banner565

banner472

banner458

banner457

“Yaşlanmaya hazır değiliz”

Sabancı Holding ve 300 yıllık dünya sigorta devi Aviva iştiraki olan AvivaSA’nın, “Her Yaşta Dolu Dolu Yaşa” adını verdiği Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) projesinin ilk adımı olan “Türkiye’de Yaşlılık Tahayyülleri ve Pratikleri” araştırmasının sonuçları paylaşıldı.

REEL SEKTÖR 01.10.2019, 08:00 25.10.2019, 09:23
11682
“Yaşlanmaya hazır değiliz”

Yaşama Dair Vakıf (YADA) işbirliğinde ve Akdeniz Üniversitesi Gerontoloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Özgür Arun danışmanlığında gerçekleştirilen, Türkiye temsili araştırmada, “Türkiye’nin yaşlanmaya hazır olmadığı” ve “Oldukça negatif bir yaşlılık ve yaşlı algısına sahip olunduğu” sonuçları dikkat çekti.
Araştırmada elde edilen bazı sonuçlar ise şöyle: “Yaşlanmaktan korkuyoruz ve gelecek kaygımız yüksek. Erkekler yalnız kalmaktan, kadınlara nazaran daha çok korkuyor. Kadınlar  dezavantajlı, yaşlılık kadınlar için iki kat ayrımcılık demek. Emeklilikte geçim derdi endişe yaratıyor. Emeklilerin yüzde 71’i çalışmayı tamamen bırakmış. Emekliliğe hazır değiliz, tahayyüllerimiz sınırlı. Yaşlılara toplum tarafından çizilen roller oldukça sınırlı.”
AvivaSA CEO’su Fırat Kuruca ve AvivaSA Pazarlama ve Transformasyon Genel Müdür Yardımcısı Yeşim Taşlıoğlu, “Her Yaşta Dolu Dolu Yaşa” portalını hayata geçirdiklerini paylaştı.

Yorumlar (0)
banner557