Page 11 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 11

kullanımlı hizmet modelinin ne ka-  satın alma hacminin son iki yıl-  Şeffaflık ve güvenilirlik için siber
               dar değerli olduğunu Pandemi’deki   da büyümesinden ve müşteri sa-  güvenliğe olan yatırımlarımıza ke-
               kırılmalar çok net bir şekilde or-  yısının artışından görebiliyoruz.   sintisiz devam ediyoruz. Önümüzde-
               taya koydu. Çoğu şirket Pandemi   Kuruluşumuzda Koç Topluluğu    ki yıllarda kurumların karşı karşıya
               öncesinde satın alma ve tedarik   Şirketleri’ne merkezi satın alma   kalacağı en önemli risklerden biri
               süreçlerini geleneksel yöntemlerle   hizmeti vermek üzere çıktığımız   şüphesiz siber güvenlik. Her gün
               tamamlarken Pandemi’yle birlikte   yolda, geliştirdiğimiz faydalı iş mo-  milyonlarca işlemin yürütüldüğü
               işlerin bahsettiğim şekilde yönetil-  deli ile her geçen gün daha fazla iş   platformlarımızı bu açıdan en üst
               mesi oldukça güçleşti. Oysa işlerin   ortağına ulaşıyoruz. Sadece Türki-  seviyede tutmayı bir sorumluluk
               sürekliliği için satın alma işlemle-  ye değil, yurt dışı açılımlarımızla,   olarak görüyoruz.
               rinin devam etmesi gerekiyordu.   global listelerde derecelendirilen   En çok talep gören stratejik satın
               Artan maliyetler, tasarruf ihtiyacı   platformlarımızla, aldığımız ödül-  alma ve tedarikçi çözümleri platfor-
               ve belirsizlik baskısı nedeniyle gü-  lerle başarımızı taçlandırıyoruz.   mumuz  Promena ve kurumsal si-
               venilir, şeffaf ve hızlı bir sistemle                            parişlerin online adresi ZerOnline’ı
               satın alma ihtiyaçlarının çözüme                                 da teknolojik altyapılarını gelişti-
               kavuşması her zamankinden daha                                   rerek ve farklı modüller ekleyerek
               da elzem oldu. Çok net bir şekilde                               büyütmeyi hedefliyoruz. Promena
                                                                                ve ZerOnline için mevcut müşteri
               hem yerel hem küresel pazardan
                                                  KobiEfor: Zer’in gelecek dönem   hacmimiz ve potansiyelimiz hem
               birçok firmanın, bu dönemde dijital
               platform arayışına girdiğini göz-  hedefleri nelerdir?            yurt içinde hem de yurt dışında çok
               lemledik. Zer’in sahip olduğu dijital   Ozan Ünay: 2021 yılında tek-  yüksek. Bu durumu dikkate alarak
               yetkinlikler ve teknolojik iş yapma   noloji alanındaki yatırımlarımı-  müşterilerimizin ihtiyaçlarını dinle-
                                               zın büyük çoğunluğunu, mevcut    yerek sunduğumuz çözümleri geliş-
               becerisi bu olağanüstü ortamda iş
               sürekliliği isteyen tüm firmalar için   ürünlerimizin müşteri ihtiyaç ve   tirmeye devam edeceğiz.
                                               taleplerine göre geliştirilmesine   KobiEfor Dijital: Sizce dijital
               iyi bir nefes oldu. Dijital platformu-
                                               yönlendirdik. Bunu da çevik meto-  dönüşüm yolculuğunda olmazsa
               muz Promena adeta yeniden keşfe-
                                               doloji ile çalışan proje ekiplerinin   olmazlar neler? Şirketlerin
               dildi. Salgın sürecinde halihazırda
                                               yönetiminde gerçekleştirdik.  Zer   dijital dönüşüm yol haritasında
               sunduğumuz online ihalelerimize
                                               Portal adını verdiğimiz müşteri ve   neler olmalı?
