banner459

banner345

banner457

banner458

banner402

Lojistik teknolojisinde (Freight Tech) ‘Unicorn’ olmayı hedefliyor: Lojistikte ‘Yolda.com’ ile işiniz yolunda

Ölçek ve sektör bağımsız tüm şirketlerin lojistik ihtiyaçlarını karşılama hedefiyle geçen yıl kurulan Yolda.com, bir yılda 400 KOBİ ve kurumsal müşteriye ulaştı. Yıl sonunda ise 1000 aktif müşteriye hizmet vermeyi amaçlıyor. Yolda.com Kurucu Ortağı ve CEO’su Volkan Özkan, “Dünyada lojistik sektörünü dijitalleştirmek ve sürdürülebilir kılmak için temel oyuncu olmayı hedefliyoruz. Almanya öncelikli ülkelerimizin arasında yer alıyor” dedi.

HABER 01.08.2021, 00:01 30.08.2021, 22:59
24021
Lojistik teknolojisinde (Freight Tech) ‘Unicorn’ olmayı hedefliyor: Lojistikte ‘Yolda.com’ ile işiniz yolunda

Kurumların lojistik sektöründeki ihtiyaçlarını uygun fiyat, yüksek hizmet ve operasyon kalitesiyle anlık olarak karşılamak amacıyla hayata geçirilen Yolda.com, sadece Türkiye’nin değil Avrupa’nın lider lojistik teknolojisi (Freight Tech) girişimi olmayı hedefliyor. Operasyon faaliyetlerine Nisan 2020’de başlayan Yolda.com, ilk yılında parsiyel/kamyon yükünden az (LTL) taşımacılıkta önemli bir taşıma hacmine ulaştı.

Yolda.com Kurucu Ortağı ve CEO’su Volkan Özkan, “Yeni yatırımla hedefimiz hizmet alanımızı tam kamyon yükü (FTL) çözümleriyle genişleterek yaklaşık 10 kat büyümek ve Avrupa başta olmak üzere uluslararası alanda faaliyet gösteren bir firma haline gelmek” dedi. Özkan, şunları söyledi: “Kurumların lojistik sektöründeki ihtiyaçlarını uygun fiyat, yüksek hizmet ve operasyon kalitesi ile anlık olarak karşılamak amacıyla iş modelimizi hayata geçirdik.

Yolda.com’u Ortağım C. Murad Özsert ile Şubat 2020’de kurduk ve 1 Nisan 2020’de operasyonlarımıza başladık. Benim lojistik sektöründe hem yurt dışında hem yurt içinde deneyimim var. Murad ise aileden gelen lojistik deneyimine sahip aynı zamanda teknoloji konusunda uzman. 18 ay gibi kısa bir sürede 2 kişiden 39 kişiye ulaştık. Taşıma hacmimizi 15 milyon desi/KG’ın üzerine taşıdık. Cirosal bazda ise son altı ayda yüzde 400 büyüdük. Hedeflediğimiz hızda büyümeye de devam ediyoruz, bu da her ay yüzde 25 büyüme hedefiyle yoldayız demek.”

Yolda.com, 2021 sonunda aylık 2 milyon dolara yaklaşan yinelenen gelire, 60 kişilik uzman bir ekibe ve Türkiye dışında 2 bölge ülkesinde daha operasyona sahip olmayı planlıyor. Özkan, “Uzun vadede ise Freight Tech alanında ‘Unicorn’ unvanı kazanmak; hem ülkemizde hem de dünya coğrafyasında lojistik sektörünü dijitalleştirmek ve sürdürülebilir kılmak için temel oyuncu olmayı hedefliyoruz” dedi.

Türkiye’nin 81 ili ve 922 ilçesinde taşımacılık hizmeti sunan Yolda.com, Avrupa’ya ve Avrupa’dan Türkiye’ye taşımacılık hizmeti almak isteyen iş ortaklarına destek oluyor. Türkiye’de 50’den fazla lojistik şirketi ve binlerce bireysel taşıyıcı ile ortaklık kurduklarını açıklayan Özkan, 1 yıl gibi kısa sürede 400’ün üzerinde kurumsal ve KOBİ müşterisine ulaştıklarını ve 2021 sonu için hedeflerinin 1000 aktif müşteriye ulaşmak olduğunu paylaştı. Özkan, “İlk yılımızda 15.000’den fazla başarılı sevkiyat gerçekleştirdik” diye konuştu.

