Dış ticarette Türkiye’nin ‘kaderi’ ALMANYA

Yüzelli yıllık tarihin birbirine bağımlı kıldığı iki ülke Türkiye-Almanya ekonomileri hiçbir küresel savrulmada kopmamışlardır. Gelişmiş Batı ekonomilerinden ‘üretimde kalan’ Almanya, üretim ekonomisine koşullu Türkiye’nin ‘başa yazmak’ zorunda olduğu partneridir.

Dış ticarette Türkiye’nin ‘kaderi’ ALMANYA

Avrupa tarihinin ‘azizliği’ küreselleşme döneminde bir kere daha Almanya’yı üretim ekonomisinde öne çıkardı. Alman ekonomik gücü krizde AB’yi çöküntüden kurtardı. Değişmez bağlar nedeniyle Türkiye’nin dış ticaret vizyonunda Almanya bugün ve yarın yaşamsal önemini koruyacaktır. Bunu bir kere daha teyit edelim:
Almanya’nın ekonomik büyüklüğü
Almanya 2017 sonu rakamlarıyla 3 trilyon 677 milyar dolar GSMH’sı, 41.244 dolar kişi başı gelir olan bir ülkedir.
Ocak 2018 itibarıyla ihracatı 1.3 trilyon dolar (yüzde 0.9 oranında büyüme) olan Almanya'nın ithalatı 1.1 trilyon dolardır (yüzde 0.3 oranında büyüme). Daima fazla veren bu dış ticaret yapısıyla Almanya birçok gelişmiş ekonomiye de kan vermektedir; şöyle:
Almanyanın ihracatında öndeki 5 ülke ve Türkiye
1. ABD      118.6 milyar dolar
2.Fransa    110.7 milyar dolar
3. İngiltere   94.1 milyar dolar
4. Hollanda   86.8 milyar dolar
5. Çin          85.4 milyar dolar
15. Türkiye   24.9 milyar dolar

İthalatındaki 5 ülke ve Türkiye ise şöyledir:
1. Çin        105.3 milyar dolar
2. Hollanda   92.5 milyar dolar
3. Fransa     72.9 milyar dolar
4. ABD        65.8 milyar dolar
5. İtalya      57.3 milyar dolar

16. Türkiye      17 milyar dolar
Türkiye-Almanya ticaretinde ağırlıklar
Almanya ihracatımızda öne çıkan ürün grupları, motorlu kara taşıtları  (yüzde 19.40), kazanlar, makinalar, nükleer (yüzde 15.33), örme giyim (yüzde 12.66), elektrikli makina ve cihazlar (yüzde 6.05), dokuma giyim (yüzde 5.48), diğer (yüzde 41.08), oranlardadır.
Hazır giyim ticareti: Almanya’ya ihracatımızın yüzde 18.14’ünü oluşturan tekstil ürünleri içinde hazırgiyim ve konfeksiyon ürünleri şu oranlardadır: Tişörtler (yüzde 21.79), kazaklar, süveter ve hırkalar (yüzde 14.02), kadınlar için dokuma  (yüzde 11.68), yatak çarşafı, masa örtüsü (yüzde 9.31), kadınlar için örme  (yüzde 7.77), çorap (yüzde 6.94), diğer (yüzde 28.49).
Almanya'ya 2017 yılında yüzde 1.9 artışla 3.2 milyar dolar değerinde hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatı gerçekleştirildi. Almanya, 2017 yılında 17 milyar doları aşan toplam hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatımızdaki en büyük pazarımız oldu.
Tekstil ürünleri ticareti: Almanya'ya tekstil ihracatımızda ürünler: Elyaf (yüzde 7.66), iplik (yüzde 22.26), dokuma kumaş (yüzde 30.48), örme kumaş (yüzde 19.26), diğer tekstil ürünleri (yüzde 20.35) oranlarındadır.
Almanya'ya 2017 yılında yüzde 10 artış ile 419 milyon dolar değerinde tekstil ve hammaddeleri ihracatı gerçekleştirildi. Almanya 8.1 milyar dolar değerinde gerçekleşen toplam tekstil ve hammaddeleri ihracatımızda yüzde 5.2 payla dördüncü büyük ihracat pazarımız oldu.
Diğer ihraç ürünlerimiz: Türkiye'nin en büyük ihracat pazarı Almanya 2017 yılında otomotiv, demir, makine, iklimlendirme, fındık, meyve-sebze ile kuru meyve ve mamulleri olmak üzere 8 ürünümüzde  ihracatın en fazla yapıldığı ülke oldu. İhracatçı KOBİ’lerimiz Almanya’ya odaklanmalıdır.
YARARLI ADRESLER
T.C. Berlin Ticaret Müşavirliği
Tel: 00 49 30 / 278 98 030  Fax: 00 49 30 /278 98 040 E-mail: berlin@ekonomi.gov.tr
T.C. Münih Ticaret Müşavirliği
Tel: 00 49 89 54344316   Fax: 00 49 89 54344317
E-mail: munih@ekonomi.gov.tr
Alman-Türk İşadamları Derneği (ATİAD)
Web: //www.atiad.org

Güncelleme Tarihi: 14 Kasım 2018, 18:23
YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner235

banner229

banner216