banner350

banner345

DenizLeasing, KOBİ’ye yoğunlaşacak Operasyonel kiralamada agresif büyüyecek

DenizLeasing, 2017 yılında KGF desteklerinden yararlanamadı ama KOBİ’lere yoğunlaşarak kira alacağında yüzde 18 büyüme sağladı. DenizLeasing, 2018’de ise operasyonel kiralamada agresif büyümeye odaklanacak.

FİNANS 01.03.2018, 08:50 28.02.2018, 22:40
10083
DenizLeasing, KOBİ’ye yoğunlaşacak Operasyonel kiralamada agresif büyüyecek

Türkiye ekonomisi 2017 yılı için başarılı bir büyüme performansı gerçekleştirdi. Rakamların gerçekleşmesinde Kredi Garanti Fonu’nun (KGF) etkisi yadsınamaz. Pazarın tamamlayıcı bir unsuru olan leasing sektörünün gelişimine ve büyümesine KGF’nin etkisi ise beklenin altında gerçekleşti. Deniz Leasing için KGF’nin katkısı ise 0 oldu. Zira KGF’den hiç yararlanamayan Deniz Leasing, bu olumsuz gelişmeye rağmen kira alacağında yüzde 18 büyüme performansına imza attı. DenizLeasing’in bu başarısında rol üstlenen yapı ise KOBİ’ler oldu.
DenizLeasing Genel Müdürü Kahraman Günaydın, “Pazardan yüzde 5.5 pay alıyoruz. Elimizdeki imkanları verimli kullanıyoruz. KOBİ’lerin gücüne, performansına inanıyor, katkı sağlıyoruz. 2018 yılında da karlılığı düşürmeden yüzde 20 büyüme hedefimiz var. Bu büyümeyi de KOBİ ağırlıklı stratejimizle gerçekleştireceğiz. Kurumumuzda satışa dönük herkes KOBİ’nin donanımlı finans danışmanıdır. 2017 itibariyle 6 bine ulaşan müşterimizin yaklaşık yüzde 99’u KOBİ ölçeğindeki işletmelerdir” diyor.

Operasyonel kiralamada agresif büyüyecek
DenizLeasing, sektörde alışık olduğumuz iş ve iş makineleri, inşaat, gayrimenkul, enerji gibi sektörlerdeki büyümesinin yanında araç kiralama faaliyetlerine de odaklanmayı başarmış bir marka. Sektörde yaklaşık 4-5 yıldır operasyonel kiralama yapılabildiğini ve kendilerinin bu alanda çalışmalar yürüttüklerini hatırlatan Günaydın, bu alandaki hedeflerini şöyle anlatıyor: “Operasyonel kiralama alanında 3.5-4 yıldır çalışma yapan ender firmalardan biriyiz. Şu anda 3 bin 200 araca ulaştık. Müşteri başına 2.2 araç kiralıyoruz. Bu alanda çok agresif büyüme planlıyoruz. Hedefimizde KOBİ’ler ve hatta bireysel müşteriler yer alıyor. Denizbank’ın aktif 3 milyon müşterisi var. Burada yüzde 1 başarı sağlasak 30 bin araç yapar. Sektörde 30 bin araçla ilk 5 firma arasında yer alırız. Yüzde 2 başarı sağladığımızda ise sektör lideri oluruz.”
Türkiye’nin bu alanda önemli bir potansiyeli barındırdığını aktaran Günaydın, Avrupa’da araç kiralamanın leasing sektörünün bilançolarında yüzde 70 ağırlığı olduğunu, yüzde 70’in yüzde 50’sini bireysel, yüzde 20’sini ise KOBİ’lerin oluşturduğunu açıklıyor. Türkiye’de leasing sektöründe ilk 10 firma banka iştiraki ve yüzde 90 pazar payına sahip. Dolayısıyla rekabet hat safhada. Deniz Leasing bu aşamada rekabette sıyrılmak adına pastayı büyütmeyi tercih ediyor. En fazla yoğunlaşacağı alanların başında ise araç kiralama geliyor. Agresif büyüme ifadesine açıklık getiren Günaydın, 2022’de araç kiralama alanında 30 bin araç hedeflediklerini duyuruyor. Deniz Leasing önümüzdeki dönem operasyonel kiralamada diğer fırsatları değerlendirmeye odaklanıyor.