Peki sistem nasıl çalışıyor?
Yolda.com iş modelinde; sistem tüm lojistik taraflarının operasyonlarını gerçekleştirmeleri ve yönetmeleri için tek bir kontrol paneli sunuyor. Taşıma ihtiyacı olan müşteriler Yolda.com’a üye olarak taşıma taleplerini kullanıcı dostu ara yüzle sisteme girerek, anında üç farklı gönderim tipinde fiyat teklifinden birini seçiyor. Taşımalarına onay verdikten sonra aynı kontrol paneli üzerinden gönderilerinin son durumlarını takip edebiliyor ve raporlayabiliyor. Yine sistem üzerinden ihtiyaç duydukları teslim evraklarına ulaşabiliyor. Tüm bu sürecin ardından Yolda.com’un lojistik uzmanlardan oluşan operasyon ekibi, tüm taşıyıcı ve depolayıcı iş ortaklarıyla lojistik operasyonunun sorunsuz, zamanında ve verimli olmasını sağlıyor.
Diğer taraftan API entegrasyonu sayesinde dileyen müşteriler doğrudan Yolda.com üzerinden sisteme bağlanarak sabit fiyatlarla taşımacılık operasyonlarını yönetebiliyor.

Teknoloji, lojistik sektöründe dijital dönüşümü sağlıyor
Dünya Ekonomik Forumu’na göre, 2025 yılına kadar kamyon pazarının yüzde 15’inin paylaşılan nakliye platformlarını kullanacağı ve depo pazarının yüzde 20’sinin ortak anlaşmalara gireceği tahmin ediliyor. Volkan Özkan, “Bu öngörüden hareketle ülkemizde de lojistikte ve tedarik zinciri yönetiminde ekonominin paylaşılması gerektiğine inanıyoruz. Ülkemizde ulusal ve yerel birçok lojistik firması var ve bir milyona yakın bireysel taşıyıcısı olan sektörün ekonomiyi paylaşması gerekiyor” bilgisini verdi.

Özkan, günümüz iş ortamının ihtiyaçları ve pandemi sonrası oluşan yeni beklentiler lojistik ve tedarik zinciri yönetiminde yenilikçi yaklaşımlara ihtiyacı ortaya çıkardığını hatırlatarak, “Özellikle ülkemizde bir firma sevkiyat ihtiyacını karşılamak için hala onlarca telefon görüşmesi yapıyor, birçok kağıt, belge ve evrak işi ile uğraşıyor. Ayrıca tüm tırı ya da kamyonu dolduracak kadar ürünü yoksa sevkiyat süreci oldukça maliyetli hale dönüşüyor. Bu sorunlara çözüm olmak ve çoktan dijitalleşmesi gereken sektörü dönüştürmek için Yolda.com’u kurduk” diye konuştu.

Yolda.com, her büyüklükteki işletme için hızlı, uygun maliyetli nakliye sağlamak için yük gönderilerini mevcut bağımsız taşıyıcılarla eşleştiriyor. Özkan, iş modellerinin detaylarını şöyle açıkladı: “Paylaşım ekonomisi dinamiklerinden yararlanarak parsiyel / kamyon yükünden az (LTL) gönderilerde uzman olduğumuz gibi tam kamyon yükü (FTL) taşımacılığında da geniş tedarikçi havuzumuzu kullanarak anlık ihtiyaçlara hızlı cevap verme kapasitesine sahibiz.

Parsiyel / kamyon yükünden az (LTL) gönderilerde birden fazla nakliyeciden gelen yükleri birleştirerek her bir kamyonun kapasitesinden en iyi şekilde yararlandığımız anlamına gelir. Bu sayede lojistik maliyetlerini düşürmeye, müşteri memnuniyetini artırmaya ve uçtan uca nakliye yolculuğunun karbon ayak izini azaltmaya yardımcı oluruz. Aynı zamanda tam kamyon yükü (FTL) ya da uluslararası taşıma operasyonlarında da uygun maliyet ve yüksek hız sayesinde ihracat ve ithalat yapan müşterilerimize takip edilebilir ve raporlanabilir bir hizmet sunarız.”

