banner565

banner472

banner458

banner457

Kristal, Logo Yazılım çözümleriyle büyümesini ivmelendiriyor

Türkiye’nin zeytinyağı devlerinden Kristal Yağları’nın dijital dönüşüm yolculuğunu, Logo Yazılım çözümlerinin Kristal markasına katkısını; Kristal Yağları Bilgi Teknolojileri Yöneticisi Serhan Cabalar ve Kristal Yağları Dijitalleşme ve Yazılım Uzmanı Begüm Öztop ile konuştuk.

HABER 01.01.2022, 00:01 29.01.2022, 14:01
20987
Kristal, Logo Yazılım çözümleriyle büyümesini ivmelendiriyor

Türkiye’nin en büyük yerli iş yazılımları markalarından Logo Yazılım, sunduğu uygulama yazılımı çözümleriyle işletmelerin, daha fazla; hız, verimlilik, esneklik, çeviklik, kalite, zaman ve maliyet tasarrufu kazanmasını sağlıyor. Mikro işletmelerden kurumsal büyük işletmelere kadar her ölçekteki şirketin dijital dönüşüm yolculuklarına rehberlik eden Logo Yazılım, 1.200’den fazla çalışan, 800’den fazla iş ortağı olmak üzere ülke genelinde 5.000 kişilik ekosistemiyle onların bilişim okyanusunda güvenle ilerlemelerine yardımcı oluyor.
Temelleri 1938’de atılan Türkiye’nin en köklü zeytinyağı devlerinden Kristal Yağları’nın da dijital dönüşüm yolculuğunda rehberi Logo Yazılım. Bilişim teknolojilerine yaptığı yatırımlarla büyümesini ivmelendiren; gıda sektörünün öncü ve vizyoner markalarından Kristal, sürdürülebilirlik vizyonuyla geleceğe uzanan markasının gücünü Logo’nun hizmet kalitesiyle pekiştiriyor. Kristal Yağları, zeytinyağı sektöründe 80 yıllık deneyimini bugün Logo Yazılım’ın Netsis 3 Enterprise, iş akış yönetimi (Logo Flow), Netsis Bordro ve Logo B2B çözümleriyle geleceğe taşıyor.

