banner565

banner472

banner458

banner457

Türkiye otomotiv toplam pazarı; Kırılgan denge durumu

Ocak-Ağustos 2019 dönemi iç pazarda yaşanan yüzde 46 daralmayla gerçekleşen 246.161 adet satışın geçen yıl sağlanmış 455.894 adet satışa göre ağız tadı yok.Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2019 yılı ilk sekiz ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 45.66 azalarak 239.317 adet olarak gerçekleşti.

HABER 01.11.2019, 07:56 30.11.2019, 10:49
12144
Türkiye otomotiv toplam pazarı; Kırılgan denge durumu

2018 yılı ilk sekiz ayında 440.428 adet toplam iç pazar satışı olmuştu.
Genel tabloyu okuyalım:

• 2019 yılı Ağustos otomobil ve hafif ticari araç pazarı 26.246 adet oldu. 34.346 adet olan 2018 yılı Ağustos ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 23.58 oranında azaldı.
• Otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Ağustos ayı ortalama satışlara göre yüzde 56.27 azaldı.
• Türkiye otomobil satışları, 2019 yılı ilk sekiz ayında geçen yıla göre yüzde 43.94 oranında azalarak 193.320 adet oldu. Geçen yıl aynı dönemde 344.870 adet satış yaşanmıştı.
• 2019 yılı Ağustos ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 20.14 azaldı ve 21.544 adet oldu. Geçen yıl aynı ayda 26.976 adet satış olmuştu.
• Otomobil pazarı, 10 yıllık Ağustos ayı ortalama satışlara göre yüzde 50.95 azalış gösterdi.

İkinci yarı meltemi
• Mevsimsel olarak satışların daha kuvvetli olduğu yılın ikinci yarısında, enflasyondaki ve faizlerdeki gerileme beklentisine ve baz etkisine bağlı olarak pazarın göreceli bir miktar canlanması öngörülmekteydi.

Bu da yılın tamamı için yüzde 35 gerileme ile 400.000 seviyesinde satış tahmini anlamına geliyor. Ayrıca bu tahmin otomotiv şirketlerinin 2019 yılı için öngördükleri 380.000-450.000 adet satış seviyesi ile uyumlu gözükmektedir.

Doğuş pazarı
• Doğuş Otomotiv’in Mayıs ayı satışları yıllık olarak yüzde 63 gerilerken (Ocak-Mayıs: yüzde -59) pazar payı da yüzde 14.0 olarak gerçekleşti. Şirketin satışlarındaki gerilemesi pazardaki yüzde 55 daralmanın üzerine çıktı. Bu durumun, ithal araçların satışını yapmakta olan şirketin araç fiyatlarının, yüksek döviz kuru ortamında tüketiciler açısından bir miktar pahalı kalmasından kaynaklandığı sanılıyor.

Otosan pazarı
• Ford Otosan’ın aylık satışları yüzde 68 gerilemiş (Ocak-Mayıs: yüzde -51) pazar payı da yüzde 8.3 olmuştur (Ocak-Mayıs: yüzde 10.6). Şirketin ana iş kolu olan HTA tarafında hem pazar hem de şirketin satışları yüzde 62 daralmıştır.

Tofaş kuvveti
• İç pazarda en kuvvetli rakamlar, yıl başından beri olduğu gibi yine Tofaş ile ilgili olarak gelmiştir.
• Tofaş’ın Mayıs ayı satışları sadece yüzde 35 geriledi. (Ocak-Mayıs: yüzde -28) Pazar payı da yüzde 17.2 gerçekleşti. (Ocak-Mayıs: yüzde 16.7).  Binek araçlarda genel pazar yüzde 53 daralırken şirketin satışları sadece yüzde 19 geriledi. Bu durumun, mevcut yüksek döviz kuru ve enflasyon ortamında, şirketin binek araçlarının tüketici tarafından fiyat/performans açısından daha tercih edilir duruma gelmesinden kaynaklandı.