Yolda.com’un sistemi saha taleplerine göre revize oluyor
Yolda.com’un teknolojisini MVP olarak 6 ayda geliştirerek müşterilerine sunduklarını dile getiren Volkan Özkan, şu anda ise müşterilerin ihtiyaç ve talepleri doğrultusunda aynı zamanda pazarın ihtiyaçlarını düşünerek ek özellikler geliştirmeye devam ettiklerini kaydetti.  2021 yılını ürün geliştirme senesi olarak gördüklerinin altını çizen Özkan, “Geliştireceğimiz çözümler ile dünyada da ses getirmeyi hedefliyoruz. Geliştirdiğimiz ürün ve servislerde kullandığımız teknolojimiz kendi mühendislik ekibimizin eseri. Yaptığımız yazılım tasarımlarında tamamen sunucusuz, dağıtık ve asenkron sistemler kullanan ekibimiz, lojistik sektöründeki sorunların bu tarz esnek ve ölçeklenebilir sistemler ile çözüleceğine inanıyor” dedi.

Yolda.com, uluslararası bir firma olacak
Türkiye’nin 81 ili ve 922 ilçesinde taşımacılık hizmeti sunan Yolda.com, aldığı yeni yatırımla uluslararası bir firma olmayı hedefliyor. Bu nedenle hizmet ağlarını her geçen gün daha da genişletiyor. Özkan, “Başta ihracatçı KOBİ’ler olmak üzere tüm işletmelerin Avrupa’ya ulaşmalarına destek oluyoruz. İhracat oranımızın en yüksek olduğu Almanya öncelikli ülkelerimiz arasında yer alıyor. Sadece Almanya’ya ihracat yapan değil, Almanya’dan Türkiye yönüne talep edilen taşımaları da gerçekleştiriyoruz” diye konuştu.

Yolda.com, yatırımcısıyla büyüyor
Yolda.com, kuruluş sürecini takiben ilk yatırım turunu Mayıs 2020’de 830 bin dolar ile tamamladı. Collective Spark liderliğindeki yatırım turuna yurt dışından ve Türkiye’den birçok tanınmış melek yatırımcı katıldı. Yolda.com’un yatırımcıları arasında iyzico Kurucusu Barbaros Özbuğutu, Runtastic Kurucusu Florian Gschwandtner, N26 ve iyzico yatırımcılarından Marcus Mosen, SumUp ve Payworks gibi başarılı startup’lara yatırım yapan Stefan Kalteis gibi isimler bulunuyor. Özkan, “Henüz ilk yılımızda ise 1.9 milyon dolar tutarındaki ikinci yatırım turunu kapattık. Avusturya merkezli ve çok hızlı büyüyen startuplara yatırım yapan Speedinvest’in liderlik ettiği yatırım turuna, mevcut yatırımcılar Collective Spark ve tüm melek yatırımcılarımız katıldı” açıklamasını yaptı.

Yolda.com, yeni yatırımla beraber veri odaklı bir girişim olarak, yeni nesil teknolojiler geliştirerek otomasyon ve operasyonel verimliliği arttırmayı hedefliyor. Özkan,  “Geliştirdiğimiz teknoloji ve çözümlerle sadece müşterilerimizin nezdinde değil, sektörde de dijitalleşmeye öncü olma gayesini taşıyoruz” dedi.

Türkiye lojistik startup ekosistemi büyüyecek
Pandemi sürecinin birçok sektörün iş yapış modelini değiştirdiğini dile getiren Özkan, özellikle esnek, parçalı ve anlık lojistik operasyonun ihtiyaç haline geldiğini paylaştı. Ciddi talep artışı ile öngörülemez bir dönem içinde olunduğu için kapasite yönetim zorluğunun ortaya çıktığını kaydeden Özkan, görüşlerini şöyle aktardı: “Ayrıca kısalan tedarik zincirleri ve Türk lirasının rekabetçi konumuyla ihracata dönük üretimin arttığını gözlemliyoruz. Bu da yurt dışına uygun fiyata kaliteli hizmet sunan lojistik ortağı arayışını artırdı. Bunun yanında özellikle online alışveriş ve perakendenin yükselişiyle lojistik altyapılarda ciddi bir yoğunluk meydana geldiğini söyleyebiliriz. Tüm bu etkenler ışığında parsiyel /kamyon yükünden az (LTL) taşımacılığın ileride daha da büyüyeceğine inanıyoruz.”

