Page 20 - KobiEfor Eylül 2021
P. 20

KAPAK



           hızlı yenilenmesi konusunda ülkelerin adım atması.  Sürdürülebilir ürünler politikası: Döngüsel eko-
             Sunulan önlemlerin AB içindeki uçuşların fiyatının   nomi eylem planı, tüm ürünlerin ortak bir metodoloji
           yanı sıra konutların doğal gaz faturalarının da artması-  ve ilkelere dayalı döngüsel tasarımını desteklemek
           na neden olması beklenirken; konutların yalıtımı konu-  için bir ‘sürdürülebilir ürünler’ politikası içerecek.
           sunda maddi yardım sunulacağı belirtiliyor.     Geri dönüştürmeden önce malzemeleri azaltmaya
             Kaynakça: https://www.bbc.com/turkce/haberler-dun-  ve yeniden kullanmaya öncelik verecek. Çevreye za-
           ya-57837485                                     rarlı ürünlerin AB pazarına girmesini önlemek için
             Kaynakça: https://www.imsad.org
                                                           asgari gereklilikler belirlenecek.
                                                              Geridönüşümün önemi: Komisyon, 2030’a kadar
             Sürdürülebilir bir gelecek için               AB pazarındaki tüm ambalajların ekonomik olarak
             AB ekonomisinde nasıl bir dönüşüm             uygun şekilde yeniden kullanılabilir veya geri dönüş-
             yaşanacak?                                    türülebilir olmasını sağlamak için gereklilikleri or-
             2030-2050 için AB İklim Hedefi: 1990-2018 arasın-  taya koyacak, biyolojik olarak parçalanabilir ve biyo
           da AB ekonomisi yüzde 61 büyürken sera gazları yüzde              bazlı plastikler için düzenleyici
           23 azaltılabildi. Mevcut politikalarla devam edilmesi             çerçeve geliştirecek ve tek kul-
           durumunda 2050’ye kadar ancak yüzde 60’lık bir azal-              lanımlık plastikler için önlemler
           tım sağlanabilecek. AB 2050’de karbon nötr olabilmek              uygulayacak. Özellikle elektronik
           adına ‘AB İklim Yasası’ hazırlıyor. AB Emisyon Ticaret            ürünlerin daha uzun süreli kul-
           Sistemi’nin kapsadığı sektörler artırılacak. Etkili bir           lanımı konusunda, onarım hakkı
           karbon fiyatlaması yeni politik reformlarla mümkün                 için tüketicilerin yeniden kulla-
           olacak. Çevresel konular üzerine yoğunlaşarak Ener-  nabilir, dayanıklı ve onarılabilir ürünleri seçebilmele-
           jinin Vergilendirilmesi Direktifi’nde revizyon gerçek-  rine imkan tanımak üzere işletmeler teşvik edilecek.
           leştirilecek. Karbon kaçağının önlenmesi noktasında   Ürünlerinin yeşil-çevreci olduğunu iddia eden firma-
           ‘Sınırda Karbon Düzenlemesi’ çalışmaları yürütülüyor.   lar bunu standart bir metot ile kanıtlayacak.
           Karbon kaçağı, daha sıkı çevre koruma maliyetlerine   Enerji ve kaynak verimli inşaat ve renavasyon: Bi-
           katlanması gerekecek AB endüstrisinin AB dışına çık-  nalar tüketilen enerjinin yüzde 40’ını oluşturuyor. Bu-
           ması veya çevre koruma hassasiyeti olmayan ülkelerde   gün, Üye Devletlerde bina stoğunun yıllık yenilenme
           üretilen ürünlerin AB’ye ithal edilmesi anlamına geliyor.   oranı yüzde 0.4 ila yüzde 1.2 arasında değişiyor. AB’nin
             Temiz, uygun maliyetli ve güvenli enerji tedariki:   enerji verimliliği ve iklim hedeflerine ulaşmak için bu
           AB’nin sera gazı emisyonlarının yüzde 75’inden fazla-  oranın en az ikiye katlanması gerekecek. Enerji verim-
                                 sı; ekonomik sektörlerdeki   liliği ve maliyet etkinliğin üstesinden gelmek için, AB
                                 enerji üretimi ve kullanımın-  ve Üye Devletlerin, kamu ve özel binalarda bir ‘rena-
                                 dan kaynaklanıyor. Enerji   vasyon dalgası’ başlatmaları gerekiyor.
                                 verimliliği ve yenilenebilir   Sürdürülebilir ve akıllı ulaşıma geçişin hızlandı-
                                 enerjiye öncelik verilecek,   rılması: Karbon nötr Avrupa için, emisyonların dörtte
                                 kömürden enerji üretimin-  birinden sorumlu ulaştırma sektöründe emisyonların
                                 den hızla çıkış sağlanacak.  yüzde 90’ının 2050’ye kadar azaltılması gerekiyor. Mul-
             ‘Yeşil ve dijital dönüşüm’, ikiz dönüşüm olmalı;     timodal taşımacılığı ulaştırma sisteminde karbon azal-
           Temiz ve Döngüsel Ekonomi için endüstrinin hare-  tım hedefine yardımcı olacak. Öncelikli olarak, bugün
           kete geçirilmesi:  1970’ten 2017’ye kadar küresel   karayolu ile taşınan iç yük taşımacılığının yüzde 75’inin
           hammadde çıkarma ihtiyacı üç kat arttı. Sera gazla-  önemli bir kısmının demiryolları ve iç su yollarına kay-
           rının yarısı, biyoçeşitlilikteki kaybın ve su stresinin   ması sağlanacak. Fosil
           yüzde 90’u doğal kaynakların çıkarılması ile malze-  yakıt  sübvansiyonlarının
           me, gıda ve yakıtların işlenmesinden kaynaklanıyor.   sona ermesi gerekiyor.
           Düşük karbonlu teknolojiler, sürdürülebilir ürün ve   Enerjinin Vergilendirilmesi
           hizmetler için küresel pazar büyük bir potansiyele   Direktifi revizyonu bağla-
           sahip. AB Yeni Sanayi Stratejisi’nde, ‘yeşil ve diji-  mında, Komisyon, hava-
           tal dönüşüm’ ikiz bir dönüşüm olarak ele alınıyor.   cılık ve denizcilik yakıtları
           Sanayi stratejisiyle birlikte, yeni bir döngüsel eko-  dahil olmak üzere mevcut vergi muafiyetlerinin nasıl
                                  nomi eylem planı, AB     kapatılacağını yakından inceleyecek. Havayollarına üc-
                                  ekonomisinin modernize   retsiz olarak tahsis edilen AB Emisyon Ticaret Sistemi
                                  edilmesine ve yerel ve   tahsisatlarının azaltılması ve denizcilik sektörünün sis-
                                  küresel düzeyde döngü-   teme dahil edilmesi gündemde. 2025’e kadar, Avrupa
                                  sel ekonominin fırsatla-  yollarında bulunması beklenen 13 milyon sıfır ve düşük
                                  rından yararlanılmasına   emisyonlu araç için yaklaşık 1 milyon şarj ve yakıt ikmal
                                  yardımcı olacak.         istasyonuna ihtiyaç duyuluyor.

              KobiEfor (\OÖO
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25