banner565

banner472

banner458

banner457

KOBİ’nin duayen bankası GarantiBBVA: Kredi büyümesinde hedef; 2020

Türkiye’nin en büyük ikinci özel bankası olan Garanti BBVA, dijitalleşme yatırımlarıyla şubelerdeki operasyonel yükü aldı. Portföy yöneticilerini ‘saha ziyaretlerine’ yönlendirdi. Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Cemal Onaran, “KOBİ’lerde dijital kullanım oranımız yüzde 80, mobilde ise yüzde 60’lara ulaştık.

FİNANS 01.08.2019, 07:58 23.03.2021, 17:31
9585
KOBİ’nin duayen bankası GarantiBBVA: Kredi büyümesinde hedef; 2020

KOBİ portföyümüzün donanımına yatırım yaparak 10 bin olan müşteri ziyaretini 60 bine çıkardık. Ekibimiz hem müşteriye dokunacak hem de doğru bilgi sunacak” dedi. Ankara’da, 1946’da kurulan Garanti Bankası, 31 Mart 2019 tarihi itibarıyla 423 milyar Türk Lirası’nı aşan konsolide aktif büyüklüğü ile Türkiye'nin en büyük ikinci özel bankası konumunda ve  2010 yılından bu yana ana hissedarı BBVA ile yaratılan sinerjiyle Türkiye ekonomisine değer katıyor. Banka, Haziran 2019 tarihinden itibaren faaliyetlerini “Garanti BBVA” markasıyla sürdürüyor. KOBİ Bankacılığının duayen kurumlarından olan Garanti BBVA, KOBİ’nin ihtiyaçlarına odaklanıp, katmadeğerli hizmet sunarak hem işletmelere hem de Türkiye ekonomisine katkı sağlamaya odaklanıyor. Garanti BBVA, yıllık cirosu 2.5 milyon TL ile 40 milyon TL’ye kadar olan işletmeleri KOBİ olarak tanımlıyor. Tanıma göre 500 bin KOBİ müşteriye geçen yıl kullandırılan kredi büyüklüğü 27 milyar TL’ye ulaştı.
Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Cemal Onaran, KOBİ’lerin Türkiye ekonomisinin tam anlamıyla lokomotifi olduğunu hatırlatarak, “Evet ekonomide yavaşlama olabilir ama hiçbir zaman moralleri bozmuyor, pozitif bakıyoruz. Çünkü Türkiye büyüyecekse KOBİ’lerle olacaktır. Ben hem Türkiye için hem KOBİ’ler için tünelin ucunda ışık görüyorum” dedi. 2018 yılı değerlendirmesinde yılı ilk yarı ve ikinci yarı diye ikiye ayırdıklarını kaydeden Onaran, “İlk 6 ay yüzde 14-15 kredi büyümesine imza attık. Ağustos ayındaki türbülanstan sonra faizlerin yükselmesi, kredi taleplerinin azalmasıyla yılı yüzde 2-3 kredi büyümesiyle kapattık. Bu yıl Mayıs-Haziran’da duraksama oldu. Ama faizlerin inmesiyle yılın sonuna doğru talepte canlanma bekliyoruz” diye konuştu.
Cemal Onaran, bu yıl KOBİ kredilerinde yüzde 6 büyüme beklediklerini öngördü. Merkez Bankası’nın faiz indirme kararını ‘doğru zaman’ olarak nitelendiren Onaran, şu noktalara değindi: “Enflasyon verisiyle paralel faizlerdeki düşme eğilimi belirleyici oluyor. Ne zaman enflasyon yükseliyor, kur ona paralel artıyor. Enflasyonda düzelme var. Geçen sene yüzde 20’ler seviyesindeydi. Şimdi yüzde 15’lere indi. Yılsonunda yüzde 12-13 bandına gelecektir. Enflasyon aşağıya düştüğünde faiz indirimlerinin peşi sıra gelmesi gerekir. Yüksek faiz oranlarının kimseye faydası yok. Bankacılık sektörü de yüksek faizi sevmez. Çünkü hem bizim karlılık tarafına hem de büyümeye ket vurur. Faizlerin aşağıya gelmesi ülkenin menfaatinedir.”
Bu yıl ekonomide ‘dengelenme’ dönemi yaşandığını, dengelenmenin de ekonomide ‘– ‘ anlamı taşımadığını savunan Cemal Onaran, yüzde 0.5 bile olsa pozitif yönde bir büyüme olacağını öngördü. Bu yıl bankacılık sektörü dahil özel sektörden büyük bir performans beklemenin de gerçeği yansıtmayacağının altını çizen Onaran, “Bizim için esas olan 2020’dir. Eğer 2020’de büyümede yüzde 2.5’ları yakalarsak o zaman krediler tarafında yüzde 15 büyümeleri görme imkanımız olacaktır” açıklamasını yaptı.
Garanti BBVA, KOBİ’nin tüm segmentlerine dokunuyor, sürdürülebilir kalkınma için kadın, genç, küçük ölçekli veya büyük demeden tüm alanlarda destek sağlıyor. Özellikle Garanti BBVA markasıyla özdeşleşen ‘Kadın girişimci ve genç girişimci’ dikkat çeken konular. Küçük orta boy işletmeler ile kadın ve genç girişimcilere sadece finansman sağlayarak destek sağlanamayacağını vurgulayan Onaran, yürüttükleri çalışmaları şöyle anlattı: “Türkiye’de işletmelerin bilgilendirme sorunu var. Garanti BBVA olarak şirket kurulmasından, teşviklerden yararlanmasına kadar girişimcileri sahiplendik. Kadın girişimciler ve genç girişimcilere bu nedenle ayrı önem veriyoruz. KAGİDER ve Ekonomist Dergisi ile kadın girişimciler için 13 yıldır özel projeler yürütüyoruz. Yürütülen çalışmalar ile kadınları cesaretlendirdik. 13 yıl önce 100 başvuru alırken şimdi her yıl en az 2000 girişimci başvurusu alıyoruz. Türkiye’nin Kadın Girişimci Yarışması başvuruları ile bugüne kadar 37 bin kadın girişimciye ulaştık. Genç girişimciler için de ortak çalışmalar yürütüyoruz, bugüne kadar Garanti BBVA Partners Girişim Hızlandırma Programı kapsamında 50 genç girişimciye ulaştık. Melek yatırımcı mantığıyla sadece kaynak sağlayan bir yapıda değiliz. Finansal yönetim, pazarlama, mentörlük ve networking alanlarında dahi destek oluruz ”

