Page 8 - Teknopark-KobiEfor-Haziran-2021
P. 8

2020’de yenilikçi yaklaşımlarla yüzde 15 büyüme sağladı

                    Funika, pandemiyi fırsata çevirdi



                       Denizli tekstil sektörünün önemli kuruluşlarından Funika,
              pandemiyi fırsata çevirerek, Ar-Ge sonucu geliştirdikleri anti-bakteriyel ve
              anti-mikrobiyel ürünlerle yüzde 15 büyüdü. Funika Yönetim Kurulu Başkan
              Yardımcısı Civan Sözkesen, Pandemi döneminde dermatolojik test edilmiş
            antivirüs kumaş geliştirdiklerini belirterek, istenen kokuda kumaş, yanmayan
             kumaş, sinyal kesici kılıf (FonX), antibakteriyel havlu gibi çok sayıda ürünleri
                          bulunduğunu ve 200 patente sahip olduklarını anlattı.

               enizli’de tekstil sektörünün                               harcama eğiliminin daha sonra
               önemli kuruluşlarından Fu-                                 telafi edileceğini kaydetti. Yurt-
         Dnika, pandemiyi fırsata çevir-                                  dışında ciddi bir likitide bolluğu
          di. Havlu ve bornoz boya üretiminde                             olacağı için önümüzdeki 10 yılda
          yüzde 95 oranında ihracatla çalışan                             büyüme öngördüklerini dile geti-
          firma, 2020’nin son 6 ayında pan-                                ren Sözkesen, bu gelişmeye ha-
          demiye rağmen yüzde 15 büyüme-                                  zır olmak adına Funika’nın dijital
          sini sürdürdü.                                                  dönüşümüne ağırlık verdiklerini
            Özellikle Ar-Ge yoğun yeni üre-                               açıkladı. Detayları ise şöyle an-
          tim modellerinin bu büyümeye ze-                                lattı: “Funika kuruluşundan bu
          min hazırladığını belirten Funika                               yana icatçı bir firmadır. 200 tane
          Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı                                patentimiz var. Kemoterapi gören
          Civan Sözkesen, şunları söyledi:                                hastaların, menopoz dönemindeki
          “Yüzde 70 Avrupa, yüzde 30 Ame-                                 kadınların, terleme problemleri
          rika pazarına yönelik çalışıyoruz.                              olanların kullandığı çok özel bir
          Pandeminin ilk 5 ayında perakende                               kumaşımız ABD pazarında halen
          alanlarının kapanması neticesinde                               yoğun ilgi görüyor. Teknolojimizi
          tüm markalar dükkanlarını kapat-                                farklı alanlara yayacağız. İstenen
          tı. Biz ise çalışmaya devam ettik.                              kokuda kumaş, yanmayan kumaş,
          Haziran sonunda ise normalleşme   Civan                         bakteri oluşturmayan kumaş gibi
          çalışmalarının ağırlık kazanmasıy-  Sözkesen                    knowhow’lara sahibiz. Sinyal ke-
          la son 6 ayda kayıpları telafi edip                              sici kılıf (FonX), antibakteriyel
                                          üyesinin farklı bir havlu kullanımı
          yüzde 15 büyümeye ulaştık. Havlu                                havlu gibi çok sayıda ürünümüz
                                          sözkonusu. Ayrıca pandemide bor-
          ve bornozun hijyen ürünü olması                                 bulunuyor. Boyahane kumaşın su
                                          noz kullanım alışkanlığı yeniden or-
          ve kullandığımız e-ticaret sistemi,                             ile buluştuğu nokta. Kumaşın do-
                                          taya çıktı. Ürünlerimizin anti bakte-
          bu toparlanmada etken oldu. Aynı                                kunuş hissi, kırışık önleyici özel-
                                          riyel veya anti mikrobiyel olması ise
          zamanda Ar-Ge yoğun geliştirdiği-                               liği başta olmak üzere her türlü
                                          tercih edilirliğini artırıyor. Pandemi
          miz anti bakteriyel ürünlerimiz re-                             yenilik boyahane bölümünde şe-
                                          döneminde ise dermatolojik test
          kabette Funika’ya avantaj sağladı.”                             killeniyor. Boyahane için tekstilin
                                          edilmiş antivirüs kumaş geliştirdik.
            2021’in ilk 3 ayının da kendilerini                           kalbi de diyebiliriz. Ar-Ge ağırlık-
                                          Rakamlarla ifade edersek; senelik
          memnun ettiğini kaydeden Sözke-                                 lı çalışmalarımız devam edecek.
                                          üretimimiz 18 bin ton kumaş. O da
          sen, bu yıl ise yüzde 20’lik bir bü-                            Bugüne kadar Ar-Ge çalışmala-
                                          yaklaşık 100 milyondan fazla havlu
          yüme beklediklerini açıkladı. Söz-                              rını kendi bünyemizde yürüttük.
                                          anlamına geliyor.”
          kesen, Pandemi sürecinin hijyen                                 Önümüzdeki dönem destek ve
          yaklaşımında toplumun genelinde                                 teşviklerden yararlanacak ölçekte
          farkındalık yarattığının altını çizdi:   Funika dijital         bir Ar-Ge merkezinin kurulmasını
          “Banyo ve tuvalet gibi ortak kulla-  dönüşümünü                 planlıyoruz. Yeni ürün geliştirme,
          nım alanlarında alışık olmadığımız   gerçekleştirecek           enerji verimliliği, iş zekası ve ya-
          bir alışkanlık kazanıyoruz. Avrupa   2021 sonrasında tekstil tarafın-  pay zekanın işin her noktasında
          ve ABD gibi pazarlarda da benzer   da büyümenin artacağını öngören   olduğu bir dijital dönüşüm süreci
          bir yaklaşım var: Artık her bir aile   Sözkesen, pandeminin ötelediği   üzerinde çalışıyoruz.”
         8 KobiEfor Teknopark Haziran 2021
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13