banner565

banner472

banner458

banner457

Pandemide fonksiyonel ofis mobilyası üretimine odaklandı: ‘İyi Yaşam, Sadelik, Minimalizm, Nefes Alan Mekanlar’: Zivella

Zivella Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Uzun, 37 ülkeye ihracat yaptıklarını ve bu sayıyı 45’e çıkarmayı hedeflediklerini açıklıyor.

HABER 01.09.2021, 00:01 27.09.2021, 10:43
29165
Pandemide fonksiyonel ofis mobilyası üretimine odaklandı: ‘İyi Yaşam, Sadelik, Minimalizm, Nefes Alan Mekanlar’: Zivella

Zivella Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Uzun ile Türkiye’nin dünyaya açılan mobilya markası Zivella’nın kuruluşundan bugüne gelişimini, hedeflerini ve yeni koleksiyonunu ve ofis mobilyası trendlerini konuştuk.  Pandeminin iş hayatına getirdiği değişikliğe hızla adapte olan Zivella, yenilikçi yaklaşımıyla bu dönemde fonksiyonel ofis mobilyası üretimine odaklanarak krizi fırsata çevirdi.

Zivella, İstanbul Sultanbeyli’de 11 bin m2 alan üzerine kurulu fabrikasında üretim yapıyor. Ürün grupları içinde yönetici ofislerinden ortak çalışma alanlarına, bekleme alanlarından toplantı salonlarına kadar her mekâna çözüm olacak tasarımlar yer alan Zivella için; sağlık, eğitim ve turizm sektörleri öncelikli, bu alanlardaki projelerin içinde yer almaya özen gösteriyor. Zivella Yönetim Kurulu Başkanı Abdurrahman Uzun, “Türkiye’de Yeşilay Danışmanlık Merkezi, Workinton, Ankara Şehir Hastanesi, Yeditepe Üniversitesi Hastaneleri ve Yurtları, Fenerbahçe Koleji, BJK Nevzat Demir Tesisleri, Kuveyt Türk, Peakup, İstek Okulları, Medical Park Hastaneleri ve Bakü’de Haydar Aliyev Gençlik Merkezi’nde Zivella tasarımları mevcut” diyor.

Pandeminin damga vurduğu 2020’de dünyada ve Türkiye’de bir süreliğine de olsa ofislerin kapanması, uzaktan çalışma modelinin tercih edilmesi ve ardından hibrit çalışma tarzının hayatımıza girmesiyle ofis mobilyası sektörü de değişti. Abdurrahman Uzun, tüm kuralların yenilendiği bu dönemin; çalışma koltuğu, çalışma masası ve izole ortamların ne kadar önemli olduğunu gösterdiğini söylüyor: “Evlerin çalışma ortamına dönmesi ile fonksiyonel mobilyalara olan talep de arttı. Biz de iş ortaklarımızın ihtiyacını karşılamak amacıyla özellikle ofislerde izole ortamlar oluşturmaya yönelik tasarımları hayata geçirmeye başladık. Çalışma koltuğu ve masalarını ev ortamına da uygun hale getirdik. Fonksiyonel ofis mobilyası tasarımına odaklandık.”

Abdurrahman Uzun, ofis mobilyası sektöründe faaliyet gösteren bir marka olarak öncelikleri arasında çalışanların beklentilerine uygun tasarımlar hayata geçirmenin yer aldığını aktarıyor: “Sağlıklı yaşamı destekleyen, izole ortamlar yaratan tasarımlar üzerinde çalışıyoruz. İnsan psikolojisini etkileyen canlı renklerin kullanımı da odağımızda. Tasarımlarımızda yer alan akustik kumaşlarla kaplı paneller sayesinde sessiz bir çalışma ortamı sunarken, fiziki izolasyon sağlıyoruz; aynı zamanda bireysel çalışma, ekip çalışması ya da kısa ve sessiz molalar için farklı yerleşim seçenekleri ile birçok ihtiyaca cevap veriyoruz. Ayrıca yeni dönemde hayata geçirdiğimiz tasarımlarımız görsel zenginliğiyle konforlu bir ayrıcalık sunarken, kalabalıklar içinde küçük ve konsantre alanlar oluşturmayı sağlıyor. Her türlü çalışma alanına uygun tasarımlarının çeşitliliğini arttırmaya devam ediyoruz. Ev-ofislere yönelik tasarımlarımızın da çeşitliliğini artıracağız. İş ortaklarımızın pandemi ile değişen ihtiyaçlarına yönelik yenilikçi tasarımlar her zaman önceliğimiz. Yalın ve insana değer veren tasarım yaklaşımımızı 2022 yılında da sürdüreceğiz.”

37 ülkeye ihracat yapan Zivella’nın yeni hedefi: 45 ülke
Abdurrahman Uzun, müşterileri arasındaki mimar oranını arttırırken hizmet sundukları sektörleri çeşitlendirmeyi ve sağlık, eğitim gibi alanlardaki büyük projelerin içinde yer almayı hedeflediklerini açıklıyor:  “Geleneksel satış kanallarımızın yanı sıra bayi kanalında da büyümeyi planlıyoruz. E-ticaret platformlarındaki etkimizi ve çeşitliliğimizi de sürdüreceğiz. İş hedefimize uygun olarak startupları desteklemek için çalışmalar yapacağız. Aynı zamanda genç tasarımcıları da destekleyeceğiz. Satış sonrasındaki süreçlerimiz için de hızlı tüketimdeki dijitalleşme örneklerini sektörümüze uyarlamak için çalışıyoruz. İhracat tarafında da mevcut pazarlarımıza yeni pazarlar eklemeye odaklanıyoruz. Özellikle Afrika ülkeleri ve İngiltere, pazar payımızı yükselttiğimiz ülkeler arasında yer alıyor. Yurt dışındaki temsilcilik sayımızı da artırmaya yönelik çalışmalarımız var. Mevcutta ihracat yaptığımız ülke sayısı 37. Bu rakamı 45’e çıkarmayı hedefliyoruz. Yurt dışı temsilcilik sayımızı da 10’dan 15’e çıkarmak için çalışıyoruz.”

