Page 13 - Dijital KobiEfor-Aralık 2021
P. 13

0HWUR )DVW LOH DO×åYHULå


                                   GDKD K×]O×  NROD\ YH WHPDVV×]


                      Metro Türkiye Müşteri Deneyimi Mükemmelliği Grup Müdürü Melih Özgül ile
                Metro Türkiye’nin dijital dönüşüm yolcuğunu, Metro Fast’i, şirketin hedeflerini konuştuk.

                  Metro Türkiye’nin dijital dönüşüm                             konuya da bütünsel yaklaşarak en
               yolculuğunu anlatır mısınız?                                     yakın iş ortaklarımız HORECA (otel,
                  Teknolojinin ve yeni trendlerin, tü-                          restoran, kafe) sektörünü de dijital-
               keticilerin alışveriş deneyimini etki-                           leştiriyoruz. DISH Platformumuz ile
               lediğinin bilinciyle operasyonlarımızı                           HORECA işletmeleri hızla kendi in-
               dijitalleştirirken; mağazalarımızda da                           ternet sitelerini oluşturarak sanal or-
               yenilikçi dijital çözümler uyguluyoruz.                          tamda daha görünür hale gelebiliyor,
               Dijital dönüşüm çalışmalarımızı üç ana                           daha fazla sayıda müşteriye online
               sütun üzerine inşa ediyoruz; operas-                             kanal üzerinden ulaşabiliyor. İşlet-
               yonlarımızın dijitalleşmesi, müşterile-                          meler, bu hizmetle kurulum ve alan
               rimiz için dijital alışveriş deneyimi ile                        adı ücreti gerektirmeden sitelerini 30
               en yakın iş ortaklarımız olan otel, res-                         dakika içinde kurup kişiselleştirebili-
               toran ve kafe işletmelerinin dijitalleş-                         yor. Menü Kit çözümümüz; restoran
               mesi. Operasyonlarımızın dijitalleşme-                           sahibi müşterilerin işletmelerinde
               siyle rutin olan her işi robot yazılımlara                       servis ettikleri menülerin maliyetini
               ve algoritmalara yaptırarak çalışan-                             hesaplıyor. M-Shop entegrasyonuy-
               larımızın müşterilerimizle daha fazla                            la da müşteriler, Metro Türkiye’den
               vakit geçirmesini ve tedarikçilerimizle                          satın aldıkları ürün maliyetlerinin
               kurduğumuz güçlü iletişimi daha da                               otomatik olarak reçete maliyetlerine
               ileri taşımayı amaçlıyoruz. Dijital alış-                        yansımasını sağlıyor. Dijital Menü ile
               veriş deneyiminde müşteri deneyimini                             de restoran müşterilerinin akıllı te-
               iyileştirmenin günümüzün olmazsa ol-  Melih                      lefon ya da tablet ortamında sipariş
               mazı çoklu kanal deneyiminden geçti-  Özgül                      verebilmelerine yönelik projelerini
               ğine inanıyoruz. Müşteri deneyimini ve                           geliştirmeyi sürdürüyoruz.
               iletişimini daha kolay, etkin ve hızlı hale   rek, ürünlerin doğrulamasını makine   Şirketinizin hedefleri nelerdir?
               getirmek için Metro App mobil uygula-  öğrenmesiyle saniyeler içinde sağlı-  Bu yıl itibarıyla Metro Fast çözü-
               mamız, müşterilerimize mağaza içinde   yor, ürünleri kasa bandından geçir-  münün kullanıldığı mağaza sayımız
               temassız ve kasa kuyruğunu ortadan   meden ödeme noktasına ulaşabiliyor.   25’e yükseldi, bu sayıyı artırmak için
