banner565

banner472

banner458

banner457

İGDAŞ Genel Müdürü Dr. Mithat Bülent Özmen açıkladı: “İGDAŞ Dünya Markası Olacak”

İstanbul’da 6.8 milyonun üzerinde abonesiyle dünyanın önemli doğal gaz dağıtım şirketlerinden biri olan İGDAŞ, pandemi sürecinde de 16 milyon İstanbullunun hayatını kolaylaştıran projelere imza attı.

HABER 01.01.2021, 00:00 29.01.2021, 09:40
28959
İGDAŞ Genel Müdürü Dr. Mithat Bülent Özmen açıkladı: “İGDAŞ Dünya Markası Olacak”
İGDAŞ Genel Müdürü Dr. Mithat Bülent Özmen, İGDAŞ’ın; altyapı, Ar-Ge, bilişim yatırımları ve dijital dönüşüm projeleriyle önümüzdeki dönemde de sektöründe öncü olmaya devam edeceğini söyledi. İstanbul’u kirli havadan kurtarmak amacıyla 1986’da kurulan İstanbul Gaz Dağıtım Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi (İGDAŞ); doğal gaz hizmetlerini, güvenli, sürdürülebilir, yenilikçi, çevreye ve insana değer katan bir anlayışla 35 yıldır İstanbulluların hizmetine sunuyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki olan İGDAŞ’ı bir dünya markası yapmak istediklerini söyleyen İGDAŞ Genel Müdürü Dr. Mithat Bülent Özmen, “İGDAŞ olarak alt yapıda yaptığımız yatırımlar ve yeniliklerle güvenli bir şekilde 7/24 gaz arzı sağlayarak, İstanbulluların yaşam kalitesini ve konforunu yükseltiyoruz” dedi. Özmen, 6.8 milyonun üzerinde abonesi ile dünyanın önemli doğal gaz dağıtım şirketlerinden biri olan İGDAŞ’ın bilgi-teknoloji birikimini ve Ar-Ge çalışmalarını yurtdışında da örnek olacak şekilde artırmayı hedeflediklerini söyledi.

İGDAŞ’tan, İstanbullulara Fatura Ödeme Kolaylığı
Pandeminin etkisiyle tüm dünyada sosyal ve ekonomik faaliyetler yerle yeksan olurken dijital dönüşüm en önemli gündem maddesi olmaya devam ediyor. İGDAŞ, güvenli gaz arzının yanı sıra dijital dönüşüme ayak uyduran projelerle kullanıcılarının hayatına olumlu katkı sağlayacak çalışmalara imza atıyor.
Dr. Mithat Bülent Özmen, kış aylarında yüksek doğal gaz tüketimi sebebi ile artan fatura tutarlarının küçük parçalar halinde ödenmesini sağlamak amacıyla sabit ödeme sistemini devreye aldıklarını, ayrıca soğuk havalarla birlikte artan ısınma giderlerine, ödeme kolaylığı sağlamak için de abone faturalarına kredi kartı ile “vade farksız” taksit kampanyası başlattıklarını açıkladı.

‘Şubeye Kadar Zahmet Etme Evde Kal’
İGDAŞ, Türkiye’de Covid-19 virüsüne ilişkin henüz resmi açıklama yapılmadan şubat ayı sonlarına doğru tedbirler almaya başladı. Dr. Mithat Bülent Özmen, yine bu olağanüstü dönemde abonelerinin sağlığı için birçok seviyede tedbir alarak hizmet sunduklarını anlattı: “Sosyal mesafeyi korumak ve evde kalma tedbirlerini sürdürülebilir bir şekilde uygulamak amacıyla İstanbul Kalkınma Ajansı (İSTKA) ile yürüttüğümüz Covid-19 ile mücadele ve dayanıklılık programı kapsamında ‘Şubeye Kadar Zahmet Etme Evde Kal’ projesini hayata geçirerek ALO 153 üzerinden birçok faaliyeti gerçekleştirme imkânı sağladık. Bu proje kapsamında doğal gaz abonelik, sözleşme ve fesih işlemleri yüzde 90 oranında telefon yoluyla gerçekleştirilerek, günlük yaklaşık 4 bin adet fiziki etkileşimin önüne geçilmesi hedeflendi. Projenin hayata geçtiği tarihten bu yana yaklaşık 30 bin abonemiz bu uygulamadan yararlandı ve işlemlerini şubeye kadar zahmet etmeden gerçekleştirdi. Böylece hem teknolojiden yararlanarak başarılı bir projeyi hayata geçirdik hem de abonelerimizi ve çalışanlarımızı pandemi sürecinde daha güvenli bir platforma taşımış olduk”

