Page 12 - Teknopark-KobiEfor-Haziran-2021
P. 12

Askon Demir, yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarıyla büyüyor

                N×WDGD   ·D \DN×Q ONH\H LKUDFDW \DS×\RU



          Askon Demir,  Tasarım ve E-Ticaret              Askon Demir Çelik Sanayi
          Merkezi bünyesinde oluşturdukları               Genel Müdürü Okan Konyalıoğlu,
          Wall Art İstanbul ve Artepera                   2022-2023’te ABD’deki yapılanmalarını
          markalarıyla da 6 kıtada 60’a yakın             Avrupa’ya taşımayı planladıklarını
          ülkeye ürünlerini gönderiyor.                   belirtti.

              ürdürülebilir karlı bü-                                    celikle e-ticaret kanallarından satış
              yüme odağında yaptığı                                      yapmak üzere metalin merkezde
         Syatırımlarla tecrübesini                                       olduğu iç ve dış dekorasyon ürünleri
         geleceğe taşımaya ve stratejik                                  yapmaya karar verdik” diye konuştu.
         eylem planlarını bu vizyonla                                      Okan Konyalıoğlu, dekorasyon
         geliştirmeye devam eden As-                                     ürün gruplarında 2016-2018 yıl-
         kon Demir Çelik San. ve Tic.                                    ları arasında iki yıl süren Ar-Ge ve
         A.Ş. üçüncü kuşağın yönetim-                                    Ür-Ge çalışmaları sonrası 2018’de
         de olduğu, dördüncü kuşağın                                     kendi bünyelerinde ‘Tasarım ve
         iş başı yaptığı bir aile şirketi.                               E-Ticaret Bölümü’ kurduklarını
         Askon Demir Çelik Sanayi Ge-                                    ve Wall Art İstanbul (www.wallar-
         nel Müdürü Okan Konyalıoğlu,                                    tistanbul.com) ve Artepera (www.
         “Bugün iyi ve başarılı bir şirket                               artepera.com)  isimlerinde  iki
         olmamızdaki en büyük pay biz-                                   marka yarattıklarını anlattı: “Bu
         lere değil, dedeme, babama ve                                   iki markamızda ana hammadde
         onlarla birlikte sürekli gelişime   Okan                        çelik olmakla birlikte ahşap, cam,
         gönül veren mesai arkadaşla-   Konyalıoğlu                      ayna, mermer, epoksi, pleksiglas
         rımıza aittir. Bizim başarımız;                                 gibi bütünleyici malzemeleri de
         aldığımız emaneti iyiden mükemmele taşıdığımızda   kullandığımız metal duvar tabloları, duvar saatleri,
         ve bunu yeni kuşağa devredebildiğimizde konuşu-  duvar aynaları, masa üstü metal dekoratif ürünler,
         lacak. Bu nedenle çok daha fazla çalışarak 1932’de   metal bahçe aksesuarları tasarlıyor, üretiyor ve ön-
         küçük bir atölyede başlayan iş hikayemizi marka   celikle kendi web sitelerimizden olmak üzere yurt
         bilinirliğimizle birlikte küresel ölçeğe taşımak en   içi ve yurt dışı e-ticaret pazar yerlerinden Türkiye ve
         önemli şirket hedeflerimizden birisi” dedi.       tüm dünyaya satışlarını gerçekleştiriyoruz.”
            Üretim faaliyetlerine 1932’de at arabası ve tarım
         makineleri imalatıyla başlayan Askon, zaman içe-   İhracatta tüm dünyayı hedefliyor
         risinde yaptığı yatırımlarla demir çelik sektöründe   Askon, ÇSM olarak 2018’de oluşturdukları ‘İhra-
         Türkiye’nin öncü firmaları arasına katıldı. 2012’de   cat Master Planı’ doğrultusunda bugün 15 ülkeye
         dünya devi Alman Thyssenkrupp Heavy Plate Euro-  işlenmiş ürün ihracatı yapıyor. Tasarım ve E-Ticaret
         pe (tkSE) ile stratejik işbirliği yaparak tkSE’nin Tür-  Merkezi bünyesinde oluşturdukları Wall Art İstan-
         kiye’deki tek yetkili Çelik Servis Merkezi (ÇSM) olan   bul ve Artepera markalarıyla da 6 kıtada 60’a yakın
         Askon, stratejik olarak Türkiye’de üretimi olmayan   ülkeye ürünlerini gönderiyor. Konyalıoğlu, “Artepe-
         özel kalite çeliklerde (aşınma plakaları, yüksek   ra ve Wall Art İstanbul markalarımızı B2C ve B2B
         mukavemetli çelikler, atmosfere dayanıklı-corten   kanallarını kullanarak yurt içi ve yurt dışı pazarda
         çelikler, yüksek manganlı çelikler) yoğunlaştı. As-  müşterilerimizin hayatına dahil etmek, onlara onli-
         kon, makine imalatçılarına (OEM), iş makineleri-  ne ve offline deneyimler yaşatmak için çalışmaları-
         damper-vinç-araç üstü ekipman üreticilerine ve   mızı devam ettiriyoruz” açıklamasını yaptı. Yurtdışı
         son kullanıcılara, maden ocağı, liman, çimento fab-  çalışmalara 2019’da ABD’de kurdukları firmayla
         rikaları gibi büyük sanayi tesislerine işlenmiş ürün   başlayan Askon, 2022-2023 döneminde ABD’deki bu
         hizmeti veriyor.                                 yapılanmalarını Avrupa’ya taşımayı planlıyor.
            Okan Konyalıoğlu, “Ana iş kolumuza ilave olarak;   Okan  Konyalıoğlu,  Sanayi  ve  Teknoloji
         2016’da yaptığımız ‘Gelecekte Biz’ çalıştayımızda yap-  Bakanlığı’nın ‘Tasarım Merkezi’ onayıyla faaliyet
         tığımız SWOT analizlerimiz sonrasında ÇSM olarak   yürüten Tasarım ve E-Ticaret Merkezi’nin tasarım,
         yurt dışına da hizmet vermeye, buna ilave olarak ön-  imalat, pazarlama, satış ve markalaşma sürecinde

         12 KobiEfor Teknopark Haziran 2021
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17