               kaldıran dijital bir alışveriş deneyimi   QR kod ile ödemelerini gerçekleştiren   çalışmalarımız sürüyor. Müşteri de-
               sunan ve 100 milyon TL yatırımla haya-  müşterilerimiz, Metro Fast ile alışve-  neyimini ve iletişimini daha kolay, et-
               ta geçirdiğimiz Metro Fast çözümümüz   rişlerini uçtan uca temassız gerçek-  kin ve hızlı hale getirmek için Metro
               bu yönde geliştirdiğimiz teknolojilerden   leştirerek, hızlı ve kolayca işlemlerini   App mobil uygulamamızı geliştirmeye
               sadece birkaçı. Ayrıca HORECA sektö-  tamamlıyorlar. Ayrıca Metro Fast uy-  devam ediyoruz, kısa sürede Metro
               rünün verimliliğini artırmak amacıyla   gulamasıyla alışverişlerinin toplam   Fast çözümümüzü bu uygulamamıza
               onları yetkinleştiriyor ve dijital araçlar   tutarını kasaya gelmeden görüp kont-  entegre etmek üzerine çalışıyoruz.
               sağlıyoruz.                     rol edebildikleri gibi alışverişleri bo-  Müşterilerimiz Metro Türkiye uygula-
                  Metro Fast hangi özellikleriyle   yunca kendilerine sunulan özel fiyat-
               farklılaşıyor?                  ları da takip edebiliyorlar. Metro Fast,   masında üyelik oluşturarak en uygun
                  Metro Fast çözümümüz Türkiye’de   hizmete sunulduğu Metro Türkiye ma-  kampanyaları görüp güncel katalog-
               ilk kez alışverişlerin hızlı tamam-  ğazalarında yaklaşık 1.5 yılda 100 bine   ları inceleyebiliyor, hesaplarından
                                                                                güncel fatura ve harcamalarını takip
               lanmasını sağlayan makine öğreni-  yakın kişi tarafından kullanıldı. Hızlı,
               mi teknolojisini kullanan bir çözüm   temassız ve kolay alışverişi mümkün   ediyor, ürünlerimiz hakkında detaylı
               olmasıyla farklılaşıyor. Çözümümüz   kılan Metro Fast çözümümüzü son bir   bilgilere ulaşarak mağazalarımız-
               müşterilerimizin, kasada beklemeden   ayda bir kez kullanıp ikinci kez tercih   dan yapacakları alışverişleri önceden
               ödeme yapabilmesini mümkün hale   eden müşterilerimizin oranı yüzde 83   planlayabiliyor. Metro Kartları yanla-
               getiriyor ve kasada geçirilen süreyi   oldu. Müşteri memnuniyeti anketine   rında bulunmayan müşterilerimizse
               dakikalardan saniyelere indiriyor. Bu   göre ‘tekrar kullanırım’ diyen müşte-  uygulamada yer alan dijital kart ile
               yeni çözümle müşteriler, Metro Fast   rilerimizin oranı ise yüzde 99.   mağazalardan alışveriş yapabiliyor.
               mobil uygulamasını telefonlarına in-  Dijital dönüşüm ekosisteminde   Önümüzdeki dönemde Metro mobil
               diriyor, alışveriş sırasında satın ala-  Türkiye’nin ve Metro Türkiye’nin ko-  uygulamasına mağaza içi navigasyon
               cakları ürünlerin barkodlarını uygula-  numu nedir?              özelliğini de getireceğiz. Böylelikle
               mayla okutarak alışveriş arabalarına   Dijital dönüşüm yolunda tekno-  müşterilerimiz bir ürünün nerede ol-
               ekliyor. Tüm ürünleri aldıktan sonra   lojinin gücünden sadece kendi ope-  duğunu hızlı ve kolayca bulabilecek.
               alışveriş arabalarını elektronik kontrol   rasyonlarımızda faydalanmakla kal-  Pilot çalışmalarımızı yakın bir zaman-  Advertorial
               noktası adı verilen bölüme yerleştire-  mıyor her işimizde olduğu gibi bu   da hayata geçirmeyi hedefliyoruz.
                                                                                       $UDOÜN      KobiEforDijital
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18