İGDAŞ Hizmetleri Bir ‘Tık’ Ötede
İstanbullular İGDAŞ’a 3 farklı kanaldan on-line ulaşabiliyor. İGDAŞ aboneleri; İGDAŞ Online İşlem Merkezi, İGDAŞ Mobil ve e-Devlet uygulaması üzerinden; şubeye gelmeden on-line olarak kendi adlarına, doğal gaz bağlantı sözleşmesi, abonelik (kullanım) sözleşmesi, sözleşme fesih başvurusu, proje onay durumu görüntüleme, gaz açma randevusu sorgulama, yeni randevu alma veya randevu tarihi değiştirme, fatura bilgisi sorgulama, fatura hesaplama, fatura tahakkuku, fatura ödeme, sabit ödeme sözleşmesi, fatura itirazı ve sayaç kontrol talebi işlemlerini yapabiliyor. Özmen, “Müşterilerimiz bize ALO 153, web sitemiz, sosyal medya hesaplarımız üzerinden ulaşabilmektedir. Bu kanal çeşitliliğine 2021 yılında İGDAŞ Asistan (chatbot) projesini ekleyeceğiz. Müşterilerimiz İGDAŞ Asistan üzerinden 7/24 bilgi alıp işlem yapabilecektir. Gerektiğinde ise görüşmeye müşteri temsilcimiz dahil olacaktır” dedi.

Yatırımlar Rakamlara Yansıyor
Sadece bugünü değil, geleceği planlayan kurumlar için yatırımlar önemli bir gündem maddesi. Sadece İstanbul’un değil, Türkiye’nin de büyük kurumları arasında yer alan İGDAŞ, büyüklüğüne uygun altyapı yatırımlarına imza atıyor.
İGDAŞ’ın çalışmalarının rakamlara yansıması şöyle: 2020 yılında 260 bin ilk gaz açma işlemi gerçekleştirildi. 665 bin adet bordro gaz açma işlemi yürütüldü. Cari yılda ALO 187’ye ulaşan 200 bin doğal gaz ihbarı değerlendirildi. Yine 2020 yılında yaklaşık 20 kilometre çelik hat yatırımı gerçekleştirilerek, toplam 2 bin kilometreye ulaşıldı. Özmen, 2020 yılında 200 kilometre polietilen hat yatırım yaptıklarını, toplam polietilen hat uzunluğunun ise 17 bin kilometreye ulaştığını paylaştı: “2020 yılında gerçekleşen 100 kilometre servis hattı yatırımı ile yaklaşık 6 bin kilometreyle toplamda 25 bin kilometre hat uzunluğuna ulaşıldı. Yine 2020 yılında 14 bin adet servis kutusu ve 16 adet bölge regülatörü imalatı gerçekleştirildi.

İGDAŞ’tan Dijital Dönüşüm Atağı
Dr. Mithat Bülent Özmen, İGDAŞ’ın bilgi birikimi ve tecrübesini gelişen teknoloji ile entegre bir yapı içerisinde İstanbul halkının hizmetine sunma hedeflerinde olduklarını belirterek, gelinen noktada, birçok iş süreçlerini dijital platformlar vasıtasıyla yürüttüklerini kaydetti. Özmen, operasyonel süreçlerde verimliliği artıracak ve müşteri memnuniyetine katkı sağlayacak, yenilikçi teknolojiler geliştirecekleri yeni projelerin bulunduğuna da değindi: “Detaylarını açıklayacağımız; Fiberoptik Tabanlı Şehir İçi Erken Kazı Uyarı Sistemi Geliştirilmesi Projesi, Uzaktan Sayaç Okuma ve Yönetimi Projesi, Müşteri Hizmetlerinde Dijitalleşme ve Deprem Erken Uyarı Sistemi Projesi’ni bunlara örnek verebiliriz.”

Akıllı Robotlar Denetim Yapacak
İGDAŞ ve TÜBİTAK MAM işbirliğiyle gerçekleştirilen proje kapsamında doğal gaz çelik hatlarının akıllı robotlarla denetlenmesi sağlanacak. Proje kapsamında; boru hattında oluşabilecek olası hata ve bozulmalar önceden tespit edilecek, böylelikle gaz kaçaklarının önüne geçilerek, çelik boru hattının emniyeti sağlanmış olacak. Dr. Mithat Bülent Özmen, “2020 yılı içerisinde ‘Boru İçi Denetleme Robotu’nun Model-1 ve Model-2 Kabul Fonksiyon Testleri gerçekleştirilmiştir. 2021 yılı sonu itibariyle Model-3, Model-4 ve Model-5’in de kabul fonksiyon testleri tamamlanarak Boru İçi Denetleme Robotu’nun devreye alınması gerçekleşecektir” dedi.

