Page 8 - Teknopark-KobiEfor-Haziran-2021
P. 8
2020’de yenilikçi yaklaşımlarla yüzde 15 büyüme sağladı
Funika, pandemiyi fırsata çevirdi
Denizli tekstil sektörünün önemli kuruluşlarından Funika,
pandemiyi fırsata çevirerek, Ar-Ge sonucu geliştirdikleri anti-bakteriyel ve
anti-mikrobiyel ürünlerle yüzde 15 büyüdü. Funika Yönetim Kurulu Başkan
Yardımcısı Civan Sözkesen, Pandemi döneminde dermatolojik test edilmiş
antivirüs kumaş geliştirdiklerini belirterek, istenen kokuda kumaş, yanmayan
kumaş, sinyal kesici kılıf (FonX), antibakteriyel havlu gibi çok sayıda ürünleri
bulunduğunu ve 200 patente sahip olduklarını anlattı.
enizli’de tekstil sektörünün harcama eğiliminin daha sonra
önemli kuruluşlarından Fu- telafi edileceğini kaydetti. Yurt-
Dnika, pandemiyi fırsata çevir- dışında ciddi bir likitide bolluğu
di. Havlu ve bornoz boya üretiminde olacağı için önümüzdeki 10 yılda
yüzde 95 oranında ihracatla çalışan büyüme öngördüklerini dile geti-
firma, 2020’nin son 6 ayında pan- ren Sözkesen, bu gelişmeye ha-
demiye rağmen yüzde 15 büyüme- zır olmak adına Funika’nın dijital
sini sürdürdü. dönüşümüne ağırlık verdiklerini
Özellikle Ar-Ge yoğun yeni üre- açıkladı. Detayları ise şöyle an-
tim modellerinin bu büyümeye ze- lattı: “Funika kuruluşundan bu
min hazırladığını belirten Funika yana icatçı bir firmadır. 200 tane
Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı patentimiz var. Kemoterapi gören
Civan Sözkesen, şunları söyledi: hastaların, menopoz dönemindeki
“Yüzde 70 Avrupa, yüzde 30 Ame- kadınların, terleme problemleri
rika pazarına yönelik çalışıyoruz. olanların kullandığı çok özel bir
Pandeminin ilk 5 ayında perakende kumaşımız ABD pazarında halen
alanlarının kapanması neticesinde yoğun ilgi görüyor. Teknolojimizi
tüm markalar dükkanlarını kapat- farklı alanlara yayacağız. İstenen
tı. Biz ise çalışmaya devam ettik. kokuda kumaş, yanmayan kumaş,
Haziran sonunda ise normalleşme Civan bakteri oluşturmayan kumaş gibi
çalışmalarının ağırlık kazanmasıy- Sözkesen knowhow’lara sahibiz. Sinyal ke-
la son 6 ayda kayıpları telafi edip sici kılıf (FonX), antibakteriyel
üyesinin farklı bir havlu kullanımı
yüzde 15 büyümeye ulaştık. Havlu havlu gibi çok sayıda ürünümüz
sözkonusu. Ayrıca pandemide bor-
ve bornozun hijyen ürünü olması bulunuyor. Boyahane kumaşın su
noz kullanım alışkanlığı yeniden or-
ve kullandığımız e-ticaret sistemi, ile buluştuğu nokta. Kumaşın do-
taya çıktı. Ürünlerimizin anti bakte-
bu toparlanmada etken oldu. Aynı kunuş hissi, kırışık önleyici özel-
riyel veya anti mikrobiyel olması ise
zamanda Ar-Ge yoğun geliştirdiği- liği başta olmak üzere her türlü
tercih edilirliğini artırıyor. Pandemi
miz anti bakteriyel ürünlerimiz re- yenilik boyahane bölümünde şe-
döneminde ise dermatolojik test
kabette Funika’ya avantaj sağladı.” killeniyor. Boyahane için tekstilin
edilmiş antivirüs kumaş geliştirdik.
2021’in ilk 3 ayının da kendilerini kalbi de diyebiliriz. Ar-Ge ağırlık-
Rakamlarla ifade edersek; senelik
memnun ettiğini kaydeden Sözke- lı çalışmalarımız devam edecek.
üretimimiz 18 bin ton kumaş. O da
sen, bu yıl ise yüzde 20’lik bir bü- Bugüne kadar Ar-Ge çalışmala-
yaklaşık 100 milyondan fazla havlu
yüme beklediklerini açıkladı. Söz- rını kendi bünyemizde yürüttük.
anlamına geliyor.”
kesen, Pandemi sürecinin hijyen Önümüzdeki dönem destek ve
yaklaşımında toplumun genelinde teşviklerden yararlanacak ölçekte
farkındalık yarattığının altını çizdi: Funika dijital bir Ar-Ge merkezinin kurulmasını
“Banyo ve tuvalet gibi ortak kulla- dönüşümünü planlıyoruz. Yeni ürün geliştirme,
nım alanlarında alışık olmadığımız gerçekleştirecek enerji verimliliği, iş zekası ve ya-
bir alışkanlık kazanıyoruz. Avrupa 2021 sonrasında tekstil tarafın- pay zekanın işin her noktasında
ve ABD gibi pazarlarda da benzer da büyümenin artacağını öngören olduğu bir dijital dönüşüm süreci
bir yaklaşım var: Artık her bir aile Sözkesen, pandeminin ötelediği üzerinde çalışıyoruz.”
8 KobiEfor Teknopark Haziran 2021