“Dijital bankacılıkta Garanti BBVA lider“
Garanti BBVA’nın dijital bankacılıkta çok önde olduğuna dikkat çeken Onaran, söylemini rakamlarla destekleyerek KOBİ müşterilerinin yüzde 80’inin, mobilde ise yüzde 60’ının dijital kanallarla işlem yürüttüğünü aktardı. Dijitalleşmenin kaçınılmaz bir süreç olduğunu ve firmaların bu alana ciddi hazırlıklar yaptığını anlatan Onaran, konuya ilişkin görüşünü şöyle açıkladı: “Bankacılık farklı bir noktaya gidiyor. Şubeler artık satış ve danışmanlık tarafına yoğunlaşacak, operasyonel işleri ise bankanın sunduğu alt yapı ile müşterilerin kendileri yürütecek. Garanti BBVA olarak Merkezi Müşteri Hizmetleri Danışmanlık hizmeti sistemini kurduk. Şubelerdeki operasyonel işlemlerinin tamamını Garanti BBVA’nın Pendik’teki üssüne taşıdık. Telefonlara yüzde 100 oranında yanıt veriliyor. Bu alandaki yatırımlarımız sürecek. Hesap açma süresini 10 dakikaya indiriyoruz, POS bağlamayı 1 güne düşürdük. Müşterinin hayatını kolaylaştıracak hangi gelişme varsa onu yapıyoruz. KOBİ portföyümüzün donanımına yatırım yaparak 10 bin olan müşteri ziyaretini 60 bine çıkardık. Ekibimiz hem müşteriye dokunacak hem de doğru bilgi sunacak.”

Şube ziyaretleri bu yıl tamamlanacak
Cemal Onaran, göreve geldikten sonra ilk olarak tüm şubeleri dolaşmak istedi. İlk yıl 920’yi aşkın şubenin yarısını dolaşan Onaran, bu yıl da kalan yarısını tamamlayacak. “Sahayı hissetmek istiyorum” diyerek bu çalışmaya başlayan Onaran, yüz yüze temasın iki nedenle önemli olduğuna inandığını söyledi: “Şubeye gidince bölgedeki müşterilerimiz ile sohbet edebiliyorum. Bankamızdan memnun mu? Eksikliğimiz var mı? Hem birebir bilgi alıyorum hem de müşterilerin iş kolunda veya ekonomiye ilişkin beklentilerini yerinde gözlemleme şansını yakalıyorum. İkinci olarak da ekibin motivasyonuna katkı sağlamaya çalışıyorum. Örneğin; bu ziyaretlerde Antalya Varsaklar Bölgesi’nin çok geliştiğini gözlemledik. Şube açmaya karar verdik. Yine Bahçeşehir’de şube sayısını 2’ye çıkardık.”

KGF kredilerinde sorun yok
Kredi Garanti Fonu’nun (KGF) ekonomiye can suyu sağladığını kaydeden Onaran, Değer 1 ve Değer 2’de 5.5 milyar TL’lik kaynak kullandırdıklarını açıkladı. KGF’yi en fazla kullandıran banka unvanını koruyacaklarını kaydeden Onaran, sözkonusu kredilerin geri dönüşünde ‘sıkıntı var’ söylemlerine ise katılmadığını dile getirdi: “Bizim veya sektörün hatası yok. Yazılanlar doğru değil. Sorunlu kredi tanımı çok net: 90 gün ödememe durumunda kredi sorunlu oluyor. KGF’de böyle bir şey yok. KGF’de sorunlu kredi oranında 3.4’lerdeyiz. Bankanın sorunlu kredi oranından daha düşük bir oran.” Bankanın sorunlu kredilerde şu anda yüzde 5.5-6 seviyelerini gördüklerini dile getiren Onaran, hızlı toparlanma süreci yaşanması nedeniyle sorunlu kredi oranında bir miktar daha artış olabileceğini açıkladı. Onaran, “Bu oranlara da mutlak değer olarak bakmamak lazım. Çünkü sorunlu kredilerde oran yüzde 6-7’ye çıkacak ama mutlak değer sizi rahatsız etmeyecek noktaya gelecek. Gözümüzü korkutacak bir sorun yok. Ayrıca KOBİ kredileri teminatlıdır. Bu dönemin en önemli anahtarı ‘sabırdır.’”

Yorumlar (0)