Hibrit cihazlar, pazarın yönünü değiştirecek; Türkiye, iklimlendirmede Avrupa üssü olma hedefiyle koşuyor

Türkiye iklimlendirme sektörünün 2023 hedefi; global pazar payını 2 katı artırmak. Sektörün 2019 yılı ihracat hedefi; 5.5 milyar dolar. İklimlendirme sektöründe çok yakın gelecekte daha fazla görülecek A+++ enerji verimliliğine sahip hibrit cihazlar, pazarın yönünü değiştirecek.

Hibrit cihazlar, pazarın yönünü değiştirecek; Türkiye, iklimlendirmede Avrupa üssü olma hedefiyle koşuyor

Isıtma, soğutma, klima ve tesisat ekipmanları dahil global iklimlendirme sektörü, 2018 yılı itibarıyla 181 milyar dolar pazar büyüklüğüne ulaştı. 2023 yılında pazar büyüklüğünün ulaşacağı öngörülen büyüklük; 251 milyar dolar. Türkiye iklimlendirme sektörü, global pazardan yaklaşık yüzde 2.5 pay alıyor. Türkiye iklimlendirme sektörünün; 2023 yılı hedefi; global pazar payını iki katına çıkarmak. İklimlendirme sektöründe uluslararası markaların da üretime başlamasıyla Türkiye, Avrupa’nın üretim üssü olmaya odaklandı.
İklimlendirme sektörü ağırlıklı olarak Avrupa Birliği ülkelerine ihracat yapıyor. Türkiye’nin HVAC sistemlerinde en çok ihracat yaptığı ülkelerin başında 520 milyon dolarla Almanya geliyor. Almanya’yı; İngiltere (310 milyon dolar), İtalya (254 milyon dolar), Romanya (194 milyon dolar), Fransa (176 milyon dolar) gibi Avrupa Birliği (AB) ülkeleri izliyor. AB ülkeleri dışında 150 milyon dolar ile Irak, 104 milyon dolar ile Özbekistan, 99 milyon dolar ile Azerbaycan da en çok ihracat yapılan ülkeler.
Ekonomide yaşanan dalgalanma, her sektörü olduğu gibi iklimlendirme sektörünü de etkiliyor. Isıtma, havalandırma, soğutma ve yalıtım ürünlerini kapsayan geniş bir ürün yelpazesine sahip sektör, 2018’in Ağustos ayından sonra yaklaşık yüzde 10 küçüldü. Ancak iklimlendirme sektörünün ihracattaki yükseliş trendi devam ediyor. 2018’de bir önceki yıla göre yüzde 15 artışla 4.5 milyar dolar ihracat rakamına ulaşan sektör, tüm zamanların en yüksek ihracatını gerçekleştirdi. Buna karşın ithalatta kayda değer bir düşüş yaşandı. Sektör, ısıtma/soğutma sistem ve elemanları alanlarında dış ticaret fazlası verdi. 2019’un ilk 5 aylık verilerine göre sektör büyümeye devam ediyor. Türkiye iklimlendirme sektörü, 2019’da, 5.5 milyar dolar ihracat hedefliyor.

Birim fiyatı, genel ihracat birim fiyatından üç kat fazla
İklimlendirme sektör ihracatında son 5 yılda yüzde 7’lik bir artış oldu. İklimlendirme sektörünün kg başına ihracat birim fiyatı 4.5 dolar iken Türkiye’nin kg başına ortalama ihracat birim fiyatı 1.3 dolar. Birim fiyatı, Türkiye genel ihracatındaki birim fiyatından üç kat daha fazla olan sektörün orta vadede hedefi; kg başına birim fiyatını 5.5 dolar seviyesine çıkarmak. Uzmanlar, birim fiyatının artışını sürekli kılmak için katmadeğeri yüksek ürün üretimine devam edilmesi ve Ar-Ge yatırımlarına ağırlık verilmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Yeni teknolojiler, çevre bilinci ile yenilenebilir enerjiler, hibrid sistemler ve düşük enerji tüketimli sistemlere doğru evrilen bir gelişme çizgisiyle sektörde; tüketiciye, çevreye ve topluma duyarlı, yenilikçi, markası güçlü firmaların pazarda söz sahibi olacağı öngörülüyor.

