banner565

banner472

banner458

banner457

Aktif Bank ‘kolaylık’ mottosuyla müşteriyi yakaladı: Türkiye’nin ‘Neobank’ı oldu

Aktif Bank, fintech iştirakleri ve yatırım bankacılığı üzerinden elde ettiği gelirlerle aktif büyüklüğünü bir önceki yıla göre yüzde 18.6 arttırdı.

FİNANS 01.05.2021, 00:01 30.05.2021, 10:08
23760
Aktif Bank ‘kolaylık’ mottosuyla müşteriyi yakaladı: Türkiye’nin ‘Neobank’ı oldu

Aktif Bank Genel Müdürü Ayşegül Adaca Oğan, “İnovatif bakış açısıyla sunduğumiz ‘N Kolay’ ürün ve hizmetlerimizle ‘Neobank’ kavramını Türkiye’deki hayata geçiren ilk banka olduk” dedi.
Sektörden ayrışan özgün iş modeliyle fark yaratan Aktif Bank, fintech iştirakleri ve yatırım bankacılığı ürünlerinden elde ettiği gelirlerle aktif büyüklüğünü bir önceki yıla göre yüzde 18.6 oranında arttırarak yaklaşık 21.2 milyar TL’ye yükseltti. Aktif Bank Genel Müdürü Ayşegül Adaca Oğan, “Sürdürülebilir ve düşük maliyet odaklı bir büyüme stratejisi izleyen bankamız, 2020 yılı sonu itibarıyla net dönem kârını yüzde 32 oranında artırarak, yaklaşık 451 milyon TL’ye yükseltti ve kârlı büyümesini her sene olduğu gibi sürdürdü” dedi. Öz kaynak karlılığı sıralamasında sektör liderlerinden biri olmaya devam ettiklerini söyleyen Oğan, “Ortalama özkaynak kârlılığımız yüzde 21 seviyesinde gerçekleşti. Aktif Bank’ın toplam kredi tutarı ise yaklaşık 10.4 milyar TL seviyesine ulaştı. Krediler aracılığı ile 2020 yılında ekonomiye verdiğimiz destek 10.8 milyar TL ile bir önceki yılın yüzde 32 üzerinde gerçekleşti” diye konuştu.

Emtianın finansmanında ihtisaslaşacak
Bir yatırım bankası olan Aktif Bank’ın ticari ve kurumsal bankacılık iş stratejisi, kurulduğu günden bugüne konvansiyonel bankacılık anlayışından farklı hareket eden bir yaklaşımla oluşturuldu. Kendilerine özgü yaklaşımı Oğan, şöyle anlattı: “İştiraklerimiz veya tedarikçilerimizle kurguladığımız iş akışları içerisinde yeri geldiğinde bir ortak gibi ticari riski de alabilen bir yapımız var. Zaman zaman fonladığımız projenin geliştiriciliğini, danışmanlığını veya müteahhitliğini de yapabilen, uçtan uca değer zincirinin her aşamasında bulunmaya odaklı bir bankacılık anlayışıyla ilerliyoruz. 2021’nin ilk çeyreğinde; yenilenebilir enerji proje finansmanında 900 milyon TL, emtia finansmanı ve lisanslı depoculuk alanında 370 milyon TL, dış ticaretin finansmanında 400 milyon TL, tedarikçi finansmanı alanında 80 milyon TL ve TÜBİTAK onaylı projelere ise 10 milyon TL’ye yakın kredi sağladık. Önümüzdeki dönemde yenilenebilir enerji proje finansmanına devam etmenin yanı sıra enerji, maden, tarım sektörü başta olmak üzere her türlü emtianın finansmanı konusunda ihtisaslaşmayı ve girişimcilik ekosistemine de yoğunlaşmayı hedefliyoruz.”