Sektörün ihracat performansı iyi
Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nden (OİB) yapılan açıklamaya göre, Türkiye otomotiv endüstrisinin Eylül ayı ihracatı yüzde 0.4 düşüşle 2.6 milyar dolar oldu. Tarihindeki en yüksek ikinci Eylül ayı performansına imza atan sektör, toplam ihracattan aldığı yüzde 18.5 pay ile ekonominin lider sektörü olmayı sürdürdü.
Eylül’de tedarik endüstrisi ve otobüs, minibüs, midibüs ihracatında artış yaşandı, binek otomobiller ve eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatı ise düştü. Otomotivin Avrupa Birliği (AB) ülke grubuna ihracatı yüzde 5 geriledi, Orta Doğu'ya ise yüzde 71 arttı.
Otomotiv endüstrisinin Ocak-Eylül dönemi ihracatı da geçen senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 3.7 azalarak 22.5 milyar dolar olarak kayıtlara geçti.

Otomotiv Sanayii Derneği, Ocak-Eylül dönemi verilerini açıkladı
İlk dokuz ayda üretim yüzde 9, ihracat yüzde 6 daraldı. Otomotiv Sanayii Derneği’nin (OSD) 2019 yılı Ocak-Eylül dönemi verilerine göre, toplam üretim bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 9 azalarak 1 milyon 57 bin 384 adet, otomobil üretimi de yine yüzde 9 azalarak 700 bin 581 adet düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde toplam pazar, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40, baz etkisi dikkate alındığında ise 2017 yılına göre yüzde 55 azalarak 289 bin 131 adet oldu. Otomobil pazarı ise yüzde 37 oranında daraldı ve 228 bin 628 adet olarak gerçekleşti.
Türkiye otomotiv sanayiine yön veren 14 büyük üyesiyle sektörün çatı kuruluşu olan Otomotiv Sanayii Derneği (OSD), 2019 yılı Ocak-Eylül dönemine ait üretim, ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. İç pazardaki daralmayla birlikte ihracat pazarlarının küçülmesi üretim üzerindeki negatif etkisini sürdürürken toplam otomotiv üretimi Eylül ayı itibariyle 1 milyon adeti geçti. OSD verilerine göre, Ocak-Eylül döneminde toplam üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 9 azalarak 1 milyon 57 bin 384 adet, otomobil üretimi de yine yüzde 9 azalarak 700 bin 581 adet oldu. Toplam pazar ise bu dönemde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 40, baz etkisi dikkate alındığında ise 2017 yılına göre yüzde 55 azalarak 289 bin 131 adet oldu. Otomobil pazarı ise yüzde 37 oranında daraldı ve 228 bin 628 adet olarak gerçekleşti.

Ticari araç grubu üretimi yüzde 10 daraldı
OSD verilerine göre ticari araç grubunda toplam üretim yılın ilk dokuz aylık döneminde, yüzde 10 daralma kaydetti ve toplam üretim 356 bin 803 adet olarak gerçekleşti Bu dönemde, hafif ticari araç grubu üretimi yüzde 9, ağır ticari araç grubu üretimi ise yüzde 21 seviyesinde azaldı. 2019 yılı Ocak-Eylül döneminde ticari araç pazarı yüzde 48, hafif ticari araç pazarı yüzde 48 ve ağır ticari araç pazarı yüzde 52 azaldı. Baz etkisi dikkate alındığında hafif ticari araç pazarı 2017 yılına göre yüzde 65, 2015 yılından bu yana daralma sürecinde olan ağır ticari araç pazarı ise 2015 yılına göre yüzde 78 daraldı.

