Page 26 - KobiEfor-Ekim-2020
P. 26

E-ticaret ile birlikte kargo sektörü             Alışan Lojistik ile “çevik yönetim”
            gelişti, sektöre yeni oyuncular katıldı
            Pandemi ile birlikte lojistik sektörü de ciddi bir   Alışan Lojistik Yöne-
         gelişim ve dönüşüm yaşıyor. Mal ve hizmet tedariği-  tim Kurulu Başkan Yar-  Damla
                                                                                   Alışan
         nin kritik önemi iş alanlarının lojistiğe yaptığı depo,   dımcısı Damla Alışan,
         araç, otomasyon ve teknoloji yatırımlarını hızlandır-  “1985’te kurulan Alışan
         dı. Daha hızlı ve sorunsuz taşıma yapabilmek için   Lojistik, bugün 450 adet
         yeniden yapılanan sektör, pandemi sonrası ülkelerin   öz mal araç filosu, Tür-
         üretim stratejilerindeki değişimlere bağlı olarak te-  kiye genelinde 16 farklı
         darik zincirinde yaşanacak yeni döneme hazırlanıyor.   lokasyonda çalışan bin
         Birçok ülke hammadde ve ürün tedarikinde Çin’e ba-  500 çalışanı ile ulusla-
         ğımlılığı sorgularken pandemi sonrasında şirketler,   rarası karayolu taşıma-
         tedarik zincirlerini daha yakın ülkelere kaydırmayı   cılığı hizmeti sunan bir
                                    ve bölgeselleştirmeyi   markadır. 2019 yılını,
                                    planlıyor. Bu yakla-   hedefimize ulaşarak, 726 milyon TL ile kapattık
                                    şım, Türkiye için ciddi   ve yine Fortune Türkiye 500 şirketlerinden biri
                                    fırsatlar barındırıyor.   olmaya hak kazandık” diyor.
                                    Türkiye’nin avantajı, 4   Alışan Lojistik’in farkı; kurulduğu günden
                                    saatlik uçuş mesafe-   bu yana birçok sektörün yanı sıra ağırlıklı hızlı
                                    sinde 1.6 milyarlık nü-  tüketim malları (FMCG) ve kimya sektörlerine
                                    fus ve 30 trilyon doları   hizmet sunmaya devam etmesi; özellikle teh-
                                    aşkın gayri safi milli   likeli kimyasalların elleçlenmesi, taşınması ve
         hasılaya ulaşılabiliyor olması. Türkiye’nin Asya ile   depolanması konusunda uzmanlığı, altyapısı,
         Avrupa arasında yer alan coğrafi konumunun sundu-  süregelen yatırımları ve başarılı çalışma mode-
         ğu stratejik avantaj da çok önemli. Uzmanlara göre,   li. Alışan, pandemi sürecinde de gıda ve temizlik
         tedarik zincirindeki bu değişim fırsatlarını yakalaya-  malzemesi sektörlerine sundukları hizmetlere
         bilmesi ve pazar paylarını artırabilmeleri için lojistik   büyük ölçüde devam ederek müşterilerine ve ül-
         sektörü, dijital altyapısını güçlendirmeli, verimlilik   kemize karşı sorumluluklarını yerine getirmeye
         odaklı teknoloji yatırımlarını ve Endüstri 4.0 çalışma-  çalıştıklarını; bu dönemde çarkların dönmesi ve
         larını hızlandırmalı.                             tüketicinin temel ihtiyaçlarına ulaşabilmesi için
            İnsanların Pandemi nedeniyle evde daha fazla va-  tedarik zincirinin önemli bir halkası olarak gö-
         kit geçirmeleri, e-ticaretin rekor düzeyde artmasına   revlerinin başında yer aldıklarını belirtiyor.
         neden oldu. Daha önce online alışveriş yapmayan
         milyonlarca kişi, ilk kez internetten alışveriş yaptı.
         2019’da ilk 6 aylık e-ticaret sipariş adedi 558.7 mil-
         yon olurken, bu yıl e-ticaret ilk 6 ayda yüzde 64 arta-
         rak 850.7 milyon adede ulaşıldı. Talepteki hızlı artış,
         kargo sektörünü de hızla büyüttü, kargo şirketleri is-
         tihdam ve araç yatırımlarını artırdı. Kargo şirketleri,
         Pandemi ile birlikte hızla yükselen e-ticaretin hızına   Ağırlıklı Orta Avrupa ve Balkanlar olmak üze-
         yetişemeyince şirketler kendi kargo operasyonlarını   re toplam taşımalarının yaklaşık yüzde 40’ı yurt
         başlattı, birçok perakendeci yatırım yaptı.       dışı taşımacılığı olan Alışan Lojistik’in yurtiçin-
            Intermodal ve demiryolunun önemi: Pandemi ile   deki üsleri arasındaki Konya da yatırımlarına
         birlikte komşu ülkelerle karayolu sınır kapıları ka-  hız kesmeden devam ediyor. Alışan, Covid-19
         patılırken özellikle “temassız ticaret” imkanı sunan   Salgını’ndan sonra iş yapış şekillerinin değiş-
                                    demiryolu önem ka-     tiğini, Endüstri 4.0’a geçişle öncelikle insansız
                                    zandı. İhracatta de-   depoların gündeme geldiğini, müşterilerinin iş
                                    miryolunun payı arttı.   takip sistemleriyle konuşan, entegrasyon kabi-
                                    Bu dönemde kara, de-   liyeti yüksek yazılım tekniklerini hayata geçir-
                                    mir ve denizyolunu bir   diklerini anlatıyor; ‘Çevik yönetime geçiş (agile
                                    arada kullanan inter-  method)’ metodu ile temel olan insan odağı-
                                    modale ilgi çok arttı.   nı kaybetmeden, iç ve dış tüm parametrelere
                                    Kombine taşımacılığa   uyum sağlayıp müşteriye en hızlı ve kaliteli so-
         destek verilmesi halinde Türkiye’nin Avrupa’nın tran-  nuçları üretebilme kapasitelerini geliştirmeye
         sit dağıtım merkezi olabilme potansiyeli yüksek.   çalıştıklarını belirtiyor.


         26 KobiEfor Ekim 2020
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31