               kesintisiz devam ettik. Müşterileri-
                                                                                  Ozan Ünay: Dijital dönüşüm, sa-
               mizi en hızlı ve şeffaf şekilde güvenli   tedarikçi işbirliği portalımızı altya-  dece süreçlerin dijitalleşmesi değil,
                                               pı ve süreçler özelinde yeniledik,
               tedarikçilerle buluşturduk. Sadece   bu sayede müşteri ve tedarikçile-  ekiplerin teknoloji ile beslenmesi,
               internet bağlantısına sahip olma-
                                               rimize etkin fatura, mutabakat ve   yeni gelişmeleri takip etmesi, ino-
               nın yeterli olduğu teklif toplama,   sipariş entegrasyonu sağlamayı   vatif iş modellerini kurgulayabile-
               e-satın alma, tedarikçi yönetimi ve
                                               hedefledik. Tüm lojistik süreçler-  cek yetkinlikte olmasını yani kültü-
               harcama analizi modüllerimizle ak-
                                               de tedarikçilerimize ve müşteri-  rel bir dönüşümü de beraberinde
               sama yaşanmadan müşterilerimi-
                                               lerimize uçtan uca takip imkanı   getiriyor. Sürekli eğitim ve deneme
               zin tüm süreçlerini yönettik.
                                               sunan, mobil uygulaması da olan   öğrenme süreçleri şirketlerin dijital
                                               Loji-Portal platformumuza önem-  dönüşümünde önemli rol oynuyor.
                  ZerOnline,                   li yatırımlar yaptık, gelecek proje-  Hem finansal kısıtlar hem de
                  580 tedarikçi markayla       lerimizi planladık.              insan kaynağına bağlı faktörlerle
                  550 bin çeşit ürünü             Geliştirmelerin yanında süreç-  dijital dönüşüm bir anda tüm bo-
                  müşteriyle buluşturuyor      lerimizde rutin iş yükünü ve hata   yutları ile hayata geçemiyor. Adım
                  B2B e-ticaret ve online sipariş   oranını azaltmayı hedefleyerek ro-  adım, ilk etapta kritik süreçler he-
               yönetimi çözümü olarak konumlan-  botlara devrettiğimiz süreç sayısı-  deflenerek dönüşüme başlanması
               dırabileceğimiz ZerOnline, 580 teda-  nı artırdık, 2022’de daha da artıra-  ve hatta doğru adımı bulmak için
               rikçi markayla olan anlaşmasıyla iş   rak iç verimlilik projelerini devreye   süreçlerin, sorumluların ve sorun-
               dünyasının ihtiyaç duyacağı 550 bin   almayı planlıyoruz.        ların derinlemesine analiz edilme-
               çeşit ürünü müşteriyle buluşturdu.   Zer için çevik yönetim anlayışı   si gerekiyor. Sadece bilgi teknolo-
               Onay süreçlerinden, sipariş-sevki-  son derece önemli. Önümüzdeki   jileri uzmanlarından oluşan proje
               yat yönetimine tüm süreci çevrimiçi   dönemde tüm proje ve ürünlerimi-  ekipleri yerine şirket bünyesinde
               platforma taşıyan ZerOnline, ope-  zi çevik metodoloji ile yönetebilir   farklı fonksiyonlardan kişilerin da-
               rasyonel kolaylık sunarken maliyet   durumda olmayı hedefliyoruz. Bu   hil olduğu, istekli ve çevik bir ekip
               tasarrufunu da uzun dönemli anlaş-  noktada insan kaynağımızın yet-  oluşturulması, çok boyutlu düşü-
               malar ve toplu satın alma hacmi ile   kinliğini çevik yönetim ve bilhassa   nebilmeyi tetikleyecek bir ortam   Advertorial
               müşterilerimiz için mümkün kıldı.   yıkıcı stratejiler alanlarındaki eği-  yaratılması da dönüşüm hızının
                  Bu başarıyı da Zer’in yönettiği   timlerle artırmayı planlıyoruz.  artırılmasında etkili olacaktır.
                                                                                       $UDOÜN      KobiEforDijital 11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16