Page 5 - Dijital-KobiEfor-Aralık-2020
P. 5

birlikte kurar, ilham veren liderdir.
            • Hiyerarşik liderlik bakış açı-
         sıyla hareket etmez, kişilerle in-
         sani ilişkiler kurabilir, teknoloji
         ile çalışan arasında denge oluş-
         turabilir, çalışanlarla empati ya-
         pabilir, sahici, samimi, yapıcıdır.
            •  Kişisel mentorluk yapabilir,
         takım yerine bireyleri tek tek yö-
         netir. Ters mentorluk özelliğine
         sahip, yenilikçi ve girişimcidir.
            • Müşteri önceliklidir, dijital iş   venlik, veri analitiği, yapay zeka,   Her beş iş arkadaşından biri
         süreçlerine göre yeni bir müşteri   otomasyon ve dönüşüm. Ürün ve   robot olacak: Katılımcılara göre
         ekosistemi oluşturur.            hizmet kalitesini iyileştirecek ya-  beş yıl içinde her beş işten birini
            • Değişimin temsilcisidir.    tırımlar ağırlıkta. Çünkü bunlar   robotlar üstlenecek. Beş çalışan-
            • Şirketin dijital dönüşüm viz-
                                          doğrudan ciroya yansıyor.”      dan biri yazılım olacağı için insan
         yonunu yansıtan yeni bir dili vardır.   KPMG-Harvey Nash 2019 Kü-  kaynaklarının yapısı değişecek.
            • Sorumluluğu paylaşır.       resel CIO Araştırması’nda öne çı-  Şirketlerin insan ve dijital işgü-
                                          kan bazı başlıklar şöyle:       cünü birleştiren, işbirliğine dayalı
            Şirketlerin teknoloji           2019’da bütçe artışı bildiren   ve geleceğin işgücünü şekillen-
            yatırımları arttı             teknoloji liderlerinin sayısı en yük-  dirip entegre edebilen stratejiler
            KPMG’nin Harvey Nash ile ger-  sek seviyede, bu eğilimin 2020’de   geliştirmesi gerekiyor.
         çekleştirdiği, Türkiye dahil 108   de etkili olması bekleniyor. Tek-  Dijital liderlerin maaşı artı-
         ülkeden yüzde 12’si kadın BT (bil-  noloji liderlerinin yüzde 52’si 2020   yor: 2019, teknoloji liderleri için
         gi teknolojileri) liderlerinden olu-  için bütçe artışı bekliyor.  iyi bir yıl oldu. İş memnuniyeti
         şan 3 bin 645 BT liderinin katıldı-  Kuantuma şaşırtan yatırım:   arttı, bütçeler büyüdü, maaşlar
         ğı, “Değişen Bakış Açısı” başlıklı   Her 20 şirketten biri tercihini ku-  zamlandı. Şirketler teknolojiyle
         2019 Küresel CIO Araştırması’na   antum bilişim teknolojisinden yana   beraber, teknoloji liderlerine de
         göre; teknoloji yatırımlarını artı-  kullanıyor. Başlangıç aşamasın-  yatırım yaptı. Katılımcıların yüzde
         ran şirketlerin oranı son 15 yılın   da olan teknolojiyle ilgili kullanım   47’si ‘oldukça iyi’ seviyede maaş
         zirvesine çıktı. CIO’ların (Chief In-  oranı şaşırtıcı derecede yüksek.   artışı aldı. Katılımcılara göre ‘Di-
         formation Officer-Bilişim Kurulu   Kuantum bilişim teknolojisi yay-  jitalde Lider Şirketlerin’ ilk beş
         Başkanı), yüzde 54’ü, 2019’da    gınlaştıkça, mevcut şifreleme tek-  önceliği şöyle: “Yenilikçi yeni
         bütçelerinin arttığını bildirdi ve   niklerinin gereksiz hale gelmesi   ürün ve hizmetler geliştirme, iş-
         şirketler maaşları da artırarak   dahil olmak üzere bilişimi sonsuza   letmeye tutarlı ve istikrarlı bir BT
         teknoloji liderlerine yatırım yaptı.   dek değiştirebilecek bir teknoloji.   performansı sağlama, müşteri
         Şirketlerin yüzde 44’ü önümüz-   Bulut bilişim giderek yaygınla-  deneyimini geliştirme, iş süreç-
         deki üç yıl içinde iş modelini kök-  şıyor. Şirketlerin en az beşte biri   lerinin iyileştirilmesi ve operas-
         ten değiştirmeyi bekliyor.       küçük çaplı da olsa nesnelerin   yonal verimliliğin artırılması.”
                                          interneti, talebe bağlı platformlar,   Şirketler teknoloji
                                          robotik süreç otomasyon ve yapay   benimseme hızını artırdı
                                          zeka teknolojilerini kullanıyor.
                                            İş modelleri yıkılıp yeniden     2020 Dell Technologies Diji-
                                          kurulacak: Şirketlerin yüzde 44’ü   tal Dönüşüm Endeksi verilerine
                                          önümüzdeki üç yılda iş modelle-  göre şirketler günümüz iş or-
                                          rinin radikal biçimde değişmesini   tamında teknoloji benimseme
                                          bekliyor. Bu dijital bozulma ve tü-  hızını artırdı. Birkaç ay içeri-
                                          keticiye yakın olma ihtiyacından   sinde şirketlerin yüzde 80’i en
                                          kaynaklanıyor. Araştırmaya göre   azından bazı dijital dönüşüm
                   Alper Karaçar
                                          dönüşümden en çok etkilenen şir-  programlarını  hızlandırmaya
            KPMG Türkiye Teknoloji Lideri   ketler, ürünlerini en kolay dijitalleş-  başladı. 2020’nin ilk altı ayında
         Alper Karaçar, verimlilik ve ta-  tiren şirketler. Telekomünikasyon   CIO’lar, BT harcamalarını yeni-
         sarrufa vurgu yapan şirketlerde   sektöründeki teknoloji liderlerinin   den değerlendirirken; uzman-
         bile teknolojiye yatırımın arttığını   yüzde 57’si, yayın-medya sektö-  lar şirketlerin ortalama (ABD)
         söyledi: “Bu yatırımların arkasın-  ründekilerin yüzde 56’sı ‘büyük’ ya   bu yıl 3.4 trilyon dolar yatırma-
         daki en büyük sebep, siber gü-   da ‘radikal’ bir dönüşüm bildiriyor.   sını bekliyor.
                                                                                 $UDOÜN      KobiEfor Dijital 5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10