Page 17 - Dijital KobiEfor-Ocak 2022
P. 17

Türkiye’de PLM: Günümüzde ve                                  platformda isteyen birim, istediği
          gelecekte sanayide mal ve hizmet                                bilgiyi alır, üzerinde gerekli re-
          üretiminde; şirketlerin, teknik ve                              vizeleri yapar, sonra tekrar aynı
          ekonomik değerlerin artırılma-                                  platforma koyar ve tüm birimlerin
          sında PLM ve Endüstri 4.0 uygu-                                 bilgisine sunar, veriler tek mer-
          lamaları teşvik ediliyor. Sanayi ve                             kezde toplanır. Böylece ortak bir
          Teknoloji Bakanlığı’nın sağladığı                               yerde herkes kendi işine yarayan
          ve KOSGEB tarafından uygulanan                                  dosyaya, verilere hızlıca erişip en
          Stratejik Ürün ve Teknoyatırım    Türkiye’nin seçenekleri: Uçak,   güncel hallerini kullanır, karışık-
          Destek Programları bu konuda    gemi, uzay araçları, ağır sanayi   lık, gecikme vs. gibi olumsuzluklar
          öne çıkan desteklerden.         ürünleri, makinaların, tesislerin   ortadan kalkar. PLM, tüm verileri
            KOBİ’ler ve PLM: Türkiye’de   üretimlerinde ve işletilmelerinde   tek bir merkezden yönetebilmeyi,
          üretim yapan KOBİ’lerin, büyük   çok ulusluluk, dolayısıyla PLM ve   en güncel ve doğru bilgiye anın-
          şirketler karşısında ve uluslara-  Endüstri 4.0 uygulamaları kaçı-  da, hızlı ve kolayca ulaşabilmeyi
          rası piyasalarda rekabet güçlerini   nılmaz olmakta. Örneğin; Avrupa   sağlıyor. Tüm üretim sürecindeki
          artırmalarını sağlayacak önemli   ülkelerinin uçak yapımında, farklı   izlenebilirlik, yönetimin tüm süreç
          adımlardan birisi de PLM kullan-  ülkelerde hazırlanan uçak parça-  hakkında farkındalığını arttırdığı
          maya başlamaları. KOBİ’ler, henüz   larının bir merkezde birleştirildi-  gibi tedarik sürecini de hızlandırı-
          PLM safhasına uzak olduklarını   ği görülüyor. Çokuluslu şirketle-  yor. Diğer tüm sistemlerle entegre
          düşünerek ilgilerini erteleyebiliyor,   rin ürettikleri bu uçaklar ve jetler   olabilen PLM; bütünsel izlenebilir-
          ancak Endüstri 4.0’ın eşiğindeyiz;   PLM uygulamaları doğrultusun-  liğe olanak sunuyor.
          Türkiye’deki küçük büyük tüm fir-  da gerçekleştiriliyor.          • PLM; kütüphane yönetimi ko-
          maların yakın gelecekte bu tekno-  Endüstri 4.0 yolcuğundaki iş-  nusunu da ele alan bir platformdur.
          lojiye entegre olmaları kaçınılmaz.  letmelerde; sürdürülen endüst-  Kütüphane yönetimi, geçmiş veri-
                                          riyel mal ve hizmet üretiminde   lere kolay erişimi sağladığı gibi ge-
            PLM ile gelecek vizyonu       ürün kalitesinin artırılmasında,   liştirme maliyetleri ve numune har-
            KOBİ’lerin PLM kullanmala-    maliyetin azaltılmasında, kazan-  camaları üzerinde de çok değerli
          rının bir adım ötesine bakarak   cın yükseltilmesinde, rekabet   istatistiksel izlenebilirlik sunar.
          gelecek vizyonu da çizersek; kent   şansının sağlanmasında, yeni   • Bir ürünün fikir aşamasın-
          verilerinin entegrasyonunu bir   ürünlere dair fikirlerin oluşma-  dan üretim haline kadar geçtiği
          navigatör (yönleyici) gibi düşü-  sında PLM ile mükemmelleştir-  tüm süreçlerin yönetilmesi olan
          nün; küresel bir navigatör içinde   melerin yanı sıra yeni teknoloji-  PLM; şirketlerin mevcut ürünleri-
          olacaksınız. Savunma sanayinde   lerin, akıllı malzemelerin, üretim   nin yaşam döngüsünü kontrol edi-
          ülke sathında birbirini tanımayan   sürecine dahil edilmesiyle üreti-  yor, ürün yaşam döngüsü boyunca
          2500 KOBİ, örneğin; uydu, tank,   min hızı, ürün kalitesi, üretimin   standartların kaydedilmesi, korun-
          uçak vb. için birlikte üretim yapı-  randımanı, şirketin performansı   ması için ortam sağlıyor, yeni ürün
          yor/yapacaklar. Bunun da ötesine   arttırılabilir, üretimin teknik eko-  oluştururken izlenecek stratejilerin
          gidildi/gidiliyor: PLM ile ulusal ve   nomik değeri yükseltilebilir.  belirlenmesini, işbirliği ortamını,
          uluslararası şirketler, kuruluş-                                tüm iş ortakları (perakendeciler,
          lar, internet ağı üzerinden arala-  PLM’nin  işletmelere        markalar, üreticiler ve tedarikçiler)
          rındaki üretim bağı ile yurtiçi ve   sunduğu faydalar:          arasında uyumlu veri yönetimini
          yurtdışı katılımcılar, paydaşlar,   •  Minimum hata, düşük ma-  sağlıyor. İnovasyonu ve kurum içi
          tedarikçiler ilgili üretim safhala-  liyet, hız, verim ve zamanında:   işbirlikleri, dış kaynak kullanımın-
          rını yerinde ve anında ekrandan   Tüm iş süreçlerini yöneterek ve-  da, yan sanayi ve taşeronla olan eş-
          izleyebildikleri gibi; müdahale   rimliliği artırıyor, hatayı ve mali-  güdümlerini artırıyor, tedarikçilerle
          etme, fikir alışverişinde bulunma   yetleri azaltıyor. Doğru zamanda,   işbirliklerini hızlandırıyor.
          imkânına sahip olabiliyor. PLM ile   doğru ürünü / hizmeti sunmayı,   • Kurumsal sermayeyi (In-
          ürün ve üretime ait tüm bilgiler   hız, zaman ve enerji tasarrufunu   tellectual Property) tek bir or-
          bir global internet ağı üzerinden   sağlıyor. Ürünlerin pazara çıkış   tamdan yönetme, fikri ve sinai
          dünyanın herhangi bir yerinden   ve teslimat sürecini kısaltıyor.    hakları koruma, marka kimliğini
          kullanıcılara sunulabilecek ve    • PLM platformunda üzerinde   iyileştirme, eş zamanlı tasarım
          akıllı algılayıcılarla (sensör) bu   çalışılan ürünün tüm mühendis-  imkanı sunuyor.
          veriler değerlendirilerek üreti-  lik, üretim, servis, kalite kontrol,   • PLM, düzenlemelere uyum,
          min kısmi otomasyonu söz konu-  dokümantasyon aşamaları inter-  yeşil üretim, ürün kabul edilirliği
          su olabilecek.                  net ortamında saklı tutulur. Bu   gibi konularda katkı sunuyor.

                                                                                 Ocak 2022 KobiEfor Dijital 17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22