banner472

banner488

banner480

banner458

banner457

banner493

Tüm dünya tasarrufta

Pandemi’nin ardından ekonomide değişen dengeler, hane halkı tasarruflarını doğrudan etkiledi. 2022’de izlenecek en büyük değişim, hane halkı tasarruflarında ve bunun tüketici harcamaları üzerindeki potansiyel etkisinde olacak.

HABER 01.03.2022, 00:01 28.03.2022, 10:22
22644
Tüm dünya tasarrufta

Tüketicilerin tasarruf alışkanlıkları, büyüme görünümünü anlamak için kritik öneme sahip. Özellikle, küresel hane halkı tasarruf oranı, Pandemi öncesine kıyasla 2020-2021’de neredeyse iki katına çıkmıştı. Mastercard Global Ekonomi Enstitüsü raporuna göre bu büyük değişimin etkisi devam edecek.
Dijitalleşmede lider perakende: Küresel veriler e-ticarete geçişte zirvenin neredeyse yüzde 20’sinin perakende sektörü olduğunu ve bu durumun da kalıcı olacağını gösteriyor. Dijitalin küresel olarak yükselişte olmasıyla e-ticaret abonelikleri ciddi arttı. 32 pazardaki abonelik ekonomisine ilişkin analize göre ülkelerin yaklaşık yüzde 88’i 2021’de bir önceki yıla göre aboneliklerde artış gösterdi.
2022’de harcama ve tasarrufun ekonomiye potansiyel etkisini daha iyi anlamak için birkaç senaryo üzerine kurgular da içeren rapora göre, ancak üç yıl içerisinde kademeli olarak eski alışkanlıklarımıza geri döneceğiz.
Seyahat sektörünün rolü önemli: Uluslararası seyahat için önlemlerin biraz daha gevşemesi 2022’de izlenmesi önemli bir gelişme olacak. 2021’de iç hat uçuşları ve keyfi seyahatlerde artış gözlemlenmişti. Sınırlar açılıp insanlar yeniden seyahat etmeye başladıkça, tüketiciler kriz öncesi deneyim harcamalarına geri dönecekler.

Yorumlar (0)