Dünya soğutma pazarı, yıllık ortalama yüzde 6.5 oranında büyüyor
Türkiye, dünya soğutma sektörünün aktif oyuncularından biri haline geliyor. SOSİAD (Soğutma Sanayii İş Adamları Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Turgay Karakuş, soğutma endüstrisinin hız kesmeden büyümeye devam ettiğine dikkat çekiyor ve şu bilgileri veriyor: “Uluslararası bir araştırma şirketinin (VynZ Research) istatistik verilerine göre küresel endüstriyel soğutma pazarının 2024’te, yüzde 6.6’lık bileşik yıllık büyüme oranı ile 41.5 milyar USD hacmine yükselmesi bekleniyor. Aynı araştırma şirketi, ticari soğutma ekipmanları pazarının ise 2019-2024 periyodunda yüzde 6.4’lük bileşik yıllık büyüme oranı ile 64 milyar USD hacmine çıkmasını öngörüyor.
2019-2024 periyodunda küresel soğutma kompresörü pazarının, büyüklüğünü iki katına çıkarması bekleniyor. Dünya soğutma sektörüne küresel ısınma ile mücadele, enerji ve çevre dostu soğutma konuları yön veriyor. Avrupa Birliği, Birleşmiş Milletler gibi çok uluslu toplulukların gündeminin ilk sırasında iklim değişikliğine ‘dur’ demek var.
İklim bilimciler, sıcaklık artışını 1.5 derece ile sınırlandırmanın; ancak karbon salımlarının 2030 itibarıyla yarıya indirmek ve 2050 itibarıyla da ‘net sıfır’ noktasına getirmekle mümkün olabileceğini söylüyor. Atmosferdeki CO2 oranı son üç milyon yılın en üst seviyesine ulaştı. Küresel ısınmanın hızını kesemezsek 2035’te geri dönülemez noktaya ulaşmış olacağız. Küresel ısınmaya yol açan bazı soğutucu akışkanları kullanan sektörümüzde de çevreci soğutucu akışkanlara geçişi teşvik eden ve yeni nesil akışkanlarla güvenli çalışma koşulları hakkında bilgilendirici çok önemli etkinlikler ve projeler gerçekleştiriliyor. SOSİAD da bu amaca yönelik iki uluslararası projenin partneri olarak yoğun bir çalışma içinde.”

Daikin Türkiye, sermayesini 1 milyar 100 milyon TL’ye çıkardı
2011 yılında 260 milyon dolarlık satın alma ve 150 milyon TL ödenmiş sermayesi ile Türkiye ısıtma-soğutma pazarına giriş yapan Daikin Türkiye, 2019 yılında Türkiye’deki yatırım ve faaliyetlerini artırmak amacı ile öz sermayesini 150 milyon TL’den 1 milyar 100 milyon TL’ye çıkararak sektördeki liderliğini sürdürmeye devam ediyor. Daikin Global tarafından alınan sermaye artırım kararı, Türk ekonomisine ve Daikin Türkiye’ye duyulan güvenin bir göstergesi olarak önem taşıyor. Doğrudan yatırımcı olarak Türkiye’de faaliyet göstermeye başladığı 2011 yılından bu yana 8.5 kat büyüme gösteren Daikin Türkiye, şimdi de sermayesini 950 milyon TL artırarak yatırımlarını ve sektördeki faaliyetlerini büyütmeye devam ediyor. Türkiye’deki fabrika ve Ar-Ge Merkezi için 2014 yılından bu yana 300 milyon TL yatırımda bulunan Daikin Türkiye, bu sermaye artırımıyla da Türkiye pazarı, Avrupa pazarı ve CIS ülkeleri için, pazarın ihtiyacına göre yeni ürün üretimleri yaparak ve elini daha da güçlendirerek sektörün lideri olmaya devam edecek.
Daikin Türkiye CEO’su Hasan Önder,  “Isıtma-soğutma sektöründe 2018 yılını değerlendirirsek; sektörümüzde birçok yenilik ve enerji tasarruflu ürün segmentinin hızla büyüdüğünü gözlemliyoruz. Sektörün dinamikleri ve teknolojileri geliştikçe, biz de Türkiye pazarına ve CIS ülkelerine uygun ısıtma ve soğutma ürün gamımızı genişletmeye ve fabrika yatırımlarımıza ağırlık vermeye devam ediyoruz. Ayrıca Türkiye’deki kanal yapımızı da güçlendirmeyi planlıyoruz. 2018 yılı İSİB verilerine göre split klima ihracatında rekor kırdık ve 2 yıl üst üste birinci olduk. Sermayemizi kanal gelişimine ve yatırım planlarımızı gerçekleştirmeye ayırarak, Türkiye ekonomisine ve istihdama katkıda bulunmaya devam edeceğiz” dedi.
2020 hedefi 3 milyar TL ciro: Daikin, 2018 mali yılını 1 milyar 700 milyon TL ciro ile kapattı. Hasan Önder, “2018 yılında ciromuzdaki yüzde 33’lük artışla hedeflerimizin üzerine çıktık ve ihracattan istihdama her alanda büyüdük” dedi ve şunları söyledi: “2019 yılı hedefimiz 2.2 milyar TL. 2020 yılı hedefimizde ise ciromuzu 3 milyar TL’ye çıkarırken çalışan sayımızı da bin 500 kişiye taşımak var. Aynı zamanda da üretim yatırımlarımız ile birlikte 3 hat kuracağız. Bu doğrultuda var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.”

