banner402

banner468

banner458

banner457

banner472

Can Meşrubat’ta ikinci kuşak devrede; ‘Yeni nesille sürdürülebilir büyüme hedefleniyor’

Marmara Bölgesi’nde 3 bin 500 satış noktasıyla 1.5 milyon, Edirne Bölgesi’nde ise 2 bin 500 satış noktasıyla 300 bin insana ulaşan Can Meşrubat, sürdürülebilir büyümeye odaklandı.  İş hayatında yarım asrı deviren Haydar Kaya, “Sürdürülebilir büyüme için ikinci nesle geçişi sağladık. Faaliyet alanımızda klasik modelden modern sürece geçişi sağladık, şimdi ise geleceğe uyum sağlamak için dijital dönüşümü sağlayacağız” dedi.

HABER 01.11.2021, 00:01 29.11.2021, 10:56
20701
Can Meşrubat’ta ikinci kuşak devrede; ‘Yeni nesille sürdürülebilir büyüme hedefleniyor’

Tuncelili İş İnsanı Haydar Kaya’nın hayatının dönüm noktası ilkokuldan sonra sınava girerek kazandığı Malatya’da Akçadağ Öğretmen Okulu’na kayıt yaptırmasıyla başlıyor. 6 yıl yatılı eğitim gören Kaya, okulu kazanmayı ‘başarı’ olarak nitelendirirken okulun kazandırdıklarını ise ‘sosyo kültürel’ dönüşümünün anahtarı olarak görüyor. Sınırlı imkanlarla büyüyen bir çocuktan, aldığı eğitimle; ayakları yere basan, sorumlu, dayanışma kültürü gelişmiş, sosyal ekonomik farkındalığı yüksek bireye geçiş yaptığını kaydeden Kaya, “11 kardeşli yoksul bir ailede büyüdüm. Bir yandan eğitime devam ederken bir yandan da şehrimizdeki büyüklerimizin yaptığı gibi yazları şehre çalışmaya giderdik. 1970’te Coca Cola’nın dağıtımında çalışmaya başladım. Benim sektöre adım atmam aynı zamanda içecek sektöründe klasik dağıtımın modern sisteme geçişinin hikayesidir. Çünkü hayatım; ilk at arabasıyla başlayan dağıtımın modern sisteme geçiş hikayesiyle özdeşleşiyor” dedi.

İstanbul Esenler’de Kaya Meşrubat unvanıyla faaliyetlerin başlamasına ve 1994’te Ergün Kaya Gıda Sanayi’ye dönüştürülmesine ortak olan Haydar Kaya, 1996’da Coca Cola İçecek A.Ş.’nin yeni oluşum sürecinde İstanbul Esenyurt Bölge Bayisi oldu, Can Meşrubat Gıda ismiyle faaliyetlerini bağımsız sürdürmeye başladı. Ticari hayatta yaratılan en önemli marka ‘güven’dir. Haydar Kaya’nın ismiyle özdeşleşen güven, ticari hayatında yeni kapıların açılmasına vesile oldu. 2000’de Tuborg A.Ş.’nin Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt Bayiliği’ni, 2013’te Edirne’de HayZe Meşrubat adı altında Coca-Cola bayi ortaklığını üstlenen Kaya, yeni yatırımlarla modern, katmadeğeri yüksek ve örnek bir iş modeli oluşturmaya gayret ettiklerini söyledi: “Birçok ilkin sahibi Can Meşrubat olarak, güçlü markalarımız, depolama alanımız, verimli iş modelimizle; satış, depolama ve dağıtımını yaptığımız markalarımızı bulunur ve saygın bir konuma getirmek ilk hedefimizdir. Bu nedenle yatırımlarımıza devam ediyoruz.” Can Meşrubat’ın Edirne’de 7 bin dönüm, İstanbul’da 4 bin m2 depolama alanı, Marmara Bölgesi’nde 3 bin 500 satış noktasıyla 1.5 milyon, Edirne Bölgesi’nde ise 2 bin 500 satış noktasıyla 300 bin insana, kendilerine ait 80’in üzerinde araç filosuyla ulaşıyor.

Can Meşrubat ikinci kuşak ile sürdürülebilir büyüme hedefliyor
İş hayatında yarım asrı deviren Haydar Kaya’nın en önemli vizyonu; Can Meştrubat’ın sürdürülebilir büyümesi. Türkiye’de aile şirketlerinin ortalama ömrü 25 yıl. Bu süreci uzatmada esas sorumluluk ise kurucuya ait. Kuşaklar arası geçişi sağlayan ve kurumsallaşma sürecini başarıyla yürüten işletmeler, bu tehlikeyi bertaraf edebiliyor. Türkiye’de işletmelerin ancak yüzde 30’u ikinci kuşağa geçiyor. Boğaziçi Üniversitesi’nin ikinci nesle geçiş ve kurumsallaşma alanındaki eğitimlerini alan Haydar Kaya, Can Meştrubat’ta ikinci kuşağa geçişi sağladıklarını anlattı: “Belirli bir yaştan sonra verimlilik düşüyor. Gelişen teknolojiye ayak uydurmak da zorlaşıyor. Oğlum, yurtdışında, kızım ise kendi alanında yerli ve yabancı firmalarda deneyim kazandı. Çocuklarımın eğitimi, işlerimizin dijital dönüşümünü hızlandırdı. Özellikle Pandemi’de bu dönüşümün çok faydasını gördük. Uzaktan çalışma, siparişlerin online’a kaymasıyla faaliyetlerimizde aksama olmadan süreci geçirdik. İkinci kuşağın yenilikçi, yaratıcı vizyonu büyük önem kazandı. Pandemi bize büyük bir fırsat sundu."

“Tunceli’ye gönül borcumuz var”
Can Meşrubat dışında Kaya Royal Düğün Salonu konseptini hayata geçirdiklerini açıklayan Haydar Kaya, “Pandemi öncesinde Avcılar’da 4 tesis açtık. İş devrini gerçekleştirdiğim için buranın gelişim vizyonu ikinci nesle ait. Bireysel olarak; sosyal sorumluluk alanında çalışmalara odaklanmayı tercih ediyorum. Örneğin; doğup büyüdüğümüz, gönül borcumuzun olduğu yer; Tunceli. Yoksul çocukluktan öğretmenlik mesleğine geçmiş biri olarak imkansızlığı, parasızlığı çok iyi biliyorum. Bu nedenle yaklaşık 20 yıldır öğrencilere burs vermeye devam ediyorum” dedi.

Yorumlar (0)