2020 yılının ikinci yarısı pandeminin etkisinin sert biçimde hissedildiği ve bazı iş kolları ve endüstrilerde ciddi daralmanın olduğu bir yıl oldu. Oğan, Aktif Bank’ın kredi politikaları konusunda diğer bankalardan farklı bir yaklaşım sergilediğini ve odaklanılan sektörlerin seçimi ve klasik kredi modelleri yerine modern finansman tekniklerinin uygulanması konularında öne çıktıklarını belirterek, “Aktif Bank olarak geçen yıl sektörün gecikme oranlarına göre yüzde 50 altında olduğumuzu görüyoruz” dedi.

Aktif Bank, ‘Neobank’ stratejisiyle büyüyor
Dijitalin yükselişini hızlandıran Covid-19 salgını, bankacılığın da dijitalleşme kaslarını var gücüyle çalıştırmasını sağladı. Uzaktan müşteri ediniminin de mevzuatsal anlamda işler hale gelmesiyle şube ihtiyacı daha da azalıyor ve süreçler çok daha hızlı ilerler hale dönüşüyor. Sektör; yeni regülasyonlar, küreselleşme ve açık bankacılık ile yeni bir çehre kazanıyor. Bu alanda aktif davranan fintech’lerle bankaların iş birlikleri, sektörün ödeme sistemlerindeki gelişmelere hızlı ve çevik adaptasyonunu ortaya koyuyor. Aktif Bank’ın bu alandaki dönüşümünü Ayşegül Adaca Oğan, şöyle anlattı: “Kurulduğumuzdan bu yana iş yapış biçimimiz ve farklı sektörlerdeki öncü iştiraklerimizle birlikte, dev bir finansal teknolojiler ekosistemi olarak faaliyetlerimizi sürdürüyoruz. Hizmet felsefemizi oluşturan ‘hayatı kolaylaştırmak’ misyonu ve inovatif bakış açımızla sunduğumuz ürün ve hizmetler de bankacılığın yeni nesli diye adlandırabileceğimiz ‘Neobank’ kavramını ülkemizde ilk hayata geçirenlerden olduğumuzu ortaya koyuyor.

Müşterilerimize zaman ve mekân fark etmeksizin sunduğumuz, tüm bankacılık işlemlerini sadece birkaç dakikada oldukları yerden yapmalarına imkân tanıyan, ürün ve hizmetleriyle rekabetçi bir bakış açısı sunan ve uçtan uca şubesiz hizmet veren dijital bankamız N Kolay’ı rahatlıkla bir ‘Neobank’ olarak tanımlayabiliriz. Dijitalleşmeye sektörün üzerinde yatırım yapan ve odağını ‘mobil ve dijital bankacılığa’ yönelten bir banka olarak N Kolay ile müşterilerimizin hayatını her alanda kolaylaştırıyoruz. Bunun yanı sıra ‘data analytics’ konusunu daha da önceliklendirerek veri çeşitliliğini artırmak ve sahip olunan verilerin en etkin şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla çalışmalarımıza devam ediyoruz. Pandemi günlerinde doğruluğu kanıtlanan iş modelimizi yeni hizmetlerle güçlendirmeyi amaçlıyoruz.”

Önümüzdeki dönemde dijital bankaları ‘N Kolay’ı geliştirmeye devam edeceklerini ve N Kolay’ı baştan aşağı sahip oldukları rekabetçi bireysel bankacılık ürünleriyle donatılmış, uçtan uca hizmet veren bir dijital banka uygulaması haline getireceklerine dikkat çeken Oğan, N Kolay uygulamasının yeni sürümüyle beraber lansmanını yapacaklarını duyurdu. Oğan, N Kolay’daki hedeflerini şöyle anlattı: “Sıradaki hedeflerimiz arasında müşterilerimize sunduğumuz dijital kredi ürününü daha da kolay bir şekilde uygulamadan alabilmelerini sağlamak var, kartlı ödeme sistemlerindeki çeşitliliğimizle ihtiyaçlara yönelik de cevap vereceğiz. N Kolay uygulamasının içinde müşterilerimize sanal kart da sunacağız. Bunun yanı sıra günümüzün yükselen trendi hisse senedini de uygulama içinden müşterilerimize sunmayı hedefliyoruz.”

