banner565

banner472

banner458

banner457

01.12.2013, 18:15 4612

Kurumlarda Sosyal Medya Kullanımı

Bireysel kullanımda facebook, twitter gibi siteler son kullanıcıların gündelik hayatında yerlerini almış ve her geçen gün yeni özellikleri ile birlikte daha etkin kullanılmaktadır. Kurumsal olarak firmanızın tanıtımı, ürünleriniz hakkında bilgi, son kullanıcı alışkanlıkları ve geri bildirimleri için facebook, twitter ve benzeri sosyal medya araçlarının bireylere ulaşmak için kullanılması kaçınılmazdır.
Kurum içindeki çalışanlarımıza yönelik sosyal medya kullanmak istersek ne yapmalıyız? Burada iki seçeneğiniz bulunuyor. Birincisi kurum içinde iletişim için portal kullanıyor iseniz bu portala sosyal medya özellikleri olacak şekilde uyarlamaları yapmalısınız. İkincisi ise bu konu ile ilgili hazırlanmış mevcut araçlardan birini tercih edebilirsiniz. Bu yazımda sizlerle facebooka benzer şirketler için hazırlanmış, dünyada 200 binden fazla şirket tarafından kullanılan yammer.com hakkında bilgiler paylaşıyor olacağım.
Yammer diğer sosyal medya araçlarından farklı olarak kurumlar için özel bir sosyal ağ oluşturmaktadır. İşin güzel tarafı kullanmaya karar vermiş iseniz herhangi bir yatırım yapmadan bir kullanıcı oluşturarak hemen başlayabilirsiniz. 
Kurumsal domaininizden (mail uzantınızı şirketinize ait olan, örneğin …..@poldy.com.tr) ekleyeceğiniz kişilerden ağınızı oluşturmanız istenecektir. Kendi şirketinizin Yammer ağı dışında, iş bağlantıları ile işbirliği için özel bir çevrimiçi dışındaki ağı ayrıca dahil edebilirsiniz. İç ve dış ağlar arasında geçiş sağlayabilir, dış ağlardaki görüşmeleri izleyebilir ve hemen şirketinizin iç ağ ile görüşlerinizi paylaşabilirsiniz.
Yammer ile oluşturduğunuz ağ içinde küçük takım çalışması ve işbirliği için özel veya genel gruplar oluşturabilir ve katılabilirsiniz. Proje çalışmaları, mesajlar, müşteri yazışmaları için takip kayıtları oluşturabilirsiniz.
Her bir ekip üyesinin farklı bir sesi vardır. Bu seslerin ortaya çıkmasını, kişilere değer verilmesini ve çalışan bağlılığını arttırmak için ortam sağlamış olursunuz.
Daha iyi müşteri hizmeti için süreçlerinizi daha etkili ve verimli hale getirebilirsiniz. Ekibiniz birlikte çalıştığı zaman inanılmaz şeyler olur. Yammer, yaratıcılığı teşvik etmek, fikirleri paylaşmak ve daha hızlı kararlar için ekibiniz arasındaki işbirliğini geliştirmenize yardımcı olmaktadır.
Yammer, kişilerin birbirleri ile görüşmeler yapmasını, anlık mesajlar göndermesini, projeler ve etkinlikler düzenlemesini, belgelerin tek bir noktada toplanmasını sağlamaktadır. Kurum içinde e-posta ve toplantı olmadan farklı bir iletişim platformu sağlamaktadır. Ayrıca mesajlaşma özelliklerini mobil ortamda da sunmaktadır. IOS, BlackBerry, Android ve Windows Phone cihazlar üzerinden Yammer uygulaması ile nerede olursanız olun iletişime dahil olursunuz.
Çalışanlarınızla ilgili insan kaynakları politikaları, yararları bilgi veya izin bilgileri gibi şirket kaynaklarına hızlı erişim sağlamak için önemli dosyaları, Yammer Notlar ve bağlantılar bölümüne ekleyebilirsiniz. Ağ yöneticileri sadece okuma ve arama sonuçlarında görünürlüğünü sağlamak için “Kurumsal” olarak içeriği işaretlemeleri yeterli olacaktır.
Yönetici araçları ile birlikte kullanıcıları yönetip, analizler yapabilirsiniz. Sayfaları kurumunuz için özelleştirip, kendi firma logonuzu ve resimleri kullanabilirsiniz. Yammer bulut altyapısında çalışmaktadır. Sistemin performanslı çalışması için ölçeklendirme, felaket anı senaryoları, disk kapasitesi, sunucu özellikleri gibi teknik konuları düşünmenize gerek kalmamaktadır.
Kurumlarda çalışanlar arasındaki iletişime sosyal medya kullanımı nın başka bir boyut katacağı kesindir. Şimdiden bu konuda araştırma yapıp, güçlü bir iletişim aracını stratejik olarak konumlandırmak bizlerin önümüzdeki gündemini oluşturmaktadır. 

Yorumlar (0)
banner557