banner565

banner472

banner458

banner457

Askon Demir, yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarıyla büyüyor; 6 kıtada 60’a yakın ülkeye ihracat yapıyor

Askon Demir,  Tasarım ve E-Ticaret Merkezi bünyesinde oluşturdukları Wall Art İstanbul ve Artepera markalarıyla da 6 kıtada 60’a yakın ülkeye ürünlerini gönderiyor. Askon Demir Çelik Sanayi Genel Müdürü Okan Konyalıoğlu, 2022-2023’te ABD’deki yapılanmalarını Avrupa’ya taşımayı planladıklarını belirtti.

HABER 01.06.2021, 00:01 21.06.2021, 10:05
18147
Askon Demir, yurtiçi ve yurtdışı yatırımlarıyla büyüyor; 6 kıtada 60’a yakın ülkeye ihracat yapıyor

Sürdürülebilir karlı büyüme odağında yaptığı yatırımlarla tecrübesini geleceğe taşımaya ve stratejik eylem planlarını bu vizyonla geliştirmeye devam eden Askon Demir Çelik San. ve Tic. A.Ş. üçüncü kuşağın yönetimde olduğu, dördüncü kuşağın iş başı yaptığı bir aile şirketi. Askon Demir Çelik Sanayi Genel Müdürü Okan Konyalıoğlu, “Bugün iyi ve başarılı bir şirket olmamızdaki en büyük pay bizlere değil, dedeme, babama ve onlarla birlikte sürekli gelişime gönül veren mesai arkadaşlarımıza aittir. Bizim başarımız; aldığımız emaneti iyiden mükemmele taşıdığımızda ve bunu yeni kuşağa devredebildiğimizde konuşulacak. Bu nedenle çok daha fazla çalışarak 1932’de küçük bir atölyede başlayan iş hikayemizi marka bilinirliğimizle birlikte küresel ölçeğe taşımak en önemli şirket hedeflerimizden birisi” dedi.

Üretim faaliyetlerine 1932’de at arabası ve tarım makineleri imalatıyla başlayan Askon, zaman içerisinde yaptığı yatırımlarla demir çelik sektöründe Türkiye’nin öncü firmaları arasına katıldı. 2012’de dünya devi Alman Thyssenkrupp Heavy Plate Europe (tkSE) ile stratejik işbirliği yaparak tkSE’nin Türkiye’deki tek yetkili Çelik Servis Merkezi (ÇSM) olan Askon, stratejik olarak Türkiye’de üretimi olmayan özel kalite çeliklerde (aşınma plakaları, yüksek mukavemetli çelikler, atmosfere dayanıklı-corten çelikler, yüksek manganlı çelikler) yoğunlaştı. Askon, makine imalatçılarına (OEM), iş makineleri-damper-vinç-araç üstü ekipman üreticilerine ve son kullanıcılara, maden ocağı, liman, çimento fabrikaları gibi büyük sanayi tesislerine işlenmiş ürün hizmeti veriyor.

Okan Konyalıoğlu, “Ana iş kolumuza ilave olarak; 2016’da yaptığımız ‘Gelecekte Biz’ çalıştayımızda yaptığımız SWOT analizlerimiz sonrasında ÇSM olarak yurt dışına da hizmet vermeye, buna ilave olarak öncelikle e-ticaret kanallarından satış yapmak üzere metalin merkezde olduğu iç ve dış dekorasyon ürünleri yapmaya karar verdik” diye konuştu.

Okan Konyalıoğlu, dekorasyon ürün gruplarında 2016-2018 yılları arasında iki yıl süren Ar-Ge ve Ür-Ge çalışmaları sonrası 2018’de kendi bünyelerinde ‘Tasarım ve E-Ticaret Bölümü’ kurduklarını ve Wall Art İstanbul (www.wallartistanbul.com) ve Artepera (www.artepera.com) isimlerinde iki marka yarattıklarını anlattı: “Bu iki markamızda ana hammadde çelik olmakla birlikte ahşap, cam, ayna, mermer, epoksi, pleksiglas gibi bütünleyici malzemeleri de kullandığımız metal duvar tabloları, duvar saatleri, duvar aynaları, masa üstü metal dekoratif ürünler, metal bahçe aksesuarları tasarlıyor, üretiyor ve öncelikle kendi web sitelerimizden olmak üzere yurt içi ve yurt dışı e-ticaret pazar yerlerinden Türkiye ve tüm dünyaya satışlarını gerçekleştiriyoruz.”

İhracatta tüm dünyayı hedefliyor
Askon, ÇSM olarak 2018’de oluşturdukları ‘İhracat Master Planı’ doğrultusunda bugün 15 ülkeye işlenmiş ürün ihracatı yapıyor. Tasarım ve E-Ticaret Merkezi bünyesinde oluşturdukları Wall Art İstanbul ve Artepera markalarıyla da 6 kıtada 60’a yakın ülkeye ürünlerini gönderiyor. Konyalıoğlu, “Artepera ve Wall Art İstanbul markalarımızı B2C ve B2B kanallarını kullanarak yurt içi ve yurt dışı pazarda müşterilerimizin hayatına dahil etmek, onlara online ve offline deneyimler yaşatmak için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz” açıklamasını yaptı. Yurtdışı çalışmalara 2019’da ABD’de kurdukları firmayla başlayan Askon, 2022-2023 döneminde ABD’deki bu yapılanmalarını Avrupa’ya taşımayı planlıyor.

