Page 9 - KobiEfor_Temmuz_2015
P. 9

ED‹TÖR                                Giriflimcilik günleri

                                    D       ünya ekonomisinin peflin-    devam edemezsiniz. ‹flletmenizin

                                                                        yap›s›n› ve vizyonunu de¤ifltirmek,
                                            den giderek yeni bir döne-
                                            me girmekte oldu¤umuzu
                                                                        dünyadaki hakim geliflmeye ayak
                                            gördük ve bu döneme ilifl-
                                                                          Oturup ifl yapma tarz›n›z› da ye-
                                     kin vizyon tart›flmas›na bafllad›k.  uydurmak zorundas›n›z.
                                     Art›k flunu biliyoruz; yüzde 3.5-4  niden y›k›p yapacaks›n›z. Size bunu
                                     veya 5 büyüme Türkiye’ye yeter de  dayatan “yeni müflteridir.” Biliflim
                                     artar bile. Bütün mesele bu büyü-  teknolojilerini son s›n›r›na kadar
                                     meyi istihdams›z bir fliflme olarak  kullanan, yeni ifl yapma yöntemleri
                                     de¤il de sosyal ya da toplumsal    yaratan, h›z tap›nc› içinde olan yeni
                                     kalk›nma fleklinde gerçeklefltir-    bir müflteri var art›k, genç ve dina-
                                     memizde dü¤ümleniyor.              mik. Konvansiyonel iflletme yap›n›-
                                       Durum bu olunca önceliklerimi-   z›n verdi¤i ile yeni müflterinin iste-
                                     zin ve tercihlerimizin de yer de¤ifl-  di¤i aras›nda ba¤ kopmuflsa siz ar-
                                     tirdi¤ini görece¤iz. Bunu flu flekilde  t›k de¤iflme flart›n›n bask›s› alt›na
             YALÇIN SÖNMEZ           izah etmek mümkün: ‹nflaat yine     girmiflsiniz demektir.
          yalcinsonmez@kobiefor.com.tr  yapaca¤›z ama bu, y›k›p yenisini  Her firman›n art›k bugünden
                                     yapma, sanayiciyi bile özendiren   bafllayarak biliflim teknolojilerinin
                                     “rant kapma” yar›fl› olmaktan ç›ka-  neresinde oldu¤unu hatas›z ölçme-
                                     cak,  kentlerin sosyolojik yap›s›na  si gerekir. Lojisti¤i (tedarik) güvenli
                                     kadar inen, yenili¤e dayanan, in-  midir, çevre ve geri dönüflüm so-
                                     sanlar›n hayat›na “konfor” de¤il   runlar›yla irtibat› nas›ld›r, bilmesi
                                     ayn› zamanda “kalite” ve “de¤er”   ve puanlamas›, böylece kendini de-
                                     ilave eden bir gerçek dönüflüm      ¤erlemesi vizyon ve strateji belirle-
                 “‹flletmemizi        olacak ve sektör  standartlar›n›   mek bak›m›ndan kaç›n›lmazd›r.
           de¤erlendirirken          topyekün yükseltecek.                ‹flletmemizde “büyüme” hesap-
                 kendimizi de          Yeni kalk›nma modelinden söz     lar›n› da yeniden yapmam›z, hedef-
                                     ederken karfl›m›za sektörel tercih-  lerimizi hacimsel büyümeye de¤il
        de¤erlendirmeliyiz.
                                     ler ç›kar. Elbette bu tercihleri her-  de nitelikli büyümeye dayand›r-
                        Bu bize      kes kendi keyfine  göre yapmaya-   mam›z elzem olacakt›r. E¤er ifl-
                giriflimci olup       cak. Tercihleri yönlendirecek olan  letme yap›m›z böylesi radikal de-
               olmad›¤›m›z›n         güç, Türkiye’nin sektörel biriki-  ¤iflimlere direnç gösteriyorsa
                                     minde bulunmaktad›r. ‹novasyon     stratejik yaklafl›m “iyilefltirme” ve
                       bilgisini
                                     gücümüz hangi sektörlerde yo¤un-   “güçlendirme” yönünde olmal›d›r.
                  verecektir.”       laflm›fl, yenilikçilik hangi sektörle-  De¤iflim vizyonunu benimse-
                                     re damgas›n› vurmufl, hangi sek-    mekte tereddüt geçirebiliriz. O za-
                                     törlerde Ar-Ge ve inovasyon a¤›rl›-  man iflletmemizi de¤erlendirirken
                                     ¤›m›z var, karl›l›k hangi sektörler-  bir de kendimizi de¤erlendirelim.
                                     de yüksek gibi kriterleri kullanarak  Bu bize giriflimci olup olmad›¤›m›-
                                     sektör tercihlerini netlefltirmemiz  z›n bilgisini verecektir. De¤iflim-
                                     gerekir.                           den korkan “giriflimci” de¤ildir, bu
                                       Sektörel önceliklerimizi kendi   kesindir. O zaman da giriflimci na-
                                     ekonomik gerçekli¤imizle de s›n›r-  s›l olundu¤unu ö¤renece¤iz.
                                     l› tutamay›z. Dünya ekonomisi var,   Türk KOB‹ dünyas›nda herkes gi-
                                     ülkeler var, al›nan sonuçlar ve ya-  riflimcidir, benim inanc›m budur.
                                     kalanm›fl trendler var. Art›k öyle    Ramazan Bayram›n›z’› kutlar,
                                     sektörler var ki geleneksel tekno-  sa¤l›k, mutluluk, huzur, bar›fl, ba-
                                     loji ve üretim anlay›fl› ile yolunuza  flar› ve bereket dilerim.


                                                                                      Temmuz 2015 KobiEfor 9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14