banner565

banner472

banner458

banner457

Nişantaşı Üniversitesi’nde ‘NeoEdu’ dönemi başladı

Türkiye’de ‘Vakıf Üniversiteleri’, 35 yıllık bir geçmişe sahip olmalarına rağmen yükseköğretim sisteminde yükselen bir değere dönüştü ve sayıları 77’ye ulaştı.

HABER 01.01.2020, 07:38 31.01.2020, 09:17
18941
Nişantaşı Üniversitesi’nde ‘NeoEdu’ dönemi başladı

Nişantaşı Üniversitesi, İstanbul’da, iş dünyasının merkezi Maslak’ta yer alıyor. Üniversite, araştırma geliştirme faaliyetleri, modern alt yapı ve son teknolojilerle donatılmış laboratuvarlarını ve akademideki potansiyelini sadece bilim insanlarına değil; tüm kurumlara, kuruluşlara ve özel sektöre de açmayı hedefliyor.
Nişantaşı Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Şenay Yalçın, üniversite olarak geliştirdikleri NeoEdu eğitim modelinin öğrencileri geleceğin mesleklerine hazırladığını ve yeni modelin süper akıllı toplumların kaygılarını fırsata dönüştürmek için tasarlandığını aktarıyor. Yalçın, detayları şöyle anlatıyor: “ ‘İnsanın yerini robotlar mı alacak?’, ‘Robot-makine-insan işbirliğinde çalışılan ortamlar nasıl olacak?’, ‘Teknoloji insanı yalnızlaştıracak mı?’ gibi sorular herkesin gündeminde yer alıyor. NeoEdu ile öğrencilerimiz, Endüstri 4.0’ın kapsama alanına girdi. Dijital yerliler olarak tanımladığımız teknolojinin içine doğmuş yeni nesil öğrenciler sunulacak eğitim modelinin bileşenleri olarak; akıllı sınıflar, yapay zeka uygulamaları ve simülasyon laboratuvarları kaçınılmazdı. Nitekim, koridorlarda gezen dronelar ve örümcek robotlar, sanal gözlüklerini takmış öğrenciler de bizi şaşırtmamaya başladı. Artık sevincimiz sadece basketbol, voleybol, masa tenisinde kazandığımız başarılarla sınırlı değil. Aynı zamanda e-spor ve yapay zeka tutkunlarının yaşadıkları heyecanı da birlikte yaşıyoruz. Teknoloji tüm kampüsü sarmış durumda.”

“Eğitim Felsefemiz: Akıllı teknoloji toplumunda insana odaklanmak”
Nişantaşı Üniversitesi, teknolojinin sürekli değişim geçirdiği bir dünyada öngörülemeyen durum ve sorunlara çözüm üretecek bireyler yetiştirmeyi misyon edinmiş durumda. Problem çözme, eleştirel düşünme, farklı ortamlara uyum sağlayabilme ve sosyal ilişkilerde güçlü iletişim, ekip çalışması, disiplinlerarası çalışmaya yatkınlık gibi 21. yüzyıl becerilerini kazandırmak için bir proje üretim merkezi gibi çalışıyor. Prof. Yalçın, öğrencilerinin hayallerini iş fikirlerine dönüştürdüklerini belirterek, “Öğrencilerimiz, hayal ettiklerini fikre ve projeye dönüştürmeyi deneyimlemeli. Çünkü onlar ebeveynleri gibi yaşamları boyunca tek bir meslek icra etmeyecekler. Meslekler sürekli bir gelişim ve dönüşüm içerisinde olacak. NeoEdu, ‘gelecek bugün’ bilinci ve farkındalığıyla dinamik bir yapıda, günümüz toplumları gibi sürekli değişiyor ve dönüşüyor” diyor.

NeoEdu’da referans: Toplum 5.0
Toplum 5.0’ı temel alan NeoEdu Eğitim 5.0 modelinde, bugünün Türkiye’sinde üniversite eğitimi yeniden yorumlanıyor. Gelecekte, bugünün çocuklarının hiç bilmediğimiz mesleklerde çalışacakları öngörülüyor. Prof. Yalçın, NeoEdu’nun asıl sorusunun ‘Eğitim 5.0 ile akıllı teknolojilerle donatılmış bir toplumun sunduğu olanakları ve fırsatları görebilecek öğrencilerin nasıl yetiştirileceği’ olduğuna işaret ediyor.
Nişantaşı Üniversitesi’nde, öğrenci ile günümüz iş yaşamı arasındaki mesafe daraltılıyor. Teknoloji merkezi kavramı, doğrudan sınıfın içerisine adapte ediliyor. Milyonlarca 1 ve 0’ın birbirine bağladığı veri trafiği şemalarının bir benzeri, sınıflar arasında multi-disipliner yaklaşımla inşa ediliyor. Üniversitenin mimarisi de tüm fakültelerin, müdürlüklerin ve hatta idari birimlerin aynı çatı altında bulunduğu bir yapıya sahip.
Eğitim, geleneksel yapılardan bağımsız olarak; günümüz büyük teknoloji devlerinin ofislerine benzer bir ortamda sunuluyor. Bu da aslında bir Ekonomi Bölümü öğrencisinin, 3 boyutlu uçak simülatöründe uçuş eğitimini görmesini, bir sanal gerçeklik laboratuvarında inşaat ekipmanlarının üretim aşamasına şahit olmasını, ameliyathane simülasyon laboratuvarında cerrahi bir girişimi izlemesini mümkün kılıyor. Dolayısıyla öğrenciler, farklı disiplinlerden gelen kişilerle de eğitim yaşamı boyunca karşılaşıyor; birlikte proje üretebiliyor. Sonuçta, ilham kaynaklarının arttığı ve sadece eğitimde değil, aynı zamanda sektörel anlamda da mukayese yeteneğinin geliştirildiği bir anlayışla eğitim alıyor. Ezbere dayalı ya da günü birlik çözümlere odaklanılmıyor. Nişantaşı Üniversitesi’nde, soru sorarak, yeni nesil uygulamaları doğru biçimde öğrenebilen, uygulayabilen ve bu birikimi değere dönüştüren nesillerin yetiştirilmesi hedefleniyor.

NeoEdu ile öğrenciler sosyal projeler üretiyor, Eğitim 5.0’da kuşaklar buluşuyor
Üniversitede, 60 yaş üzeri bireyler, teknoloj okur-yazarlığını artırma amacıyla tasarlanan eğitimlerin sunulduğu “tazeleme üniversitesi”ne katılıyorlar. Öğrencilerle keyifli vakit geçirirken; kendilerini bulundukları çağın gerekleri konusunda geliştirme imkanı da buluyorlar. Bu iki yönlü öğrenmede, Nişantaşı Üniversitesi öğrencileri de çevrelerinde  şekillenen geniş demografik grubun zengin deneyimlerinden faydalanma imkanı elde ediyor.

Yorumlar (0)