Dokuz ayda 914 bin adet ihracat gerçekleşti
Ocak-Eylül döneminde ihracat, adet bazında yüzde 6 oranında azalırken otomobil ihracatı yüzde 8 oranında azaldı. Bu dönemde, toplam otomotiv ihracatı 913 bin 772 adet olurken otomobil ihracatı 594 bin 86 adet düzeyinde gerçekleşti. Bu dönemde, toplam otomotiv ihracatı dolar bazında yüzde 4 azalırken Euro bazında ise yüzde 2 arttı. Aynı dönemde toplam otomotiv ihracatı 23 milyar dolar olarak gerçekleşirken otomobil ihracatı yüzde 8 azalarak 8.4 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. Euro bazında otomobil ihracatı ise yüzde 2 azalarak 7.4 milyar Euro oldu.
Hafif ticari: Türkiye hafif ticari araç pazarı, 2019 yılı Ocak-Ağustos döneminde geçen yıla göre yüzde 51.86 azalarak 45.997 adet oldu. 2018 yılı aynı dönemde 95.558 adet satış gerçekleşmişti. 2019 yılı Ağustos ayında hafif ticari araç pazarı 2018 yılının Ağustos ayına göre yüzde 36.2 azaldı ve 4.702 adet olarak gerçekleşti. Geçen sene 7.370 adet satış yaşanmıştı. Hafif ticari araç pazarı, 10 yıllık Ağustos ayı ortalama satışlara göre yüzde 69.39 azalmış oluyor.
Ağır ticari: Türkiye otomotiv pazarında, ağır ticari araç pazarı 2019 Ocak-Ağustos döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55.75 azalarak 6.844 adet oldu. 2018 yılında 15.466 adet satış gerçekleşmişti. Türkiye otomotiv pazarında, ağır ticari araç pazarı 2019 Ağustos ayında, geçen yıla göre yüzde 22.12 azalarak 616 adet oldu. 2018 yılında 791 adet satış gerçekleşmişti.
Motor hacmine göre pazar: 2019 Ağustos ayı sonunda otomobil pazarı motor hacmine göre incelendiğinde, en yüksek paya yüzde 93.78 oranıyla 1600cc altındaki otomobiller 181.289 adet ile sahip oldu. Ardından yüzde 2.68 pay ile 1600-2000cc aralığındaki otomobiller ve yüzde 0.32 pay ile 2000cc üstü otomobiller yer aldı. 2018 Ağustos ayı sonuna göre; 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 45.2, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 47.5 ve 2000cc üstü otomobillerde ise yüzde 37.4 azalış görüldü.
Elektrikli araç:
Motor tipi satışlar: 2019 yılı Ağustos ayı sonunda otomobil satışları motor tipine göre incelendiğinde dizel otomobil satışları yüzde 56.12 pay (108.500 adet) ile birinci sırada yer alırken benzinli otomobil satışları yüzde 36.53 pay (70.623 adet) ile ikinci sırada, ardından otogazlı yüzde 4.13 pay ile üçüncü, hibrit yüzde 3.16 pay ile dördüncü ve elektrikli otomobiller ise yüzde 0.06 pay ile beşinci sırada yer aldı.
Gövde tipi satışlar: 2019 Ağustos ayı sonunda ‘Hafif Ticari Araç Pazarı’ gövde tipine göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 71.50 pay ile van (32.890 adet), ardından yüzde 12.56 pay ile kamyonet (5.776 adet) ve yüzde 8.12 pay ile minibüs (3.734 adet) ve yüzde 7.82 pay ile pick-up (3.597 adet) yer aldı.
2. el pazarı: TÜİK verilerine göre, 2019 Temmuz itibarıyla Türkiye 2. el araçları toplam pazarı yüzde 2.3 azalarak 731.426 adet ile yeniden el değiştirdi. 2018 yılı aynı ayında 748.935 adet olarak gerçekleşmişti. 2019 Temmuz itibari ile toplam otomobil ve ticari araç 2. el pazarı yüzde 2.9 azalarak 668.305 adet seviyesinde gerçekleşti. Otomobil pazarı yüzde 77.3 pay ve 516.730 adet ile ilk sırada yer aldı. Otomobil pazarını yüzde 17.5 pay ve 117.007 adet ile kamyonet pazarı izledi.