Bankacılık finansal  teknolojilere entegre edilecek
2021 ajandalarında süreç ve müşteri deneyimi yönetiminin önemli yer kapladığını aktaran Oğan, “Bu dönem altyapı için dijitalleşme ve otomasyon alanlarında teknoloji yatırımlarını artırdığımız, operasyonel süreçlerde mükemmelliği hedeflediğimiz ve iş gücümüzü katma değerli hizmetlere yöneltmeyi planladığımız bir sürece adım atıyoruz. Ayrıca data analitik ve data yönetimi de her geçen gün gündemimizde daha çok yer kaplıyor” dedi.

Açık bankacılık alanında ve start-up ekosisteminde Aktif Bank’ın yeniden konumlandırılması üzerine önemli çalışmalar yürüteceklerini söyleyen Oğan, şunları kaydetti: “Biz de Aktif Bank olarak iştiraklerimizle birlikte bu değişimi destekleyici ve kucaklayıcı bir rol üstlenerek, açık bankacılık ve girişimcilik denince ilk akla gelen banka olmayı hedefliyoruz. Ayrıca bu modelin mimarları olacak finansal teknolojiler ile bir ekosistem oluşturarak geleceğin dijital bankasını bugünden hayata en iyi şekilde geçirmek de iş planımızda önemli bir yer tutuyor. Bunun için start-up dünyasındaki girişimcileri, bankacılığa entegre etmek yerine bankacılığı finansal teknolojilere entegre etmeye odaklanacağız.  Sektördeki öncü ve yenilikçi bankacılık modelimizi, bir üst versiyona yükselterek ülke sınırlarının da ötesine taşımayı amaçlıyoruz.”

Müşteri deneyimi yönetimini iş birimlerinden ayırıp organizasyonlarında merkezi bir yapılanma ile C-level bir pozisyonda konumladıklarını dile getiren Oğan, müşteri merkezli bir kurum kültürü geliştirebilmeyi hedeflediklerini söyledi. Pandemi sebebiyle online ortama taşınan etkinlikler için de Passo üzerinden bilet satışlarının devam ettiğini açıklayan Oğan, yeniliklerini şöyle özetledi. “Passo uygulamasını sürekli olarak geliştiriyor, statlarda sağladığımız avantajları QR ile 7/24 para transferi, alışveriş ve anlık kredi gibi imkânlarla çeşitlendiriyoruz.. Ödeme sistemleri alanında ise global para transferi iştirakimiz UPT ve UPT’nin yeni mobil uygulaması UPTION ile ulusal ve uluslararası arenada öncü olmayı, müşterilerimizin yalnızca ülkemizde değil global anlamda da para transferi ihtiyaçlarına kolayca yanıt vermeyi sürdüreceğiz.”

KOBİ’lere de ‘kolaylık’ sağlanacak
Aktif Bank, değişen ve dönüşen dünya koşullarına adapte olarak dijital bankacılık konusunda başarılı, deneyimli ve öğrenmeye açık bir vizyon ortaya koyuyor.
KOBİ’leri içine alan müşteri portföylerine her zamanki ‘kolaylık’ mottosuyla yaklaştıkları ürün ve hizmetler üzerine çalıştıklarını aktaran Oğan, “Aktif Bank olarak KOBİ’lere yönelik bu projemizle, onların finansal ya da finansal olmayan ihtiyaçlarına yönelik, hayatlarını kolaylaştıracak ve onlara yol gösterecek çözümleri dijital bir platform üzerinde iştiraklerimizle beraber hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Böylece KOBİ’lerin dijital dönüşüm süreçlerine destek olacak ve bu destekle mevcut ekonomik koşullarda taşın altına elimizi koymuş olacağız” açıklamasını yaptı.

Yorumlar (0)