banner565

banner472

banner458

banner457

01.01.2013, 15:29 1453

Pazarlamanın Yeni İletişimi

Geçen sayının devamı olarak bu sayımızda uygulama mağazalarının pazarlamaya getirdiği yeni iletişim kavramlarına devam ediyor olacağız. Günümüzde  mobil uygulamalar sadece firmaların web sitelerinin mobil versiyonları olarak değil aynı zamanda da iletişim ve pazarlama stratejileri doğrultusunda pazarlama araçları olarak kullanılmaktadır. Kurumlar marka ve bilinirliliği  arttırmak için  ana  hizmetlerinin  dışında, endirekt pazarlama  stratejisi ile bireylere  faydalı  araçlar sunarak markaları için sempati arttırma ve iletişimi farklı bir fayda düzlemine getirme çabası içindedirler.
Son 5 yıla kadar endirekt pazarlama için fiziki ve elle tutulur materyaller olan takvimler, yol haritaları ve farklı konulardaki rehberler kullanılmakta idiler. Mobil uygulamaların günlük hayatımıza  girmesi ile birlikte endirekt pazarlama araçlarına ve son kullanıcılara sunulan faydalara yeni bir boyut gelmiştir. Uygulamalar her türlü reklam çalışmasından daha canlı ve uzun kullanım süresine sahip olup, kampanyaların ötesinde, yıllarca sürdürülebilir ve insanların beklentilerine hitap edebilecek durumdadırlar.
Ayrıca sosyal medya ve mobil uygulamaların hayatımızda etkin kullanımı ile birlikte kısıtlı ve tek taraflı olan iletişim modelinin ortadan kalktığını, son kullanıcı deneyimlerinin ve geri bildirimlerinin yer aldığı etkileşimli iletişim döneminin geldiğini görmekteyiz.
Mobil uygulamalarda en etkileyici  örneklerden biri GPS ve yer tespiti  konusunda yaşanmaktadır. Mobil cihazınızla bulunduğunuz konum kolaylıkla tespit edilebilmektedir. Konum bazlı uygulamalar ile bulunduğunuz bölgeye uygun reklamlar, fırsatlar ve hizmetler tüketicinin önüne anında sunulmaktadır. Örneğin bir alışveriş merkezinde iseniz, alışveriş merkezindeki mağazaların  uygulamakta olduğu kampanyalar ve fırsatlar hakkında anında bilgi sahibi olmaktasınız. Yine benzer şekilde bulunduğunuz bölgeye ait  hava tahminlerine ulaşmaktasınız. Hastalık veya kaza durumlarında size en yakın sağlık merkezlerine ait bilgilerin elinizin altında olduğunu bilmektesiniz. Basılı medya daha fazla kullanıcı kitlesine ulaşmak için mobil uygulamalarda yerini almaya başlamıştır. Haftalık ve aylık dergileri mobil cihazına indirerek, birebir basılı metaryal gibi  dergileri  okuyabilirsiniz. Birçok havayolu şirketleri elektronik  bilet  uygulamaları ile mobil  ortama  taşınmışlardır. Mobil  cihazınızdan rezervasyon yaptırıp, biletinizi elektronik olarak aldıktan sonra biniş kartınıza ait  bilgiler  QR-Kod olarak mobil cihazınıza gönderilmektedir. QR-Kodunuzu okutarak direkt uçağa binebilmenizi sağlamaktadırlar.
Kartvizitinizi kameradan okutarak,  taranmasını sağlayıp, bilgileri telefonunuzdaki adres defterine  direkt  aktarabilirsiniz. FourSquare uygulaması ile bulunduğunuz  yeri  check-in yaptırarak o anda bulunduğunuz mekanda check-in yaptıran  arkadaşlarınız hakkında anında bilgi sahibi olursunuz. Gelecek bugünden başlamaktadır. Neresinden başlarsak yeni teknolojilere o kadar yakın olduğunuzu bilmenizi, bol  ve keyifli uygulama deneyimi yaşamınızı diliyorum.

Yorumlar (0)
banner557