Page 15 - KobiEfor Ocak 2022
P. 15

ya, güven ortamına, çok   şıyacak gümrük kapısı yok. Kapılarımız konaklama
                                  daha fazla çalışmaya ihti-  ve ticareti gidermede eksik kalıyor. 72 saat bekleme
                                  yaç bulunduğunu söyledi.    yaşanıyor. Tır parkı olmasa bu, 40 km kuyruk demek.
                                     Kartaloğlu, asgari üc-  İhracatla kalkınma modelini seçmiş bir ülkede güm-
                                  rete ilişkin TBMM’de yap-  rük kapılarında iyileştirme yapılmalı. Avrupa Birliği
                                  tıkları çalışmalara değine-  (AB) tedarik zinciri dizlerinin üstüne çökmüş durum-
                                  rek, “Meclis Plan ve Bütçe   da. Lojistik, uluslararası ticareti artırmak için kaldı-
                                  Komisyonu’ndaydık. Tüm   raç olarak kullanılabilir. Türkiye’ye, Gümrük Birliği
                                  çalışanların  ücretlerinin  ile malların dolaşımı serbest ancak malları taşıyan
                                  Gelir Vergisi’nden muaf   araçların serbest değil. Türkiye lojistik olarak yatırım
                                  olması sağlandı. Asgari   cazibesini kaybediyor.”
           ücretin üstünde alacağına dair; ikrami-
           ye ve fazla mesai sorun olacaktı ama
           olumlu adımlar atılmış oldu.”
             “17 yıldır yapmadığımız enflasyon dü-
           zenlemesini 17 Şubat’a kadar yapmak
           zorundayız” uyarısını yapan Kartaloğlu,
           bu konuda TOBB ile çalıştıklarını, düzen-
           lemenin 17 Şubat’a kadar yapılmazsa
           işletme ve meslek mensupları için ciddi
           sorun oluşturabileceğini aktardı. 2021
           sonu itibariyle şartlar gerçekleşirse enf-
           lasyon düzenlemesinin 2022 sonunda
           yapılmasını isteyen Kartaloğlu, bu önerinin TOBB Vergi   ETİD (Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği)
           Konseyi’nin ve TÜRMOB’un görüşü olarak Hazine ve   Yönetim Kurulu Üyesi Emre Çizmecioğlu, KOBİ’lerin
           Maliye Bakanlığı’na iletildiğini paylaştı. Tüm destekle-  sadece ihracatla değil e-ihracatla da desteklenmesi-
           rin hayata yansımasında işletmelere ciddi katkılar su-  ni; tedarik zinciri altyapısında kara, hava, demir yol-
           nan ancak hiçbir destekten yararlanamayan TÜRMOB   ları, depolama alanları ve serbest bölgeleri ile mak-
           üyelerinin KOSGEB desteklerinden  yararlanmasını is-  ro olarak büyük bir resme bakmak gerektiğini ifade
           tediklerini dile getiren Kartaloğlu, KOBİ’lere rehberlik   etti. Türkiye’de üretimin Marmara Bölgesi ve Ege’nin
           ve teknik danışmanlık yaptıklarını vurguladı.   bir kısmında yoğunlaştığını, pazarlara yakınlığın
             Dijital dönüşümle ilgili de meslektaşlarının önemli   Türkiye’nin güneyine sıkışmış durumda bulunduğu-
           bir emek verdiğini paylaşan Kartaloğlu, küçük ima-  nu kaydeden Çizmecioğlu, bunun için özel teşebbüsü
           latçıları e-dönüşüme hazırlamak, finansal okuryazar-  suçlamanın haksızlık olacağını söyledi: “Samsun ve
           lık kavramına çok ağırlık vermek gerektiğini söyledi:   Trabzon’da büyük çıkış var ama üretim içlere yayıl-
           “Pandemi engel oldu ama girişimcilik eğitimi önemli.   mıyor. Türkiye’de taşımacılık karayolu ile yapıyor. Al-
           Girişimci, finansal okuryazarlık eğitimi almalı. İnsan   manya ve İngiltere’de demiryolunun aldığı pazar payı
           vergilendirilir, tüm dünya vergi sistemleri şahsi kazan-  içeride yüzde 20-25’lerde, Türkiye’de yüzde 3-4 sevi-
           cı vergiler. Bilimin arkasında durarak, mükellefin mali   yesinde. Eğer siz ihracat hedefi koyuyorsanız, üretimin
           eğitimini, işe başlamadan önce zorunluluk olarak gün-  verilen teşvikle ülkenin içlerine gitmesi isteniyorsa de-
           deme getirirsek çok hayırlı bir iş yapmış oluruz.”   miryolu ağının Anadolu’nun içine kadar genişletilmesi
                                                           gerekiyor.” Çizmecioğlu, Türkiye’nin e-ihracatta büyük
             Tedarik Zinciri                               bir şansı olduğunu vurguladı ve cari açık hedefi için lo-
             (Sorunlar ve Çözüm Önerileri)                 jistiğin; karayolu ile desteklenen limanların demiryolu
             Tedarik Zinciri (Sorunlar ve                  girişinin sağlandığı bir dünyaya doğru gitmenin, üre-
           Çözüm Önerileri) oturumunun                     tim ve aktarmada önemli avantajlar sağlayabileceğini
           moderatörlüğünü yürüten  UND                    söyledi: “E-ihracat altyapısı olunca bölgesel avantajlı
           Yönetim Kurulu Başkan Yar-                      şehirler dışında Anadolu’nun her noktasındaki küçük
           dımcısı Fatih Şener, Türkiye’nin                üreticinin rekabette yer alacağını ve avantaj sağlayaca-
           Avrupa’da dolaşan filosunun 20                   ğını düşünüyorum.”
           bin araçtan oluştuğunu belirte-                    TİM Başkan Vekili ve MAİB Yönetim Kurulu
           rek, bölgeyi tedarik zinciri mer-  Fatih        Başkanı Kutlu Karavelioğlu, Pandemi öncesinde
           kezi olmaktan alıkoyan zorlukla-  Şener         süreçleri geri çevirme gayretlerinin başladığını, ye-
           ra değindi ve uyardı: “58 ülkeye                niden sanayileşme, yerlileşme ve kutuplaşmanın
           kara yolu ile ulaşabiliyoruz ama ihracat hacmini ta-  konuşulduğunu, tedarik zincirinde daha maliyetli
                                                                                       Ocak 2022 KobiEfor 15
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20