Basınç Farkı Enerjiye Dönecek
İGDAŞ ve İstanbul Enerji A.Ş. birlikteliği ile Pendik RMS-A İstasyonu’nda, doğal gaz basınç düşürme istasyonlarından enerji geri kazanımı ortak projesi geliştirildi. Yasal ve ticari süreçlerin tamamlanması halinde; bu proje ile RMS-A İstasyonu’nda toplam 10.7 MW gücündeki enerji üretim santrali ile RMS-A istasyonundaki boşa giden enerjinin geri kazanımının sağlanması hedefleniyor. Bu üretim 32 bin hanenin bir yıllık elektrik ihtiyacının karşılanması anlamına geliyor.

Kazılar Kontrol Altında
İstanbul’daki tüm alt yapı şirketlerinin kazılarından kaynaklanan yıllık hasarların toplam tutarı 50 milyon TL’ye yaklaşıyor. ‘Erken Kazı Uyarı Sistemi Projesi’ ile fiber optik kablolardan alınan sinyaller yardımıyla ruhsatlı kazıların uzaktan kontrolü ve takibinin sağlanması, aynı zamanda izinsiz kazılara anında müdahale edilmesi hedefleniyor. Böylece hem hatların güvenliğinin daha da artırılması hem de olası hasar ve maliyetlerin en aza indirilmesi amaçlanıyor.

Uzaktan Sayaç Okuma Projesi
İGDAŞ, 2021 yılında ‘Uzaktan Sayaç Okuma Projesi’ kapsamında sayaçlarının uzaktan kontrolünü sağlayarak; okuma, gaz kapama, gaz kaçağı durumunda gaz kesmeyi ve gaz kullanımının anlık takibini yapmayı amaçlıyor. İlk yatırım maliyetlerini azaltmaya yönelik olarak da İBB’nin haberleşme direklerinin bulunduğu bir bölge seçilerek pilot çalışmalara başlanacak. Pilot çalışmada alternatif kablosuz haberleşme sistemleri, uzaktan sayaç okuma donanım ve yazılımları da test edilecek, raporlanacak.

Yerli Doğal Gaz Kokulandırıcı Madde Üretimi
Dr. Mithat Bülent Özmen, ülkemizde kullanılan doğal gaz kokulandırıcı maddenin dünyada sadece iki firma tarafından üretildiğini hatırlatarak, “Türkiye’nin yıllık ithalatı 120 ton seviyesindedir. Yurt içi ve yurt dışında ticarileşme potansiyeli yüksek olan bu ürün, ülkemiz için yüksek katma değerli stratejik bir üründür. TÜBİTAK MAM’ın teknik desteğiyle tesisin ön tasarım çalışması ve detay tasarım çalışması devam ediyor. Bu projeyi İGDAŞ olarak yürütmek istiyoruz” açıklamasını yaptı.

Çevre Dostu İGDAŞ, Özel Projeleriyle Dikkat Çekiyor
İstanbul’un çevre kirliliğini önleme gayesiyle kurulan İGDAŞ’ın yürüttüğü projelerin tamamında çevre duyarlılığı ön planda tutuluyor. Doğal gaz kullanımını yaygınlaştırarak İstanbul’un havasını temizlediklerini kaydeden Dr. Mithat Bülent Özmen, Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) belirlediği hava kirliliği (kükürtdioksit oranı) üst değerin 20 mikrogram/metreküp iken; bu değeri 2020 yılında İstanbul’da, 4.2 mikrogram/metreküpe düşürdüklerinin altını çizdi.
“ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Standartları kurumumuzda etkin bir şekilde uygulanıyor” diyen Özmen, bu kapsamda çevre ve sosyal sorumluluk bilinciyle her yıl özel projeler yürüttüklerini dile getirdi: “Atıklarımızı 2020 yılında kaynağında ayrıştırarak ilk 11 ay için toplam 56.523 kg atığı geri dönüşüme kazandırdık. Tehlikeli atıklarımızı lisanslı kuruluşlar aracılığı ile geri kazanım ve  bertaraf tesislerine göndererek çevre kirliliğini önledik. ‘Sıfır Atık Projesi’ kapsamında tüm binalarımızı Sıfır Atık Sistemi’ne entegre ettik. Çalışanlarımızın plastik poşet kullanımını azaltmaları amacıyla müşterilerimize ve çalışanlarımıza geri dönüşümlü bez çanta dağıttık. 2020 yılında toplanan atıklar ile 354 ağaç kesilmekten kurtuldu. 2 bin 320 hanenin 1 aylık elektriği karşılandı. 583.280 litre su, 43.770 litre petrol tasarrufu sağlandı.” Özmen, karbon salınımının takip edilerek Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’na raporlandığını da sözlerine ekledi.