Deniz Leasing’e KGF kaynağı verilmedi
Bankacılık sektöründe büyümenin ana lokomotifi olan Kredi Garanti Fonu, leasing sektöründe bekleneni vermedi. Leasing sektörüne KGF’den çok düşük fon sağlandı. Ve beklenen etkiyi sağlamadı. Deniz Leasing ise bu süreçte KGF’den hiç yararlanamadı. Gerekçe ise şöyle: Deniz Leasing’in ortaklık yapısında DenizBank AG’nin ağırlığı yüzde 51. DenizBank yüzde 49. Avusturya’daki DenizBank AG’nin yüzde 100’ü ise aslında yine DenizBank’a ait. Deniz Leasing’in Avusturya DenizBank AG’ye ait olması nedeniyle Deniz Leasing’e fon aktarılmasının önü kesildi. Günaydın, “Hiç fon kullanamadık. Şaka gibi bir olay oldu. Böyle bir şey olmamalıydı. Ancak KGF özellikle gri alanın rahatlatılması noktasında önemli bir destek sağlamıştır ve ekonomide devreye sokulması artı bir karardı” diye konuşuyor.

Sektör büyümüyor
Türkiye’de leasing sektörünün ekonomiden aldığı pay gelişmiş ekonomilerin çok gerisinde. Rakamlarla ifade edersek sektörün yatırımlardan aldığı pay yüzde 5-6 oranında. Avrupa’da yüzde 20-25 aralığında ülkeler de var ama yüzde 40-50 paya ulaşanlar da var. Sektörün yarattığı işlem hacmi 6 milyar dolar. Günaydın, sektördeki en önemli sorunu pazarın büyümemesi olarak ifade ediyor. Günaydın, “Finansal Kurumlar Birliği kurulduktan bu yana sektörün büyüme rakamlarını TL olarak ifade ediyoruz. Şu anda yüzde 20 gibi gözüken büyüme rakamlarının temel nedeni sektörün yüzde 70 döviz ağırlıklı çalışmasıdır. Dolar arttığı için sektör büyümüş gözüküyor. Reel anlamda leasing sektöründe pazarın büyüdüğünden söz edilemez. KGF’den istenilen oranda yararlansaydık pastayı büyütme şansımız daha iyi olabilirdi. Ayrıca sektöre ilişkin bilinçlenme oranının da yeterli seviyede olduğunu düşünmüyorum” serzenişinde bulunuyor.

İş ve inşaat sektörünün ağırlığı sürer
Leasing denilince ilk akla gelen sektörlerden biri iş ve inşaat makineleridir. Sektörel olarak leasingden yüzde 20 alan sektör piyasalardaki inşaat sektöründe durağanlık söylemlerine rağmen varlığını koruyacak gibi gözüküyor.
Günaydın, “İnandığımız bir iş. Bizim için değerli bir alan. ‘Risk bekliyor musunuz?’ sorusuna ise ‘Sektörde bir sıkıntı olabilir ama bunu risk olarak algılamıyoruz.  Güvenli limanlardan biridir’ şeklinde yanıtlarım. Deniz Leasing olarak da bizdeki ağırlığı yüzde 15-20 bandında olacaktır. Ama yüzde 20’nin üzerine çıkmaz” bilgisini veriyor. İş ve inşaat makinesi veya araç kiralama konusunda işletmelere çağrıda bulunan Günaydın, “Gel sermayeni işine yatır. Araç ve gereçleri biz sana kiralayalım” diyor.

2018’in işi taşımacılık olacak
Karayolu Taşıma Yönetmeliği Taslağı’nın 25. maddesindeki değişiklikle ‘K Belgesi’ alarak ticari taşımacılık yapanlarda ‘öz mal’ şartı kaldırıldı. K Belgeli ticari araçların finansmanı artık leasing ile yapılabilir hale geldi. Bu değişikliğin çok önemli olduğunun altını çizen Kahraman Günaydın, kararın hem sektör hem de taşımacılık yapan bireysel ve KOBİ patronları için önemli bir artı sağlayacağına inanıyor. Bunu bir fırsat olarak değerlendiren Günaydın, “KOBİ ister servis aracıyla öğrenci taşısın ister kamyonu ile yük taşısın öz kaynak veya banka kaynağı kullanmak zorundaydı. Kanun leasing sektörünün sahibi olduğu araçlarla taşımacılık yapamazsın diyordu. Bu yapı değişti. KOBİ patronunu elinde bir tane ticari araç varsa yanına 10 tane daha leasing ile araç koyabiliyor. 2018’in en önemli işlerinden biri bu olacaktır. İlk yıl olması nedeniyle bu yıl sektörden yüzde 5-10 pay alacaktır. Bilinçlendirmenin artmasıyla bu olan daha yukarılara çıkacaktır” bilgisini veriyor.