Yeni ofis mobilyası trendleri
Abdurrahman Uzun, ofis mobilyası trendlerine de değiniyor: “Zamanımızın oldukça büyük bir bölümünü geçirdiğimiz ofislerin tasarımı, çalışanların sağlığı, performansı ve verimliliği üzerinde büyük etkiye sahip. Mesela; temiz hava, ışık, yeşil bitkilerin yanı sıra canlı renklere sahip ofis mobilyaları… Bu tarz tasarımlar çalışanları sağlıklı ve enerjik yapar. Ergonomik ve fonksiyonel ofis mobilyası tasarımları ise çalışanların verimli olmalarını destekler. İzolasyonu sağlayan ofis mobilyalarıyla tasarlanmış ofisler; çalışanların, dikkatleri dağılmadan odaklanmalarını sağlar. Teknoloji barındıran modüler ofis mobilyaları veya puf vb. mobil tasarımlar; ortak çalışma alanları oluşturmayı destekleyerek çalışanların üretkenliğini destekler. Sırtı ve boynu destekleyici sandalyelerin kullanımı, ayakta durmayı destekleyen masalar, çalışanın sağlığını destekleyen tasarımlardır. Boyun ve bel ağrısını ve bu ağrıların neden olacağı stresi önler. Çalışma şekillerinin değişmesiyle elbette konfor da değişiyor. Sağlıklı yaşamı destekleyen, mobil, esnek ve değiştirilebilir, teknolojiyi barındıran, akıllı cihazlarla uyumlu mobilyalar artık konforun olmazsa olmazları. Pandemi öncesinde çok daha geniş alanlar, büyük tasarımlar tercih edilirken şimdi küçük metrekarelerde fonksiyonel kullanım olanağı sağlayan modüler tasarımlar tercih ediliyor. İnsan psikolojisinin pandemiden negatif yönde etkilenmesi nedeniyle ofis mobilyası tasarımlarında grinin yerini daha canlı renkler alıyor. Tabii sağlığa zarar vermeyecek ürünlerin kullanımına artık fazlasıyla dikkat ediliyor.”

Post-pandemik döneme özel yeni koleksiyon; Mila Grubu
Abdurrahman Uzun, pandemi döneminin iyi olma hali ve minimal yaşam arayışının, Zivella’nın Tasarımcı Adnan Serbest ile Mila Grubu’nu tasarlamasını sağladığını anlatıyor: “Adnan Serbest’in sürdürülebilir tasarım yaklaşımı Mila Grubu’nda sakinlik ve sadeliğe dönüştü. Post-pandemik dönemin kullanım alışkanlıklarından ilham alan Zivella, Tasarımcı Adnan Serbest ile yeni bir koleksiyona imza attı. Koleksiyonun ilk ürün grubu Mila’da minimalizmin sakinliği ve sadeliği ön plana çıkıyor. ‘Herkes için tasarım’ yaklaşımıyla geliştirilen Mila ürün grubunda; çalışma grubu, ev-ofis ürünleri, yönetici masası, sehpa, toplantı masası, koltuk ve depolama seçenekleri yer alıyor. Basit ve sade malzeme kullanımına sahip Mila, yalın bir görüntü çiziyor. Tasarımcı Adnan Serbest ve Zivella Tasarım Ekibi tarafından az ve öz malzeme kullanılarak geliştirilen ürünler, mekanların nefes almasını sağlarken, kullanıcıların sakin ve iyi hissetmelerine yardımcı oluyor.  Ekonomik tasarımıyla herkesin ulaşabileceği fiyatlara sahip Mila ürün grubu, ortak çalışma alanlarının, evdeki ofislerin, toplantı odalarının, yönetici odalarının tüm ihtiyaçlarına cevap verebiliyor. İstenen renk ve ölçü kombinasyonuna sahip Mila’da ürünlerin birbirleri ile ilişkilendirilmesi sayesinde birçok model de oluşturulabiliyor.”

Dünden bugüne Zivella
Abdurrahman Uzun, Zivella’nın öyküsünü anlatıyor: “Zivella’nın tasarım yolculuğu, ofisler, yeni nesil çalışma alanları ve mekanların (hastane, otel, okul vb.) değişen ihtiyaçlarına çözümler sunmak amacıyla 1999’da Rize’de başladı. Bu yolculuğa başladığımızda ben 20, kardeşim ise 16 yaşındaydı ve 2850 dolar sermaye ile ilk mağazamızı açtık. Baba mesleğini devam ettirme kararıyla çıktığımız bu yolda 30 yaşına kadar para değil itibar kazanmak için çalışma sözünü birbirimize verdik. İlk ihracatımızı 2000’de Gürcistan’a yaptık. 2004’te Bakü’de ikinci mağazamızı açtık. 200 çalışanı, İstanbul’daki fabrikasında yıllık 200 bin adet üretim kapasitesi, yurt içi ve yurt dışında 8 mağazası, yurt dışında 10 temsilciliğiyle Zivella, şu anda 37 ülkeye ihracat yapıyor.”

Yorumlar (0)