Esnek, parçalı ve anlık lojistik ihtiyacına çözüm
Pandemi sürecinin esnek, parçalı ve anlık lojistik operasyonu ihtiyaç haline getirmesinin kendileri için avantaj sağladığının altını çizen Volkan Özkan, krizin kendileri için fırsat yarattığını dile getirdi. Özkan, bu dönem büyümelerine ilişkin şu bilgileri verdi: “Değişen lojistik ihtiyaçlara uygun hizmet geliştirdiğimiz için kuruluş sürecimizi takiben ilk yatırım turumuzu Mayıs 2020’de kuruluşumuzun hemen ardından 830 bin dolar ile tamamladık. İkinci yatırım turumuzu da (1.9 milyon dolar) birinci yılımızı doldurunca kapattık. Yaşadığımız bir yıllık süreçte gösterdiğimiz yüksek büyüme performansı, hem ürün pazar uyumunu yakaladığımızı hem de ölçeklenebilir bir iş modeline sahip olduğumuzu yatırımcılarımıza gösterdi. Yüksek büyüme hızlarının yanında veri ve ürün odaklı bir girişim olma odağımızı hiç kaybetmedik, ürün geliştirmelerimizi komple taşıma pazarına ve taşıyıcı uygulamamıza yönlendirdik. Bu da içinde bulunduğumuz yeni yatırım turunda hedeflediğimiz değerlemelerin de üzerinde bir seviyeye ulaşmamıza ciddi katkı sağladı.”

KOBİ’lerin lojistik sorunlarına çözüm sağlayacak
Yolda.com’un önümüzdeki dönem hedefleri arasında dijitalleşmeyi artırmak ve KOBİ’ler  önemli bir yer tutuyor. Volkan Özkan, yeni döneme ilişkin; “Ekibimizi yeni yeteneklerle büyütmeyi, yeni nesil teknolojiler geliştirerek otomasyon ve operasyonel verimliliği arttırmayı hedefliyoruz. Geliştirdiğimiz teknoloji ve çözümlerle sadece müşterilerimizin (B2B) nezdinde değil, sektörde de dijitalleşmeye öncü olmayı hedefliyoruz. Ayrıca sadece parsiyel /kamyon yükünden az (LTL) taşımacılıkta değil tam kamyon yükü (FTL) taşımacılıkta da hem Türkiye hem de Avrupa’da oldukça güçlü kaslara sahibiz” açıklamasını yaptı.

Diğer bir hedeflerinin; özellikle ihracat yapan KOBİ segmentinde ve ihracat odaklı e-ticaret sektöründe büyümek olduğunu dile getiren Özkan, “Ülkemiz için çok kritik olan ihracat yönlü üretim ve bunun ulaştırılmasını çok önemli görüyoruz. Ancak sektörün bugününe baktığımızda, özellikle KOBİ’lerin uygun fiyata güvenilir ve spot yurtdışı lojistik operasyonlarına ulaşmakta zorluk çektiğini görüyoruz” dedi. Özkan, uzun sözleşme süreçleri, finansal bariyerler operasyonları engelleyici nitelikle sorunlar ortaya çıkarabildiğine dikkat çekti: “Yolda.com bu noktada esnek, uygun fiyatlı ve hızlı müşteri kabul süreçleriyle ülkemiz ihracatçılarına katkı sağlayacak.”

Yolda.com’un girişimcileri:
Volkan Özkan (Yolda.com Kurucu Ortağı ve CEO): Frankfurt Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nden 2009’da mezun olan Volkan Özkan, profesyonel yaşamına 2009’da DHL’de başladı. 2012’de Berlin’de paij (mobil ödeme) isimli girişimi kurdu. 2015’te Türkiye’ye gelen Özkan, Webnak’ta Genel Müdürlük görevini üstlendi ve 2017-2020 yılları arasında iyzico’da Ürün Direktörlüğü yaptı.

C. Murad Özsert (Yolda.com Kurucu Ortağı ve CTO): Boğaziçi Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden hem lisans hem yüksek lisans derecesi bulunan C.Murad Özsert, profesyonel yaşamına 2008’de Vodafone’da başladı, ardından Foreks ve Turkcell’de çalıştı. Yolda.com’u kurmadan önce Özsert, Foreks’te Yazılım Geliştirme Ekip Lideri olarak görev alıyordu.

Yorumlar (0)