Page 20 - KobiEfor Eylül 2021
P. 20
KAPAK
hızlı yenilenmesi konusunda ülkelerin adım atması. Sürdürülebilir ürünler politikası: Döngüsel eko-
Sunulan önlemlerin AB içindeki uçuşların fiyatının nomi eylem planı, tüm ürünlerin ortak bir metodoloji
yanı sıra konutların doğal gaz faturalarının da artması- ve ilkelere dayalı döngüsel tasarımını desteklemek
na neden olması beklenirken; konutların yalıtımı konu- için bir ‘sürdürülebilir ürünler’ politikası içerecek.
sunda maddi yardım sunulacağı belirtiliyor. Geri dönüştürmeden önce malzemeleri azaltmaya
Kaynakça: https://www.bbc.com/turkce/haberler-dun- ve yeniden kullanmaya öncelik verecek. Çevreye za-
ya-57837485 rarlı ürünlerin AB pazarına girmesini önlemek için
Kaynakça: https://www.imsad.org
asgari gereklilikler belirlenecek.
Geridönüşümün önemi: Komisyon, 2030’a kadar
Sürdürülebilir bir gelecek için AB pazarındaki tüm ambalajların ekonomik olarak
AB ekonomisinde nasıl bir dönüşüm uygun şekilde yeniden kullanılabilir veya geri dönüş-
yaşanacak? türülebilir olmasını sağlamak için gereklilikleri or-
2030-2050 için AB İklim Hedefi: 1990-2018 arasın- taya koyacak, biyolojik olarak parçalanabilir ve biyo
da AB ekonomisi yüzde 61 büyürken sera gazları yüzde bazlı plastikler için düzenleyici
23 azaltılabildi. Mevcut politikalarla devam edilmesi çerçeve geliştirecek ve tek kul-
durumunda 2050’ye kadar ancak yüzde 60’lık bir azal- lanımlık plastikler için önlemler
tım sağlanabilecek. AB 2050’de karbon nötr olabilmek uygulayacak. Özellikle elektronik
adına ‘AB İklim Yasası’ hazırlıyor. AB Emisyon Ticaret ürünlerin daha uzun süreli kul-
Sistemi’nin kapsadığı sektörler artırılacak. Etkili bir lanımı konusunda, onarım hakkı
karbon fiyatlaması yeni politik reformlarla mümkün için tüketicilerin yeniden kulla-
olacak. Çevresel konular üzerine yoğunlaşarak Ener- nabilir, dayanıklı ve onarılabilir ürünleri seçebilmele-
jinin Vergilendirilmesi Direktifi’nde revizyon gerçek- rine imkan tanımak üzere işletmeler teşvik edilecek.
leştirilecek. Karbon kaçağının önlenmesi noktasında Ürünlerinin yeşil-çevreci olduğunu iddia eden firma-
‘Sınırda Karbon Düzenlemesi’ çalışmaları yürütülüyor. lar bunu standart bir metot ile kanıtlayacak.
Karbon kaçağı, daha sıkı çevre koruma maliyetlerine Enerji ve kaynak verimli inşaat ve renavasyon: Bi-
katlanması gerekecek AB endüstrisinin AB dışına çık- nalar tüketilen enerjinin yüzde 40’ını oluşturuyor. Bu-
ması veya çevre koruma hassasiyeti olmayan ülkelerde gün, Üye Devletlerde bina stoğunun yıllık yenilenme
üretilen ürünlerin AB’ye ithal edilmesi anlamına geliyor. oranı yüzde 0.4 ila yüzde 1.2 arasında değişiyor. AB’nin
Temiz, uygun maliyetli ve güvenli enerji tedariki: enerji verimliliği ve iklim hedeflerine ulaşmak için bu
AB’nin sera gazı emisyonlarının yüzde 75’inden fazla- oranın en az ikiye katlanması gerekecek. Enerji verim-
sı; ekonomik sektörlerdeki liliği ve maliyet etkinliğin üstesinden gelmek için, AB
enerji üretimi ve kullanımın- ve Üye Devletlerin, kamu ve özel binalarda bir ‘rena-
dan kaynaklanıyor. Enerji vasyon dalgası’ başlatmaları gerekiyor.
verimliliği ve yenilenebilir Sürdürülebilir ve akıllı ulaşıma geçişin hızlandı-
enerjiye öncelik verilecek, rılması: Karbon nötr Avrupa için, emisyonların dörtte
kömürden enerji üretimin- birinden sorumlu ulaştırma sektöründe emisyonların
den hızla çıkış sağlanacak. yüzde 90’ının 2050’ye kadar azaltılması gerekiyor. Mul-
‘Yeşil ve dijital dönüşüm’, ikiz dönüşüm olmalı; timodal taşımacılığı ulaştırma sisteminde karbon azal-
Temiz ve Döngüsel Ekonomi için endüstrinin hare- tım hedefine yardımcı olacak. Öncelikli olarak, bugün
kete geçirilmesi: 1970’ten 2017’ye kadar küresel karayolu ile taşınan iç yük taşımacılığının yüzde 75’inin
hammadde çıkarma ihtiyacı üç kat arttı. Sera gazla- önemli bir kısmının demiryolları ve iç su yollarına kay-
rının yarısı, biyoçeşitlilikteki kaybın ve su stresinin ması sağlanacak. Fosil
yüzde 90’u doğal kaynakların çıkarılması ile malze- yakıt sübvansiyonlarının
me, gıda ve yakıtların işlenmesinden kaynaklanıyor. sona ermesi gerekiyor.
Düşük karbonlu teknolojiler, sürdürülebilir ürün ve Enerjinin Vergilendirilmesi
hizmetler için küresel pazar büyük bir potansiyele Direktifi revizyonu bağla-
sahip. AB Yeni Sanayi Stratejisi’nde, ‘yeşil ve diji- mında, Komisyon, hava-
tal dönüşüm’ ikiz bir dönüşüm olarak ele alınıyor. cılık ve denizcilik yakıtları
Sanayi stratejisiyle birlikte, yeni bir döngüsel eko- dahil olmak üzere mevcut vergi muafiyetlerinin nasıl
nomi eylem planı, AB kapatılacağını yakından inceleyecek. Havayollarına üc-
ekonomisinin modernize retsiz olarak tahsis edilen AB Emisyon Ticaret Sistemi
edilmesine ve yerel ve tahsisatlarının azaltılması ve denizcilik sektörünün sis-
küresel düzeyde döngü- teme dahil edilmesi gündemde. 2025’e kadar, Avrupa
sel ekonominin fırsatla- yollarında bulunması beklenen 13 milyon sıfır ve düşük
rından yararlanılmasına emisyonlu araç için yaklaşık 1 milyon şarj ve yakıt ikmal
yardımcı olacak. istasyonuna ihtiyaç duyuluyor.
KobiEfor (\OÖO