Sektörü konjonktür daralttı
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Genel Koordinatörü Dr. Hayri Erce, ODD’nin 2019 Eylül Otomobil ve Hafif Ticari Araç Pazar Değerlendirmesi’ni yaptı. Rapora göre; Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, 2019 yılı dokuz aylık dönemde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 39.3 azalarak 281.309 adet olarak gerçekleşti. 2018 yılı dokuz aylık döneminde 463.456 adet toplam pazar gerçekleşmişti.  Otomobil satışları, 2019 yılı dokuz ayı sonunda geçen yıla göre yüzde 36.92 oranında azalarak 228.628 adet oldu. Hafif ticari araç pazarı, 2019 yılı Ocak-Eylül döneminde geçen yıla göre yüzde 47.84 azalarak 52.681 adet oldu.
2019 yılı Eylül ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 41.992 adet oldu. 23.028 adet olan 2018 yılı Eylül ayı otomobil ve hafif ticari araç pazar toplamına göre satışlar yüzde 82.35 oranında arttı.
2019 yılı Eylül ayında otomobil satışları bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 100.67 arttı ve 35.308 adet oldu.
2019 yılı Eylül ayında hafif ticari araç pazarı 2018 yılının Eylül ayına göre yüzde 23.03 arttı ve 6.684 adet olarak gerçekleşti. Geçen sene 5.433 adet satış yaşanmıştı. 2019 yılı Eylül ayı sonunda 1600cc altındaki otomobil satışlarında yüzde 38.3, 1600-2000cc aralığında motor hacmine sahip otomobil satışlarında yüzde 44.4 ve 2000cc üstü otomobillerde yüzde 33.2 azalış izlendi. 2019 yılı Eylül ayı sonunda 128 adet elektrikli ve 7.625 adet hibrit otomobil satışı gerçekleşti.
2019 yılı Eylül ayı sonunda dizel otomobil satışlarının payı yüzde 55.81’e gerilerken otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 67.80’e ulaştı.
2019 yılı Eylül ayı sonunda otomobil pazarı segmentinin yüzde 86.3’ü vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine yüzde 61.9 pay alan C (141.629 adet) segmenti ulaştı. Kasa tiplerine göre değerlendirildiğinde ise en çok tercih edilen gövde tipi yine Sedan otomobiller (yüzde 51.2 pay, 117.104 adet) oldu.
Akaryakıt teknolojik gelişimden etkileniyor Enerji sektörünün parasal hacmi 209.8 milyar lirayı bulan bileşeni akaryakıt sektörü, Türkiye özelinde ayrıca devletin en önemli vergi tahsil kaynaklarından birini oluşturuyor. Örneğin; sektörden 2018 yılında, yüzde 2.4 tüketim daralmasına rağmen 87.7 milyar lira vergi tahsilatı sağlandı. Yakıtta tüketim 26.7 milyon ton olmuştur ve toplam tüketimde en büyük pay yüzde 89.8 ile motorindedir. Madeni yağ tüketiminin sektörde payı 2018 yılında yüzde 14.04 azalmış bulunmaktadır.

Yakıt piyasasında 97 dağıtıcı firma ile 12.828 lisanslı bayi faaliyet gösteriyor ve bu yapı Avrupa üçüncülüğüne işaret ediyor. Bu yapı ile her alanda günlük ortalama 4 milyon araca hizmet sunuluyor.

Yeni nesil istasyonlar
Yakıt sektörünün tüketici ile buluştuğu noktalarda (bayiler) önemli bir dönüşüm yaşamaktadır.
• İstasyonlar 7/24 yaşam alanlarına dönüştürülmektedir.
• Elektrikli araçlar için istasyonlar şarj ürünleri ile donatılmaktadır.
• Ücretsiz internet hizmeti veren istasyonlar çoğalmakta; ayrıca yeni nesil marketlerle akaryakıt sunum istasyonları canlı birer AVM’ye dönüşmektedir.

Dünya pazarına oynayan büyüklerimizden: Lastik sektörü
‘Türkiye Lastik Sektörü’ 2018 yılı ikinci yarısından başlayarak günümüze gelen ekonomik daralma sürecinde otomotiv pazarında yaşadığımız yüzde 70 küçülmenin etkisi dışında kalarak, yüzde 5 büyüme sağlayabilmiş, bunu da yenileme ve bakım hizmetlerini genişletmek suretiyle sağlayabilmiştir. Ayrıca otomotivde 2. el pazarı, lastik sektörüne fırsat oluşturmuş, kış lastikleri konusunda yenilenen mevzuat sektörel büyümeyi desteklemiştir.
Sektörün iç pazardaki hacmi 2.8 milyar TL, ihracatı ise 1.132 milyar dolar hesaplanmaktadır. Ticari araç lastik pazarı ise ortalama 2.6 milyon adettir.
Sektör vizyonu: Ar-Ge ve inovasyonla büyüyen lastik sektörümüzün gündemi şu trendlere bağlı:
Elektrikli araçların gelişmesine bağlı olarak lastiklerde dönüş ve sürtünme sorunlarının çözümü.
Akıllı yeni nesil, kendini tamir edebilen lastiklerin üretilmesi.
Ağır iş makinaları dalında, düşük ısı üretimli tam çelik lastiklerin üretimi.
Sonuç: ‘Türk Lastik Sektörü’ küresel pazarın oyuncularındandır, çünkü “yerli üretim”de 50 yılı aşkın bir birikime ve dünya pazarında markalaşmış üretici firmalara sahiptir.

