banner565

banner472

banner458

banner457

A101, sosyal medyada elde ettiği başarılar ile dikkat çekiyor

Deloitte “Perakendenin Küresel Güçleri” 2020 Raporu’na göre dünyanın en hızlı büyüyen beşinci şirketi olan A101, sosyal medyada da hızlı büyümesini sürdürüyor. Instagram’da dünyanın en çok takip edilen marketi olan A101’in bu başarısını, A101 Pazarlama Müdürü Yeliz Yahşi Bilgiç ile değerlendirdik.

HABER 01.12.2020, 00:01 30.12.2020, 09:43
28500
A101, sosyal medyada elde ettiği başarılar ile dikkat çekiyor

8.5 milyonu aşan Instagram takipçi sayısı ile “Dünyanın en çok takip edilen marketi” olan A101, dünya “alışveriş” sıralamasında da pek çok dünya devi markayı geride bırakarak üçüncü sıraya yükseldi. BoomSocial tarafından yapılan araştırmada, dünya alışveriş sıralamasında 12.7 milyon takipçisi olan Fashion-Beauty-Lifestyle ve 11.8 milyon takipçisi olan Foot Locker’dan sonra 8.5 milyon takipçisi ile üçüncü sırada A101 yer alıyor.
Bu başarıda A101’in sosyal medyadaki dijital projelerini yöneten A101 Pazarlama Müdürü Yeliz Yahşi Bilgiç’in çok önemli bir rolü bulunuyor.  Sosyal medya hesaplarını nihai tüketicilerine dokunmak için çok kıymetli bir kanal olarak kullandıklarını söyleyen Yeliz Yahşi Bilgiç, sosyal medyayı tek taraflı iletişim yapılan pasif bir platform olarak görmediklerinin, müşterilerini duyacakları aktif bir iletişim kanalı olarak kullandıklarının altını çiziyor.
A101’in sosyal medya projelerine yön veren Yeliz Yahşi Bilgiç, bu konuda KobiEfor Dijital’e yaptığı açıklamada şunları söylüyor: “Markamızla ilgili sosyal medyada haftada onbinlerce konuşma oluyor. Bunları son derece sistematik bir şekilde değerlendiriyoruz. Her bir konuşmayı ham veri olarak alıyor, sentiment analizlerini yapıyor, konulara göre değerlendirip verileri anlamlı ve aksiyona dönük bilgiye dönüştürüyoruz. Örneğin; Instagram, Facebook ve Twitter hesaplarımızda haftalık cazip ürünlerimizin duyurularını yaparken Youtube kanalımızda ise takipçi kitlemizin ilgisini çekecek pratik bilgiler, spor videoları, kendin yap filmleri, yemek tarifleri, uygun fiyatlarla yapılabilecek öğrenci yemekleri gibi faydalı bilgiler paylaşıyoruz.”
Sosyal medyayı, büyük veriyi okuyarak bu veriyi bilgiye çevirmek ve hızla gerekli aksiyonları alarak müşteri deneyimini iyileştirme amacıyla kullandıklarını söyleyen Yeliz Yahşi Bilgiç, sosyal medyanın tüketici iç görü havuzu ve onları dinlemenin modern mecrası olduğunu ifade ediyor.

Social Media Awards Turkey’den A101’e altın ödül
Yeliz Yahşi Bilgiç bugünlerde Marketing Türkiye ve BoomSonar işbirliğiyle gerçekleşen “Social Media Awards Turkey” Ödülleri’nde “Zincir Marketler” kategorisinde A101’in altın madalya almasının mutluluğunu yaşıyor: “Türkiye’nin en büyük sosyal medya ödülleri olan Social Media Awards Turkey’de 2018 yılında aldığımız bronz madalyayı 2019 yılında gümüşe yükseltmiştik. Yürüttüğümüz kapsamlı, planlı ve etkili sosyal medya projeleri sayesinde, 2020 yılında Zincir Marketler Kategorisi’nde listenin tepesine çıkarak altın madalyanın sahibi olduk. Bu başarı elbette tesadüf değil, deneyimden öğrenerek ilerlediğimiz kolektif ve titiz bir takım çalışmasının sonucudur. Emeği geçen tüm takım arkadaşlarıma ve iş ortaklarımıza teşekkür ediyorum.”
Yeliz Yahşi Bilgiç hakkında; 2011’den beri A101 bünyesinde olan Yeliz Yahşi Bilgiç, kurumsal ve pazarlama marka iletişiminden sorumlu olarak çalışıyor. A101’in reklam, PR ve sosyal medya gibi yeni ve geleneksel mecralarda, tüm iletişim sürecini stratejiden hayata geçirme aşamasına kadar yönetiyor. Türkiye’de Çevik Prensipleri (Agile) pazarlama iletişimi süreçlerinde ilk defa uygulayan ekibin içinde olan Bilgiç, şirketin dinamik yapısı ile uyumlu, müşterilerin iç görülerinin sosyal medya aracılığıyla anlık takip edilerek, hızlı, yaratıcı ve aksiyona dönük projeler üretilmesine öncelik veriyor.
Bahçeşehir Üniversitesi’nde yazılım mühendisliği, stratejik pazarlama, marka yönetimi alanlarında eğitim alan Bilgiç, aynı zamanda Türkiye’de perakende alanında kadın yönetici yetiştiren LEAD Network Türkiye Derneği’nin Pazarlama Komitesi’nde çalışıyor.

Yorumlar (0)