Okan Konyalıoğlu, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nın ‘Tasarım Merkezi’ onayıyla faaliyet yürüten Tasarım ve E-Ticaret Merkezi’nin tasarım, imalat, pazarlama, satış ve markalaşma sürecinde  küresel pazarda rekabet için gerekli bütün koşulları yerine getirmeye çalıştıklarını paylaştı: “Katmadeğeri yüksek nihai ürün yapısına geçme ve dış pazarda büyüme hedefimiz doğrultusunda yenilikçi ve özgün tasarımlar oluşturmak zorunda olduğumuzun da bilinci içerisindeyiz. Uluslararası fark ve farkındalık yaratmak için tasarım sürecinden seri üretime, konvansiyonel ve dijital pazarlamadan satış sonrası hizmete kadar tüm süreci bünyemizde oluşturduğumuz profesyonel ekiplerle yürütüyor, tasarım-marka iletişimi-dijital pazarlama konularında alanında söz sahibi firma ve kişilerden hizmet desteği alıyor, üniversite-sanayi işbirliklerimizi her geçen gün daha da büyütmeye özel gayret gösteriyoruz. Bu becerilerimizi katmadeğeri de artıracak yatırımlarımızla beslemek ve 2018’de sıfır düzeyinden başladığımız, 2020’de 2.7 milyon Euro seviyesine çıkardığımız ihracatımızı, 2021 yılı sonunda 9 milyon Euro’nun üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”

Thyssenkrupp ile 2012’de başlattıkları stratejik işbirliğinin kendilerine kazandırdığı uluslararası ticari birikimle Almanya, İtalya, Belçika, Slovenya, Finlandiya, İsveç, Singapur ve Çin’den ürünler getirdiklerini kaydeden Konyalıoğlu, sektörde fark yaratacak ürün çeşitliliğiyle üretim ve hizmet becerilerini geliştirip uluslararası sertifikasyonları bünyelerine dahil etmeye başladıklarını söyledi.

Askon Akademi kuruldu
Okan Konyalıoğlu, sürekli ve sürdürülebilir gelişimi destekleme kapsamında Askon Akademi’yi hayata geçirdiklerini dile getirdi: “Pandemi ile birlikte yoğun ve hızlı şekilde hayatımıza giren VUCA kavramı [değişken (volatile), belirsiz (uncertain), karmaşık (complex) ve muğlak (ambigious)] bundan sonra da hayatımızda olacak. VUCA ortamında öğrenen bireyden öğrenen organizasyona geçişi daha kurumsal ve sistematik bir yapıda yönetebilmek için 2022 yılından itibaren eğitim süreçlerimizi Askon Akademi çatısı altında icra etmeyi planlıyoruz.

Askon Akademi projesiyle eş zamanlı olarak ‘Sürekli Gelişim & Mükemmeliyet Merkezi’ oluşturmayı, mühendislik bilgisi ve tasarım gücüyle katmadeğeri artırmayı hedefliyoruz. Bu sayede her türlü zorluğun üstesinden gelebileceğine inandığımız iletişim, işbirliği ve takımdaşlık, sorgulama ve ortak akılla sürekli gelişim odaklı ‘Askon’lu olmak’ tanımlamamızın ve kurum kültürümüzün sürekli gelişim ve sürdürülebilirliğe önemli katkı sağlayacağını değerlendiriyorum. İşçi, mesai, özlük hakları terminolojisiyle yoğun ‘personel yönetimi’nden ‘stratejik insan kaynakları yönetimi’ne geçebilenler sadece şimdiyi değil, Y ve Z kuşaklarını da daha iyi anlayacağı için geleceği de daha iyi yönetebilecek hale gelecekler. Diğer bir ifadeyle; yetenekleri çekemeyen, çektiğini seçemeyen, seçtiğinin gelişimini, motivasyonunu, heyecanını, her sabah işe gelme hevesini üst düzeyde tutamayan şirketlerin başarılı olma şansı yok. Bu nedenle biz de Askon Demir olarak ‘işveren markası’ stratejilerini benimsemiş ‘Stratejik İK Yönetimi’ni merkezimize almış durumdayız.”

Üçüncü yatırım, Çardak OSB’ye
Askon, çalışmalarını Denizli’de 12.500 m2’lik ve 2.500 m2’lik iki fabrika ve 2000 m2’lik kapalı alana sahip Gebze’deki depo/bölgesel satış merkezinde yürütüyor.
Okan Konyalıoğlu, Çardak Organize Sanayi Bölgesi’nde (Çardak OSB) 65.000 m2’lik alanda etaplar halinde yeni bir çelik servis merkezi daha inşa ettiklerini belirterek, “2022’de Çardak OSB’de kuracağımız üçüncü fabrikamızın birinci etabında yeni nesil makine parkuru, iş yapma modelleri, uluslararası sertifikalar ve uçtan uca dijitalleşme projelerimiz için 14 milyon Euro’luk yeni yatırım planlıyoruz. 121 kişi başladığımız 2020 yılını pandemiye rağmen 190 kişi ile kapattık ve bugün 240 kişilik bir aileyiz, iş geliştirme planlarımız çerçevesinde 2022 yılına 280’in üzerinde bir mevcutla gireceğimizi öngörüyoruz. Stratejik hedeflerimiz doğrultusunda ihracat hacmimizi ve istihdamı artırmaya yönelik yatırım ve çalışmalarımız devam edecek” açıklamasını yaptı. 

Yorumlar (0)
banner557