ŞÜKRÜ BEKDİKHAN
Mercedes-Benz Türk Otomobil Grubu İcra Kurulu Üyesi
“Premium binek otomobil pazarında üç yıldır lideriz”

Mercedes-Benz olarak, Premium binek otomobil pazarında üç yıldır lider konumdayız. 2018 yılında 14.500 adet otomobil satışı gerçekleştirerek sürdürdüğümüz bu liderliği 2019’un ilk 9 ayında da devam ettiriyoruz. Amacımız 2019’da da Premium binek otomobil liderliğini korumak. Bu hedefimize ulaşmamızda özellikle kompakt modellerimizin katkısı büyük. Örneğin; A-Serisi Sedan, bu sene için en fazla sattığımız modellerimiz arasında yer alıyor. Yeni A-Serisi Hatchback, B-Serisi, geçtiğimiz yıl makyajlanan C-Serisi ve yeni CLA gibi modellerimizle liderliğimizi bir yıl daha yineleyeceğimize inanıyoruz.
2020 yılında da yeniliklerimiz tüm hızıyla sürecek. Türkiye için ilk olarak Mercedes-Benz EQC modelimizden bahsedebiliriz. Tamamen elektrikli bu yeni modelimizin satışlarına 2020 yılında başlayacağız. Daha önce smart EQ ile ilk defa tamamen elektrikli araç satışına başlamıştık. Mercedes-Benz EQC ile bu deneyimimizi daha farklı bir kitleyle bir araya getireceğiz. 2020’deki en önemli yeniliklerimizden bir diğeri ise Yeni Mercedes-Benz GLB olacak. Markamızın kompakt SUV segmentindeki bir boşluğunu daha bu model ile kapatacağız. 2020 yılı için yeni GLA ve E-Serisi gibi yeniliklerimizi de sayabiliriz.
Döviz kurundaki değişimler her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründeki oyuncuları da etkiliyor. Kur dalgalanmaları ya da enflasyon rakamları tüm sektörlerdeki fiyatlara da yansıyor. Durgunluk sadece Türkiye’de değil Avrupa’nın bazı ülkelerinde de yaşanıyor. Bu noktada sektörü hareketlendirmek için vergi düzenlemelerinin yeniden yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Genel geçer değil, uzun soluklu olarak otomotivdeki vergi düzenlemelerine odaklanmamız gerekiyor. Son dönemde yapılan hurda teşvikleri bir nebze fayda sağlamış olsa da mevcut durumun korunmasında yeterli olamadı. Vergi teşviklerinin her türlüsünü destekliyoruz. Türkiye iç pazarının büyümesi hem markalar hem de ülkemiz için fayda sağlayacaktır. Güçlü bir iç pazar, yeni yatırımları çekmemizde ve küresel markaların ülkemize bakış açısını değiştirmekte önemli bir kriterdir. Bize göre vergi teşvikleri uzun soluklu olmalı ve pazarın tamamını kapsamalıdır.
“Başarılı ve özgün yayıncılık anlayışıyla KobiEfor, sanayi ve ekonomi dünyasının en uzun soluklu dergilerinden”
“Sanayi ve ekonomi dünyasının en uzun soluklu dergilerinden KobiEfor’u, başarılı ve özgün yayıncılık anlayışıyla sürekli olarak beğeniyle takip ediyoruz. 20’nci yılını dolduran KobiEfor’un nice yeni sayılarını okumak dileğiyle, tebriklerimi sunarım.”