İGDAŞ, Depreme Hazır
İGDAŞ’ın dijital dönüşüm projeleri dışında yoğunlaştığı ikinci konuyu; ‘deprem’ oluşturuyor. İstanbul’un önemli bir gerçeği olan deprem konusunda hazırlıklı olmak adına çalışmalar yürüten İGDAŞ, deprem konusunda ülkenin en yetkin kuruluşlarıyla proje yürütüyor.
Dr. Mithat Bülent Özmen, “Olası bir deprem anında binalara zarar gelmesiyle oluşabilecek maddi ve manevi kayıpların yanı sıra doğal gaz hatlarında oluşacak hasarlar nedeniyle istenmeyen gaz çıkışlarının yaşanması tehlikeye sebep olabilir. Bu nedenle; İGDAŞ önderliğinde Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü danışmanlığında TÜBİTAK MAM işbirliğinde ‘Kuvvetli Yer Hareketleri Kayıt Cihazı’nı geliştirdik” açıklamasını yaptı.
Deprem sırasında cihaz üzerinde tanımlı sismik parametrelere ait eşik seviyelerinin aşılması durumunda, bölge regülatörü üzerindeki vanayı otomatik olarak kapatarak gaz akışının kesilmesini sağlıyor. Böylece doğal gaz kaynaklı oluşabilecek ikincil felaketlerin önüne geçilmiş olunuyor. İGDAŞ, doğal gaz dağıtım sisteminde yer alan 750 Kuvvetli Yer Hareketi Kayıt Cihazına, bu yıl 100 adet Yüksek Hassasiyetli Yer Hareketleri Kayıt Cihazı da eklemek suretiyle toplam 850 kayıt cihazıyla mevcut tüm şebeke enstrümanlarını sistem altına almış oldu.
Dr. Mithat Bülent Özmen, Mayıs 2020 tarihinde bu alanda çalışmaları üst seviyeye taşımak amacıyla Deprem Koordinasyon Kurulu’nu (DEKOK) hayata geçirdiklerini açıkladı. DEKOK ile deprem konusunda geçmişten günümüze devam eden çalışmalar gözden geçirilerek çalışmaların iyileştirilmesi, gelişen teknoloji etkin kullanılarak; deprem öncesi hazırlıkların, deprem anındaki müdahale şekillerinin ve deprem sonrasındaki normalleşme sürecinin iyileştirilmesi hedefleniyor.

Daha Az Yakıtla Isınmak Mümkün
Özellikle kış aylarında en fazla konuşulan konulardan birini de doğal gaz maliyetini düşürmek oluşturuyor. Doğru kullanım metoduyla konfor şartlarını bozmadan daha az yakıt harcayarak ısınmak mümkün. Örneğin; uygun bir ısı yalıtımı ve tasarrufa yönelik diğer önlemlerin alınması durumunda yaklaşık yüzde 30-40 doğal gaz tasarrufu sağlanabilir. Bunlar:
• Binalarda ısı kayıplarının en aza indirilmesi için mutlaka ısı yalıtımı yaptırılmalıdır.
• Evlerimizde radyatörlerimizin arkasına ısı yalıtım levhaları yerleştirerek duvardan oluşacak ısı kaçışı engellenmeli, radyatörlerinizin üzeri ve önü eşya, mobilya, saksı veya perdeler ile kapatmamalı, kapı ve pencereleri PVC doğrama ve çift camlı tercih etmeliyiz.
• Kalorifer tesisatında oda termostatı ve termostatik radyatör vanası kullanmalıyız.
• Yüksek oda sıcaklıkları yerine, konfor şartlarındaki sıcaklıkları tercih etmeliyiz. Oda sıcaklığındaki her 1 °C artış yaklaşık yüzde 6 daha fazla yakıt sarfiyatı oluşturacaktır.
• Cihazların ve bacaların yılda bir kere bakım ve temizliklerini yetkili firmalara yaptırmamız da tasarruf sağlayacaktır.
• Musluktan akan sıcak suyu, soğuk su ile ılıklaştırmak yerine su sıcaklığını kombi cihazından ayarlamalıyız.

Ar-Ge Merkezi Kuracak
Sektöründe birçok yeniliği hayata geçiren İGDAŞ’ın Ar-Ge Merkezi kurmak için lisans başvurusunda bulunduğunu aktaran Dr. Mithat Bülent Özmen, 2021 yılında lisans başvurusunun onaylanmasını beklediklerini, onay çıkmasıyla yeni teknolojilerin geliştirilmesine, yerlileştirmeye, katma değerli üretime, üniversite-sanayi-kamu işbirliğinin güçlendirilmesine odaklanacaklarını söyledi.

Yorumlar (0)