Logo’nun ERP çözümü ile yönetilmesi kolay ve verimli iş süreçleri
Kristal Yağları Bilgi Teknolojileri Yöneticisi Serhan Cabalar, “Yenilikçi yaklaşımımızla Kristal olarak, Logo çözümlerine duyduğumuz güvenle dijital dönüşüm süreçlerini ve teknolojiyi yakından takip ediyoruz” dedi. Cabalar, Kristal Yağları Yönetimi’nin vizyoner bakış açısıyla dijital dönüşüm yatırımlarını desteklediğini; işgücü ve iş süreçlerinin verimliliğini artırma amacıyla ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) sistemine geçmeye karar verdiklerinde ise 2007 yılında Logo Yazılım ile çalışmaya başladıklarını anlattı. ERP öncesinde, tüm çalışanların manuel yaptıkları işlem girişlerinin iş takibinin ve iş yükünün çok vakit aldığını belirten Cabalar, ERP ile şirket verilerinin kolay ulaşılabilir, yönetilebilir, tüm iş ve operasyonel süreçlerin sistematik, kolay raporlanabilir, izlenebilir hale geldiğini, çalışanların iş tanımlarının belirginleştiğini, iş performansının arttığını ifade etti.
Logo’nun ERP çözümünü aktif biçimde kullandıklarını vurgulayan Cabalar, şu bilgileri verdi: “Ciddi anlamda zaman tasarrufu sağladığı için elde ettiğimiz raporlar ve analizlerle daha stratejik kararlar alabilmemizi ve hangi noktalara odaklanmamız gerektiğini bize gösterdi. Uzun yıllardır birlikte çalıştığımız Logo Yazılım’ın sunduğu çözümler, bizim ihtiyaçlarımıza net olarak yanıt verebiliyor. Teknoloji trendlerini her zaman yakından takip eden Logo Yazılım ekosisteminde kendimizi daha iyi geliştirebiliyoruz. Logo gerektiğinde bize özel çözümler sunabiliyor. Yakın zamanda bunu B2B platformunda da yaşadık. Bazı süreçlerimiz B2B çözümünde yoktu, fakat Logo’nun teknik ekipleriyle yaptığımız toplantılar sonrası bazı kişiselleştirmeler yapıldı, bize özel çözümler üretmeleri Logo’yu tercih etmemizin en büyük sebeplerinden biri. Globalde de çok fazla B2B çözümü bulunmasına rağmen bize en uygun, en hızlı, en güçlü performansa sahip çözümler sunan yerli bir partner olması nedeniyle Logo ile çalışmayı tercih ediyoruz. Globalde yazılım çözümlerini almak çok kolay ancak çözümü konumlandırma ve satış sonrası hizmet çok sancılı olabiliyor. Logo’nun en büyük avantajı ise direkt olarak iletişime geçebileceğimiz, gerektiğinde yerinde teknik destek verecek kabiliyette olması. Logo’nun hızlı çözümler sunması, anında aksiyon alabilmesi bizi mutlu ediyor, teknik destek seviyesi de çok iyi. Her zaman yanımızdalar. Dijital dönüşüm sürecinde trendleri takip ettikleri için Türkiye’de popüler olmaya başlayan çözümlerde bizim gibi müşterilerine rehberlik etmeleri çok güzel. Kritik zamanlarda Logo’ya rahatlıkla ulaşabiliyoruz. Mevcut, olması gereken değişiklikleri, teknolojinin gerisinde kalmadan, sistemimize rahatlıkla eklemleyen bir çalışma biçimleri var.”
Logo ekosistemini yaygınlaştırarak kullandıklarını vurgulayan Cabalar, “Logo çözümleri hem fiyat hem performans açısından çok nitelikli. Logo, sunduğu fiyat avantajı ile bizim teknoloji tarafına yaptığımız yatırımları minimum seviyede tutmamızı sağlayarak ilerlememize destek oluyor. Henüz rakiplerimiz dijital dönüşüm yatırımlarını yapmayı değerlendirirken biz bu yatırımları çoktan hayata geçirdiğimiz için rekabette bir adım öndeyiz” dedi.

İş akış yönetiminde Logo Flow farkı
Cabalar, ERP ile birlikte Logo’nun iş akış yönetimi çözümünü de kullandıklarını aktardı: “İş akış yönetimi için ihtiyaç duyulan bağımsız organizasyon grubu ve hiyerarşi tanımlamaları, yetki devirleri ve vekalet atamaları Logo Flow üzerinden kolayca yapılabiliyor, böylece mevcut iş akışı içinde insan kaynağını en etkin şekilde yönetebiliyor, verimlilik artışı sağlıyoruz. Logo Flow’un ayrıntılı yönetim ekranı ve zaman aşımı kontrolü ile iş akış yönetiminin verimliliğini ve atanan görevlerin durumunu anlık olarak izleyebiliyoruz. Ayrıca e-posta bildirim özelliği sayesinde de görevlerde ya da planlamada oluşan değişiklikleri anında öğrenmek mümkün” diye konuştu.
Cabalar, Logo Flow’un sunduğu en önemli avantajlardan birinin daha önce çok zaman alan çalışan izin talep formlarının doldurulması ve işleme konmasının çok kolay hale gelmesi olduğunu, Türkiye’nin tüm bölgelerine dağılmış saha satış ekiplerinin tek tuşla, mobil olarak sistemden izin taleplerini doldurup, genel merkeze otomatik olarak iletebildiklerini söyledi.

