Page 27 - KobiEfor-Ekim-2020
P. 27

IATA: Havayolu endüstrisinin 2020 kaybı 84 mil-  macılığını olumsuz etkilediğini belirtti: “Uluslarara-
         yar dolar olacak:  Türk Hava Yolları dahil 290 ha-  sı Limanlar ve İskeleler Birliği’ne göre limanlardaki
         vayolu şirketini çatısı altında toplayan ve hava tra-  yük hacmi yılın ilk çeyreğinde geçen yılın aynı döne-
                                    fiğinin yüzde 82’sini    mine göre dökme yükte yüzde 12 oranında düştü. Av-
                                    temsil eden Ulusla-   rupa Deniz Emniyet Ajansı’nın 21 Ağustos tarihli ve-
                                    rarası Hava Taşıma-   rilerine göre Ocak 2020-15 Ağustos 2020 döneminde
                                    cılığı Birliği (IATA),   Avrupa limanlarına sefer sayısı yüzde 15.7 geriledi.
                                    Pandemi nedeniyle     Avrupa limanlarından Çin’e taşımalar aynı dönemde
                                    uluslararası havayo-  yüzde 48.6, Çin’den Avrupa’ya taşımalar yüzde 27.7
                                    lu şirketlerinin ge-  geriledi.” Öztürk, kırılgan arz ve talep dengesi üzeri-
                                    lirlerinin yarı yarıya   ne kurulu bir dünyada yaşamaya devam edeceğimiz
         azalmasıyla 2020’de havacılık endüstrisinin 84 mil-  öngörüsünden hareketle, ülkemizin taşımacılıktaki
         yar dolar kaybedeceğini açıkladı.  Kuruluş, havayolu   değişime ayak uyduracak teknolojik dönüşümü ve
         şirketlerinin geçen yıl 838 milyar dolar seviyesinde   altyapı yatırımlarını gerçekleştirmesi; Türkiye’nin
         olan gelirinin bu yıl 419 milyar dolara inmesini bek-  boğazları, limanları, lojis-
         lediklerini duyurdu. IATA Genel Direktörü Alexandre   tik merkezleri ve kombi-
         de Juniac bu yılın her gününün sektöre 230 milyon   ne taşımacılık sistemi ile
         dolar zarara mal olduğunu açıkladı. Bu rakam uçan   Asya ile Avrupa arasında
         yolcu başına 38 dolar zarar demek.               lojistik aktarma merkezi
            2021 “kırılgan” olacak: IATA, 2021’de hava trafi-  olma kabiliyetini güçlen-
         ğinin toparlanmasının zaman alacağını ve havayolu   dirmesinin önemli oldu-
         şirketlerinin de iş yapmak için fiyatları düşürmesiy-  ğunu vurguladı. Küresel
         le zararın 100 milyar doları bulabileceği uyarısında   mal ticaretinin yaklaşık
         bulundu. De Juniac 2021’de havayolu şirketlerinin   yüzde 90’ının denizyolu ile
         “kırılgan” olmaya devam edeceğini, bunun da yolcu-  yapılması ve mal ticaretinin yüzde 25’inin ülkemizin
         lar için avantaj yaratacağını kaydetti. IATA 2021’de   de yer aldığı Akdeniz’de gerçekleşmesinin bize yeni
         havacılık sektörünün 598 milyar dolar gelir elde et-  fırsatlar sunduğunu kaydeden Öztürk, “Üretimin do-
         mesini, yolcu sayısının 2.5 milyara inmesini, gelecek   ğudan batıya kayacağı bir dönemin eşiğindeyiz. Ta-
         yılsa 3.38 milyara tırmanmasını bekliyor. IATA gele-  rihten bu yana Akdeniz’in önemli durak noktaların-
         ceğe ilişkin yaptığı tahminde, 2021 trafiğinin 2020’ye   dan olan İzmir, bölgemizin üretim üssü olabilir” dedi.
         göre yüzde 55 artacağını, fakat bu oranın 2019 sevi-  Transit taşımacılık ve e-ticaret geliştirilmeli:
         yesinin yüzde 29 altında olduğunu bildirdi.      Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üreten-
                                                          leri Derneği (UTİKAD) Yöne-
                                                          tim Kurulu Başkanı Emre
                                                          Eldener, deniz taşımacılığın-
                                                          da pandemi nedeniyle yaşa-
                                                          nan gerilemenin Nisan’dan
                                                          itibaren hızlandığını ancak
                                                          Ağustos’ta durduğunu belir-
                                                          terek, artan siparişlere göre
                                                          Eylül’de 2019 rakamlarının
                                                          yakalanacağını umduklarını
            Yeni dünyada Türkiye, lojistik ve üretim      söyledi. Türkiye’nin Asya ile   Emre Eldener
            merkezi olarak öne çıkabilir                  Avrupa arasında çok önemli bir taşımacılık korido-
            Ticaret Bakanlığı himayesinde, İzmir Büyükşehir   ru olduğunu, bu koridorun sağlıklı işlemesinin tüm
         Belediyesi ev sahipliğinde 89. İzmir Enternasyonal   dünyayı ve özellikle Avrupa’yı yakından ilgilendirdi-
         Fuarı İzmir İş Günleri kapsamında online olarak dü-  ğini kaydeden Eldener, “Ülkemizin bu özelliğini ül-
         zenlenen “Deniz Taşımacılığında Fırsatlar ve Kon-  kemiz adına avantaja çevirebiliriz. Tedarik zincirin-
         teyner Taşımacılığı Semineri” yapıldı. Seminerde   deki değişme ile üretim merkezi olabiliriz. Türkiye’yi
         pandemi sonrasında küresel tedarik zincirinde ya-  gerçek bir üretim ve geçiş merkezi yapabiliriz. Sin-
         şanan değişmenin Türkiye’yi üretim ve lojistik mer-  gapur, Hollanda, Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki pro-
         kezi olarak dünyada öne çıkaracağı dile getirildi.     sedürleri ülkemize uygulayarak transit taşımacılıkta
            “İzmir Akdeniz’in yeni üretim üssü olabilir”:   kısa sürede ciddi bir istihdam yaratabiliriz. Transit
         Toplantının açılış konuşmasını ve moderatörlüğünü   taşımacılığı ön plana alarak Türk karayolu taşımacı-
         gerçekleştiren İMEAK Deniz Ticaret Odası İzmir Şu-  ları ve armatörler için yeni imkanlar geliştirebiliriz”
         besi Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Öztürk, Covid-19   dedi. Eldener, Pandemi döneminde demiryolu taşı-
         pandemisinin, küresel ekonomiyi ve denizyolu taşı-  malarının payının arttığına dikkat çekti: “Demiryolu,
                                                                                      Ekim 2020 KobiEfor27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32