Page 14 - Teknopark-KobiEfor-Haziran-2021
P. 14

Kurucu Ortağı Ahmet Özel:

               “Denizli’den dünyayı hedefliyoruz”


            Pamukkale Teknokent firmalarından First Nations Games, hazırlık süreçlerini
            tamamladığı üç oyunda son aşamaya geldi. Temalı PC oyunu alanında faaliyet
          yürüten FNG Kurucu Ortağı Ahmet Özel, “Bu yıl Steam üzerinden ilk oyunumuzu
          piyasaya sunacağız. İlk aşamada 500 bin satış ile yaklaşık 15 milyon dolarlık gelir
                                              hedefliyoruz” dedi.
               irişimci Ahmet Özel’in İsveç-                                Bu yıl bir oyun piyasaya
               li arkadaşı Marcus Melcher                                   sürülecek
         Gile biraraya gelerek kurdu-                                       FNG’nin ticarileşebilir 3 farklı
          ğu First Nations Games (FNG),                                   ürünü bulunuyor. Birbiriyle bağlan-
          2018’den bu yana Pamukkale                                      tılı ama bağımsız olarak kurgula-
          Teknokent’te faaliyet yürütüyor.                                nan oyun projelerinden bahseden
          First Nations Games’in kuruluşu-                                Özel, “Oyundan çok insana özgürlük
          nu 5 yıl planladıklarını kaydeden                               duygusu veren bir tema üzerine ça-
          Ahmet Özel, “PC oyunları alanın-                                lışıyoruz. Ara müzikler ve seslendir-
          da faaliyet yürütüyoruz. Şu anda 3                              melerde ince eleyip sık dokuyoruz.
          farklı temalı PC oyunu üzerinde ça-                             Kızılderili karakterlerden oluşan
          lışıyoruz. Pamukkale Teknopark’ta                               macera oyunumuzda ekipler birlik-
          bulunan ofisimizde 5 kişilik bir eki-                            te oynayacak. Oyunu geliştirirken
          bimiz bulunuyor” dedi.                                          Amerika’daki Kızılderili Eyaleti’nin
            Geliştirdikleri oyunları sadece                   Ahmet       incelemesini ve onların kültürel de-
          para kazanmak üzerine kurgula-                      Özel        ğerlerini yakından inceledik. Leh-
          madıklarını kaydeden Özel, “He-                                 çelerinden de yararlandık. İkinci
          defsiz, konu içermeyen oyunlar   görmedik ancak ilk aşamada 500   oyunumuz ise kukla karakterlerden
          yerine; beyin fonksiyonlarını kul-  bin satışla yaklaşık 15 milyon do-  oluşuyor ve ortaçağda geçiyor. Kon-
          landıran, değer zinciri yaklaşımı   larlık bir gelir hedefliyoruz.”    sept olarak elle çizilmiş tasarımlar
          olan, temasıyla oyuncuya özel                                   oluşturduk. Üçüncü oyunumuz ise
          hissiyat sağlayan, bunu yaparken   “Oyun sektörü Türkiye’de     denizcilik üzerine. 3 boyutlu ve oyun-
          ahlaki değerleri de prensip edi-  girişimciliğin en önemli      cunun içine birebir girdiği, liman-
          nen oyunlar geliştirmek gayesiyle   yeni adresi olabilir”       lar ve adalardan oluşan bir oyun. 3
          çalışıyoruz. Oyunlarımızın tek ki-  Oyun sektöründe Türkiye’nin ciddi   oyun projemizden biri bu yıl piyasaya
          şilik dahi olsa bir konu içermesine                             çıkacak ve dışarıdan hiçbir destek
                                          bir potansiyel barındırdığına dikkat
          gayret ediyoruz. Her farklı alanda                              almadık” dedi. Dijitalleşmeyle bazı
          geliştirdiğimiz oyunda bu kaygıyı   çeken Ahmet Özel, sektörde faaliyet   sektörlerde kalifiye işgücüne ulaş-
          taşıyoruz” diye konuştu. Oyunları-  yürütenlerin oyun sektörü girişimci-  manın önündeki engellerin kalktığı-
                                          lerinin özverili ve işine tutkuyla bağlı
          nı dünyaca ünlü Steam platformu                                 nı hatırlatan Ahmet Özel, öncelikle
                                          insanlardan oluştuğunu dile getirdi.
          üzerinden tüketiciye sunacakları-                               Denizli’nin önemli bir potansiyel
          nı aktaran Özel,  şunları ifade etti:   Dijital dünyanın yeni iş modellerin-  barındırdığını,  akademisyenlerle
                                          den birinin oyun sektörü olduğunu
          “Bilgisayar ile oyun oynayanların                               işbirliği içinde olduklarını paylaştı.
                                          hatırlatan Özel, şunları söyledi: “İn-
          en büyük dijital dağıtım kanalı                                 Emekleme aşamasındaki oyun sek-
          olan Steam üzerinden oyunlarımızı   san aklının sermaye olabildiği ender   törünün Türkiye’de destekler ve teş-
          dünyaya sunacağız. Dünya gene-  mesleklerden biridir yazılım. Oyun   viklerle güçlendirilmesini isteyen,
                                          sektörü işte bu sermayenin gücüyle
          linde Steam’ın 1 milyar kullanıcısı                             Kanada, İsveç ve İrlanda’nın sundu-
          bulunuyor. Oyunun dağıtım, pazar-  gelişiyor ve yüzbinlerce insana keyif-  ğu imkanları örnek gösteren Özel,
          lama ve yaygınlaştırmasını Steam   li, eğlenceli ve öğretici bir pencere   “Liyakat sahibi insanların yönetim-
          yürütüyor. Steam ile oyunlar çeviri-  açıyor. Şu anda First Nations Games   de ve bürokraside olduğu kurumlar,
          miçi olarak indiriliyor ve kredi kartı   olarak yaratıcılığımıza ve niyetimize   bu sektörün önünü açacaktır. Fırsat
          ile ödeme yapılabiliyor. Steam’ın   güveniyoruz. Şu aşamada bütçeyi   eşitliği sağlanmalı. Bunlar sağlanır-
          en büyük artısı; müşteri ile irtibata   çok büyütmeden iyi bir oyun yarat-  sa Türkiye’nin en büyük unicorn ya-  Advertorial
          geçmesi. Henüz net bir gelir ön  maya gayret ediyoruz.”         tırımları bu alandan çıkabilir” dedi.

         14 KobiEfor Teknopark Haziran 2021
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19