Logo B2B ile aktif müşteri ve ihracat yönetimi
Serhan Cabalar, müşteri siparişlerinden muhasebe işlemlerine, üretimden satışa kadar bütün iş ve operasyon süreçlerini Logo B2B çözümleri entegre ederek güçlendirdiklerini dile getirdi: “Logo Yazılım’ın B2B çözümü ile kullandığımız ERP sisteminde tanımlı olan kampanyalar siparişte otomatik uygulanıyor; böylece bayilerimiz, yararlanabilecekleri indirim ve promosyonlardan anında haberdar oluyor. Kampanya yönetimi, sahadaki etkinliğimiz açısından markamızı öne taşıyan bir nitelik. B2B ile tüm müşterilerimizi tek bir platformdan yönetebilir duruma geldik, sipariş modülünü aktif kullanıyoruz, stok miktarlarını anlık görebiliyoruz, böylece etkin bir stok yönetimi sağlıyoruz. İşletmemize özel tasarlanan onay süreçleri sayesinde bayilerden gelen siparişler anında kontrol edilebiliyor. Risk, DBS limitlerine takılan veya EFT/havale ya da açık hesap çalışan carilerin siparişleri hızlıca değerlendiriliyor. Sahadaki tüm arkadaşlarımızın müşteri siparişleri; B2B çözümüyle tek tuşla, hızlı, hatasız, lokasyon bağımsız, 7/24 üst yönetimimizin onayına sunuluyor. Sonrasında, gönderim, irsaliye ve fatura işlemi ERP çözümü üzerinden devam ediyor. ERP çözümü, kolay, hızlı, aktif kullanılıyor.”

KOBİ’lere öneriler
Kristal Yağları Dijitalleşme ve Yazılım Uzmanı Begüm Öztop, dijital dönüşüm yatırımlarıyla gıda sektöründe büyüyen bir şirket olarak KOBİ’lere şunları önerdi: “Firmalar öncelikle iyi bir ihtiyaç analizi yapmak zorunda. ‘Doğru yatırımlarla; nereye, ne kadar para harcayarak, nasıl kazanç sağlayabiliriz?’ önce bunu belirlemeleri gerekiyor. Sonrasında Logo Yazılım’ın bütün ihtiyaçlara uygun bir çözümü var, müşteri tarafında da güzel destekler sağlıyorlar. İşlerimizin yoğunluğu, yaşadığımız zaman ve çalışanların verimlilik kaybını önlemek amacıyla ERP yatırımını hedefledik. Logo Yazılım çözümlerini kullanmaya başlayınca işlemleri tek tuşla faturalaştırabiliyor, zeytinyağının üretilip ambalajlandıktan sonra müşteriye teslimatına kadar tüm süreci tek bir ana ekranda takip edebiliyor,  tüm iş süreçlerini kayıt altına alabiliyor, analiz ediyor ve raporlayabiliyoruz. Bu da ciddi bir iş yükümüzü üstümüzden aldı, zaman tasarrufu ve verimlilik sağladı. Raporlama ve analiz imkanı; hangi alanlara odaklanılması, hangi alanlarda geliştirme yapılması gerektiğini göstermesi açısından önemli.”

1 haftalık 500 kalem iş, 15 dakikada tamamlanabiliyor
Öztop, Kristal’in kendi web sitesinin yanı sıra e-ticaret sitelerinde de son kullanıcıya hitap ettiğini belirterek, kampanya dönemlerinde öncesinde 1 hafta süren; 500 farklı müşteriye faturalama işlemini 15 dakika içinde tamamlayabildiklerini anlattı. Ayrıca Logo çözümlerinin 3. parti çözüm ortakları tarafından da geliştirilebilir seviyede olmasının önemli bir avantaj sağladığını da belirten Öztop, “Logo ekosisteminin gücünden yararlanıyoruz. Özellikle mobil uygulamalar ile Logo, Pandemi döneminde de bize ciddi destek sağladı ve sağlamaya devam ediyor” dedi.
Kristal’in yurtdışı açılımı hakkında da bilgiler veren Öztop, İspanya’da da ofis açtıklarını ve satış yapmaya başladıklarını, oradaki ofiste de Logo’nun ERP ve diğer yazılım çözümlerini kullandıklarını paylaştı: “Logo’nun mobilitesi tüm dünyaya ayak uyduruyor. Dış ticaret bölümümüz ERP içindeki ihracat modülünü aktif olarak kullanıyor.” 

Yorumlar (0)