banner472

banner488

banner480

banner458

banner457

banner493

Alarko Carrier Pazarlama Direktörü Volkan Arslan: “Pandemi bitse de kazandırdığı bakış açısı sektörümüzü dönüştürmeye devam edecek”

Alarko Carrier Pazarlama Direktörü Volkan Arslan, şirketin son dönem çalışmaları ve hedeflerini anlatarak, 2022’de ise fiyat artışından bağımsız adetsel olarak satışlarını 2021’e göre 3 kat artırmayı hedeflediklerini söyledi.

HABER 01.04.2022, 00:00 25.04.2022, 09:34
20726
Alarko Carrier Pazarlama Direktörü Volkan Arslan: “Pandemi bitse de kazandırdığı bakış açısı sektörümüzü dönüştürmeye devam edecek”

Sektörünüzde salgın etkisiyle tüketici davranışı nasıl değişti? Talep ne yönde etkilendi?
Pandemi gündemine, küresel iklim krizi hakkındaki bilgi ve hassasiyet de kritik bir yoğunlukla dahil oldu. Özellikle gençler arasında ciddi bir farkındalık ve yaşanan duruma yönelik önlem alma bilinci artıyor. Bu durum da hem üreticiler hem de tüketiciler açısından kayda değer bir davranış değişikliğine neden oluyor. Son dönemde ürün kalitesi, fiyat-performans dengesi, yaygın ve güvenilir bayi ve servis ağı gibi kriterlerin yanında en çok rastladığımız talepler, iç hava kalitesini artırma ve çevreye duyarlı sistemlere yönelik oluyor. Hem ev hem de işyerleri için beklentiler; sağlıklı iç hava kalitesi sunan, virüs yayılımına engel olacak temizleme sistemleri içeren ve çalışırken en az enerji tüketen ürünlerde.

İnsanların daha fazla kapalı ortamlarda olması temiz hava ihtiyacını artırdı. Alarko Carrier olarak ihtiyaçları karşılayan ürünleriniz olacak mı?
İç hava kalitesine yönelik farkındalık yükselince, hepa filtre ya da UVC lambalar gibi daha önce az bilinen ürünlere ilgi de yükseldi. Merkezi iklimlendirme tarafında Pandemi nedeniyle şu an popülaritesi artan UVC lambalar bizim 10 yıldır klima santrali cihazlarımızda kullandığımız ve uygulama tecrübesine sahip olduğumuz opsiyonlardan biriydi. Biz sadece klima santraliyle değil Carrier’ın geniş ürün gamı ile merkezi ve bireysel ürünlerde hem ısıl konfor hem de hijyen gereksinimlerini karşılıyoruz.

İklimlendirmede tüketiciyi bilinçlendirecek faaliyetleriniz nelerdir?
Sektördeki tüm sivil toplum kuruluşlarıyla yakın çalışarak kamuoyunun doğru bilinçlendirilmesi için hareket ettik. Alarko’dan ve Carrier’dan gelen faydalı bilgileri değerlendirerek bültenler hazırladık. Bir de düzenli olarak uzman kişileri davet ettiğimiz webinarlar düzenliyoruz. Bu webinarlarda Covid-19’un etkisi, Pandemi hastaneleri, iç hava kalitesi ve taze havanın önemi, ısı geri kazanımı gibi birçok konuda sektörde tanınmış değerli tasarımcılar aracılığıyla bilgilendirme faaliyetlerini yürüttük. Aynı zamanda bir webinar platformumuz da var, Alarko ACademi. Bu platformumuzla sektörümüzdeki bilgi birikimimizden herkesin faydalanması için video ve eğitim platformumuza herkesin erişmesini sağladık.
2021’de en gurur duyduğumuz projelerimizin başında ise İklim Bizim İşimiz diyerek yola çıktığımız Türkiye İklim Okuryazarlığı Araştırması geliyor. Türkiye çapındaki araştırmamızla ülkemizde iklim konusuna bakışı, bu alandaki doğru bilinen yanlışlarımızı, üzerimizdeki iklim endişesini ve halkın öngörülerini görme fırsatımız oldu. Bu yıl da iklim okuryazarlığı düzeyimizi yükseltmeyi ve iklim krizine dair duyulan endişeleri gidermeye katkı sunacak yeni bir projeyi daha hayata geçirmeyi planlıyoruz.

Pandemi sürecinde dijital kanallardaki satışlarınız arttı mı?
İklimlendirme sektörü dijital tarafta pek çok farklı sektöre göre daha az aktif durumda olsa da Alarko Carrier olarak öncü markalardan biriyiz. Online satışlarımıza 2019’da başladıktan sonra sistemimizi geliştirmeye odaklandık. Dijital pazarlama ve e-ticaret alanında şirket içinde yeni istihdamlar yarattık. 2021’de bunun meyvelerini almaya başladık, bir önceki yıla göre e-ticaretten satışlarımız 10 kat arttı. 2022’de fiyat artışından bağımsız adetsel olarak satışlarımızı 2021’e göre 3 kat artırmayı hedefliyoruz. Bu alanda en iyi kullanıcı deneyimi ve satış öncesi/sonrası desteği sunarak büyüyeceğimizi düşünüyoruz. Geçen yıl görüntülü görüşme hizmetimizi, bu yıl web sitesi üzerinden canlı destek hizmetimizi başlattık ve bu hizmetlerin online satışlarımızı artıran başarılı bir uygulama olduğunu kısa sürede gördük.

Yorumlar (0)