ilk ya-  birden fazla coğrafyada faaliyet gösteren şirketlerin
         rısında farklı sektörlerde faaliyet gösteren 100’den   işini kolaylaştırıyor.
         fazla kurumsal müşterimiz 10 milyar TL’ye yaklaşan   Müşterilerimiz sistemin sunduğu self-servis
         işlem hacmini Promena üzerinden gerçekleştirdi.   ihale yönetiminin yanında eğer dilerlerse Prome-
         Bu oranlar satın almada dijital dönüşümün gerekli-  na ekibinin kendilerine özel oluşturduğu çözümler
         liğinin, sunduğu kolaylık ve avantajların artık şirket-  ve danışmanlık hizmetleriyle e-ihale modelleme ve
         ler tarafından fark edildiğini ortaya koyuyor.   kurgulamada en üst düzeyde verim sağlayabiliyor-
            Şirketler neden dijital satın alma platformları-  lar. Promena’da müşterilerimizin yılda oluşturdu-
         nı tercih etmeli? Promena’nın sunduğu avantajlar   ğu süreç sayısı yaklaşık 40 bini buluyor. Bu sayının
         nedir?                                           yüzde 10’u profesyonel hizmetlerden yararlanılarak   Advertorial
            Promena, satın almada uçtan uca çözüm sunan   gerçekleştiriliyor.
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29