Page 9 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 9
ED‹TÖR Giriflimcilik günleri
D ünya ekonomisinin peflin- devam edemezsiniz. ‹flletmenizin
yap›s›n› ve vizyonunu de¤ifltirmek,
den giderek yeni bir döne-
me girmekte oldu¤umuzu
dünyadaki hakim geliflmeye ayak
gördük ve bu döneme ilifl-
Oturup ifl yapma tarz›n›z› da ye-
kin vizyon tart›flmas›na bafllad›k. uydurmak zorundas›n›z.
Art›k flunu biliyoruz; yüzde 3.5-4 niden y›k›p yapacaks›n›z. Size bunu
veya 5 büyüme Türkiye’ye yeter de dayatan “yeni müflteridir.” Biliflim
artar bile. Bütün mesele bu büyü- teknolojilerini son s›n›r›na kadar
meyi istihdams›z bir fliflme olarak kullanan, yeni ifl yapma yöntemleri
de¤il de sosyal ya da toplumsal yaratan, h›z tap›nc› içinde olan yeni
kalk›nma fleklinde gerçeklefltir- bir müflteri var art›k, genç ve dina-
memizde dü¤ümleniyor. mik. Konvansiyonel iflletme yap›n›-
Durum bu olunca önceliklerimi- z›n verdi¤i ile yeni müflterinin iste-
zin ve tercihlerimizin de yer de¤ifl- di¤i aras›nda ba¤ kopmuflsa siz ar-
tirdi¤ini görece¤iz. Bunu flu flekilde t›k de¤iflme flart›n›n bask›s› alt›na
YALÇIN SÖNMEZ izah etmek mümkün: ‹nflaat yine girmiflsiniz demektir.
yalcinsonmez@kobiefor.com.tr yapaca¤›z ama bu, y›k›p yenisini Her firman›n art›k bugünden
yapma, sanayiciyi bile özendiren bafllayarak biliflim teknolojilerinin
“rant kapma” yar›fl› olmaktan ç›ka- neresinde oldu¤unu hatas›z ölçme-
cak, kentlerin sosyolojik yap›s›na si gerekir. Lojisti¤i (tedarik) güvenli
kadar inen, yenili¤e dayanan, in- midir, çevre ve geri dönüflüm so-
sanlar›n hayat›na “konfor” de¤il runlar›yla irtibat› nas›ld›r, bilmesi
ayn› zamanda “kalite” ve “de¤er” ve puanlamas›, böylece kendini de-
ilave eden bir gerçek dönüflüm ¤erlemesi vizyon ve strateji belirle-
“‹flletmemizi olacak ve sektör standartlar›n› mek bak›m›ndan kaç›n›lmazd›r.
de¤erlendirirken topyekün yükseltecek. ‹flletmemizde “büyüme” hesap-
kendimizi de Yeni kalk›nma modelinden söz lar›n› da yeniden yapmam›z, hedef-
ederken karfl›m›za sektörel tercih- lerimizi hacimsel büyümeye de¤il
de¤erlendirmeliyiz.
ler ç›kar. Elbette bu tercihleri her- de nitelikli büyümeye dayand›r-
Bu bize kes kendi keyfine göre yapmaya- mam›z elzem olacakt›r. E¤er ifl-
giriflimci olup cak. Tercihleri yönlendirecek olan letme yap›m›z böylesi radikal de-
olmad›¤›m›z›n güç, Türkiye’nin sektörel biriki- ¤iflimlere direnç gösteriyorsa
minde bulunmaktad›r. ‹novasyon stratejik yaklafl›m “iyilefltirme” ve
bilgisini
gücümüz hangi sektörlerde yo¤un- “güçlendirme” yönünde olmal›d›r.
verecektir.” laflm›fl, yenilikçilik hangi sektörle- De¤iflim vizyonunu benimse-
re damgas›n› vurmufl, hangi sek- mekte tereddüt geçirebiliriz. O za-
törlerde Ar-Ge ve inovasyon a¤›rl›- man iflletmemizi de¤erlendirirken
¤›m›z var, karl›l›k hangi sektörler- bir de kendimizi de¤erlendirelim.
de yüksek gibi kriterleri kullanarak Bu bize giriflimci olup olmad›¤›m›-
sektör tercihlerini netlefltirmemiz z›n bilgisini verecektir. De¤iflim-
gerekir. den korkan “giriflimci” de¤ildir, bu
Sektörel önceliklerimizi kendi kesindir. O zaman da giriflimci na-
ekonomik gerçekli¤imizle de s›n›r- s›l olundu¤unu ö¤renece¤iz.
l› tutamay›z. Dünya ekonomisi var, Türk KOB‹ dünyas›nda herkes gi-
ülkeler var, al›nan sonuçlar ve ya- riflimcidir, benim inanc›m budur.
kalanm›fl trendler var. Art›k öyle Ramazan Bayram›n›z’› kutlar,
sektörler var ki geleneksel tekno- sa¤l›k, mutluluk, huzur, bar›fl, ba-
loji ve üretim anlay›fl› ile yolunuza flar› ve bereket dilerim.
Temmuz 2015 KobiEfor 9