ŞEVKET SARAÇOĞLU
Mitsubishi Electric Türkiye Başkanı
“Türkiye’de faaliyet gösterdiğimiz her alanda mevcut konumumuzu güçlendirmeyi sürdüreceğiz”

“Evden uzaya” kadar pek çok farklı sektörde ileri teknoloji çözümleri ile öne çıkan Mitsubishi Electric’in Türkiye’deki faaliyet alanları; fabrika otomasyon sistemleri, ileri robot teknolojileri, mekatronik CNC sistemler, klima, asansör, yürüyen merdiven, görsel veri, uydu ve uzay sistemleri ile ulaştırma bağlantılı alt yapı sistemlerinden oluşuyor.
Son yıllarda ivme kazanan kentsel dönüşüm sürecinin yanı sıra sayıları ve nitelikleri hızla artan yeni projelerin etkisiyle fabrika otomasyon, klima ve asansör sektörlerindeki faaliyetlerimizi geliştiriyoruz. Türkiye’nin geleceğine inanan ve çalışmalarını bu yönde planlayan Mitsubishi Electric, hem Türkiye hem de Avrupa pazarında klima ve soğutma sistemleri segmentini büyütüyor. Bu amaçla Manisa’da ev tipi klima alanında üretim yapmak üzere kurulan Mitsubishi Electric Turkey Klima Üretim A.Ş., Aralık 2017’de üretime başladı ve Şubat 2018 tarihinde de fabrikamızın resmi açılışı gerçekleşti. 2019 yılında ise Türk iklimlendirme sektörüne yönelik ürün gamımızı genişlettik.
Hızlı, konforlu, emniyetli ve yüksek enerji verimliliğine sahip asansör ve yürüyen merdivenleri ile dünya genelinde büyük projelere katmadeğer sağlayan Mitsubishi Electric, Türkiye’de de çok sayıda prestijli projede dikkat çekiyor. Özel tasarlanmış yapay zeka denetleme sisteminin kullanıldığı asansörlerimizde yer alan back up sistemi ile deprem ve elektrik kesintisi gibi durumlarda asansörün en yakın katta durması ve yolcuların güvenle tahliye edilmesi sağlanıyor.
Mitsubishi Electric’in yeni endüstri evresine yanıtı olan e-F@ctory konseptimiz ile Türk sanayisinin geleceğin dijital fabrikalarına şimdiden hazır olması için çalışıyoruz. Robotların üretimdeki rolünün hızla artacağı yönündeki gelecek vizyonundan hareketle ileri robot teknolojileri alanında da yeni nesil ürün ve çözümler geliştirmeye devam edeceğiz.
Türkiye’de otomotiv ekipmanları, yarı iletken cihazlar, ulaştırma ve enerji sistemleri gibi pek çok farklı kulvarda da rol alan Mitsubishi Electric, kamu sistemleri alanındaki faaliyetleri kapsamında uçak ve uçuş güvenliğini artırmak amacıyla havalimanları için geliştirdiği radar teknolojisini Antalya Havalimanı’nda da uyguluyor. Uzay araştırma ve geliştirme sistemleri alanında dünyanın önde gelen üreticilerinden olan markamız, Türkiye’nin ve komşu ülkelerin iletişim ve yayıncılık altyapısına katkıda bulunan Türksat 4A ve 4B uydularının da üreticisi konumunda.
Mitsubishi Electric olarak, ileri teknoloji ile donatılmış, enerji verimli, çevre dostu, uzun ömürlü ve akıllı ürün, sistem ve hizmetlerimizle, Türkiye’de sanayiye, alt yapı projelerine, inşaat sektörüne yüksek katmadeğer sağlayabilmek için çalışmaya devam edeceğiz. Türkiye’de faaliyet gösterdiğimiz her alanda yeni nesil ve çevreci ürün ve hizmetlerimizle mevcut konumumuzu güçlendirmeyi sürdüreceğiz.

KobiEfor dergisini değerli buluyoruz
Mitsubishi Electric olarak KobiEfor Dergisi’ni günceli yakalayan içeriği ve ilgi çekici çalışmalarından ötürü değerli buluyoruz. Türkiye ekonomisinin önemli gücü olan KOBİ’lerin sesi olan KobiEfor, aynı zamanda KOBİ’lere yönelik çözümlerini anlatmak ve mesajlarını ulaştırmak isteyen şirketler ve kurumlar için de önemli bir yayın konumunda. 20 yıldır pek çok farklı sektörün nabzını tutan ve sektör profesyonellerini bir araya getiren derginizi tebrik ediyor ve başarılarının devamını diliyorum.

Güncelleme Tarihi: 14 Kasım 2019, 09:24
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner321

banner269