Biokütle ve güneş enerjisi büyümenin motorunda
Önümüzdeki dönemde DenizLeasing için enerji sektörü halen daha önemli bir büyüme alanını oluşturuyor. Güneş enerjisinin ilk finansmanlarından biri olan Deniz Leasing, 3 yıldır bu alanda önemli çalışmalara imza atıyor.
Son dönemlerde lisanslı olan biokütle alanına yoğunlaştıklarının altını çizen Günaydın, “Benim çok inandığım ve Türkiye’nin geleceği açısından potansiyeli çok yüksek bir alan. Yaklaşık 80 firma ile 120 megavatlık proje finanse ettik. Bu alanda teknik danışmanlarla çalışıyoruz. Tam anlamıyla proje finansmanını A’dan Z’ye sunuyoruz. Her bir projenin teknik danışmadan geçmesi, kullanılan ekipmanın onaylı olması, tüm sigortaların tam olmasını bekliyoruz” diye konuşuyor.
Güneş enerjisinin finansmanında kullanılan panellerin 25 yıl performans garantisi olduğunun altını çizen Günaydın, sektörde yatırımcıların her türlü riske karşı sigortalı olduğunu hatırlatıyor. Deniz Leasing’in büyüyeceği alanlardan birinin enerji olacağını kaydeden Günaydın, pazarı büyütmenin temel hedefleri olduğunu, sektörün önünü tıkayan bir mevzuat olarak eksiklik bulunmadığını paylaşıyor.

Yorumlar (0)
açık
Namaz Vakti 10 Nisan 2020
İmsak 04:56
Güneş 06:26
Öğle 13:10
İkindi 16:50
Akşam 19:45
Yatsı 21:09
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Trabzonspor 26 53
2. Başakşehir 26 53
3. Galatasaray 26 50
4. Sivasspor 26 49
5. Beşiktaş 26 44
6. Alanyaspor 26 43
7. Fenerbahçe 26 40
8. Göztepe 26 37
9. Gaziantep FK 26 32
10. Denizlispor 26 31
11. Antalyaspor 26 30
12. Gençlerbirliği 26 28
13. Kasımpaşa 26 26
14. Konyaspor 26 26
15. Malatyaspor 26 25
16. Çaykur Rizespor 26 25
17. Ankaragücü 26 23
18. Kayserispor 26 22
Takımlar O P
1. Hatayspor 28 53
2. Erzurum BB 28 47
3. Bursaspor 28 46
4. Adana Demirspor 28 45
5. Akhisar Bld.Spor 28 45
6. Fatih Karagümrük 28 43
7. Altay 28 43
8. Ümraniye 28 40
9. Giresunspor 27 38
10. Keçiörengücü 28 35
11. Balıkesirspor 28 35
12. Menemen Belediyespor 28 35
13. İstanbulspor 27 33
14. Altınordu 28 31
15. Boluspor 28 25
16. Osmanlıspor 28 24
17. Adanaspor 28 20
18. Eskişehirspor 28 17
Takımlar O P
1. Liverpool 29 82
2. Man City 28 57
3. Leicester City 29 53
4. Chelsea 29 48
5. M. United 29 45
6. Wolverhampton 29 43
7. Sheffield United 28 43
8. Tottenham 29 41
9. Arsenal 28 40
10. Burnley 29 39
11. Crystal Palace 29 39
12. Everton 29 37
13. Newcastle 29 35
14. Southampton 29 34
15. Brighton 29 29
16. West Ham 29 27
17. Watford 29 27
18. Bournemouth 29 27
19. Aston Villa 28 25
20. Norwich City 29 21
Takımlar O P
1. Barcelona 27 58
2. Real Madrid 27 56
3. Sevilla 27 47
4. Real Sociedad 27 46
5. Getafe 27 46
6. Atletico Madrid 27 45
7. Valencia 27 42
8. Villarreal 27 38
9. Granada 27 38
10. Athletic Bilbao 27 37
11. Osasuna 27 34
12. Real Betis 27 33
13. Levante 27 33
14. Deportivo Alaves 27 32
15. Real Valladolid 27 29
16. Eibar 27 27
17. Celta de Vigo 27 26
18. Mallorca 27 25
19. Leganés 27 23
20. Espanyol 27 20