CAN AĞYEL
KIA Türkiye Genel Müdürü

“Hedef, Türkiye pazarındaki konumumuzu güçlendirmek”

Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörlerinden olan otomotivin, 2018 yılının üçüncü çeyreğinde başlayan daralma eğilimi 2019 yılının Eylül ayı itibarıyla bir nebze de olsa durdu.
Yılın son çeyreğinde toparlanma sinyalleri veren sektörün, sahip olduğu potansiyelle hem üretim hem de yurt içi ve yurt dışı satışlarında 2020 ve devamında yeniden eski günlerine döneceğini düşünüyorum.
KIA Türkiye olarak ise araçlarımızda sunduğumuz performans, kalite ve teknolojiyle Türkiye pazarındaki konumumuzu güçlendirmeyi ve daha fazla kişiye KIA deneyimi yaşatmayı hedefliyoruz.
“İş dünyasının nabzını tutan KobiEfor, bu zor   konjonktürde bile çizgisinden ödün vermiyor”
Her ay gerçekleştirdiği farklı konu ve içerikleriyle  iş dünyasının nabzını tutan, bu zor konjonktürde bile çizgisinden ödün vermeden yayıncılıkta 20. yılını kutlayan KobiEfor’u yürekten kutluyorum.

ÇAĞRI ÖZTAŞ
OPEL Genel Müdürü
“Türkiye’deki ilk 10 marka arasında olacağız”

Opel markamız ile sürdürülebilir olarak büyümeyi hedefliyoruz. Kaliteli hizmet anlayışımızla, sürdürülebilir ve karlı şekilde pazar payımızı artırarak Türkiye’deki ilk 10 marka arasında olacağımızı söyleyebiliriz. Pazar için farklı beklentiler var. Ancak Grup olarak optimistik ihtiyatlı bir yaklaşımımız var. Yıl sonunda pazarın 450 bin adetle kapanmasını bekliyoruz.  2019 3. çeyrekte pazar payımızı yüzde 3.9’a çıkarttık, 4. çeyrekte yüzde 4’ün üzerine taşıyacağız. Önümüzdeki yıl ise pazar payımızı daha da artırmayı hedefliyoruz.
Groupe PSA, bugün Avrupa’nın ikinci büyük otomobil üreticisi ve hafif ticari araç lideri konumunda, bizler de Opel olarak bu dev yapının bir parçasıyız. Satış ve karlılık anlamında Opel Grubun 4’te 1’ini oluşturuyor. Groupe PSA’nın sinerjisiyle büyümeyi hedefliyoruz. Bu hedefimize güçlü Alman kimliğimizi koruyarak ulaşacağız.
Yeni modeller: 2019 yılında 6 yıllık bir aranın ardından pazara sunduğumuz Combo modelimiz bize önemli bir güç katıyor. Rekabetin çok yüksek olduğu bilinciyle hareket ettiğimiz için çok iddialı bir Combo ile segmente geri döndük.
Combo modelimiz ile hafif ticari segment payını yüzde 5’ten yüzde 10’a çıkartmayı hedefliyoruz. 2020 yılında 2. çeyrekte büyük bir heyecanla beklenen yeni Corsa’yı müşterilerimizle buluşturacağız. Yeni Astra HB’i ise ilk çeyrekte tanıtacağız.
Ülkemizde ekonomide dengelenme yılı olarak gördüğümüz 2019’un sektörümüz için de zorlu geçtiği aşikâr. Elbette hükûmetimizin sektörümüze sağladığı destekleri göz ardı etmek mümkün değil. Bağımsız araştırmalar gösteriyor ki hızlı şekilde ortaya koyulan vergi indirimleri desteği sayesinde sektörümüz 2019’un ilk yarısında yüzde 60’lık daralmanın eşiğinden dönmeyi başardı.
Opel, KOBİ’lere önem veren, odaklanan bir marka. Bunu da KOBİ’lere sunduğumuz özel finansman seçenekleri ile gösteriyoruz. Mevcut kampanyalarımıza ek olarak KOBİ’lerimize destek sağlayacak kampanyaları ayrıca hayata geçiriyoruz.
KOBİ’lerimizin yoğun ilgi gösterdiği Combo modelimizde sadece KOBİ’lerin yararlanabildiği özel tekliflerimiz mevcut.

Yorumlar (0)